Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Uporządkują reklamy i szyldy? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Uporządkują reklamy i szyldy?
13-03-2017 00:11   redakcja, Biuletyn Miejski
Poznańscy radni zajmują się kwestiami uporządkowania miasta. Chodzi o estetykę przestrzeni, w której pod kontrolą miałyby pozostać wielkoformatowe reklamy, szyldy, ogrodzenia czy elementy małej architektury. To odpowiedź na panujący od lat chaos przestrzenny, nad którym miasto stara się w ostatnim czasie zapanować. Ma im w tym pomóc uchwała określająca standardy wspólnej przestrzeni, której projekt pozytywnie oceniły już komisje Rewitalizacji i Polityki Przestrzennej.

Planowana uchwała zakłada przykładowo, że gabaryty i liczba szyldów w mieście oraz zasady i warunki ich montowania na określonych nieruchomościach czy rodzaj materiału z jakiego są wykonywane, miałyby podlegać większej kontroli. Określone wymogi będą dotyczyć również reklam, billboardów, ogrodzeń czy małej architektury, a więc tak zwanych mebli miejskich.

Obowiązująca w tej chwili ustawa daje podstawy do naliczania odpowiednich kar za nielegalnie umieszczane reklamy, których wysokość uzależniona jest w dodatku od wielkości powierzchni danej reklamy.

Powoduje to, że w skrajnych przypadkach naprawdę nikomu nie będzie się opłacało nielegalne zawieszanie takich reklam – uważa Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.

Co więcej, od dnia jego wejścia w życie, projekt określa również zakres i terminy dostosowania do nowych wymogów reklam i szyldów już istniejących. W ten sposób Urząd Miasta zyskałby możliwość całościowego uporządkowania miejskiej przestrzeni.

Najwięcej wytycznych będzie obejmować obszar staromiejski, który jest najbardziej reprezentatywny i newralgiczny. Pozostałe części miasta, w zależności od sytuacji, będą mogły zostać potraktowane nieco mniej restrykcyjnie – dodaje Piotr Sobczak z Wydziału Urbanistyki i Architektury.

O tym czy radni przyjmą projekt uchwały dowiemy się już 14 marca, na kolejnej Sesji Rady Miasta.

Anna Solak
Biuletyn Miejski

ZOBACZ TAKŻE: Kilkanaście reklam na Głogowskiej wisi nielegalnie


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
07

lis

do 09-11-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych

10

lis

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 8:00-15:00

15

lis

do 21-12-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Jarmark Świąteczny

22

lis

19:00
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
40-lecie Chóru Dolorosa - koncert jubileuszowy

24

lis

do 25-11-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Protega" - Targi Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: