Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Po wprowadzeniu strefy parkowania ulice Lodowa, Dmowskiego, Łukaszewicza będą jednokierunkowe - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Po wprowadzeniu strefy parkowania ulice Lodowa, Dmowskiego, Łukaszewicza będą jednokierunkowe
16-08-2018 05:46   Janusz Ludwiczak
Jednokierunkowe ulice: Dmowskiego, Łukaszewicza, Lodowa, Potockiej, Ułańska, Jarochowskiego czy Marcelińska – to założenia projektu strefy płatnego parkowania, która w przyszłym roku będzie rozszerzana na Łazarz i obejmować będzie obszar w obrębie ulic Hetmańskiej, Przybyszewskiego i Bukowskiej po tory kolejowe, równolegle do ulicy Kolejowej. Dotarliśmy do najnowszej mapy zmian w organizacji ruchu, jakie mają zostać wprowadzone na Łazarzu.

Jak już informowaliśmy ZDM rozstrzygnął przetarg na opracowanie projektu organizacji ruchu oraz parkowania z uwzględnieniem posadowienia automatów parkingowych, który za ponad 137 tys. zł realizuje spółka Dap Virtual Projekt. Projekt ma być gotowy do końca roku.

– Obecnie trwają prace nad projektem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu. Dokumentacja projektowa będzie gotowa do końca 2018 roku, a jej wdrożenie zaplanowano na lata 2019 – 2021. W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych zdecydowano o wdrożeniu w ramach tego projektu wariantu 1 "Koncepcji uspokojenia ruchu na os. Św. Łazarz" – tłumaczył w czerwcu Tomasz Majchrzak z Wydziału Komunikacji Społecznej Zarządu Dróg Miejskich.

Strefa Płatnego Parkowania będzie obejmować obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego.

Uwzględniono uwagi Rady Osiedla Św. Łazarz, które zakładały rozszerzenie strefy o obszar w obrębie ulic: Bukowskiej, Przybyszewskiego i Grunwaldzkiej (czyli ulice: Niecałą, Białą, Wojskową, Rokietnicką, Polną, Zakątek, Szylinga, Bukowską i Przybyszewskiego).

– Otrzymaliśmy sygnały od mieszkańców, którzy mówią, że są jednym wielkim parkingiem dla szpitala i Uniwersytetu Medycznego – mówiła podczas styczniowej sesji Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu, Rada Osiedla Św. Łazarz.

Co ciekawe strefa płatnego parkowania nie obejmie południowej części dzielnicy, czyli terenów za ulicą Hetmańską.

– Miasto nie zgadza się na rozszerzenie strefy poza II ramę komunikacyjną. Również Rada Osiedla Górczyn nie chce, by strefa sięgała aż do ulicy Palacza. Na Hetmańskiej nie możemy zabrać jednego pasa na parkowanie. Jakieś rozwiązania zostaną wprowadzone – zaznacza Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Rada Osiedla Św. Łazarz wnioskowała również o kilka zmian w pierwotnym planie zmian w organizacji ruchu na terenie planowanej Strefy Płatnego Parkowania i Strefy Tempo 30 na Łazarzu.

– Zmiany zaproponowane w uchwale Rady Osiedla Św. Łazarz zostały uwzględnione przez projektanta koncepcji organizacji ruchu (podkreślam: koncepcja nie jest docelowym projektem organizacji ruchu). Prace nad docelowym projektem organizacji ruchu toczą się z uwzględnieniem tych zmian. Na ich efekt musimy jednak poczekać do końca 2018 roku. Strefa Płatnego Parkowania będzie sięgać do ulicy Bukowskiej, a więc obejmie również ulice wewnątrz obszaru ograniczonego ulicami: Przybyszewskiego, Bukowską i torami kolejowymi – mówi portalowi lazarz.pl Tomasz Majchrzak z Zarządu Dróg Miejskich.

I tak ulica Chociszewskiego pozostanie dwukierunkowa na całej długości, mimo iż na odcinku pomiędzy Jarochowskiego a Kasprzaka miała być jednokierunkowa. Zmiany wynikły m.in. w związku z budową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Chociszewskiego.

Łazarscy radni domagali się również wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na całej długości ulicy Potockiej w kierunku wschodnim (czyli od Głogowskiej do Łukaszewicza). Pierwotnie ruch na Potockiej pomiędzy Głogowską a Lodową miał być dwukierunkowy, na odcinku od Lodowej do Dmowskiego mielibyśmy jeździć w kierunku Kolejowej, zaś pomiędzy Łukaszewicza a Dmowskiego w kierunku przeciwnym.

"Biorąc pod uwagę, iż, wg przedstawionego projektu, ul. Klaudyny Potockiej, na odcinku od ul. Lodowej do ul. Dmowskiego ma być ulicą jednokierunkową, utrzymywanie w/w odcinków jako dwukierunkowych jest niezasadne. Proponowana zmiana ma na celu przeniesienie miejsc parkingowych na zwolnioną jezdnię. Dzięki takiemu posunięciu pozbędziemy się samochodów parkujących na wąskim chodniku na odcinku od ul. Głogowskiej do ul. Lodowej. Obecne parkowanie powoduje, że dla pieszych pozostaje wąski pasek chodnika, często mniejszy niż wymagane minimum 1,5 m. Parkowanie na jezdni na odcinku od ul. Dmowskiego do ul. Łukaszewicza pozwoli natomiast usunąć samochody z pasa zieleni wzdłuż ogródków działkowych, dzięki czemu odzyskany teren będzie można przeznaczyć w przyszłości, na pewnych odcinkach, na chodnik lub pas zieleni. Nadmienić należy, iż w przypadku niewykonania tej modyfikacji nie uda się wyznaczyć miejsc parkingowych zgodnych ze standardem SPP po południowej stronie ul. Klaudyny Potockiej (z uwagi na wąski chodnik lub parkowanie samochodów na klepisku), co spowoduje znaczną redukcję liczby miejsc parkingowych i w efekcie negatywnie wpłynie na odbiór społeczny wprowadzanej zmiany" – czytamy w czerwcowej uchwale Rady Osiedla Św. Łazarz.

Łazarski samorząd domagał się również odwrócenia kierunku ruchu na ulicy Stablewskiego, na odcinku od Łukaszewicza do Dmowskiego w kierunku zachodnim.

"Proponowana zmiana nie spowoduje naszym zdaniem utworzenia atrakcyjnej alternatywy dla ul. Hetmańskiej oraz z uwagi na fakt, iż wąskim gardłem jest w tym wypadku skrzyżowanie ul. Stablewskiego z ul. Głogowską, na którym możliwość przejazdu zbyt wielu pojazdów na jednej zmianie świateł jest znacznie utrudniona" – tłumaczy Rada Osiedla Św. Łazarz.

Dotarliśmy do najnowszej mapy zmian w organizacji ruchu, jakie mają zostać wprowadzone na Łazarzu. Koncepcję zmian w organizacji ruchu po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania i strefy Tempo 30 prezentujemy poniżej.


Kliknij, aby zobaczyć w całości

Map: dr inż. Szymon Fierek, Zakład Systemów Transportowych Instytutu Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Jakie zmiany mają zostać wprowadzone po po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania i strefy Tempo 30?:

  • Calliera – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku zachodnim (tj. w stronę Łukaszewicza)
  • Dmowskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Rynku Łazarskiego do Potockiej, przejazd w kierunku południowym (tj. w stronę Hetmańskiej).
  • Graniczna – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej)
  • Jarochowskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Limanowskiego do Niegolewskich, przejazd tylko w kierunku południowym. Na odcinku od Chociszewskiego do Sczanieckiej przejazd tylko w kierunku północnym, tj, w stronę Wyspiańskiego.
  • Lodowa – ulica jednokierunkowa na odcinku Potockiej do Rynku Łazarskiego, przejazd w kierunku północnym (tj. w stronę Rynku Łazarskiego)
  • Łukaszewicza – ulica jednokierunkowa na odcinku od Mottego do Granicznej, przejazd w kierunku północnym (tj. w stronę Skweru Eki z Małeki).
  • Małeckiego – wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku od Strusia do Rynku Łazarskiego (przejazd od Skweru Eki z Małeki do Rynku Łazarskiego).
  • Marcelińska – ruch jednokierunkowy od Polnej do Ziętary. Przejazd w kierunku wschodnim (tj. do ulicy Grunwaldzkiej)
  • Mottego – cała ulica jednokierunkowa, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej)
  • Potockiej – ulica jednokierunkowa na odcinku od Lodowej do Łukaszewicza, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w stronę Kolejowej).
  • Rynek Łazarski – ulica jednokierunkowa na odcinku od Głogowskiej do Małeckiego, przejazd w kierunku wschodnim (tj. w dół w stronę SP9).
  • Stablewskiego – ulica jednokierunkowa na odcinku od Łukaszewicza do Lodowej, przejazd w kierunku zachodnim (tj. w stronę Głogowskiej).
  • Ułańska – cała ulica jednokierunkowa. Na odcinku od Grottgera do Grunwaldzkiej przejazd w kierunku północnym (tj. do Grunwaldzkiej), na odcinku od Grottgera do Wyspiańskiego przejazd w kierunku południowym (tj. do skrzyżowania Jarochowskiego/Wyspiańskiego).
  • Ziętary – ruch jednokierunkowy. Przejazd w kierunku południowym, tj. do ulicy Grunwaldzkiej.


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
15

maj

do 16-05-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Poznań Impact

17

maj

Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Wiosenny Konkurs Młodych Instrumentalistów

18

maj

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory prezydenckie

23

maj

17:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Łazarskie Fajfy - potańcówka z okazji nadchodzącego Dnia Sąsiada

03

cze

do 06-06-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Europejskie Targi Nauki
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: