Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramwaje wróciły na Górczyn. Budowa wiaduktu zakończyła się o dwa miesiące wcześniej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramwaje wróciły na Górczyn. Budowa wiaduktu zakończyła się o dwa miesiące wcześniej
05-08-2013 16:48   Janusz Ludwiczak
O godz. 4:47 po rocznej przerwie z pętli na Górczynie odjechał pierwszy tramwaj. O dwa miesiące wcześniej niż planowano zakończyła się budowa wschodniego wiaduktu Kosynierów Górczyńskich. Od poniedziałku tramwaje linii nr 14 i 18 zamiast do zajezdni przy ul. Głogowskiej dojeżdżają aż na Górczyn. Równocześnie zlikwidowano autobusy "za tramwaj" linii T5. Natomiast późnym wieczorem wschodni wiadukt im. Kosynierów Górczyńskich zostanie udostępniony dla kierowców.

Przebudowa wschodniego wiaduktu Kosynierów Górczyńskich rozpoczęła się 18 sierpnia 2012 r. Konstrukcja zbudowana w 1972 roku była już w fatalnym stanie technicznym. Obiekt wykazywał duże zużycie, mocno zaawansowane były procesy korozyjne, nie spełniał wymagań nośności. Dlatego rok temu ruszyła rozbiórka 40-letniego wiaduktu, którym kierowcy wjeżdżali do miasta od strony Wrocławia.

Od samego rana do pętli na Górczynie po rocznej przerwie znów dojeżdżają tramwaje. Z zajezdni przy ul. Głogowskiej wydłużona została "czternastka" i "osiemnastka". Równocześnie od poniedziałku przestały autobusy "za tramwaj" linii T5. Zlikwidowany został również tymczasowym przystanek "Zajezdnia Głogowska" na ulicy Głogowskiej oraz tymczasowy przystanek autobusowy Potockiej na ulicy Dmowskiego.

Przestało także funkcjonować tymczasowe przejście dla pieszych na ul. Głogowskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Winklera, na wysokości zajezdni tramwajowej. Mimo to w poniedziałek były jeszcze osoby, które z przyzwyczajenia korzystały z tego przejścia.

Natomiast późnym wieczorem, ok. godz. 23 nowy wiadukt udostepniony zostanie dla ruchu kołowego.

W poniedziałek, punktualnie w samo południe otwarcia nowego wiaduktu dokonał prezydent Ryszard Grobelny w obecności przedstawicieli ZDM i wykonawcy - konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA.

Inwestycja, która pierwotnie miała zostać ukończona pod koniec września kosztowała ponad 52 miliony złotych (52 553 141,41 zł). 85 procent tych środków dofinansowała Unia Europejska z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Nowy wiadukt jest o prawie sześć metrów szerszy od poprzedniej konstrukcji (dotychczasowy obiekt miał szer. 11,22 m, nowy po poszerzeniu 16,92 m). Obiekt posiada trzy pasy ruchu, drogę rowerową, a jego obciążenie wynosi 115 kN/oś.

Przypomnijmy, że pięć lat temu zbudowany został sąsiedni, zachodni wiadukt (prowadzący w kierunku Lubonia i Wrocławia).

Wschodni wiadukt im. Kosynierów Górczyńskich: • Obiekt zaprojektowany na klasę obciążenia A
• Ilość przęseł: wiadukt – 14; łącznicy – 6
• Długość obiektu: wiadukt – 415 m; łącznica – 98 m
• Szerokość wiaduktu: 11,22 m, po poszerzeniu 16,92 m
• Szerokość łącznicy: 11,16 m do 12,16 m
• Długość zmodernizowanych dróg:
- ul. Głogowska – 834,4 m (w tym wiadukt 415,2 m)
- ul. Rakoniewicka – 530,9 m
- wjazd z ul. Rakoniewickiej – 352,3 m (w tym łącznica 98,4 m)
• Ilość wbudowanej stali zbrojeniowej: 1100 t
• Ilość wbudowanego betonu konstrukcyjnego:5190 m³ (B35 –3161 m³ B45 - 2029 m³)
• Ilość wbudowanego betonu niekonstrukcyjnego: 263 m³
• Ilość pali wielkośrednicowych ø 900 i ø 1000: 256 szt.
• Ilość betonu do wykonania pali wielkośrednicowych: około 1300 m³
• Ilość łożysk garnkowych: 46 szt.
• Nawierzchnia na obiekcie: warstwa ścieralna SMA gr. 5 cm; powierzchnia – 5020 m²
• Ekrany akustyczne: na obiekcie ze szkła akrylowego zbrojonego na długości 367 m


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: