Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Głogowska: chcą poprowadzić drogę rowerową i zwęzić ulicę do jednego pasa ruchu - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Głogowska: chcą poprowadzić drogę rowerową i zwęzić ulicę do jednego pasa ruchu
18-04-2017 13:28   Janusz Ludwiczak
Zwężenie do jednego pasa ruchu, poprowadzenie ruchu rowerowego po obu stronach ulicy, wprowadzenie parkowania równoległego na zewnętrznym pasie ruchu zamiast na chodniku – to założenia Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022 z perspektywą do roku 2025.
– Nie ma na to naszej zgody. Najpierw należy wybudować Dolną Głogowską. Chcemy, by powstała alternatywna droga rowerowa wzdłuż ulicy Dmowskiego – zaznacza Tomasz Stachowiak, radny Miasta Poznania.

Podczas ostatniej sesji, która odbyła się 4 kwietnia Rada Miasta już po raz drugi odrzuciła projekt Prezydenta Poznania w sprawie przyjęcia Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022 z perspektywą do roku 2025.

Jak informowaliśmy pod koniec września projekt zakłada wybudowanie w ciągu sześciu lat 150 km nowych dróg rowerowych za 70-130 mln zł. Projekt zakłada m.in. wybudowanie rowerowej obwodnicy w ciągu ul. Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na Chociszewskiego). Drogi rowerowe mają pojawić się również na Grunwaldzkiej i Głogowskiej. Projekt zakłada zwężenie głównej ulicy Łazarza do jednego pasa ruchu, a to nie podoba się wielu radnym.

Zgodnie z założeniami Programu Rowerowego ulica Głogowska ma być zwężona do jednego pasa ruchu od Dworca Zachodniego aż do Ściegiennego. Nie ma na to naszej zgody. Najpierw należy wybudować Dolną Głogowską. Należy z głową przeprowadzić rewitalizację ulicy Głogowskiej. Chcemy, by powstała alternatywna droga rowerowa wzdłuż ulicy Dmowskiego – zaznacza Tomasz Stachowiak, radny Miasta Poznania z PO.

Chcemy również, aby prezydent Wudarski przeprowadził najpierw rzetelne konsultacje społeczne. Obawiamy się, że będą one przeprowadzane tylko wśród środowisk rowerowych – dodaje radny Tomasz Stachowiak.

Podobnego zdania jest radna Lidia Dudziak.

Postanowiliśmy nie przyjąć Programu Rowerowego, gdyż nie był konsultowany ze społecznością lokalną. Najpierw muszą wypowiedzieć się mieszkańcy, rada osiedla, przedsiębiorcy, a potem projekt należy przedstawiać Radzie Miasta – uważa Lidia Dudziak, radna Miasta Poznania z PiS.

Proszę zobaczyć co się dzieje na Głogowskiej podczas targów Budma czy Polagra. Najpierw miasto niech przeprowadzi remont Kolejowej potem możemy mówić o programie rowerowym – dodaje radna Lidia Dudziak.

Co zakłada Program Rowerowy dla Głogowskiej?

  • od Mostu Dworcowego do Zachodniej – wyznaczenie dwukierunkowych dróg dla rowerów po obu stronach ulicy. Po stronie wschodniej w miejsce istniejącego pasa ruchu. Po stronie zachodniej w miejsce istniejącego parkingu przenosząc go jednocześnie w obszar ulicy. Przejazd rowerowy w poprzek ulicy Głogowskiej zapewniający przeplot na planowane dalej jednokierunkowe drogi dla rowerów.
    Droga dla rowerów wydzielona z jezdni - 250 m dł., droga dla rowerów - 250 m dł., 3 m szer., wyniesienia przejazdów dla rowerzystów - 2, przejazd rowerowy - 6 słupów HY.
  • od ul. Zachodniej do ul. Chociszewskiego – prowadzenie ruchu rowerowego jednokierunkowymi drogami rowerowymi pomiędzy chodnikiem wraz z słupami trakcyjnymi a równoległym parkowaniem sprowadzonym z dzisiejszego chodnika na jeden z pasów ruchu.
    Droga dla rowerów wyznaczona z zawężonej jezdni - 3140 m dł. 1,8 m szer., sprowadzenie parkowania na jezdnię - oznakowanie poziome wraz z urządzeniami brd, przesunięcie wpustów - 38.
  • od ul. Chociszewskiego do ul. Hetmańskiej – jednokierunkowe drogi dla rowerów po obu stronach jezdni. Prowadzenie ruchu rowerowego jednokierunkowymi drogami rowerowymi. Po stronie wschodniej pomiędzy chodnikiem wraz z słupami trakcyjnymi a równoległym parkowaniem sprowadzonym z dzisiejszego chodnika na jeden z pasów ruchu. Po stronie zachodniej poza jezdnią zachowując wydzielony skręt w prawo dla ruchu ogólnego.
    Droga dla rowerów - 140 m dł. 1,8 m szer., droga dla rowerów wyznaczona z zawężonej jezdni - 140 m dł., 1,8 m szer.
  • od ul. Hetmańskiej do ul. Głogowskiej 154 - bank – jednokierunkowe drogi dla rowerów po obu stronach jezdni.
    Prowadzenie ruchu rowerowego jednokierunkowymi drogami rowerowymi pomiędzy chodnikiem wraz z słupami trakcyjnymi a równoległym parkowaniem sprowadzonym z dzisiejszego chodnika na jeden z pasów ruchu. W rejonie budynku banku PKO po zachodniej stronie zmiana usytuowania parkowanie skośnego na równoległe. Wydzielenie torowiska tramwajowego.
    Droga dla rowerów wyznaczona z zawężonej jezdni - 1120 metrów dł. 1,8 m szer., sprowadzenie parkowania na jezdnię - oznakowanie poziome wraz z urządzeniami brd - 490 m.
  • od Głogowskiej 154 do Górczyńskiej – jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów po obu stronach jezdni.
    Prowadzenie ruchu rowerowego pasami ruchu dla rowerów w miejsce drugiego pasa ruchu. Ze względu na rekomendowane wydzielenie torowiska tramwajowego brak przestrzeni na wydzielenie parkowania równoległego.
    Pas ruchu dla rowerów - 240 m dł. 1,5 m szer., wydzielenie torowiska tramwajowego - 240 m dł.


R E K L A M A

Komentarze (39)

02-05-2017 18:29:34
e-raf
Absurdalność tych pomysłów ekipy J. Jaśkowiaka i jego fanów jest kosmiczna! Znowu - jak napisał dosadnie Grucha_Pn - zaczyna się od końca... To jest jak z tymi czerwonymi pasami w obskurnie wyglądającym centrum, które pomalowane na garbatych, dziurawych jezdniach!!! Czy obecna (pożal się boże) "ekipa rządząca" jest tak kosmicznie odizolowana od rzeczywistości?! Przecież najpierw trzeba doprowadzić do realizacji projekty dot. parkingów buforowych, które są... tylko na papierze?! W naszym rejonie byłby to parking przy pętli górczyńskiej. W jaki sposób chce się zachęcić PZ-ty i innych przyjezdnych do pozostawienia samochodu na dogodnie położonym, obszernym i - przede wszystkim - bezpłatnym parkingu i przesiadki do środków komunikacji miejskiej?! Gdzie te traktowane na serio konsultacje z mieszkańcami i - przede wszystkim - wnioski z nich wynikające?! Wystarczy przytoczyć tu choćby fragmenty jednej z wypowiedzi: "Po zwężeniu Głogowskiej samochody nie znikną, ale przeniosą się na pozostałe, mniejsze uliczki i cały Łazarz będzie stał, a taka Kolejowa w dalszym ciągu bez remontu stanie się autostradą. Większość osób jeździ rowerami tylko przez kilka miesięcy w roku, a w miesiącach jesienno-zimowych drogi rowerowe są puste. Prezydent i jego kółko wzajemnej adoracji są naprawdę oderwani od rzeczywistości. Po 20 latach stwierdzam, że po ostatnich 5-letnich "super rozwiązaniach" dla mieszkańców , nie da się już tu żyć... ktoś wymyślił ścieżki rowerowe np. na Sielskiej. Wcześniej był tam ruch dwukierunkowy i auta miały gdzie parkować. Teraz? Ruch rowerowy żaden (nigdy nie widziałem tam rowerzysty - kto nie wierzy, niech podjedzie i postoi sobie kilka minut, to zobaczycie jaka jest przydatność ścieżek. Co w zamian? Korki na ulicach pobocznych, zakorkowana Palacza, Górczyńska, brak skrętu z Głogowskiej...! Kto to w ogóle sprawdza, jaki jest efekt tych "świetnych" zmian?? A kto daje zgodę na wciskanie kolejnych wieżowców w rejonie tzw. psiej łączki na Górczynie?"
01-05-2017 08:26:51
KS Górczyn
A róbcie se co chcecie.. podjeliśmy decyzje za pół roku już mnie tu nie będzie.. po 20 latach stwierdzam że po ostatnich 5 letnich " super rozwiązaniach" dla mieszkańców , nie da się już tu żyć... ktoś wymyślił scieżki roweroee np na Sielskiej , wcześniej był tam ruch dwukierunkowy i miały auta gdzie parkować.. teraz ? Ruch rowerowy żaden ( nigdy ie widziałem tam rowerzysty - kto nie wierzy niech podjedzie i postoi sobie kilka minut to zobaczycie jaka jest przydatność scieżek). Co w zamian ? Korki na ulicach pobocznych, zakorkowana Palacza, Górczyńska, brak skrętu z Głogowskiej , korki do wiaduktu sięgające w szczycie nawet Hetmańskiej ! Kto to w ogóle sprawdza jaki jest efekt tych " swietnych" zmian ?? A i kto daje zgody na wciskanie kolejnych wieżowców w rejonie tzw psiej łączki na Górczynie ?? Czas się wynosić z tego miasta dziwnych decyzji i biznesu ( albo tylko biznesu). Nie dziwne że Łazarz i Górczyn ( ten stary ) się wyludnia...
21-04-2017 07:43:08
Negatyw
To słoikowe studenckie bydło i PZ-ty tworzą korki... (!!!).
20-04-2017 17:19:02
Amicus
@Tonny: Dokładnie tak, popieram. Dziś służbowo miałem okazję się przejechać autobusem T2 na Dębcu. Masakra! Za nic w świecie nie zamienię swoich czterech kółek...
20-04-2017 16:03:01
tonny
@Lol: Jasne, jak zwęzimy Głogowską do jednego pasa, zrobimy drogę rowerową i posadzimy drzewka to nagle tysiące ludzi wróci na Łazarz, a pustostany się zaludnią.
20-04-2017 16:01:21
tonny
@robekal: by ludzie przesiedli się z samochodów do tramwajów musi poprawić się komunikacja miejska. Jak widzę linię nr 3 kursującą tylko w dni robocze, co 24 minuty do godz. 19 to nie dziw się, że ludzie wolą własne auto. Przesiąść na rower - jasne zimą, gdy jest śnieg i za oknem -10 stopni. Pewnie matka przewiezie do szkoły dziecko rowerem. Pewnie, kurier zawiezie paczki rowerem. No rowerem również można dostarczyć towar do sklepu. Rowerekiem również można przewieźć meble. Tak myślałem, że po Grunwaldzkiej aktywiści rowerowi wezmą się za Głogowską. To pewnie następna w kolejce jest Reymonta?
20-04-2017 15:59:18
Szczur
Stachowiak to motoryzacyjny beton. Wykopalisko.
20-04-2017 15:31:38
morlock
Poznań upada bo najtańsze czynsze za wynajem kwater są dla osób tu pracujących za głodowe stawki wraz z tzw. przyjezdnymi gimnazjalistami/studentami którzy przybywają po Oświatę ale nigdy stąd nie wybywają. Znam to z autopsji bo gdy był tworzony hotel zaraz za murem Św.Anny to z pracownikami/budowlańcami (dla mnie robol to nie inwektywa ale komplement) po polsku nie można było się porozumieć. I nie bójta się, rozmawialiśmy po rusku, nie "drutem kolczastym". Każdy orze jak może. Gdy kumpel za moje (przydziałowe) papcie robocze z "wycieczki" do berlina przywiózł zegarek z kalkulatorem to go prawie po rękach całowałem. Jeśli wzniesiemy się ponad politycznymi podziałami i zapomnimy o animozjach w które chcą nas wmanewrować pieczeniarze to może być spoko byle by każdy pilnował własnej kiechy.
20-04-2017 11:43:48
Lol
Lazarz się wyludnia bo kto chce mieszkać przy drodze szybkiego ruchu jaką teraz jest Głogowska!
20-04-2017 11:42:55
Grucha_Pn
Jak zwykle zmiany od d* strony. Po zwężeniu Głogowskiej samochody nie znikną, ale przeniosą się na pozostałe mniejsze uliczki i cały Łazarz będzie stał, a taka Kolejowa w dalszym ciągu bez remontu stanie się autostradą. Większość osób jeździ rowerami tylko przez kilka miesięcy w roku, a w miesiącach jesienno zimowych drogi rowerowe są puste. Prezydent i jego kółko wzajemnej adoracji są naprawdę oderwani od rzeczywistości.
20-04-2017 10:00:29
xxx
Piękny pomysł! Koniec blokowania tramwajów, jeżdżenia suvami po torowisku, koniec za****nia po centrum miasta. Przystanki na Rynku Łazarskim są jak wyspa pełna pieszych pośród rekinów... :(
20-04-2017 08:28:54
Amicus
@Robekal: Owszem, ale czy likwidacja pasów ruchu na jednej z głównych arterii miasta przyczyni się do tego że połowa Poznaniaków sprzeda auta, by dorównać Berlinowi? Może warto by się zastanowić dlaczego są takie liczby i skąd one wynikają? Auta przepędza się raczej ze ścisłego centrum, a nie z połowy miasta. Już widzę jak będą targi to Łazarz będzie jeden wielki korek... Miasto to miasto - musi być wzmożony ruch i wynikający z niego hałas. Jeśli komuś to przeszkadza to musi zmienić życiową przestrzeń...
20-04-2017 01:45:24
m
Gorąco popieram, skrajny pas i tak najczęściej jest blokowany przez dostawców, a kierowcy to zwykłe chamy zamiast parkować tak jak nakazują znaki czyli równolegle to i tak parkują skośnie i jeszcze więcej chodnika zabierają dlatego uważam, że to świetna opcja żeby pogonić ich z chodników na jezdnię. Poza tym uważam, że dwie jezdnie zachęcają niektórych do przekraczania prędkości i również jestem za likwidacją lewoskrętów w Berwińskiego i Śniadeckich mimo tego że mają dwa pasy ruchu to skręcający kierowcy i tak wjeżdżają na torowisko i blokują tramwaje! Jako pasażer MPK stanowczo przeciwko temu protestuję! Kończąc uważam, że ul. Głogowską należy ucywilizować, a zaproponowane zmiany właśnie temu służą.
19-04-2017 22:36:09
robekal
@Amicus Jaki jest kierunek zmian co do liczby samochodów w dużych miastach Europy? Żeby uzyskać odpowiedź wystarczy porównać ile jest samochodów na 1000 mieszkańców np. w Berlinie czy Wiedniu a ile w Poznaniu czy Warszawie. Odpowiem: Berlin 320, Wiedeń 390, Poznań 554, Warszawa 580. I wszystko jasne.
19-04-2017 18:22:13
Amicus
Głogowska, jak inne ulice idą z duchem czasu. Liczba aut i zapotrzebowanie się na nie zwiększa. Pomysły ludzi o likwidacji pasów ruchu to chyba tych, którzy wogóle nie uwzględniają takiego wynalazku jak auta. Mamy rok 2017 a nie 1937 gdzie były riksze, jeździły tylko tramwaje... Może jeszcze oświetlenie gazowe na ulicach, wybrukować ulicę kocimi łbami, itp - będzie ładnie i klimatycznie...
19-04-2017 15:03:21
robekal
@tonny Przede wszystkim myślę o mieszkańcach. Ruch samochodowy na Głogowskiej jest w dużym stopniu generowany przez ludzi mieszkających poza miastem lub na obrzeżach, którzy dojeżdżają do pracy w centrum, i w dużym stopniu mogą się przesiąść do tramwajów, a częściowo nawet na rower. Hałaśliwy i smrodliwy tranzyt przez Głogowską powinien być skutecznie ograniczany, jeżeli chcemy żeby okolice Głogowskiej się nie wyludniały i żeby życie tu było przyjazne człowiekowi.
19-04-2017 14:53:30
albrosz
Rowerzyści są takimi samymi uczestnikami ruchu jak piesi i kierowcy. Na ul.Głogowskiej dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h w związku z powyższym rowerzysta ma obowiązek poruszać się po jezdni, problem stanowi jednak fakt, że mało który kierowca porusza się po ul. Głogowskiej z dozwoloną prędkością. Dodatkowo kierowcy nie zachowują należytej odległości od rowerzysty podczas jego wyprzedzania. W tej chwili rowerzyści wzdłuż Głogowskiej łamią przepisy i jeżdżą po chodniku w obawie o własne życie więc są jedynymi uczestnikami ruchu, którzy nie mają wyznaczonego bezpiecznego miejsca do poruszania się zgodnie z prawem. Jestem za budową ścieżki wzdłuż ulicy Głogowskiej. Wszystkim tym, którzy piszą o staniu w korkach polecam przesiąść się na rower przynajmniej w okresie od wiosny do jesieni. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że każdy samochód mniej to jedno źródło emisji spalin mniej, a co za tym idzie czystsze powietrze, którym wszyscy oddychamy. Poobserwujcie samochody w większości jeżdżą nimi tylko kierowcy, bez pasażerów, którzy jeżeli nie z roweru to mogliby skorzystać z komunikacji miejskiej.
19-04-2017 14:46:25
tonny
@robekal: a pomyślałeś o kierowcach? pomyślałeś co będzie jak będą targi - Budma, Polagra, MotorShow? Pewnie - wywalić MTP. Pewnie wywalić kierowców. Ale róbcie sobie wiochę Poznań
19-04-2017 14:44:42
robekal
@tonny dlatego uważam, że takie zmiany są niezbędne żeby ul. Głogowska stała się przyjazna ludziom. Jaka w tej chwili jest przyjemność z siedzenia na ławce przy rychliwej ulicy, gdzie samochody pędzą, smrodzą i hałasują niemal przez cały czas?
19-04-2017 14:39:23
tonny
@robekal: to jesteś niezłym optymistom. Głogowska już nie będzie taka jak w latach 90. Galerie handlowe zrobiły swoje. Rada osiedla postawiła kilka ławek na Głogowskiej. Jakoś nie widzę na nich tłumów. Co chwilę zamyka się kultowy sklep. Nie ma już Regionalnej. Nie ma Dobskiego. Po za tym Łazarz się wyludnia - jak pisał p. red - ponad 800 osób w ciągu roku! http://www.lazarz.pl/?id=2&nr=11136.
19-04-2017 14:32:56
robekal
Mieszkam na Niegolewskich i w pełni popieram ten pomysł. Dodatkowo warto by było posadzić trochę drzew wzdłuż Głogowskiej. Jestem przekonany, że po takich zmianach ul. Głogowska ożyłaby w pozytywnym znaczeniu tego słowa, pojawiłoby się więcej restauracji ze stolikami na zewnątrz, a spacer wzdłuż ulicy byłby przyjemnością.
19-04-2017 13:14:44
mk
Zmniejszenie ruchu na Głogowskiej zdecydowanie by poprawiło komfort mieszkańców łazarza zwłaszcza tych mieszkających przy tej ulicy. Jest głośno, brudno a ruch kołowy jest ogromny. Ulica jest piękna, ma bardzo duży potencjał który można by było wykorzystać z korzyścią dla wszystkich, a w tej chwili obumiera stając się tylko szybką tranzytówką. Dziwie się radnym którzy nie widzą problemu.
19-04-2017 11:28:43
mieszkaniec
jasne róbmy wszędzie drogi rowerowe, a będziecie mieli tutaj tylko ludzi starszych i rowerzystów. Dobrze mówi radna L.Dudziak. Pomyśleliście co się stanie jak będzie Budma, Polagra, itd. Reymonta też zwężycie do jednego pasa z drogą rowerową? Proponuję również zwężyć autostradę A2. Na szczęście za rok wybory
19-04-2017 08:35:26
prorok
Najdalej w rok po wprowadzeniu w życie tego "projektu" Miasto, równie mądrze, zacznie zastanawiać się - A czymu Łazarz się wyludnia?
19-04-2017 00:37:15
marianos
brawo! bardzo dobry pomysł! Głogowska jest niebezpieczna, zawalona pędzącymi autami, trzeba coś z tym zrobić!
19-04-2017 00:28:03
aby
Pomysł ograniczenia jest chory. Po co to robić? Czy nie lepiej wyeliminować całkowicie uciążliwy ruch samochodowy i tramwajowy. W to miejsce zrobić deptak a środkiem powinny jeździć tylko rowery i ewentualnie riksze. Może pomysłodawcom ograniczeń podpowiedzieć o reaktywacji ekologicznych dorożek? Na taką trasę do dworca można wtedy sprzedać paręnaście licencji na riksze i dorożki, zawsze trochę grosza do kasy miejskiej wpadnie.
18-04-2017 22:50:38
Marek
To najlepsze co mogłoby spotkać tą dzielnice. Ale rada osiedla jak zwykle na wstecznym. Głogowska w takiej formie jak jest teraz jest dla dogodna dla ruchu tranzytowego. Dla mieszkańców to jest żródło hałasu smrodu i niebezpieczeństwa. Samochody jeżdżą 80 km/h zamiast 50...i nie ma nawet inicjatywy zeby postawic kamery w kilku miejscach. Rada Osiedla w ten sposób dziala na niekorzyść swojej dzielnicy.
18-04-2017 20:55:36
hans
Pomysł nie bardziej kontrowersyjny niż obecny kształt tej ulicy, dzielącej Łazarz na pół. Uciekłem od kuku Głogowskiej 10 lat temu, bo już nie byłem w stanie wciskać zatyczek głębiej w uszy, kto wie, może teraz wrócę? Trzymam kciuki za powodzenie pomysłu, na pohybel hejterom!
18-04-2017 19:25:37
smirnoff
no i pięknie miasta dla ludzi nie tylko dla aut.
18-04-2017 19:00:03
bart
Chory pomysł, zakorkuje całą ulicę, samochody będą hałasowały i smrodziły stojąc w korku. Boczne uliczki będą zakorkowane, będzie ucieczka, by ominąć fragmentami korek. Dostawczaki i tak będą tarasować ten jeden pas. Zrobić koperty dla dostawców i egzekwować zastawianie pasa ruchu. Radni...jak do tego dopuścić, mojego głosu nie macie!
18-04-2017 18:26:11
dziadek
Ale musi ich mocno głowa boleć jak im ta cegła spadła na łepetyny
18-04-2017 17:53:36
Szymon
Świetny pomysł. Głogowska wreszcie nie będzie ściekiem komunikacyjnym dla innych dzielnic. Tam i tak zawsze jeden pas jest zajęty przez auta pakujące "jedynie na chwile" - w życiu nie udało mi się przejechać całej Głogowskiej prawym pasem. Głogowska nigdy nie była planowana jako droga dwupasmowa i nigdy - nie licząc ostatnich 30 lat nie była dwupasmową
18-04-2017 15:20:17
as
Won z tym teczowym pajacem, jak ta karykatura wygra następne eyboty wyjeżdżam stad precz. No idiota cale miasto pod tych poglowkow ktorzy i tak jezdza chodnikami. Bo jrszcze gdyby tez miany cos dawaly ale nie. Miejsc dla samochodów coraz mniej ale debilnej infrastruktury rowerowej od groma...
18-04-2017 15:08:51
gosownik
No właśnie - najruchliwsza, dlatego strach tędy chodzić czy jeździć rowerem bo samochody pędzą po 80km/h. Przyjezdni robią sobie z Głogowskiej przejazd przez Poznań, zamiast jechać naokoło a2/s11. A do miasta można spokojnie dojechać Reymonta czy Drogą Dębińską. W końcu mamy prezydenta, który chce z tym coś zrobić. Oddać Głogowską mieszkańcom!
18-04-2017 14:35:25
Lazarus
Prawy pas i tak jest ciągle zastawiany przez dostawczaki więc w sumie nie będzie różnicy,
18-04-2017 14:27:26
Amicus
Najlepiej to jeszcze - wzorem Starego Miasta - pomalować ulicę w czerwone pasy dla rowerów, poustawiać mnóstwo znaków informujących, że to droga rowerowa i proszę - "Amsterdam" gotowy...
18-04-2017 14:10:56
z łazarza
To brzmi jak ponury żart na Prima Aprilis, tylko, że dziś nie 1 kwietnia. Poroniony pomysł.
18-04-2017 14:10:22
A
Nie poważni.. Po coś ta ulica jest dwupasmowa.. Najruchliwsza ulica, a prezydent chce ją zwęzić, bo jeździ rowerem.. Super, fajnie, że się rusza, też jeżdżę rowerem, ale jestem też kierowcą. Tyle lat było dobrze, a nagle zamieniają ulice na ścieżki rowerowe. Wystarczy być ostrożnym. Niech robią pas dla rowerów na chodnikach, na pewno rowerzyści czuliby się bezpieczniej. Nie wszyscy jeżdżą rowerem cały rok, tym bardziej w zimę, żeby wyłączyć pas ruchu dla nich.. Po co? żeby było, że coś zrobił....
18-04-2017 13:41:52
Łazarz od urodzenia
Jedna z najruchliwszych ulic Grunwaldu a ten chce ją jeszcze zwęzić bo rowerzysta ma tam zle. Może odrazu wyłączmy całą głogowska z ruchu samochodowego. Nie no pomysł super -.-
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: