Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na Reymonta i Hetmańskiej ma powstać obwodnica dla rowerów. Głogowską chcą zwęzić do jednego pasa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na Reymonta i Hetmańskiej ma powstać obwodnica dla rowerów. Głogowską chcą zwęzić do jednego pasa
29-09-2016 05:28   Janusz Ludwiczak
W ciągu sześciu lat miast chce 150 km nowych dróg rowerowych za 70-130 mln zł. Projekt zakłada m.in. wybudowanie rowerowej obwodnicy w ciągu ul. Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na Chociszewskiego). Drogi rowerowe mają pojawić się również na Grunwaldzkiej i Głogowskiej. Projekt zakłada zwężenie głównej ulicy Łazarza do jednego pasa ruchu.

W środę władze miasta przedstawiły projekt Wieloletniego Programu Rozwoju Ruchu Rowerowego, który zakłada zwiększenie udziału rowerzystów w ruchu ogólnym z obecnych 4 docelowo do 12%. Według założeń co 10 podróż po mieście ma odbywać się rowerem.

Obecnie w Poznaniu znajduje się ok. 140 kilometrów dróg i pasów dla rowerów. Podstawowym problemem jest brak spójności oraz ciągłości sieci, jak również wpływająca na bezpieczeństwo niezgodność części rozwiązań ze standardami dla infrastruktury rowerowej, a czasem nawet przepisami obowiązującymi w Polsce. Z tego powodu rower nie jest na dzień dzisiejszy masowym środkiem transportu w Poznaniu. Zbyt trudno poruszać się rowerem po mieście np. matce z dzieckiem, która powinna być jednym z głównych adresatów powstającej infrastruktury rowerowej – informuje Hanna Surma, rzecznik prasowy Prezydenta Poznania i Urzędu Miasta.

Projekt Programu Rowerowego Wieloletniego Programu Rozwoju Ruchu Rowerowego na lata 2016-2022 (2025) ma trafić w listopadzie na sesję Rady Miasta Poznania. Wcześniej na jego temat będą mieli okazję wypowiedzieć się mieszkańcy.

Ten program rowerowy, to bardzo dobre narzędzie, dzięki któremu, mając środki, nie będziemy musieli poszukiwać rozwiązań dla kolejnych odcinków tras rowerowych. Pozostanie nam już tylko projektowanie i potem wykonanie – przekonuje Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Program składa się z zestawu wzajemnie połączonych korytarzy wraz ze wskazaniem, jak miałaby wyglądać trasa rowerowa biegnąca daną ulicą. To nie są wszystkie trasy, które przydałyby się w Poznaniu. To szkielet, bez którego nie można wyobrazić sobie osiągnięcia dużego udziału rowerzystów w ruchu – dodaje Wojciech Makowski, oficer rowerowy Urzędu Miasta Poznania.

Projekt przewiduje m.in. wybudowanie obwodnicy rowerowej wzdłuż ul. Przybyszewskiego, Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na odcinku od Arciszewskiego do Głogowskiej - ulicą Chociszewskiego). Droga rowerowa ma pojawić się również na ul. Grunwaldzkiej (co władze miasta już postanowiły) oraz na Głogowskiej, Roosevelta i Moście Dworcowym.

Program to 6 tras radialnym łączących granice miasta, np. wschód-zachód, północ-południe, dwie obwodowe oraz łączniki umożliwiające włączenie się do tego układu. W sumie do wybudowania będzie około 150 km nowych tras. Cały program powinien być realizowany na zasadzie kuli śniegowej. Polega to na tym, że najpierw wykonujemy elementy najmniej konfliktowe, takie jak trasa wzdłuż ul. Kórnickiej, a te trudniejsze, takie jak np. ul. Głogowska zostawiamy na koniec, gdy będzie już więcej rowerzystów i taką decyzję będzie łatwiej podjąć – wyjaśnia Daniel Chojnacki z firmy ko projekty, która opracowała program.

Przypomnijmy, że wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Reymonta przewiduje projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Droga rowerowa miałaby częściowo prowadzić przez teren obecnych ogródków działkowych.

Droga rowerowa ma pojawić się również na całej długości ulicy Głogowskiej.

"Prowadzenie ruchu rowerowego jednokierunkowymi drogami rowerowymi pomiędzy chodnikiem wraz z słupami trakcyjnymi a równoległym parkowaniem sprowadzonym z dzisiejszego chodnika na jeden z pasów ruchu.
Droga dla rowerów wyznaczona z zawężonej jezdni - 3140 m dł. 1,8 m szer., sprowadzenie parkowania na jezdnię - oznakowanie poziome wraz z urządzeniami brd, przesunięcie wpustów - 38
– czytamy w opisie projektu.

Z założeniami projektu można zapoznać się szerzej na stronie internetowej poznan.pl. Od 5 do 25 października przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne. Pisemne uwagi i propozycje będzie można składać drogą elektroniczną na adres: tz@um.poznan.pl.

Dodatkowo, 6 października o godzinie 18:00 w Sali Białej Urzędu Miasta (pl. Kolegiacki 17) odbędzie się spotkanie informacyjne na temat programu.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
13

lis

do 15-11-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Taropak" - Miedzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania

15

lis

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie autorskie z recitalem muzycznym - Marcin Walczak
Wstęp wolny

19:00
Galeria Ego ul. Wyspiańskiego 41/3
"Nano" - wernisaż wystawy Anny Kołackiej
Wstęp wolny

18

lis

18:30
Szkoła Podstawowa nr 69 ul. Jarochowskiego 62
6. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

19

lis

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Śpiewamy Polskie Piosenki “Poznań patriotycznie” Klub Szyderców Bis oraz gościnnie Jacek Kowalski

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: