Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zwęzili Głogowską – chcą by główna arteria Łazarza była jednopasmowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zwęzili Głogowską – chcą by główna arteria Łazarza była jednopasmowa
17-09-2017 21:36   Janusz Ludwiczak
Tylko jeden pas ruchu, ograniczenie prędkości do 30 km/h i wyłączone sygnalizacje świetlne. Aktywiści miejscy wraz z kilkoma stowarzyszeniami zorganizowali w sobotę akcję "NOWA Głogowska, która nas łączy". Ich zdaniem dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań na główną arterię Łazarza powróci zieleń, a także upłynniony zostanie ruch, poprawi się bezpieczeństwo, a także zmniejszy się hałas. Zyskać mają również piesi.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Urbanator wraz z grupą Mobilny Poznań, Lepszy Poznań, SIW Poznaniacy oraz grupą aktywistów miejskich zwęzili w sobotę ulicę Głogowską na wysokości Rynku Łazarskiego. Społecznicy przekonują, że główną arterię Łazarza trzeba zwęzić do jednego pasa ruchu.

Nasza akcja miała na celu sprawdzenie jak wychodzą teorie naukowe w praktyce. Eksperci Politechniki twierdzą, że większym problemem dla przepustowości są światła, które mają niekorzystny układ, gdyż nie można osobno wyregulować przejścia przez torowiska i osobno przez jezdnię, tylko musi być osobny cykl świateł. Sygnalizacje stanowią większą przeszkodę dla przepustowości niż likwidacja jednego pasa. Likwidacja jednego pasa i stworzenie azylu pomiędzy torowiskiem a jezdnią poprawi ruch samochodowy – mówi w rozmowie z portalem lazarz.pl aktywista miejski Włodzimierz Nowak ze Stowarzyszenia Urbanator.

Ulica Głogowska miałaby być jednopasmowa, bez sygnalizacji świetlnej, z wyjątkiem skrzyżowania z ulicą Hetmańską. Przy głównej arterii Łazarza miałaby pojawić się zieleń.

Korzyści jest więcej. Nie tylko upłynniamy ruch samochodowy. Zyskają piesi, którzy nie będą musieli długo czekać na światłach, aby przejść na drugą stronę ulicy. Skupienie ruchu samochodów na jednym pasie pozwoli wyłączyć sygnalizacje świetlne, stworzyć azyle dla pieszych między pasem samochodów i torowiskiem tramwajów, co zapewni bezpieczeństwo, samochody pojadą esowanym torem jazdy co sprawi, że pojadą wolniej, parkowanie na jezdni zwolni wąski pas na drogę rowerową, a ruch samochodowy choć na jednym pasie to poza szczytem przejedzie nawet szybciej, niż dzisiaj dzięki wyłączonym sygnalizacjom – przekonuje Włodzimierz Nowak, Stowarzyszenie Urbanator.

Inżynierowie z Politechniki wyliczyli, że likwidacja świateł upłynnia ruch samochodów. Auta pojadą wolniej, ale nie będą zatrzymywane przez światła, co spowoduje, że kierowcy szybciej dotrą do celu. Przybędzie również miejsc postojowych od Dworca Zachodniego do Hetmańskiej. Głogowska została przemieniona w "ściek komunikacyjny". Głogowska to miejsce, z którego każdy chce się jak najszybciej oddalić. Jak ma żyć handel w takim otoczeniu? Jak ludzie mają chcieć się spotykać na Głogowskiej? Nasza inicjatywa polega na przywróceniu podstawowego ładu w przestrzeni – twierdzą pomysłodawcy.

Aktywiści przekonują również, że zmiany nie przyczynią się do zwiększenia ruchu na równoległych ulicach: Kasprzaka i Małeckiego. Jak wskazują dzięki azylom dla pieszych będzie można przywrócić skręty w lewo, więc nie będzie powodu, by jechać bocznymi ulicami.

Podczas sobotniej akcji organizatorzy zbierali również podpisy od mieszkańców w sprawie wprowadzenia zmian na Głogowskiej. Petycja ma trafić do prezydenta Poznania.

Jestem za uspokojeniem ruchu na ulicy Głogowską, poprawą bezpieczeństwa pieszych. Pisałam do ZDM o zmianę cyklu świateł, jednak to co obiecuje się ludziom jest nierealne. Na Głogowskiej nie będzie dużych drzew bo infrastruktura podziemna nie pozwala na to. Mogą być mniejsze rośliny, może donice. Nie będzie nowych lewoskrętów bo to wynika ze strategii Miasta. Wczoraj po zwężeniu fragmentu ulicy pojawiło się więcej samochodów na Kasprzaka i Jarochowskiego. Najpierw poczekałabym do powstania parkingu park&ride na Górczynie, co mam nadzieję spowoduje zatrzymanie wielu samochodów i zachęci do korzystania z komunikacji zbiorowej – komentuje Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Święty Łazarz.


R E K L A M A

Komentarze (52)

22-09-2017 02:16:44
Agnieszka Michalak-Pietkiewicz
na ulicy Głogowskiej jestem codziennie, i to co widzę jest niedopuszczalne, niestety wszelkie kompleksowe ulepszenia wiążą się ze zwężeniem ulicy, co wymaga gruntownej przebudowy wraz z infrastrukturą podziemną (może nie będzie wtedy tak często się zapadać). Takie działania są konieczne, jednak to perspektywa kilku lat, a mam nadzieję nie kilkudziesięciu. Przy ustaleniu przez Miasto odpowiednich priorytetów taka inwestycja jest możliwa, zwłaszcza że Poznań skutecznie wykorzystuje finansowanie ze środków Unii Europejskiej. Dziś wiele poznańskich ulic pięknieje i staje się bardziej przyjazna mieszkańcom - Św. Marcin, Dąbrowskiego, Grunwaldzka - to się dzieje już dziś. Św. Łazarz zasługuje na ulicę, której nie trzeba się wstydzić. Jeśli będziemy czekać i stwarzać tylko pozory działania, zostaniemy w tyle...Głogowska może być ulica dla wszystkich, niezależnie od sposobu poruszania się, ulicą na której chce się być, przyciągającą mieszkańców, turystów, gości targów i innych imprez, otwartą na handel...ulicą spajającą dzielnicę, a nie będącą barierą NIE do przejścia...
22-09-2017 00:08:40
Klaudyna Potocka
Nareszcie ! To świetny pomysł, oby został zrealizowany ! Miasto powinno się budować z myślą o ludziach a nie o ich samochodach. Wszędzie tam na świecie, gdzie nadmiernie rozbudowano infrastrukturę samochodową, centra dużych miast dosłownie wymierają a ludzie z nich uciekają na stałe. Czy nie z takim problemem zaczął ostatnio borykać się Poznań ? Mieszkańców w centrum radykalnie używa.... . Od dłuższego czasu przyglądam się z dużą sympatią działaniom społeczników Łazarza. Zmieniacie tą dzielnicę i z każdym rokiem jest fajniejsza .
21-09-2017 10:36:38
M.
@Tomku, nie napisałam, że komunikacja miejska dojeżdża tylko 500 m od domu. Nie wiem ile osób starszych masz w swoim otoczeniu. Ja trochę ich znam i jeżeli mają wybrać się gdzieś dalej, to rezygnują z transportu miejskiego. Dlaczego? Bo kultura pasażerów spadła i prawie nikt nie ustąpi im miejsca (a z wiekiem starszym wiążą się schorzenia ortopedyczne), mają problem z dostaniem się do tramwaju/autobusu (za strome schody, autobusy często stają za daleko od krawężnika). Czytając Twoje wpisy odnoszę wrażenie, że mam do czynienia z młodym człowiekiem, który nie musi codziennie daleko dojeżdżać do pracy, a swój styl życia usiłuje narzucić innym.
20-09-2017 22:28:04
Amicus
@Tomek: no widzisz, to jest Twoja wizja miasta. Ja mam nieco inną i nie uważam, że Głogowska jest w tej chwili autostradą. Jest poprostu jedną z głównych arterii miasta łączących południe mista z północą oraz umożliwiająca sprawne dotarcie choćby do strategicznego punktu Poznania, jakim są targi. Tak to już jest, że wdużym mieście jest ruch - zwłaszcza że mamy XXI wiek! A tak z drugiej strony: na stole leży mnóstwo projektów: od remontu rynku, zwęrzaniu Głogowskiej a na Kolejowej kończąc (i wiele wiele innych). Trwają kosztowne konsultacje, wynajmowane są firmy do projektów i... nagle koniec. Może warto skupić się na jednej rzeczy, a nie ciągnąc wiele srok za ogon... Czerwone plamy na ulicy dla rowerzystów, na których jakoś rowerów brak, przy tak szumnych planach i wizualizacjach wyglądają nieco blado... Ale i tak nasz Łazarz jest piękny - bo nasz:)
20-09-2017 21:05:17
Tomek
Kto każe wam dygać meble tramwajem, przejaskrawiacie. Przecież i tak przywozi je wam kurier. Zgadzam się, że P&R na Górczynie to pilna sprawa i zaraz po tym zwężenie ulicy do normalnych rozmiarów. Głogowska nie ma być autostradą dla PZ-tów. Jeśli chce się mieszkać pod lasem to trzeba poszukać pracy w lesie lub przesiąść się na inny środek transportu. Miasto jest przystosowane do małego ruchu kołowego, a wielkiego ruchu pieszego, tramwajowego, ewentualnie autobusowego czy taxówkowego.
20-09-2017 20:01:33
Poznania
Znowu debilne pomysły spod znaku tęczowego Jacka. Ludzie, czy wam się w głowach poprzestawiało? To jest 21 wiek! Chcecie się cofnąć w czasie i znowu " szczekać na tramwaje". Jak komuś przeszkadza ruch kołowy to uciekać z powroyem na wiochę!
20-09-2017 18:53:22
Bazyli
Drodzy Radni Łazarza i szanowni aktywiści! Weźcie się za prawdziwe problemy tej dzielnicy, nie wymyślajcie udziwnionych projektów~! Już dość kasy ktoś wziął za "ścieżkę rowerową" wokół Rynku Łazarskiego i okolicznych ulic, za pomalowanie "końcówek" na czerwono i wymalowanie "rowerków" na pewno my wszyscy zapłaciliśmy z budżetu dzielnicy. Nie widać żadnych rowerów na tych udziwnionych pasach w przeciwną stronę. Teraz nie zakombinowujcie proszę, jak udziwnić Głogowską. To jest ulica wlotowa do miasta od strony Wrocławia, codziennie tysiące ludzi jadą nią do pracy od strony Komornik, Stęszewa, Kościana itd. Ona musi być przede wszystkim drożna, a nie wąska! Zieleń zróbcie na projektowanym "nowym Rynku Ł." zamiast betonu, więcej skwerów do spacerów, główna ulica jest do przejazdu! Jeśli Głogowska byłaby "deptakiem" to rozjechane zostaną Dmowskiego, Lodowa, Kolejowa, Matejki i inne równoległe!!!
20-09-2017 05:55:23
tonny
@Tomek: A no Kaśka ma racje. Meble, lodówkę przewieziesc tramwajem? Ciężkie wody ma dziewczyna targać tramwajem często napchanym gdzie wejść nie idzie? A przystanku pewnie też nie ma pod nosem. Co mają mówić mieszkańcy np.Kolejowej. Nie mają zbyt blisko do tramwaju. Po za tym tramwaje w Poznaniu jeżdżą za rzadko, zobacz np.jak kursują w niedzielę po godz.8... A zobacz jak jeżdżą np.w Warszawie, chociażby linia nr 9 - w szczecie co 2-3 min...
19-09-2017 23:24:16
łazarzanin
Zgadzam się z M. Łazarz, najpierw parking potem jakieś zmiany na Głogowskiej, dodatkowo co z Nową Głogowską? BTW, dziś rano koło 7, tak patrzyłem jakie samochody jadą, tak na oko 20% to PO, jakieś 75% to PZ. Czyli w pierwszej kolejności P&R, następnie NG, a także co jest również istotne - punktualność MPK i zwiększenie ilości taboru obsługującego linie. Inaczej to samochody, mimo że stoją w korku są lepszą alternatywą.
19-09-2017 22:03:57
Tomek
Czego @Kaśko nie możesz przewieźć tramwajem? Rozumiem, że przeprowadzasz się raz na miesiąc i do tego potrzebujesz samochodu? Z jednej strony porównujesz Poznań do szamba, a z drugiej jesteś przeciwna zmianie tego szamba na wzór perfumerii:) Zdecyduj się czego chcesz. @M Co do OC to za 18-letnią Corsę tyle płacę, dokładnie 420zł. Wyjeżdżam nią średnio raz w miesiącu. To komunikacja miejska dojeżdża tylko 500m od domu? Ciekawe spostrzeżenie. Pani Mario, tak jak pisze przedmówca, można zacząć od przemalowania pasów i wstawieniu kilku znaków informującym o tym, że Głogowska do wiaduktu Górczyńskiego ma tylko po jednym pasie w obie strony, dodać drogę rowerową. Ułatwi to ruch pojazdów - samochodów, rowerów oraz tramwajów. Obecnie Głogowską nie wyjechałbym rowerem, zawsze jeżdżę tam chodnikiem, bo pasy są tak wąskie, iż boję się potrącenia.
19-09-2017 18:04:24
Mieszkaniec
Pani Łazarz może tak łopatologicznie: jakby zamiast szukać dziury w całym wzięła się Pani do pracy na rzecz Glogowskiej to będzie ona wyglądać jak na wizualizacjach w czasie jaki podano. Uczepila się Pani tych drzew ulice można zamknąć i bez nich co poprawi życie tu mieszkających. Tylko trzeba zacząć działać.sxkoda ze to bardziej dba o kierowców z których większość to tranzyt zamiast o swoich.
19-09-2017 15:53:37
M.Łazarz
Jak pisałam że wizualizacje i projekt to pomysł do realizacji za kilkanaście lat to wylano na mnie .... hejtu .A co pisze dzisiaj Wł.Nowak "Co pokazujemy na wizualizacjach? Przygotowaliśmy model ulicy w 3 etapach: - stan dzisiejszy, - stan na 5 lat po zmianie, likwidacji sygnalizacji, sprowadzeniu miejsc postojowych na jeden z pasów ruchu, przygotowaniu azyli dla pieszych, przywróceniu lewoskrętów, ubarwieniu ulicy drzewami w donicach tak dobrze znanymi z zabytkowych miast Francji, czy Włoch, - stan na 30 lat po kompleksowej przebudowie, na którą zasługuje Głogowska, jeśli chcemy mówić, że robimy jakąkolwiek rewitalizację zamiast rozbudowy kolejnych ulic wylotowych, z przebudową układu drogowego, poszerzeniem chodników, wymianą torowiska na wyciszone i w części trawiaste, estetyczną rozbudową przystanków tramwajowych. Tak, taka przebudowa do etapu +30 lat to ogromne przedsięwzięcie wymagające gruntowanej przebudowy podziemnej infrastruktury, jak to teraz zostanie zrobione na ul. Św. Marcin." I potrzeba na to kilkadziesiąt mln złotych.Obiecano ludziom piękną ulicę nie wspominając o latach na realizację projektu i zdobyciu ???mln zł na ten cel.To byłoby piękne ale wymaga jeszcze wielu lat pracy.
19-09-2017 13:53:07
morlock
Bez obrazy ale Polaki to Buraki. Tak Was czytam i do takiego doszedłem wniosku - zamiast wypracować, wygadać jakiś sensowny kompromis to pyszczycie jak chłop krowie na rowie. Trochę Awruk wzajemnego szacunku a nie "uczół Morcin Morcina a sam głupi jak świnia". Obie strony mają swoje racje (ze wskazaniem na auta bo pogadamy Państwo rowerzyści, choć sam namiętnie uprawiam tą rekreację, jak wam YeBNIe rzepka czy starsze z rodziny zachoruje i trzeba zawieźć je do specjalisty). Bynajmniej nie mam zamiaru uprawiać flame wars. Czytam, widzę i Pozdrawiam obie strony, moim zdaniem sztucznie wywołanego konfliktu.
19-09-2017 13:08:40
Amicus
Ani jednego rowerzysty nie widzialem na tych badziewnych czerwonych plamach na ulicy. Ale jest i można się chwalić że Wolne Miasto Poznań jest przyjazne rowerzystom... Paranoja
19-09-2017 11:01:26
kaśka
@Karola: To wytłumacz mi po co kontraruch na Chłodnej i Załężu. Chce tam widziec rowerzystów zimą na oblodzonej kostce brukowej jadących pod górkę. Po co też czerwony pas i znaki rowerowe na Białej jak rowerzyści i tak jeżdżą przez plac Nowakowskiego. Tylkl kierowcom zabiera się miejsca parkingowe.
19-09-2017 08:29:07
M.
@Tomek, OC za 400 zł?! Gdzie takie cuda się zdarzają? Pisanie, że po to jest komunikacja zbiorowa, żeby ludzie starsi mieli łatwiej to jakaś kpina. No chyba, że według Ciebie starsi nie ruszają się dalej niż 500m od domu. Generalnie, jeżeli chce się zachęcić kogokolwiek do zrezygnowania z samochodu na rzecz transportu publicznego, to w pierwszej kolejności trzeba ten transport świetnie zorganizować. Na razie oferta wygląda następująco - jezdnie będą węższe, a jednocześnie godziny szczytu dla komunikacji będą krótsze, a poza nimi autobusy i tramwaje jeżdżą rzadziej.
19-09-2017 08:05:20
Karola
@Kaśka - w Kopenhadze rowerzyści mają regularne drogi, właśnie po to, by nie jeździli po chodnikach. Nie rozumiem dlaczego, gdy pojawiają się u nas takie projekty ludzie protestują, przecież wszyscy powinni być zadowoleni!?
19-09-2017 07:34:54
kaśka
@Tomek: Komunikacja zbiorowa nie dociera wszędzie. Nie przewieziesz wszystkiego i wszystkim tramwajem i autobusem zwlaszcza jak znowu połowa centrum jest rozryta. Ale moze kiedys auto będzie Ci bardzo potrzebne tego Ci życzę. Tak byłam w Kopenhadze jak i w wielu innych miastach. Nie porównuj szamba do perfumerii, bo tam przede wszystkim rowerzyści przestrzegają przepisy ruchu drogowego a nie jeżdżą tak jak u nas jak święte krowy. Kilka dni temu znow jakiś cymbal nie dosc ze na Hetmanskiej jechał na czerwonym to wjechał w pieszych, że musieliśmy zejść mu z drogi. Jak się zwróciło mu uwagę to pojechał nam obelgami.... Rowerzyści powinni zacząć zdawać egzaminy tak jak kierowcy i płacić oc i podatki. Wtedy pogadamy
19-09-2017 07:31:33
Negatyw
A okoliczne ulice staną w korkach 24/7. Chory pomysł, na równi z planami jednokierunkowej Jarochowskiego (!!!!!!).
19-09-2017 06:29:23
Tomek
Po to jest komunikacja zbiorową, aby starsze osoby miały łatwiej. A do przeprowadzki potrzebna Ci autostrada w centrum? Dlaczego komuś źle życzysz? Byłaś kiedykolwiek w takiej np Kopenhadze? Tam nie wiedzą co to korki samochodowe. Poczekajmy jeszcze kilka lat jak OC wzrośnie 10-cio krotnie i samochód za 400 zł rocznie odejdzie w niebyt.
18-09-2017 22:18:19
kaśka
Mam wrażenie, że kierowców próbuje się wyrzucić. Aż dziwne, że jeszcze nie wlepia się mandatów za jazdę autem... Oj byście aktywiści nie potrzebowali kiedyś samochody przy przeprowadzce, przewiezieniu czegoś ciężkiego czy jak będziecie starsi... nie ma wtedy rowerkiem... mam nadzieję, że przyjdzie sroga zima i przypieprzy Wam w d... na siodełkach z -20 stopni.
18-09-2017 22:13:00
Tomek
Wreszcie jakieś głosy rozsądku! Miasto nie jest stworzone tylko dla samochodów. Ja spacerując z dzieckiem unikam Glogowskiej jak ognia, jest ona kompletnie nieprzyjazna pieszym.
18-09-2017 21:46:11
Wilson
Na tę całą dyskusję mam tylko jeden komentarz: jest ona zupełnie pozbawiona sensu. Zostały przeprowadzone analizy przez specjalistów z PP, które wykazują, że Głogowska może być zwężona. Nie mogę pojąć dlaczego nikt nie chce słuchać osób obeznanych z tematem. Jestem w stanie zrozumieć, że macie Państwo pewne obawy - jednak trochę więcej zaufania. Najbliższy przykład Grunwaldzkiej - obawy były te same, na całe szczęście miasto postawiło na swoim, dzięki czemu tramwaje nie stoją już w korkach, a ruch samochodów jest płynny. Uważam, że warto by testowo wyłączyć sygnalizację i zamknąć jeden pas, choć na tydzień - tylko w ten sposób można ludziom uświadomić, że nie liczba pasów decyduje o przepustowości danej ulicy.
18-09-2017 21:06:09
Mieszkaniec
Tak niech Ci co mieszkają przy tej ulicy cierpią by inni mieli dobrze. Zawęzić , w innych progi a nie czekać aż znajdzie się 220 baniek na dolną Głogowska.
18-09-2017 19:58:14
Tomek
Może wreszcie zapanuje porządek na tej pięknej ulicy. To co jest teraz to gemela jakich mało. Autostrada w centrum miasta!
18-09-2017 18:41:43
L.Domasłowska
Wszelkie radykalne pomysły dotyczące Głogowskiej mogą być realnie brane pod uwagę dopiero po wybudowaniu dolnej Głogowskiej, wtedy nie będzie kontrowersji dotyczących szerokości, szybkości oraz obaw mieszkańców sąsiednich ulic. Organizatorom akcji gratuluję i zachęcam, aby równie aktywnie zalobbowali za przebudową ul. Kolejowej. Natomiast zieleń w postaci drzew w donicach, to tak jak człowiek na wózku inwalidzkim.
18-09-2017 16:40:22
Mieszkaniec
Chętnych do zamieszkania na glogowskiej zapraszam do zamiany mieszkań. Tylko spokojnie nie wszyscy na raz. Zapewnia się niepalący astmę od pylu; utratę słuchu urocze chwile stania na morzu betonu w oczekiwaniu na zielone. Pranie zasłon co tydzień, mówienie w mieszkaniu podniesionym głosem. W ramach relaksu można łapać sikajacych po bramach.
18-09-2017 15:53:33
Łazarz
Piszę jako Łazarz i M.Łazarz ale widzę kilka wpisów z nick Łazarz i to nie moje uwagi.Ale klawiaturowi naprawiacze tak mają.Ciekawe ile byłoby wpisów gdyby przy komentarzu był IP komputera?
18-09-2017 11:13:48
De.
Głupkowaty pomysł. Jest tyle innych miejsc wymagających remontów lub przebudowy (jak wspomniana Kolejowa) a oni chcą pakować forsę w zwężanie Głogowskiej. To jest utrudnianie życia a nie poprawianie.
18-09-2017 09:42:59
Poznanianka
Kolejny nie przemyślany i nie sprawdzony pomysł, jak kompletnie zablokować miasto zwężając główną ulicę dojazdową do centrum. czy ta idea jest poparta jakimiś fachowymi analizami natężenia ruchu i co rzeczywiście zmieni jeden pas na ulicy? Pomysł równie nie przemyślany jak "rowerowy łazarz" gdzie porobili jakiś ruch dla rowerów na ulicach brukowanych, a rowerzyści i tak jeżdżą po chodnikach. Chciałam też zauważyć, że ulica z założenia jest dla samochodów i burzenie się, że ktoś musi chwilę na światłach poczekać, żeby przejść jest śmieszne. samochody tak samo muszą poczekać kilka minut, aż przejadą tramwaje. zwężenie głogowskiej nie przywróci jej dawnej świetności i nie utworzy się więcej sklepów.
18-09-2017 09:37:42
miejscowy
Plany nie uwzględniają tego, że conajmniej jeden pas jest zajęty przez samochody dostawcze. Zmiana organizacji ul. Głogowskiej na jednopasmową uniemożliwi pracę dostawcom do lokalnych sklepów.
18-09-2017 08:34:56
Mieszkaniec Kolejowej
Fajnie, zablokować ruch na Głogowskiej, zwiększyć na Kolejowej. Dziury tam są, ale i tak szybciej można przejechać. A poza tym można podziwiać w czasie jazdy XVIII wiek - same plusy. Zapraszamy, remont przewidziany na przyszły wiek, pieniądze które były przygotowane poszły na czerwone - puste - paski na jezdniach. Smutne to.
18-09-2017 08:14:44
Niki
totalna głupota zwężać Głogowską... a pieszym to może jeszcze czerwony dywan zróbcie w Poznaniu bo przecież Polacy są tak roztyci że dwóch ludzi ledwo się mieści na obecnej szerokości chodników.... Najlepiej wszystko rozjebać a niczego nie naprawiać.... !!!!! Generalnie to Gratulację dla Bystrzachów, którzy zamiast wziąć się za to co trzeba to szukają dziury tam gdzie jej nie ma. !!!!!! Nasze wszelakie rządy powinny brać przykład z zagranicznych krajów które wszelkie przebudowy robią z głową a nie żeby tylko swoje Ego zaspokoić. Poza tym Zastanówcie się czy stać was na to a nie że po przebudowie zrobicie kolejne płatne parkingi bo kaski nie będzie i trzeba będzie zdzierać z obywateli waszego miasta. !!!!!
18-09-2017 01:42:30
Marcin
Kolejowa czeka od lat!!! Rynek Łazarski wygląda jakbyśmy mieli XIX wiek. Św.Marcin rozkopany, od dziś Dąbrowskiego. Wprowadzono jakieś kontrasruchy dla rowerzystów, czerwone pasy, jakieś słupki przy skrzyżowaniach... na Stablewskiego, Kasprzaka, Chociszewskiego, Łukaszewicza przejechać nie idzie bo trzeba parkować na jezdni. Rozwalajcie dalej to miasto. Na szczęście za rok wybory. Świrom rowerowym, społecznikom i aktywistom trzeba powiedzieć STOP!!!
18-09-2017 01:09:40
Mateusz
Czy słyszała Pani osobę, która mówiłaby : "Na Głogowskiej jest tak cudownie głośno, samochody z Komornik i przedmieść rozkosznie koją moje uszy. Wspaniały ruch ! A jak fajnie sobie tak postać na czerwonym i poczekać, aż jaśnie samochody przejadą" . Czy zna Pani osobę, która rzekłaby: "Jakie wspaniałe banki na mojej ulicy, handel już dawno się wyniósł do galerii, ludzie nie chcą tu łazić, biznesy poupadały i jest tak fajnie pusto, że postoję sobie i pooddycham powietrzem z rur wydechowych".... Albo kogoś, kto mówi: "Jak super przeciskać się między samochodami na chodniku. Będę zdrowszy, mam zapewnione ćwiczenia fizyczne w postaci skręcania bioder, żeby zmieścić się z mijaną osobą na wąskim, zastawionym chodniku." Czy zna Pani osoby, które weekendowe wieczory spędzają w ogródku kawiarnianym na Głogowskiej, zamiast na Starym Rynku lub Taczaka? Dlaczego na naszej ulicy nie jest fajnie i dlaczego Pani jako Przewodnicząca Rady nie interesuje się najnowszą wiedzą w zakresie rozwoju miast i rewitalizacji dzielnic, a nasza dzielnica ewidentnie tego potrzebuje. Czy zapoznała się Panie z takimi pozycjami, jak "Miasto szczęśliwe" , czy "Kreatywne miasto" ? Chyba lepiej sięgnąć do światowej klasy literatury, niż inspirować się ramolami z dawnej ekipy Grobelnego, którzy wciągnęli Poznań do niższej ligi, za Gdańskiem czy Wrocławiem, choć kiedyś było odwrotnie. Skoro twierdzi Pani, że "kocha to miasto na dobre i złe", to dlaczego ignoruje Pani fakt, że normy hałasu i zanieczyszczenia powietrza zostały na Głogowskiej przekroczone, co ma namacalny wpływ na zdrowie mieszkańców ?
18-09-2017 00:45:47
klyf
do Łazarz: na koniec wpisu zabrakło tradycyjnego "łubu-dubu, łubu-dubu, niech żyje nam..."
18-09-2017 00:42:46
Mieszkaniec
"Pisałam do ZDM o zmianę cyklu świateł, jednak to co obiecuje się ludziom jest nierealne" - to po co Pani pisał a, skoro wie, że jest nierealne?
18-09-2017 00:25:57
Nick
Pani Łazarz wreszcie podpisała się swoim nazwiskiem. Po słownictwie widać, że już kilka komentarzy Pani napisała pod innymi nickami.
18-09-2017 00:13:24
Łazarz
Chciałabym żeby wszystkim tak się " nie udawało się" robić coś dla Łazarza jak mnie.Wtedy przy pomocy nas "nieudacznikow" na Łazarzu byłoby pięknie.Ale najlepiej to obiecywać cuda wianki , dyskutować na FB i ...to tyle.Ale mnie to nie zniechęci bo jestem stara poznanianka z rodzinnymi tradycjami walki o Poznań.To jest moje Miasto i kocham je na dobre i na złe.
18-09-2017 00:13:03
tonny
@Janusz: Znalazł się prawicowy oszołom. Na Białoruś wypieprzaj.
18-09-2017 00:07:09
Janusz
Pan Nowak ma rację. Gdy ktoś ma rację i chce zmieniać na lepsze moją Ojczyznę, to nie musi być z mojego rejonu, tylko nawet z Pekinu, czy Argentyny. Poza tym nie jest to w żaden sposób pomysł lewacki. Mieszkam przy Głogowskiej i codziennie dojeżdżam rowerem do pracy, na zbiórki Młodzieży Wszechpolskiej i do kościoła i wkurza mnie, że ta ulica jest zamieniona w odrażający ściek samochodowy. Prawdziwi Polacy nie mogą spacerować główną ulicą Łazarza, bo 80 % jej przestrzeni jest dedykowana samochodom. To chyba jakiś spisek antypolskiej PO. Moja Mama chodzi do sklepu, czy na zebrania koła Radia Maryja do parafii i wkurza się, że musi pięć minut czekać na czerwone. Na prawdziwej polskiej ulicy powinny być sklepy, kawiarnie, ławki, drzewa, drogi rowerowe i jakieś fajne knajpy, żeby po mszy było gdzie pójść i posiedzieć, a najlepiej na leżakach, tylko musi być zwężona jezdnia do jednego pasa, żeby było miejsce na ogródek gastronomiczny.
18-09-2017 00:05:51
Łazarz
do JA :No i znowu kucha.Pismo ( kolejne ) napisałam 3 miesiące temu do ZDM w imieniu RO.i dostaliśmy odpowiedź z ZDM.Przedstawiałam pisma na sesji Rady w lipcu.
17-09-2017 23:58:10
bez sensu
to co oni teraz robią zaczyna być irytujące więcej słupków i dróg rowerowych :)
17-09-2017 23:35:06
tak?
A dojazd do targów? Jednopasmówką? Zieleń w mieście jest potrzebna ale z głową! Nasze miasto żyje głównie z osób spoza miasta a Głogowska to ważna ulica dojazdowa. Tworzenie z niej jednopasmówki to tak jakby zatkanie jednej z aort... "Super pomysł".
17-09-2017 23:20:33
Ja
Jaka dobra teraz ta pani Maria, nono. Aż pismo napisała o regulacje świateł. Szkoda tylko że az na dzien przed ta akcja. Na wszystko tylko by stała i czekała i negowała na fejsbuku. Nic się nie da!
17-09-2017 23:01:15
Łazarz...
Jeśli ktoś będzie chciał wydać XXX pieniędzy i poprowadzić tramwaje pod ziemią to ok. Ale tramwaje + auta na ziemi to bezsens.
17-09-2017 22:58:23
ryba
Tych pomysłów nawet nie daje się sensownie komentować.
17-09-2017 22:20:00
emeryt
Zróbcie taką akcję w piątek to zobaczycie jak Głogowska stanie. Popieram zdanie p. Łazarz odnośnie parkingu plus strefa parkowania.
17-09-2017 22:14:43
xxx
Pani M.Łazarz jedno "nie będzie większych drzew, bo..." a na zdjęciach projektu drzewa, że hoho. Może niech najpierw ustalą wersję pomysłu, a potem się zabierają do pracy.
17-09-2017 22:12:22
xxx
Na spotkaniu rady os. św. łazarz w sprawie "przywracania zieleni" na ulicach Łazarza, radni mówili, że na Głogowskiej nie da się zasadzić w zasadzie żadnej zieleni z powodu podziemnej infrastruktury sieci różnych. A teraz jakieś cuda wianki. Oczywiste, że wszystkie samochody omijające Głogowską rozjadą pobliskie wąskie uliczki, ale co tam, to nie problem dla "wizjonerów" prawda?
17-09-2017 22:10:37
as
P. Nowak to niech zajmie sie swoimi rejonami tam gdzie mieszka, a nie swoj kapital polityczny zbijac tu na Łazarzu. Tak cos czulem wczoraj ze te barierki to jakis idiotyczny pomysl jakichs lewackich cyklistow. A tak BTW czy byla na to zgoda ZDM-u by jacys heppenerzy mogli tu swoj cyrk odstawiac?
17-09-2017 22:04:16
mis
i co jeszcze?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: