
Dworzec Poznań Główny obsługuje rocznie ok. 20 milionów pasażerów (drugi najbardziej obciążony dworzec w Polsce) i w dużej mierze kreuje wizerunek miasta Poznania. Rolą dworca jako głównego węzła przesiadkowego w regionie jest przede wszystkim integracja różnych rodzajów transportu publicznego: kolejowego (perony 1-6); tramwajowego (ul. Głogowska, ul. Matyi, peron 7); autobusowego miejskiego (ul. Wolne Tory); autobusowego międzynarodowego i regionalnego (Dworzec PKS). Wszystkie te formy transportu powinny łączyć się ze sobą najkrótszą pieszą drogą dotarcia. Połączenie wszystkich czterech istniejących różnych komunikacji publicznego transportu zbiorowego pozwoli na sprawne i szybkie przemieszczanie się pasażerów pomiędzy nimi, skróci całkowity czas podróżowania i pozwoli konkurować publicznemu transportowi zbiorowemu z transportem indywidualnym. Aby dworzec Poznań Główny spełniał rolę węzła przesiadkowego oraz stał się obiektem komfortowym dla podróżnych należy podjąć działania wymienione w treści niniejszego stanowiska – argumentuje Łukasz Mikuła, przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania.
Rada Miasta Poznania zwraca się o uwzględnienie w projektowanych rozwiązaniach następujących elementów: przedłużenie istniejącego tunelu pod peronami w kierunku wschodnim, poza galerię handlową; przykrycie modernizowanych peronów 4-6 wspólną wiatą, chroniącą pasażerów przed deszczem i śniegiem; umieszczenie tablic informujących o odjazdach i przyjazdach wszystkich istniejących środków transportu zbiorowego w kluczowych miejscach kompleksu dworcowego oraz na przystankach tramwajowych i autobusowych w jego najbliższym sąsiedztwie; zapewnienie wysokiej funkcjonalności i jakości wykonania dla łącznika pomiędzy budynkiem nowego dworca PKP a kładką na poziomie +1 do peronów 4-6, w szczególności poprzez wydzielenie łącznika z przestrzeni parkingu, uwzględnienie odpowiedniej szerokości przejścia i usunięcie potencjalnych przeszkód oraz uporządkowanie numeracji peronów - zamiana numerów peronów 1 z 3, aby numery były narastająco od budynku nowego dworca oraz peronów 4a z 4b, aby perony z literą a były zawsze po stronie północnej (analogicznie do 1a i 2a) – wskazuje radny Adam Pawlik.
Rada Miasta zwróciła się do prezydenta Poznania o dołożenie wszelkich starań, aby poprzez rozmowy z przedstawicielami spółek grupy PKP, administracji rządowej oraz właścicieli galerii handlowej, doprowadzić do wprowadzenia zaproponowanych rozwiązań w życie.
Fot: Janusz Ludwiczak
ZOBACZ TAKŻE: Ruszyła przebudowa peronów pomiędzy Dworcem Zachodnim a Poznań Główny
Aktualności |
najnowsze | najpopularniejsze |
· Co dalej z budynkiem dawnego kina Olimpia?
(21-03-2025 10:09)
· Anna Jantar in Memoriam
(21-03-2025 09:02)
· Rataje na Rynku Łazarskim
(20-03-2025 10:03)
· Przedszkole nr 90 na Łazarzu zaprasza na „drzwi otwarte”
(20-03-2025 08:51)
· Tramwaje nie pojadą Głogowską. Kolejny rok z rzędu będzie też remontowany węzeł Bałtyk
(20-03-2025 02:19)
· Na Targach i w Parku Manitiusa znajdowały się niegdyś cmentarze
(02-11-2024 09:29)
· Rogale na Św. Marcina {PRZEPIS}
(11-11-2024 09:53)
· Podkoziołek, czyli poznańskie ostatki
(04-03-2025 09:27)
· Nastolatek wyskoczył z wieżowca przy Dmowskiego
(24-05-2024 19:59)
· Pół wieku temu Sczanieckiej przejechał ostatni tramwaj
(12-01-2025 22:07)
Niezapominajka |
mar
18:00
II Liceum Ogólnokształcące ul. Matejki 8/10
XX Koncert Charytatywny - "tak bardzo wierzyMY w nas"
Koncert na rzecz Elżbietańskiego Centrum Pomocy Ubogim
mar
14:30
Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
Warsztaty z gliny dla osób 50+
mar
do 30-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Festiwal klocków
19:00
Kościół Michała Archanioła ul. Stolarska 7
Pokaz filmu "Błogosławiona: - 80. rocznica śmierci bł. Natalii Tułasiewicz
kwi
do 06-04-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Look - targi fryzjerskie
BeautyVision- targi kosmetyczne
Ogłoszenia |
· Chcesz pozdrowić sąsiada? Nie wiesz, jak sprzedać samochód lub ...
(19-08-2005 00:00)
Zapisz się na listę mailingową: