Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Od października kierowcy za postój na Łazarzu między 8 a 18 zapłacą 3,50 zł za 1h, 4,20 zł za 2h - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Od października kierowcy za postój na Łazarzu między 8 a 18 zapłacą 3,50 zł za 1h, 4,20 zł za 2h
19-05-2020 12:36   Janusz Ludwiczak
Poznańscy radni zgodzili się, by od października strefa płatnego parkowania została rozszerzona na Łazarz. Kierowcy za postój w dni robocze w godz. od 8:00 do 18:00 w obrębie ulic Bukowskiej, Reymonta, Hetmańskiej, Kolejowej, Głogowskiej i Roosevelta zapłacą 3,50 zł za pierwszą godzinę, 4,20 zł za drugą i 4,90 zł za trzecią.

Podczas wtorkowej sesji Rada Miasta Poznania podjęła uchwałę w sprawie ustalenia Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, która obejmie całe centrum i część Jeżyc, a także rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Wildę i Łazarz wraz z ustaleniem stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych.

Pierwsza zmiana, którą już radni podjęli na początku roku zakłada, że od 1 czerwca kierowcy za postój w centrum miasta zapłacą 7 złotych za pierwszą godzinę (obecnie są to 3 zł), 7,40 zł – za drugą godzinę (obecnie 3,60 zł) i 7,90 zł za trzecią (4,30 zł), a za każdą kolejną – 7 zł.
Równocześnie wprowadzona zostanie Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania, która obejmować będzie rejon w obrębie ulic: Królowej Jadwigi - Dworcowa - Kaponiera - Roosevelta - do torów kolejowych i dalej do rzeki Warta.

Wydłużony zostanie również czas funkcjonowania strefy parkowania. Płatny postój w centrum miasta będzie obowiązywać w dni robocze w godz. od 8:00 do 20:00 (obecnie jest to do 18:00) oraz dodatkowo również w soboty od 8:00 do 18:00 (do końca maja opłaty nie są pobierane w soboty).

Za dwa tygodnie kierowcy więcej zapłacą również za postój na Łazarzu - w rejonie Targów i Dworca Zachodniego. Za parkowanie na ulicy Konopnickiej, Orzeszkowej, Śniadeckich, Święcickiego czy Grunwaldzkiej za pierwszą godzinę zapłacimy 3,50 zł zamiast 2 złotych. Równocześnie nie będzie już zielonej strefy. Już w połowie marca parkomaty na Łazarzu - stojące przy ul. Konopnickiej, Orzeszkowej, Śniadeckich, Grunwaldzkiej i Głogowskiej zostały przemalowane z zielonego na niebiesko.

Kolejna zmiana zostanie wprowadzona od 1 lipca. Wtedy Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania będzie powiększona na część Jeżyc i obejmie obszar w rejonie ulic: Pułaskiego - Norwida - Jeżycka - Kościelna - Dąbrowskiego - Polna - Bukowska - rondo Kaponiera - Dworcowa - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - do rzeki Warta.

Od 1 października Strefa Płatnego Parkowania zostanie rozszerzona praktycznie na Łazarz i będzie obejmować obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego, czyli praktycznie cały Łazarz z wyjątkiem ulic na południe od II ramy komunikacyjnej, tj. ul. Hetmańskiej.

Strefy (póki co) nie będzie więc m.in. na ulicach: Rogalińskiego, Cybulskiego, Biedrzyckiego, Nehringa, Winklera czy Palacza).

Za pierwszą godzinę parkowania kierowcy zapłacą 3,50 zł, za drugą – 4,20 zł, a za trzecią – 4,90 zł.

Z kolei mieszkańcy będą mogli wykupić abonament – identyfikator na okres 12 miesięcy w cenie 10 zł/miesiąc. Preferencyjna cena obowiązywać będzie do 31 marca 2021 roku. Standardowo abonament ma kosztować 30 złotych miesięcznie, a za kolejny pojazd 150 zł/mc.

Zmiany w organizacji ruchu przewidują wprowadzenie jednego kierunku na wielu ulicach. Tak ma być m.in. na Potockiej, Jarochowskiego, Dmowskiego, Łukaszewicza, Ułańskiej czy Marcelińskiej. Na większości ulic (z wyjątkiem tych ważniejszych jak Głogowska, Hetmańska czy Kasprzaka) wprowadzona zostanie strefa "Tempo 30", która oznacza ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto pojawią się kolejne kontraruchy dla rowerów, umożliwiające użytkownikom jednośladów poruszanie się "pod prąd".

– To, że sytuacja jest dramatyczna nie muszę przekonywać. Piesi nie są w stanie swobodnie poruszać się po chodnikach. Wprowadzenie strefy ograniczy parkowanie i zwiększy dostępność miejsc dla mieszkańców, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych oraz przyczyni się do odtworzenia i wprowadzenia zieleni – przekonywał podczas sesji Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM ds. Przestrzeni Publicznej oraz Pełnomocnik Prezydenta ds. Estetyki Miasta.

Zastrzeżenia mieli radni PiS.

– Czas, w którym się znajdujemy nie powinien sprzyjać podejmowania kontrowersyjnych decyzji, takich jak również zwężanie ulic do jednego pasa ruchu czy wprowadzania buspasów – powiedziała radna PiS Klaudia Strzelecka.

– Wiele osób będzie musiało zrezygnować z samochodu – wskazywała radna Ewa Jemielity.

– Oczywiście jest ogólnoświatowa tendencja uporządkowania ruchu w mieście. Były owszem konsultacje, ale z moich obserwacji wynika, że w wzięło w nich udział 50-100 osób. Na Łazarzu aktualnie brakuje miejsc do parkowania. Są horrendalnie wysokie ceny. Zadowolona będzie tylko grupa antysamochodowa – powiedziała radna Lidia Dudziak.

– Już w tej chwili na ulicy Kasprzaka brakuje miejsc dla nas mieszkańców kamienic. Ostatecznie tych miejsc będzie i tak miejsc. Problem z parkowaniem odsunie się na Górczyn – dodała radna Sara Szynkowska vel Sęk.

Nie zgodzili się z tym pozostali radni.

– Zmiany są konieczne. Już w tej chwili liczba miejsc parkingowych jest przekroczona 100%. Trzeba odsamochodowić miasto. Piesi nie mogą się swobodnie poruszać – wskazywała radna Dorota Bonk-Hammermeister z Prawo do Miasta.

– Porozjeżdżane są chodniki i zieleń. Brakuje miejsc postojowych dla samych mieszkańców – dodał radny Paweł Sowa.

Głos zabrał również wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

– Pojawiają się głosy że ludzie nie będą mieli gdzie parkować. I to jest błędne koło. Jestem często na Wildzie. Mieszkańcy dopytują mnie kiedy będzie ta strefa, bo oni nie mają gdzie parkować. Zmiany na ulicy Głogowskiej były konsultowane z radami osiedli: Święty Łazarz i Górczyn. Zmiany te są konieczne również dla poprawy bezpieczeństwa. Buspasy - chcemy preferować transportu publiczny. My z nikim nie walczymy, te ułatwienia mają służyć również samym kierowcom, bo zmniejszy się ruch – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Za wprowadzeniem Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz wprowadzeniem opłat za postój na Łazarzu było 23 radnych. Przeciw było wszystkich 9 radnych PiS. Od głosu wstrzymał się jedynie radny Lewicy, Henryk Kania.

Mapa nowej organizacji ruchu na Łazarzu - cz.1 {POBIERZ PDF}

Mapa nowej organizacji ruchu na Łazarzu - cz.2 {POBIERZ PDF}

Kierunki ruchu {POBIERZ PDF}

ZOBACZ TAKŻE: Do końca sierpnia Głogowska zostanie zwężona. Na głównej ulicy Łazarza będzie droga rowerowa

ZOBACZ TAKŻE: Od czerwca kierowcy zapłacą więcej za postój w strefie. Miesiąc później podrożeją bilety ZTM


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
15

maj

do 16-05-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Poznań Impact

17

maj

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Wiosenny Konkurs Młodych Instrumentalistów

18

maj

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory prezydenckie

23

maj

17:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Łazarskie Fajfy - potańcówka z okazji nadchodzącego Dnia Sąsiada

03

cze

do 06-06-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Europejskie Targi Nauki
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: