Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Telekomunikacja Polska zamieni się w Orange - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Telekomunikacja Polska zamieni się w Orange
02-04-2012 13:36   Janusz Ludwiczak
Do końca czerwca Telekomunikacja Polska przekształci się w Orange.

Zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął w zeszłym tygodniu decyzję o rebrandingu całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP. Rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Dzięki zmianom klienci TP zyskają dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy France Telecom.

Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce jest obecna od września 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

Zgodnie z umową z 24 lipca 2008 roku między Telekomunikacją Polską, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited, właścicielem marki, spółka ta będzie uczestniczyć w procesie rebrandingu TP, w szczególności ponosząc 100% kosztów z nim związanych.

Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. W segmencie stacjonarnej telefonii głosowej, obejmującym klientów indywidualnych opłata licencyjna została - z uwagi na warunki rynkowe - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie. Usługi hurtowe świadczone przez TP również zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Telekomunikacja Polska SA powstała w grudniu 1991, jako spółka akcyjna Skarbu Państwa, przekształcając się z części telekomunikacyjnej przedsiębiorstwa państwowego Polska Poczta, Telegraf i Telefon, zaś 1 stycznia 1992 rozpoczęła działalność pod nazwą TP SA. W 1998 roku akcje TP-sy zostały wprowadzone do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych, a w 2000 roku Skarb Państwa sprzedał 35% akcji konsorcjum France Télécom i Kulczyk Holding. W 2000 Telekomunikacja Polska posiadała 8,3 mln abonentów indywidualnych i 1,6 mln abonentów korporacyjnych. W połowie zeszłego roku liczba łączy stacjonarnych spadła do 6 mln. W 2009 roku za pośrednictwem Telekomunikacji Polskiej łączyło się z Internetem 65% polskich użytkowników sieci.

Natomiast Orange jest międzynarodową marką telefonii komórkowej. Świadczy usługi w 18 krajach. Razem ma ponad 84 mln klientów. 19 września 2005 marka Orange została wprowadzona do Polski przez operatora PTK Centertel, tym samym zastąpiła ona markę Idea.


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

13

cze

do 18-06-2024
Łazarz
34. Dni Łazarza
13-18.06.2024

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: