Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Do końca sierpnia Głogowska zostanie zwężona. Na głównej ulicy Łazarza będzie droga rowerowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Do końca sierpnia Głogowska zostanie zwężona. Na głównej ulicy Łazarza będzie droga rowerowa
15-05-2020 00:38   Janusz Ludwiczak
Zwężenie do jednego pasa ruchu, wydzielenie torowiska i wytyczenie drogi rowerowej – takie zmiany już za kilka tygodni zostaną wprowadzone na ulicy Głogowskiej. To nie jedyne zmiany. Na ulicy Przybyszewskiego, pomiędzy Marcelińską a Bukowską pojawi się buspas, a kierowcy korzystający z II ramy komunikacyjnej będą mieli do dyspozycji praktycznie tylko jeden pas ruchu. Ponadto wraz z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania na ulicach jednokierunkowych pojawią się kontrapasy i kontraruchy dla rowerzystów.

O tym, że ulica Głogowska będzie zwężona do jednego pasa ruchu miasto zapowiedziało już pod koniec ubiegłego roku.

– Nie ma już możliwości, by na ulicy Głogowskiej mogły funkcjonować dwa pasy ruchu. Nie pozwalają już na to przepisy. Gdybyśmy chcieli utrzymać dwa pasy ruchu to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich. Głogowska będzie dostosowana do jednego pasa. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – mówił w grudniu Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Już pod koniec lutego na ulicy Głogowskiej, pomiędzy Hetmańską i Gąsiorowskich wprowadzono w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Teraz miasto zapowiada jeszcze większe zmiany.

– Z każdym dniem ustępowania pandemii coraz więcej poznaniaków podejmować będzie decyzję o sposobie przemieszczenia się. Nie możemy dopuścić, by głównym wyborem był samochód, bo wówczas całe miasto stanie. Jeśli samochodów w miastach miałoby się pojawić choćby trochę więcej, niż tuż przed pandemią, to korki mogą szybko zweryfikować ich atrakcyjność – powiedział wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Według danych magistratu w czasie epidemii koronawirusa ruch samochodowy zmniejszył się o 37%, a liczba pasażerów komunikacji miejskiej spadła o 85%. Jednak główną przyczyną tego jest z pewnością pozostanie wielu osób w domu - praca i nauka zdalna, oraz wprowadzenie ograniczeń w liczbie osób mogących podróżować tramwajami i autobusami. Do tej pory liczba przewożonych osób w pojazdach komunikacji zbiorowej musiała odpowiadać połowie miejsc siedzących w pojeździe.

Mimo to miasto chce, by ruch samochodowy malał, a mieszkańcy przesiadali się do komunikacji miejskiej i na rowery.

– Przemieszczanie się pieszych w obliczu epidemii wymaga podejmowania jeszcze bardziej rygorystycznych działań, aby zapewnić odpowiednie odstępy, szczególnie w miejscach znacznego ruchu pieszego. Uspokojony i uporządkowany powinien tam być ruch pojazdów i zapewnione minimalne szerokości chodników wynikających z przepisów. W obecnej sytuacji trzeba również szukać rozwiązań pozwalających przeznaczyć przestrzeń dotąd niedostępną dla pieszych, jak miejsca parkingowe, czy nawet jezdnie – przekonuje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Do końca sierpnia wprowadzone mają zostać zmiany w organizacji ruchu na ulicy Głogowskiej. Zgodnie z zapowiedziami główna arteria Łazarza zostanie zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy Parkiem Wilsona a Hetmańską.

Pas ruchu zostanie poszerzony do 3 metrów szerokości. Po obu stronach Głogowskiej pojawi się droga rowerowa.

– W wakacje wdrożona zostanie nowa organizacja ruchu. Pomiędzy Stablewskiego i Berwińskiego - wydzielone od ruchu samochodowego zostanie torowisko. Mieszkańcy Łazarza będą mogli korzystać z pasów rowerowych na ul. Głogowskiej (odc. Stablewskiego – Berwińskiego) oraz kontraruchów i kontrapasów na jednokierunkowych ulicach wprowadzanych wraz ze Strefą Płatnego Parkowania – zapowiada wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Do końca roku zmieni się również organizacja ruchu w rejonie przystanku "Sielska na Górczynie. Samochody pojadą jednym pasem i będą zatrzymywane na światłach przed skrzyżowaniem z Sielską, jeśli na przystanek wjedzie tramwaj. To znacząco poprawi się komfort i bezpieczeństwo pasażerów wsiadających i wysiadających z tramwajów. Na całym odcinku od ul. Palacza aż do ul. Ściegiennego torowisko zostanie wydzielone. Dotychczas w tym miejscu ruch samochodowy mógł odbywać się po wspólnym pasie z tramwajami, jednak powodowało to blokowanie i spowalnianie ruchu tramwajów (szczególnie przy dojeździe do ul. Sielskiej).

To nie jedyne zmiany. Na ulicy Przybyszewskiego, pomiędzy Marcelińską a Bukowską pojawi się buspas, który ma ułatwić poruszanie się autobusów linii nr 169 i 193. Kierowcy korzystający z II ramy komunikacyjnej będą mieli do dyspozycji praktycznie tylko jeden pas ruchu.

– Dla pasażerów najważniejsze są: komfort, bezpieczeństwo i niezawodność. Realizacja rozkładu jazdy, a co za tym idzie odpowiedniego komfortu i bezpieczeństwa podróży, zależy w dużej mierze od płynności ruchu. Na liniach autobusowych jednym z podstawowych ograniczeń płynności ruchu i punktualności komunikacji jest współdzielenie jezdni z innymi pojazdami. Jeżeli dana ulica jest zakorkowana, to autobus nie przejedzie szybciej. Rozwiązaniem tej sytuacji jest wprowadzania buspasów oraz priorytetów dla komunikacji publicznej. Dodatkową korzyścią związaną z wytyczaniem buspasów jest poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego – na buspasach jest on bowiem dopuszczony. Dzięki tym udogodnieniom poruszanie się autobusów będzie płynniejsze co wpłynie nie tylko na punktualność, ale także koszty eksploatacyjne (paliwo, efektywność pracy kierowców, liczba niezbędnych pojazdów do obsługi). Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji, przy mocno ograniczonych wpływach z biletów związanych z epidemią koronawirusa – argumentuje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

Miasto chce również zrealizować kilka projektów poprawy bezpieczeństwa w rejonie szkół. W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku szkolnym poprawa nastąpi w okolicach Szkoły Podstawowej nr 77 - na skrzyżowaniu Hetmańskiej i Dmowskiego. Kolejne zmiany nastąpią na ulicy Chociszewskiego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 90.

Ponadto powstaną nowe drogi rowerowe, jedna z nich umożliwi dojazd z Łazarza do centrum.


Komentarze (31)

22-05-2020 12:58:39
De@Agnieszka
Popieram. Żeby tylko jeszcze władze chciały tak robić.
22-05-2020 11:26:30
Agnieszka
Przyłączam się do głosów poparcia dla przeorganizowania ruchu na Głogowskiej. Proszę wszystkich o zdrowy rozsądek - czasami źle jeżdżą i rowerzyści i samochodziarze. Ani jedni, ani drudzy nie mają większych praw. Szanujmy siebie i innych. Każdy ma prawo do korzystania z miasta, do bezpieczeństwa na drodze czy chodniku. Uspokójmy się trochę wszyscy i przestańmy myśleć egoistycznie. Naprawdę można...
19-05-2020 11:14:17
maciej
Apel do Policji i Straży Miejskiej- zacznijcie karać rowerzystów (i tych na hulajnogach też)-za jazdę po chodnikach...po 500 stów od łepka...szczególnie tych kurierów rowerowych
19-05-2020 07:45:05
De
@Ania: Ty jesteś jakaś nienormalna :/
17-05-2020 17:29:53
kaśka
@Ania: Życzę Ci, jak będziesz już stara, byś nie mogła korzystać z samochodu ani też taksówki, gdy będziesz miała problemy z poruszaniem się. Jesli grupce ekoświrów przeszkadza ruch samochodowy - wyprowadźcie sie na wieś, do lasu, do puszczy. Tu jest miasto.
17-05-2020 07:45:45
Ania
Bardzo dobrze, maksymalnie korkując miasto może zniechęci się część ludzi jeżdżących trucicielami, machinami śmierci! Czekamy na więcej i jako mieszkańcy, domagamy się likwidacji ruchu śmiercionośnych maszyn
16-05-2020 17:49:28
piesza
Dzisiaj byłam na nowym rynku i na trasie od Hetmańskiej do wejścia od Kasprzaka 4 rowerzystów/ek dosłownie taranowało pieszych na chodniku,dalej przez skrzyżowanie Stablewskiego Kasprzaka szalona rowerzystka bez maseczki pokonała je na szagę przez 2 przejścia dla pieszych potrącając 2 osoby i rodzynek na końcu,na rynku dwoje rowerzystów robiło zakupy w wąskich alejkach z rowerami objuczonymi torbami i tarasując ruch pieszych.Może miałam pecha ale dzisiaj tyle sytuacji w ciągu 1 godziny to trochę dużo.
16-05-2020 12:55:40
M.
Z decyzjami podjętymi cięzko się dyskutuje. Z pewnością ta decyzja będzie miała wpływ na natężenie ruchu na sąsiednich ulicach, w szczególności Kasprzaka, Matejki i Kolejowej. Ale mam jedną zasadniczą uwagę - mam głęboką nadzieję, że po wprowadzeniu tych zmian, Policja zacznie egzekwować przepisy wobec rowerzystów. Mam serdecznie dosyć wymuszania na mnie pierwszeństwa na chodniku (!) przez rowerzystów. I wcale nie mam na myśli chodników wzdłuż np. Głogowskiej, ale np. na Morawskiego, Bogusławskiego, Niegolewskich, itd., gdzie ruch samochodowy jest bardzo spokojny, ale zwyczajnie fanom 2 kółek nie chce się jeździć jezdnią.
16-05-2020 11:38:26
toms
Kiedy Wy zrozumiecie, że nie każdy może poruszać się rowerem. Komunikacja od lipca podrożenie o 30%. Mebli nie przewieziemy rowerem. Starsi ludzie, który mają problemy zdrowotne tez mają poruszać się rowerami? Dla mnie rowerowi aktywiści to są cwaniaczki - bo za darmo, tylko trzeba popedałować. Nie muszą płacić biletu, nie muszą płacić OC. Tylko może zdecydowana część rowerzystów nauczyła by się jeździć ZGODNIE Z PRZEPISAMI!!! Często jeżdżą jak chcą - widać to na Hetmańskiej - jadą na czerwonym, wjeżdżają w pieszych. Święte krowy.
16-05-2020 11:08:49
Qshu
Super, nareszcie - czekam za te zmiany z niecierpliwością. Bardzo śmieszą mnie te gorzkie żale zwolenników autodyktatury. Kiedy Wy w końcu zrozumiecie, ze miasta są dla ludzi a nie samochodów. Kiedy Wy zrozumiecie, że ograniczenie ilość samochodów w centrach miast to światowy trend podparty wieloletnimi badaniami. Meble może przywieźć kurier, chorom mamę można zawieść taksówką - ludzie ogarnijcie się i zacznijcie patrzeć dalej niż czubek własnego nosa. Wiem, ze ostatnimi czasy roszczeniowe podejście jest nagradzane ale te czasy już się kończą. Także psy szczekają a karawana idzie dalej ;)))))
16-05-2020 09:25:26
Niegolewski
ale narzekacze! A najśmieszniejsze, że na Radę Osiedla, którą każdy mógł sam przecież wybrać w głosowaniu. Największym problemem nie jest „przewiezienie mebli” - co każdy z nas robi przecież codziennie. Największym problemem społecznym jest dziś otyłość. A sadełko, jak wiadomo, nie lubi chodzić pieszo...
16-05-2020 00:15:10
pieszy
Czyli bajki o zieleni, ławeczkach i innych bajerach na Głogowskiej można skreślić.Jeden pas dla samochodów drugi dla rowerów a dla pieszych figa.I cały czas o to chodziło.
15-05-2020 22:35:49
emeryt
Anna13 piszesz, że wszyscy d..y wygodne mają. Mam nadzieję, że się do nich też zaliczasz. Kiedyś nie było internetu, komputerów nie w każdym domu był telewizor. Najważniejszą rzeczą którą wszyscy mieli była praca. Dzięki pracy ludzie się z czasem się dorabiali i kupowali samochody, telewizory, komputery itd. Co do zieleni to obecnie jak posadzili nowe drzewa które zasłoniły w moim mieszkaniu całe słońce i zrobiło się zimne i ciemne mieszkanie to nie mam się z czego cieszyć. Na koniec mieszkam w tym miejscu ponad 70 lat i naprawdę kiedyś było inaczej.
15-05-2020 20:23:22
Anna13
Brawo brawo w końcu coś się zmieni na Łazarzu przydało by się dużo więcej zieleni nie mogę się już doczekać tej zmiany wszyscy tylko samochody kiedyś nie było tyle samochodów i jakoś ludzie żyli i funkcjonowali a teraz wszyscy d*** wygodne mają i tyle. Myślę że każdy powinien na dzień dzisiejszy się trochę zastanowić co tak naprawdę jest ważne bo chyba nie wygoda a drugi człowiek.zieleni mało a ze stojących w korkachsamochodach same spaliny więc niech się jeden z drugim zastanowi czemu ludzie chorują na raka a szpital na garbarach pełen.
15-05-2020 18:55:02
kz
Jak PAN BÓG chce kogoś ukarać,to najpierw odbiera mu rozum.Ityle o tych którzy tak "zdecydowali"..
15-05-2020 18:06:14
Kasia
Fajnie, że to współczuję mieszkańcom Kanałowej, Małeckiego, Kasprzaka. Pobliskie uliczki całkowicie się zakorkują. Za chwilę jednokierunkowa będzie Jarochowskiego, ale w przeciwnych kierunkach do wysokości szpitala. Będziemy jeździć zygzakiem. To są ewidentne działanie na złość zmotoryzowanym. Niestety niektórzy muszą jeździć samochodem. Mam wozić chorą matkę rowerem???????? Puknijcie się...
15-05-2020 17:13:08
poz
Pan Prezydent powinien przejechać się i zobaczyć jak wygląda ruch na 2 pasach głogowskiej rano i po południu...2 pasy stoją (w roku szkolnym, w tygodniu pracy). Pandemia trwać wiecznie nie będzie. Przy 1 pasie korek pewnie zaczynał sie będzie od wiadutku i avenidy. Tramwaje są blokowane wszędzie, w każdej dzielnicy więc taka argumentacja mnie nie przekonuje. Na Orła Białego jest dużo mniejszy ruch a są nowe 2 pasy a tutaj na wylocie 1 pas. Zastanówcie się dobrze bo wyczuwam paraliż komunikacyjny. Tramwajem nie da się dojechać wszędzie. Niektóre osoby np niepełnosprawne muszą jeździć samochodem. Wziął to ktoś pod uwagę w tych planach? I dostawców którzy 1 pas rano codziennie blokują?
15-05-2020 17:11:57
Kierowca
No.to.dzięki super planom mieszkańcy w większej ilości będą wdychali spaliny z aut stokących w gigantycznym korku. Brawo za "logiczne" myślenie
15-05-2020 17:07:00
Michał
Droga nie zostanie zwężona – jej szerokość pozostanie taka sama! Tytuł jest tendencyjny... Zostanie jedynie przeorganizowana: zamiast jednego pasa ruchu: parkowanie na jezdni, pas rowerowy i całkowicie wydzielone torowisko. To jest norma we współczesnych europejskich metropoliach, naprawdę miło się patrzy na to, jak to w końcu dociera do Poznania (ze sporym opoźnieniem, spowodowanym zresztą przez radnych PO kilka lat temu) . Przupustowośc ulicy liczy się nie w liczbie samochodów, które mogą nią przejechać, ale osób, które mogą się nią przemieścić. A ta liczba wzrośnie + spadnie liczba wypadków. A "przewożący meble", "dojeżdżający z daleka", "karetki" (argumenty powtarzane do znudzenia od lat) zmieszczą się na dostępnej przestrzeni dla samochodów (która wreszcie nie będzie blokowana przez stających na awaryjnych na środku drogi).
15-05-2020 14:57:01
swojak
Pytanie podstawowe: ulica Głogowska była planowana jako główna arteria łączaca centrum miasta z obwodnicą. Z tego powodu wprowadzono zmiany w ruchu drogowym i zlikwidowano lewoskręty. Chciałbym aby Szanowna Rada/ZDM pokazała dokument przedstawiajacy całościowo układ komunikacyjny ulicy głogowskiej w tym aspekcie. Jaka ulica teraz ma być główną arterią łączącą miasto z obwodnicą? I dwa: skoro ul. królowej jadwigi to fragment drugiej ramy, obwodnica centrum to jak mozna tam zwężać pasy???????? GDZIE TU LOGIKA? Czekam za merytoryczną odpowiedzią.
15-05-2020 14:35:14
L.D.
Zwężenie ul. Głogowskiej powinno nastąpić równolegle z zmianą prędkości jazdy na ul. Kolejowej. O remoncie tej ulicy nie wspomnę, bowiem z pewnością szybko sie nie zacznie, ze względu na brak pieniędzy. Kolejowa jest alternatywną trasą dla Głogowskiej. Obecnie ze względu na ograniczenia, ruch samochodowy jest na tej ulicy mniejszy, ale można zauważyć, że kierowcy jeżdżą znacznie szybciej niż powinni. Zwężenie Głogowskiej nasili ruch samochodowy na sąsiednich ulicach, na Kolejowej na pewno. Należy więc pomyśleć wcześniej, jak takiej sytuacji zapobiec.
15-05-2020 14:23:21
e
"Nie ma już możliwości, by na ulicy Głogowskiej mogły funkcjonować dwa pasy ruchu. Nie pozwalają już na to przepisy. Gdybyśmy chcieli utrzymać dwa pasy ruchu to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich... -...przekonuje wiceprezydent Mariusz Wiśniewski." Po czym w najwęższym miejscu, tam gdzie chodniki już teraz nie spełniają norm szerokości (od śniadeckich do dawnej magnoli) zostają dwa pasy, a resztę ulicy (szerszą) zwężają do jednego. GRATULUJĘ!!!
15-05-2020 12:26:20
Magda
A ludzie mieszkający na Łazarzu będą samochody parkować gdzie???? Na balkonach, czy starsi a ich tu najwięcej też mają na rower się przesiąść??? Kto może ucieka z Poznania już.... A może tak miasto zajęło by się nocnym sklepem na rogu Małeckiego i kanałowej pod którym ludzie piją piwo i hałasują w dzień i w nocy. Wypadków będzie jeszcze więcej po zwężeniu ulic.... Strefa nie rozwiąże problemu parkowania a tym samym zabranie miejsc parkingowych dla rowerzystów których gro łamie przepisy jezdżądz ścinając zakręty i skrzyżowania. Teraz będą rozjeżdżać pieszych którzy wejdą na ich ścieżkę bo np ustępują przejście matki z wózkiem.
15-05-2020 11:54:35
mieszkanka
W końcu :) Czekam z niecierpliwością
15-05-2020 11:47:47
as
Przeciez w tej calej radzie przegrancow sa sami pedalarze to co sie dziwic. Wybrali sie miedzy soba bo chyba tylko oni byli na tych smiesznych wyborach i tak jest.
15-05-2020 11:29:51
Zxx
Wreszcie!!!! Tylko co z drzewami?
15-05-2020 11:14:34
gosownik
doczekalem sie po tylu latach.. brawo
15-05-2020 10:45:46
max
Gratulujemy nieudolnej radzie osiedla i im pseudospołecznikom. Najpierw zlikwidowali nam krytą pływalnię, teraz wprowadza się jakieś chore drogi rowerowe. Nie wszyscy jeżdżą rowerami!!!! Rowerami nie przewieziecie mebli. Jakoś do tej pory nie widziałem ani jednego rowerzysty na kontrasracie na Chłodnej. Proponuje nam się przesiadać do komunikacji miejksiej, która od lipca ma zdrożeć o 30%??? A tymczasem Łazarz się wyludnia - W ciągu ostatniego roku Łazarz wyludnił się o ponad pół tysiąca mieszkańców: https://www.lazarz.pl/?id=2&nr=13865. Na szczęście też już niedługo wyprowadzam się z Lodowej. Ta dzielnica nie ma przyszłości. Widać z resztą po sklepach ile upadło
15-05-2020 10:28:01
paramido
Trzymam kciuki. Już najwyższy czas uatrakcyjnić Głogowską dla mieszkańców i przejezdnych rowerowców.
15-05-2020 10:18:25
ja
Jackowiak robi swoje lubi jeździć na rowerze a na Głogowskiej jeszcze większe korki samochodów poraniony pomysł kto dostanie za to gotówkę.
15-05-2020 09:07:33
m
Uwierzę jak zobaczę ;)

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
28

paź

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przez żołądek do kultury: Białoruś" - spotkanie międzykulturowe - obcokrajowców mieszkających w PoznaniuODWOŁANE

29

paź

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
In memoriam Sat- Poz- Łazarski Wieczór Zaduszkowy poświęcony pamięci Zygmunta Dreżewskiego i innym zacnym mieszkańcomODWOŁANE

03

lis

do 06-11-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje Technologie Maszyny
"3D Solutions" - Targi Druku i Skanu Trójwymiarowego
Targi Logistyki Magazynowania i Transportu
ODWOŁANE

08

lis

11:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Łaski Bożej ul. Obozowa 5 (przy Rondzie Jeziorańskiego)
XX Festiwal Muzyki Pasyjnej i Paschalnej - koncert festiwalowy: motyw Stabat Mater w kompozycjach Bacha, Pergolesiego i Koszewskiego
Ze względu na ograniczenia związane z „czerwoną strefą” w konc

17

lis

do 20-11-2020
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Stone" - targi kamieniarskie
"Glass" - targi szkła
ODWOŁANE

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: