Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na tramwajach nie będzie już reklam - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na tramwajach nie będzie już reklam
19-10-2015 23:54   Janusz Ludwiczak
Prezydent Jacek Jaśkowiak zapowiedział, że na tramwajach i autobusach nie będzie już reklam.

Zdaniem prezydenta Jacka Jaśkowiaka w ten sposób uporządkowana zostanie przestrzeń i miejska estetyka.

Mieszkańcy wielokrotnie sygnalizowali mi potrzebę uporządkowania przestrzeni miasta. Plastyk miejski pracuje nad tym, byśmy wykorzystali zapisy ustawy krajobrazowej. Na przestrzeni roku będziemy mogli wyeliminować sporą część reklam. Wielu poznaniaków chciałoby przywrócenia estetyki miasta, by reklamy na tramwajach nie były tak agresywne lub nie było ich w ogóle. Na tramwajach i autobusach powinien być herb Poznania – powiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Zamieszczenie nośników na tramwajach i autobusach kosztuje reklamodawców w zależności od wielkości powierzchni oraz typu pojazdu od 400 do 2 210 zł miesięcznie. Każdego dnia MPK ma ponad 5 tysięcy złotych przychodu z tytułu reklam, w ubiegłym roku poznański przewoźnik za reklamach zarobił blisko 2 miliony złotych, co pozwala na zakup chociażby dwóch autobusów.

Przychody z reklam na tramwajach i autobusach współfinansują funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Odbywa się to podobnie zresztą jak reklama na pociągach, która wspiera komunikację świadczoną przez PKP czy też reklama przy okazji różnych spotkań, koncertów, imprez masowych, która wspiera finansowo lub wręcz umożliwia organizację tego typu wydarzeń. W przypadku rezygnacji z reklamy na taborze lub znacznego jej ograniczenia pojawi się konieczność innego pozyskania brakujących środków. Na przełomie lat 2013-2014 zyski z reklam równały się kwocie ok. 3 658 000 zł – tłumaczy Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
10

lut

18:00
Szkoła Podstawowa nr 77 ul. Dmowskiego 50
10. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

11

lut

do 14-02-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Budma" - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury

15

lut

Szkoły katolickie ul. Głogowska 92 (budynek dawnego VIII LO)
Biała sobota - bezpłatne konsultacje lekarskie, badania i porady medyczne
w godz. 10:00-13:00

14:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Międzyszkolny Konkurs Piosenki Obcojęzycznej

16

lut

13:30
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
Światowy Dzień Chorego - msza św. dla chorych z błogosławieństwem lourdzkim pod przewodnictwem bp. Grzegorza Balcerka

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: