Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Czytelnik: "Jak wygląda teren po manifestacji? Jak parkowały samochody?" - no to sprawdzamy - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Czytelnik: "Jak wygląda teren po manifestacji? Jak parkowały samochody?" - no to sprawdzamy
25-07-2017 16:03   Janusz Ludwiczak
Zamiast po raz kolejny prowadzić transmisję LIVE tej "pseudopokojowej" manifestacji może by Pan Redaktor pokazał drugie oblicze tej "obywatelskiej" inicjatywy: Jak wygląda teren zielony po manifestacji, jak "pięknie" parkują samochody na bramach wjazdowych i skrzyżowaniach – pisze do nas Czytelnik Łukasz. No to sprawdzamy.

Przez trzy dni w Parku Kasprowicza każdego wieczoru odbywał się protest "Łańcuch światła - w obronie niezawisłości sądów". W sumie w demonstracjach wzięło udział 28 tysięcy osób, z czego tylko w niedzielę pod Areną było już 15 tysięcy uczestników.

"Szanowny Panie Redaktorze. Zamiast poraz kolejny prowadzić transmisję LIVE tej "preudopokojowej" manifestacji może by Pan Redaktor pokazał drugie oblicze tej "obywatelskiej" inicjatywy: Jak wygląda teren zielony po manifestacji, jak to w trakcie manifestacji manifestujący "pięknie" parkują samochody na bramach wjazdowych, na skrzyżowaniach i w innych niedozwolonych miejscach. Tacy niby "porządni" obywatele, a za grosz poszanowania prawa" – pisze do nas w mailu na adres redakcji Łukasz.

Podobne opinie pojawiły się również w kilku komentarzach:

24-07-2017 09:58:54
Łazarzanka
Rozumiem raz... Ale ciekawe, w jakim stanie będą murawy po takim wielotysięcznym, codziennym wydeptywaniu. I kto zrekultywuje te trawniki? Może organizator manifestacji?

22-07-2017 20:53:30
Łaz
Już się zjeżdżają, robi się gwar, wciskają się samochodami w każdy kąt, rozjeżdżają pobocza parku...

Sprawdzamy. Faktycznie sporo osób przyjeżdżało samochodami do Parku Kasprowicza. Wiele aut było parkowanych w miejscach niedozwolonych, jak np. na placu przy skrzyżowaniu ulic Jarochowskiego i Potworowskiego. Niektórzy kierowcy nie zachowywali również obowiązkowej odległości - 10 metrów od przejścia dla pieszych, parkując tuż przy samej zebrze.

Wjazdów do Parku Kasprowicza pilnowała policja, by nie powtarzały się takie same sytuacje jakie miały miejsce w marcu zeszłego roku podczas koncertu Bajm, kiedy to auta były parkowane na terenie całego parku, również na trawnikach, o czym więcej w artykule: Park(ing) Kasprowicza: "Mandatami ukarano 2 osoby".

Nie zadeptana została trawa. Trawniki tak jak były, tak samo prezentowały się w poniedziałkowe przedpołudnie. Jedynie na trawie leżały drobne śmieci, które zostały już uprzątnięte.


Jeśli mają Państwo sprawę, która wymaga naszej interwencji prosimy o sygnał na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl. Postaramy się w miarę naszych możliwości pomóc.


R E K L A M A

Fot: Agata Lachowska (2), Joanna Szułczyńska (3), Joanna Szwajkowska (4) / Nieformalna Grupa Łazarska, Janusz Ludwiczak (1,5-21)

ZOBACZ TAKŻE: Park(ing) Kasprowicza: "Mandatami ukarano 2 osoby"

ZOBACZ TAKŻE: W sumie ponad 28 tys. ludzi stworzyło pod Areną "Łańcuch światła". Dlaczego protestowaliśmy?

ZOBACZ TAKŻE: Tłumy po raz 3 protestowały pod Areną. Małgorzata Ostrowska i Audiofeels zaśpiewali hymn {►WIDEO}

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zamknęli Twój ulubiony sklep? W kranie nie ma wody? Zaginął Twój pies lub kot? Powiadom o tym mieszkańców Łazarza. Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji? Wyślij e-mail na Kontaktową Platformę Czytelników: 24@lazarz.pl lub sms/mms: 503 420 675. Twórz razem z nami - by pomóc innym.

Komentarze (29)

27-07-2017 08:21:10
Łazarz
do morlock;Na Sesji Rady Osiedla podjęto dawno uchwałę o wprowadzeniu Strefy Tempo 30 na ul.Limanowskiego.Teraz realizuje to ZDM.Proszę napisać w czym problem i przestać mnie obrażać jak ma pan? w zwyczaju to czynić . Obrażanie dotyczy nie tylko mnie.
27-07-2017 08:17:28
Amicus
Jakue protesty? Ludzie na spacer do parku wyszli!... Współczuję ludziom mieszkającym w pobliżu Areny i pacjentom szpitala, bo coraz więcej głośnych imprez dzieje się w Parku Kasprowicza. Ja jrstem za tym, aby uszanować ciszę i spokój w takich miejscach, jak parki. Manifestacje, protesty i huczne zabawy -w granicach rozsądku- to domena ścisłego centrum. Mamy w Poznaniu choćby Plac Wolności, Plac Mickiewicza, Sw. Marcib. Park jest po to by w nim odpoczywać...
26-07-2017 17:46:24
B
Przeciwnicy manifestacji w parku chyba sugerują, że manifestacje powinny odbywać się na ulicy, bo tam się trawy nie zniszczy i można hałasować. @Więcej zdjęć! A te taśmy nie są aby związane z kolejnym remontem Areny?
26-07-2017 15:24:49
morlock
Pani Łazarz gdzie Pani była gdy mieszkańcy kamienic na Limanowskiego zgłaszali konieczność uspokojenia ruchu i pirackiego parkowania na wjazdach do swoich posesji? " To nie jo to óni bo to nie moje działki? " Przepraszam rzem tak dosadny ale proszę o odpowiedź. Zwłaszcza żem podpisany pod petycją o taki prozaiczny, głupi słupek uniemożliwiający bucom parkowanie ad hock bo jade dó fryzjera. ino na pińć minut? To, prócz zawartej w tekście demagogii jest zwyczajnie niesmaczne.
26-07-2017 14:57:52
Maria
Parki ostoją ciszy i spokoju!
26-07-2017 14:12:40
poznanianka
Byłam w niedzielę.Podziwiałam i wzruszyłam sie widząc potrzebne i mądre zaangażowanie się ludzi.Zawsze wierzyłam w młodych ludzi, dla których myslenie i praca dla przyszłości ma glęboki sens.Pozdrawiam i dziękuje zgromadzonym.Cisza , która momentami towarzyszyła wiele mówiła i była poparciem dla sędziow i sprzeciwem wobec rządzących , bezmyślnie działajaących.Niech z rozwagą piszą Ci , którzy nie brali udziału.Ilość była imponująca , jak również starannośc o bezpieczeństwo.Trawa ma to do siebie ,że odrośnie , a może niewielkie zniszczenia to pikuś w stosunku do wielogodzinnego hałasu z trybun i śniadaniowych pikników.
26-07-2017 13:49:21
eka z małeki
-no i nie wytrzymałem!!!Protesty przeszkadzają tak???,a brud i syf po procesjach to już nie? bicie w dzwony,ludzie którzy po pracy chcieliby odpocząć to wszystko jest w porządku???.Jak już tak ma być to za zawodzenie i dzwony proszę obniżcie mi czynsz bo tak się nie da żyć,dzieci też cierpią i są nerwowe!!!!Łatwo krytykować innych---gdzieś tam napisano o igle w stogu siana.....czy jakoś tak,..... ale kto o tym wie,o tym by pamiętał i o zgrozo to czytał....eka
26-07-2017 13:14:52
M.
Mam nadzieję, że te wszystkie osoby, którym demonstracje przeszkadzały z równie wielkim zaangażowaniem reagują i będą reagowały na źle parkujące samochody, osoby depczące trawę, hałasujące, itp. Szkoda tylko, że tego zaangażowania na rzecz przestrzegania prawa na co dzień nie dostrzegam. No i gratuluję wszystkim, którzy po sposobie parkowania potrafią rozróżnić czy samochód należy do manifestanta czy do pana X akurat odwiedzającego znajomych.
26-07-2017 09:46:17
Łazarz
Rozumiem że w przyszłym roku nie będzie Dni Łazarza w Parku, bo zgodnie z niektórymi wpisami frustratów w parkach powinien być spokój.A podczas Parady gra orkiestra,potem jakieś głośne imprezy sportowe, imprezy dla dzieci ....I teraz poważnie , mieszkanka Osiedla zgłosiła wniosek do radnych osiedlowych o "zrobienie czegoś" aby dzieci nie hałasowały na placu zabaw bo to przeszkadza odpoczywającym na ławeczkach.Czyli zróbmy na Łazarzu tak aby nie było niczego jak mówił słynny pan K...
26-07-2017 09:01:51
Łazarzanin
@Podziękowanie dla portalu Jak ci przeszkadza to, że ludzie się gromadzą (niezależnie od powodu) to się wyprowadź do Puszczy Białowieskiej. Zapewne przeszkadzają Ci też płaczące dzieci, szczekające psy, oraz karetki na sygnale. Jak mieszkasz koło Areny to niestety różne wydarzenia będą Ci zakłócać Twój spokojny, malkontencki żywot. Manifestacja nie spowodowała, że nie mogłaś skorzystać z parku. Po prostu 15 tys. ludzi chciało skorzystać, ale jak to w wolnym społeczeństwie - mogłaś również przejść się na spacer albo zostać w domu. A teraz komentarz ode mnie - wracałem do domu samochodem w niedzielę przed 21 i ch... nie miałem, gdzie zaparkować. Ale taką wybrałem dzielnicę na zamieszkanie. Niezależnie, czy to mecz siatkówki, koncert death metal, targ śniadaniowy, czy manifestacja - cieszę się, że mieszkam w miejscu, które gromadzi ludzi!
26-07-2017 08:53:16
do M.Łazarz
Być może powinna Pani też wiedzieć, że prawo mówi, iż "w parkach zabrania się zachowań zagrażających spokojowi, odpoczynkowi i bezpieczeństwu innych". Po prostu parki nie nadają się do organizowania na ich obszarze demonstracji. A to, że jedni śmiecą, źle parkują, nie sprzątają po psach itp., nie oznacza, że mamy się do tego przyzwyczajać i nie krytykować za to następnych. Prawo do ciszy, spokoju i odpoczynku - prawem do spokoju!
26-07-2017 08:49:14
Pyk
@x przypominam, że dwie demonstracje odbyły się w bardzo pogodne wieczory, dopiero przy trzeciej padał deszcz. W parkach należy zachować spokój. Takie są przepisy prawa. Wypada ich przestrzegać, upominając się o sądy i praworządność.
26-07-2017 08:19:33
x
@Podziękowanie dla portalu Impreza uniemożliwiła wypoczynek w parku? W deszczu i po zmroku? Tam i tak byli sami "spacerowicze" - trzeba było dołączyć. Impreza zakłóciła spokój? Tak, błogi spokój przyjmowania wszystkich dobrodziejstw "dobrej zmiany" bez mrugnięcia okiem. Brawo My!
25-07-2017 23:38:35
mania
czytam te komentarze z niedowierzaniem; cieszmy się, że w naszej dzielnicy odbywały się spotkania tak wielu osób, które doprowadziły do 2xveto; Konstytucja, demokracja, niezawisłość sędziów, tak ważne dla każdego z nas; manifestacje były bardzo pokojowe, bezpieczne, mnóstwo ludzi z dziećmi w różnym wieku, które widziały co to znaczy społeczeństwo obywatelskie; jestem dumna z Poznania, dziękuję wszystkim, którym nie jest obojętny los naszego kraju;
25-07-2017 23:13:15
M.Łazarz
Naprawdę wstydzę się za te ciągłe narzekania mieszkańców ,a może niemieszkańców Łazarza.Nic się nie dzieje Niedobrze, dzieje się cokolwiek też niedobrze.Moim "hobby" jest pilnowanie aby nie niszczono Parku i naprawdę nie było wielkich zniszczeń po w/w spotkaniach.Po każdym weekendzie jest ich wiele więcej a po Targach Śniadaniowych 2 lata temu ......Sprawdzam to razem z ZZM , a oni dbają o ten teren.W ostatnich dniach nawet samochody były zaparkowane w miarę "normalnie".Samochód zaparkowany na trawniku stoi tam notorycznie , a na miejscach do parkowania stały wozy policyjne." I rację ma osoba pisząca o psich odchodach na trawnikach - to nikomu nie przeszkadza" w pełni zgadzam się z tą opinią .
25-07-2017 23:06:58
Barczatka
Zgadzam sie w pełni (no może prawie w pełni, bo nie zalecam walenia głową w ścianę, acz zbieganie z górki nie zaszkodzi) z Mieszkanką. Samochody codziennie stoją zaparkowane gdzie popadnie i jak popadnie. Na pasach zieleni, na przejściach dla pieszych (nie wspominając o zachowaniu 10 metrów do przejścia), na skrzyżowaniach... Bałagan, boli tylko jak jest cudzy, bo jakoś w parku i na okalających go ulicach śmieci i kupy się walają i zapewne z Rataj ich tu wiatr nie przywiał. Trawa- jej jakość w parku nie jest i tak najwyższa, a trzy dni godzinnego stania na niej wytrzymała bezbolesnie. Może jednak zacznijmy sami od siebie, lokalnie tępiąc swoje i sąsiedzkie wady (oczywiście pokojowo), a potem krytykujmy innych. A redakcja ma prawo być wszelkich opcji politycznych, ale samo informowanie o przeprowadzaniu protestu i jego przebiegu nie robi z nikogo lewaka, prawaka czy centraka ;) No chyba, że pisanie o basenie w parku czyni z redakcji sportowców- pływaków (serdecznie pozdrawiam redakcję i nie czepiam się jej kondycji fizycznej ;))
25-07-2017 21:51:05
do mieszkanki
"walnąć się w główkę o ścianę budynku" - po co ten ton przemocowy?
25-07-2017 21:37:47
mieszkanka
Nie rozumiem wyjątkowego oburzenia, że jest bałagan czy samochody są źle zaparkowane. Bałagan jest prawie codziennie, do niedawna walały się po całej Arenie pudła po lodach tajskich. Po weekendzie śmietniki są tak przepełnione, że aż kipią. Jak wyglądało po każdym spotkaniu śniadaniowym? I jakoś nikt w tym nie widzi niczego złego. I rację ma osoba pisząca o psich odchodach na trawnikach - to nikomu nie przeszkadza. Samochody parkowane są gdzie popadnie również wtedy, kiedy nie ma koncertów czy manifestacji. To ich właściciele - okoliczni mieszkańcy i goście - mają w nosie to czy kogoś zastawią, czy ktoś będzie mógł wyjechać bez wysiadania i sprawdzania widoczności. Brak miejsc parkingowych zrobił swoje, nie każdy jeździ na rowerze czy chodzi na piechotę. Co do uwag o portalu, tych wszystkich komentujących i zarzucających stronniczość portalowi naprawdę radzę wziąć duży rozbieg z górki na Arenie i walnąć się w główkę o ściany budynku. Może pomoże....
25-07-2017 20:35:32
Podziękowanie dla portalu
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. W takim razie teraz znany jest też ze zorganizowania imprezy, która uniemożliwiła mi wypoczynek w parku i zakłóciła spokój w miejscu zamieszkania...
25-07-2017 20:27:44
REDAKCJA
Ale pisałem o tym wielokrotnie, polecam uważniejszą lekturę artykułów. Organizatorem był Franciszek Starczewski, miejski aktywista, happener.
Franek znany jest m.in. z Folk Festyn, który odbył się dwa lata temu w Parku Wilsona czy z majówki przy 50-metrowym stole na Starym Grunwaldzie. Pozdrawiam.
25-07-2017 20:11:10
Prośba do portalu
Czy możecie jako dziennikarze ustalić, kto był organizatorem formalnym tego zgromadzenia?
25-07-2017 19:52:12
emeryt
Gdzie byliście wszyscy obrońcy trawników jak były zasrane psimi odchodami. No czemu wtedy nie robiliście rabanu.
25-07-2017 18:55:13
Mieszkanka
Cóż, po tym jaki teren zostawili widać ich kulturę......i wszystko jasne, czego można spodziewać się po ludziach, którzy niczego nie szanują
25-07-2017 18:47:32
Więcej zdjęć!
Przechodziłem dzisiaj przez park, pod Areną były taśmy zabezpieczające. Po co je sprzątać? Banda śmieciarzy i osób łamiących cisze nocną.
25-07-2017 18:18:31
Czytelnik Marek
Nie jestem za ani przeciw manifestacjom.... Jestem jedynie przeciwny organizowaniu tego typu zgromadzeń w parkach miejskich, gdyż jest to niezgodne z prawem i po prostu szkodliwe...
25-07-2017 16:51:16
Jola
Debilna infrastruktura rowerowa?
25-07-2017 16:34:34
B
Czytelniku Łukaszu, czy mógłby Pan napisać co ma Pan na myśli pisząc, że manifestacja była "pseudopokojowa"?
25-07-2017 16:30:27
REDAKCJA
@as: W czym niby portal lazarz.pl jest lewacki? Lazarz.pl jest niezależnym portalem informacyjnym, nie należy ani do Lewicy, KOD ani tym bardziej do PiS czy żadnego innego ugrupowania politycznego. Również nie jest finansowany z tych źródeł.
Maria Łazarz jest przewodniczącą Zarządu Osiedla Święty Łazarz, więc nic dziwnego, że często pojawiają się stanowiska rady do danych tematów. Pozdrawiam.
25-07-2017 16:27:34
as
Oczywiście koejny lewacki tym razem lokalny portalik. Dajecie o tym dowód wciaz broniac decyzje Teczowego prezydencika, teraz bronicie tej tluszczy zaKODowanej.Na waszych lamach wypowiada sie często M.Lazarz ktorej nie przeszkadza likwidacja miejsc parkingowych kosztem debilnej infrastruktury rowerowej, slowem dmuchaja w twe sama trabe...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
19

mar

do 21-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"SalMed" - Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego
"Labs Expo" - Targi Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych (do 20.03)

20

mar

18:30
Szkoła Podstawowa nr 33 / 33 LO ul. Wyspiańskiego 27
64. sesja (zwyczajna) Rady Osiedla Św.Łazarz
►porządek obrad

21

mar

do 23-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi polskich win i winnic

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie literackie “Wyszeptać życie” - wiersze Krystyny Suwiczak

22

mar

do 24-03-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Targi Produktów Łowieckich, Strzeleckich, Militarnych i Survivalowych

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: