Dlaczego to my musimy ta zebrę uwalniać? Dzisiaj pokażemy, jak powinny wyglądać. Panie Ryszardzie w tym miejscu powinno być przejście dla pieszych - wskazywał Andrzej Białas ze Stowarzyszenia Prawo do Miasta.
Chciałbym zwrócić uwagę, że to skrzyżowanie jest niebezpieczne. Tutaj dołożono wszelkich starań, żeby auta nadjeżdżające z Mostu Dworcowego przyśpieszyć. Stworzono absurd, który jest niebezpieczny zarówno dla pieszych jak i dla kierowców. Proszę sobie spojrzeć na trawę, ona jest naszym rzecznikiem. Proszę zobaczyć, jak jest wydeptana, mimo istnienia tych barierek. Pokazuje to bankructwo myślenia osób, które zgodziły się na powstanie tego układu komunikacyjnego. Aż dziwne, że barierki jeszcze nie są pod prądem - zauważył Paweł Sowa ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.Głównym argumentem przeciw była przepustowość skrzyżowani. Wystarczy sprawdzić jak długo pali się czerwone światło na sygnalizatorach, by dowieść, że mamy wystarczająco dużo czasu by piesi mogli przejść bezpiecznie na drugą stronę ulicy. Jest kilka przykładów w Poznaniu, gdzie przejścia są zlokalizowane ulicach, gdzie auta mogą jeździć jeszcze szybciej niż tutaj - stwierdził Jeremi Rychlewski z Politechniki Poznańskiej.
Wszystkie miejsca użyteczności publicznej powinny być dostępne dla wszystkich. Dziś, mam nadzieję, pokażemy, jak wprowadzić zasadę uniwersalnego projektowania w życie - podsumowała Aleksandra Sołtysiak-Łuczak ze Stowarzyszenia Konsola.
Społecznicy poprzez happening "Uwalniamy zebrę" chcieli zwrócić uwagę władzom miasta, że przejście naziemne na Moście Dworcowym (które już funkcjonowało podczas przebudowy ul. Matyi) jest najkrótszą drogą dojścia z przystanku tramwajowego "Poznań Główny" na dworzec kolejowy.
Droga omijałaby galerię handlową, czego niektórzy w żaden sposób zaakceptować nie są w stanie, a do tego przez nią kierowcy musieliby czasem zatrzymać się na światłach, co wykracza poza wyobrażenia władz miejskich, bo byłby to w Poznaniu spory ewenement - informuje Dorota Bonk-Hammermeister ze Stowarzyszenia Prawo do Miasta.
Władze miejskie wybrały najdłuższą możliwą, blisko półkilometrową, i "piętrową" drogę nadziemno-podziemną, prowadzącą przez dwa piętra nowego mega-sklepu. W celach krajoznawczych, czy dla interesu? Podróżnego, czy raczej sklepu? Dla kogo te władze pracują wpuszczając podróżnych w Poznaniu w ten sklep, wart ponoć miliard? Gdy wpycha się kogoś pod ziemię, do tunelu, na schody w górę i w dół, na przedłużoną trasę dookoła, to dzieje się tak faktycznie dla jego wygody i bezpieczeństwa? Czy nie chodzi o komfort kogoś innego – kierowców samochodów, jadących śródmiejską „autostradą”, którzy musieliby zatrzymać się na dodatkowych światłach przy nowym przejściu dla pieszych, by przepuścić podróżnych idących najkrótszą drogą na dworzec? - zauważa Lech Mergler, stowarzyszenie Prawo do Miasta.
W 2012 r. domagaliśmy się w konsultacjach społecznych "zebry" z przystanku do dworca, po ulicy, zamiast tunelu dookoła. Ale było „za późno”, projektu zmienić „nie było można”. Skargę stowarzyszeń My Poznaniacy i Inwestycje dla Poznania w tej sprawie odrzuciła Rada Miasta, która potrzebowała 1,5 roku, ekspertyzy z Politechniki Krakowskiej m.in. o wyższości przejścia w ulicy, wielu protestów społecznych i akcji medialnych, by uznać potrzeby mieszkańców. Zebra znalazła się w budżecie na 2014 rok wbrew prezydentowi, który idzie w zaparte i wciąż odmawia jej racji bytu - dodaje Maciej Wudarski.
Fot: eRTe (1-26), Krzysztof Ludwiczak (27-67)
Komentarze (5)
Aktualności |
najnowsze | najpopularniejsze |
· Lidia Dudziak i Filip Olszak pożegnali się z Radą Miasta Poznania
(19-04-2024 01:19)
· Radni zgodzili się na wzniesienie pomnika marszałka Focha
(18-04-2024 07:30)
· "Realizował politykę państwa pruskiego" – w Parku Wilsona będzie pomnik przyrody "Platan im. Hermanna Kube"?
(18-04-2024 06:15)
· W nocy przymrozki, w ciągu dnia deszcz i mniej niż 10°C – co z tą wiosną?
(18-04-2024 00:37)
· Tramwaje nie jeżdżą Głogowską – zepsuł się pantograf {AKTUALIZACJA}
(17-04-2024 14:23)
· Głogowska/Hetmańska: Powstanie 12-piętrowy blok z 337 mieszkaniami
(02-10-2023 13:28)
· Na terenie dawnego stadionu Energetyka działa giełda handlowa
(16-07-2023 01:04)
· Zaginęła Zuzia – szukają jej stęsknieni właściciele
(23-01-2023 07:22)
· Konsekrowano kościół. Głogowską przeszedł "czarny protest" – łazarskie kalendarium
(08-10-2023 23:51)
· Os. Hetmańskie: Ruszyła budowa 14-kondygnacyjnego bloku, w którym powstanie blisko 100 mieszkań
(08-09-2023 07:00)
Niezapominajka |
kwi
11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej
kwi
Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00
kwi
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00
kwi
do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn
maj
Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00
Komentarze |
najnowsze | najwięcej |
· Śp. Pan Zbigniew ma być też upamiętniony jako patron pomnika przyrody, ale ...
(18-04-2024 22:43)
· a dlaczego nie można upamiętnić Zbigniewa Wągrowskiego bez którego ...
(18-04-2024 22:07)
· Pomnik przyrody jak najbardziej, ale honorujmy innego patrona - nie KUBEGO. W ...
(18-04-2024 19:39)
· Bez przesady. Tablica jest wystarczajaca, obawiam sie, ze Miasto przy okazji ...
(18-04-2024 15:53)
· Od dlugiego czasu daje sie zauwazyc w Poznaniu sympatie do zaborcow. Jakby nie ...
(18-04-2024 15:48)
· Działkowcy protestują: "Rada osiedla podjęła decyzję bez konsultacji z ... (19)
· Zamurowano okna w kamienicy przy Głogowskiej. Obok powstanie nowy budynek (16)
· Os. Hetmańskie: Ruszyła budowa 14-kondygnacyjnego bloku, w którym powstanie ... (16)
· Głogowska/Hetmańska: Powstanie 12-piętrowy blok z 337 mieszkaniami (15)
Ogłoszenia |
· Chcesz pozdrowić sąsiada? Nie wiesz, jak sprzedać samochód lub ...
(19-08-2005 00:00)
Zapisz się na listę mailingową: