Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Uporządkują reklamy i szyldy? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Uporządkują reklamy i szyldy?
13-03-2017 00:11   redakcja, Biuletyn Miejski
Poznańscy radni zajmują się kwestiami uporządkowania miasta. Chodzi o estetykę przestrzeni, w której pod kontrolą miałyby pozostać wielkoformatowe reklamy, szyldy, ogrodzenia czy elementy małej architektury. To odpowiedź na panujący od lat chaos przestrzenny, nad którym miasto stara się w ostatnim czasie zapanować. Ma im w tym pomóc uchwała określająca standardy wspólnej przestrzeni, której projekt pozytywnie oceniły już komisje Rewitalizacji i Polityki Przestrzennej.

Planowana uchwała zakłada przykładowo, że gabaryty i liczba szyldów w mieście oraz zasady i warunki ich montowania na określonych nieruchomościach czy rodzaj materiału z jakiego są wykonywane, miałyby podlegać większej kontroli. Określone wymogi będą dotyczyć również reklam, billboardów, ogrodzeń czy małej architektury, a więc tak zwanych mebli miejskich.

Obowiązująca w tej chwili ustawa daje podstawy do naliczania odpowiednich kar za nielegalnie umieszczane reklamy, których wysokość uzależniona jest w dodatku od wielkości powierzchni danej reklamy.

Powoduje to, że w skrajnych przypadkach naprawdę nikomu nie będzie się opłacało nielegalne zawieszanie takich reklam – uważa Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.

Co więcej, od dnia jego wejścia w życie, projekt określa również zakres i terminy dostosowania do nowych wymogów reklam i szyldów już istniejących. W ten sposób Urząd Miasta zyskałby możliwość całościowego uporządkowania miejskiej przestrzeni.

Najwięcej wytycznych będzie obejmować obszar staromiejski, który jest najbardziej reprezentatywny i newralgiczny. Pozostałe części miasta, w zależności od sytuacji, będą mogły zostać potraktowane nieco mniej restrykcyjnie – dodaje Piotr Sobczak z Wydziału Urbanistyki i Architektury.

O tym czy radni przyjmą projekt uchwały dowiemy się już 14 marca, na kolejnej Sesji Rady Miasta.

Anna Solak
Biuletyn Miejski

ZOBACZ TAKŻE: Kilkanaście reklam na Głogowskiej wisi nielegalnie


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
15

mar

do 16-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Smart Expo - Targi Inteligentnych Rozwiązań dla Domu i Ogrodu
Targi Mieszkań i Domów

17

mar

17:00
Biblioteka Raczyńskich filia nr 4 ul. Lodowa 4
Spotkanie autorskie z Kingą Piotrowiak-Junkiert wokół książki "Węgry. W objęciach Dunaju"

18

mar

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przyroda przy Kręgu" - spotkanie z przyrodnikiem Maciejem Jędrzejczakiem z Kasztelanii Ostrowskiej

19

mar

do 20-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Labs Expo - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych

20

mar

do 22-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Wino - Targi polskich win i winnic

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: