
Od blisko dwóch miesięcy obserwujemy wzmożoną kampanię wyborczą kandydatów do wybranych samorządów. To czy tegoroczna kampania była skuteczna, poszczególni kandydaci przekonają się tuż po wyborach. Jednak to czy ta kampania była ciekawa i zaskakująca – już teraz oceniają specjaliści od marketingu politycznego. Ci są zgodni, że w tym roku kampania jest wyjątkowo nudna.
Wszyscy ubiegający się o mandat skupili się na jednym celu – odsunięciu rządzących od władzy. Kandydaci zapomnieli jednak, że w kampanii nie chodzi jedynie o „oczernienie” kontrkandydata, a również, a właściwie przede wszystkim, o zaprezentowanie siebie i swojego programu wyborczego – ocenia dr Krzysztof Gołata z Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
I właśnie z programem wyborczym mają problem tegoroczni kandydaci – większość z nich opracowując swój program myśli jednokadencyjnie.
Kandydaci powinni pokazać nam, jak miasto/gmina/powiat będzie wyglądało za 5, 10 czy 20 lat. Cechą wszystkich wyborów do tej pory jest to, że nie mamy mężów stanu, a polityków, którzy myślą jedynie o tym, jak wygrać kolejne wybory. Mąż stanu oczywiście też chce wygrać wybory, ale przede wszystkim chce coś zrobić, chce coś zmienić – zaznacza dr Krzysztof Gołata.
Okres kampanii wyborczej jest zdecydowanie zbyt krótki. Dla osób, które stawiają dopiero pierwsze kroki w polityce, dwumiesięczna kampania to zdecydowanie za mało czasu, by przekonać do siebie wyborców. Jak podkreśla ekspert UEP, kluczowe jest by swoją kampanię prowadzić przez cały okres między wyborami, a zatem przez 4 lata. Wówczas zwiększamy swoje szanse w kolejnych wyborach samorządowych.
Wtedy wyborcy zobaczą, że ten kandydat przyczynił się do utworzenia ścieżki rowerowej, remontu drogi, etc. Unikniemy wówczas sytuacji, gdy wyborcy w kampanii wyborczej (która zazwyczaj trwa ok. miesiąca) widzą kandydata po raz pierwszy. Wyborcy boją się zaryzykować i podczas głosowania najczęściej decydują się postawić znak przy znanej mu osobie - stwierdza ekspert Uniwersytetu Ekonomicznego.
W opinii dr Krzysztofa Gołata z Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Uniwersytetu kandydaci, którym nie uda się wygrać wyborów, a nadal myślą o działalności politycznej, powinni wziąć się do pracy tuż po nieudanej kampanii.Większości ludzi z tych plakatów wyborczych dzień czy dwa dni po wyborach już nie będzie. Część uzna, że jednak nie dla nich ta polityka i odsunie się od życia politycznego, a część stwierdzi, że wróci za 4 lata. I w tym tkwi największy problem kandydujących – podsumowuje dr Krzysztof Gołata.
| Aktualności |
| najnowsze | najpopularniejsze |
· Na Targach stoi już choinka i młyńskie koło – za kilka dni startuje Jarmark Świąteczny
(06-11-2025 05:39)
· Głogowską jeżdżą tramwaje aż sześciu linii
(05-11-2025 06:30)
· Cukierek albo psikus
(05-11-2025 01:04)
· Wyspiańskiego przejezdna już w obu kierunkach
(04-11-2025 00:41)
· Nie ma już ich wśród nas... – wspomnienia
(03-11-2025 00:00)
· Zmarła Anna Świąder – nasza fotoreporterka odeszła nagle w wieku 35 lat
(11-08-2025 00:44)
· Niech się święci 1 maja...
(02-05-2025 01:10)
· "Szóstka" nie będzie kursować
(24-11-2024 02:14)
· Blisko 2 tysiące kierowców przekroczyło "50-tkę" na Hetmańskiej
(13-01-2025 07:30)
· "Dziewiątka" i "dziesiątka" będą jeździć przez Łazarz
(02-10-2024 00:41)
| Niezapominajka |
lis
do 09-11-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych
lis
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 8:00-15:00
lis
do 21-12-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Jarmark Świąteczny
lis
19:00
Kościół Matki Boskiej Bolesnej ul. Głogowska 97
40-lecie Chóru Dolorosa - koncert jubileuszowy
lis
do 25-11-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Protega" - Targi Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
| Ogłoszenia |
· Chcesz pozdrowić sąsiada? Nie wiesz, jak sprzedać samochód lub ...
(19-08-2005 00:00)
Zapisz się na listę mailingową:




