Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Bartosz Zawieja: "Nie ma naszej zgody na zamknięcie jednego pasa ruchu" – spór o Grunwaldzką - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Bartosz Zawieja: "Nie ma naszej zgody na zamknięcie jednego pasa ruchu" – spór o Grunwaldzką
24-02-2016 01:18   Janusz Ludwiczak
Na ulicy Grunwaldzkiej ma zostać wydzielone torowisko pomiędzy Matejki a Roosevelta. W planach jest również budowa drogi rowerowej. Przeciwna temu rozwiązaniu jest Platforma Obywatelska: "Zamknięcie południowego pasa na ulicy Grunwaldzkiej spowoduje kataklizm komunikacyjny" – wskazuje radny Bartosz Zawieja. Z kolei zdaniem radnego Tomasza Wierzbickiego zmiany na ul. Grunwaldzkiej są konieczne: "W przypadku zatorów powodowanych przez samochody także tramwaje stoją w korku, tracą na tym pasażerowie. Ulica Grunwaldzka jest niebezpieczna dla rowerzystów. Na zmianach skorzystają również piesi, wyremontowane zostaną chodniki".

Przypomnijmy. Na początku lutego Zarząd Dróg Miejskich przedstawił do konsultacji mieszkańców projekt zmian na ulicy Grunwaldzkiej, który przewiduje wydzielenie torowiska tramwajowego na odcinku pomiędzy Stolarską a Roosevelta oraz utworzenie drogi rowerowej w kierunku Junikowa. Przeciwko temu rozwiązaniu jest mająca większość w Radzie Miasta Poznania Platforma Obywatelska.

Dokument wprowadza rewolucję. Zamknięcie południowego pasa na ulicy Grunwaldzkiej spowoduje kataklizm komunikacyjny w rejonie wszystkich skrzyżowań. Nie trzeba być żadnym inżynierem by to wiedzieć - na szczęście skończyłem kiedyś transport szynowy na Politechnice. Nie rozumiem, jak można od ulicy Wojskowej do Roosevelta puścić jeden pas ruchu i wydzielić tam ścieżkę rowerową. Jak można nie skręcać z ulicy Grunwaldzkiej w Szylinga i zamknąć dojazd na Targi. Tylko 6% podróży w Poznaniu odbywa się rowerem. Czy wszyscy mamy jeździć rowerami do Komendy Miejskiej Policji na Szylinga czy na Targi? Dlaczego po raz kolejny pewne ruchy miejskie, stowarzyszenia czy osoby zachowują się jak pospolici ignoranci. Na to nie będzie nigdy zgody naszego klubu i rad osiedli - mam potwierdzenie Rady Osiedla Junikowo, Grunwald Południe i Łazarz. Ja zrobię wszystko, by dać odpór fanaberiom – powiedział w trakcie wtorkowej sesji Bartosz Zawieja, Radny Miasta Poznania, szef poznańskiej PO.

Innego zdania jest radny Tomasz Wierzbicki, który zauważa, że na Grunwaldzkiej w korku stoją tramwaje, które przewożą więcej osób. Również dochodzi do wielu wypadków z udziałem rowerzystów. Na zmianach mają skorzystać też piesi, którzy doczekaliby się nowych chodników.

W imieniu Stowarzyszeń: "Inwestycje dla Poznania", "Prawo do Miasta", Stowarzyszenie "Sekcja Rowerzystów Miejskich", Stowarzyszenie "Ulepsz Poznań" oraz Partia Zieloni - koło poznańskie chciałbym wyrazić głębokie poparcie dla tych projektów, liczymy na ich szybkie wprowadzenie. Nowoczesne miasto powinno stawiać na środki transportu alternatywnego dla samochodów takich jak tramwaje, samochody czy rowery. Aktualnie tramwaje dzielą torowisko z samochodami na ulicy Grunwaldzkiej. W przypadku zatorów spowodowanych zbyt dużym natężeniem samochodów także tramwaje zmuszone są do stania w korku. Powoduje to znaczne wydłużenie ich przejazdu, cierpią pasażerowie jak i MPK. Ulicą Grunwaldzką kursują aż trzy linie - 6, 13 i 15. Ich opóźnienia powodują opóźnienia w różnych częściach miasta. Grunwald jest także białą plamą na mapie dróg rowerowych. Ulica Grunwaldzka jest niebezpieczna dla rowerzystów, doszło na niej do najwięcej liczby kolizji. Na zmianach skorzystają również piesi, wyremontowane zostaną chodniki – przekonywał radny Tomasz Wierzbicki.

Przed wyborami na szefa Platformy Obywatelskiej w Poznaniu radny Bartosz Zawieja deklarował, że jednym z jego postulatów będzie budowa tramwaju na os. Kopernika, który również miałby jeździć ulicą Grunwaldzką.

Dla Poznania priorytetem jest tramwaj na Naramowice, jednak tramwaj na os. Kopernika od ponad 20 lat jest wpisany w studium. Radni Platformy z Grunwaldu zabiegali o to, żeby ta koncepcja co do przebiegu trasy była realizowana – powiedział radny Bartosz Zawieja.

Obecnie ZDM analizuje opinie zgłoszone przez mieszkańców w konsultacjach społecznych. W środę wieczorem swoją opinię o zmianach na ul. Grunwaldzkiej podejmie Zarząd Rady Osiedla Św. Łazarz.


R E K L A M A
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
08

lis

do 10-11-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych

13

lis

do 15-11-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Taropak" - Miedzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania

15

lis

19:00
Galeria Ego ul. Wyspiańskiego 41/3
"Nano" - wernisaż wystawy Anny Kołackiej
Wstęp wolny

20

lis

do 22-11-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Stone" - Targi Branży Kamieniarskiej

26

lis

19:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Spotkanie autorskie z Lilią Ładą - autorką powieści kryminalnej "Wizażysta"

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: