Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulicą Arciszewskiego na os. Kopernika pojedzie tramwaj lub... trolejbus - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulicą Arciszewskiego na os. Kopernika pojedzie tramwaj lub... trolejbus
25-02-2013 13:08   Janusz Ludwiczak
Wielkopolska może liczyć na ok. 8 miliardów złotych z nowych funduszy unijnych na realizację inwestycji w latach 2014 – 2020. W ramach tych środków miasto chciałoby wybudować planowaną od lat 80. linię tramwajową w ciągu ul. Arciszewskiego, która prowadziłaby na os. Kopernika. Wiceprezydent Mirosław Kruszyński stwierdził, że na os. Kopernika zamiast tramwaju może zostać poprowadzony... trolejbus.

O planach inwestycyjnych w ramach nowego budżetu unijnego mówił w sobotę, na specjalnie zwołanej konferencji prezydent Ryszard Grobelny i jego zastępca Mirosław Kruszyński.

W pierwszej kolejności miałaby powstać nowa trasa tramwajowa w ciągu ul. Ratajczaka. Tramwaj miałby również zostać doprowadzony na Naramowice, jednak urzędnicy rozważają doprowadzenia tam linii trolejbusowej.

Wielkopolska może liczyć na ok. 8 miliardów złotych z nowych funduszy unijnych na realizację inwestycji w latach 2014 - 2020. W ramach tych środków miasto chciałoby również wybudować planowaną od lat 80. linię tramwajową w ciągu ul. Arciszewskiego, która prowadziłaby na os. Kopernika.

Trasa tramwajowa na os. Kopernika uwzględniona jest już od kilku lat w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania. Plany zakładają, że bimby pojadą od skrzyżowania ulic Hetmańskiej i Reymonta w ciągu ulicy Arciszewskiego, dalej skręciłyby w ul. Zamkniętą przecinając następnie ul. Ściegiennego. Następnie tramwaj miałby jechać obok cmentarza Górczyńskiego w ciągu ulicy Pogodnej i Rembertowskiej do ulicy Promienistej. Pętla zlokalizowana miałaby zostać przy planowanej III ramie komunikacyjnej, w rejonie skrzyżowania ulic Promienistej i Jawornickiej.

Wiceprezydent Mirosław Kruszyński stwierdził, że miasto rozważa również wariant doprowadzenia na os. Kopernika linii trolejbusowej, podobnie jak w przypadku Naramowic.

Zastanawiamy się czy doprowadzić tutaj tramwaj czy trolejbus. Na osiedlu Kopernika mamy bazę autobusową, więc trolejbus byłby też dobrym rozwiązaniem - stwierdził Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania.

To nie jedyna nowa linia tramwajowa, której trasa będzie zaczynać się od skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej. Plany zakładają również wybudowanie torowiska w ciągu ulicy Grochowskiej i Szpitalnej do ul. Dąbrowskiego. Wtedy zlikwidowana ma zostać linia tramwajowa na ul. Przybyszewskiego, a połączenie tramwajowe zyskaliby mieszkańcy Grunwaldu - Kasztelanowa, Marcelina i Świtu. Jednak wydaje się, że szanse na realizację tego projektu w ciągu najbliższych 20 lat są nikłe, chyba, że władze miasta również tutaj wpadną na genialny pomysł poprowadzenia tędy... linii trolejbusowej.


R E K L A M A

Komentarze (6)

08-04-2016 17:01:02
Poznaniak z Łazarza
Rowery albo ryksze rowerowe wprowadźcie.
24-04-2013 08:07:47
Włodzimierz Nowak, My-Poznaniacy
Niestety to jest po prostu żart. Niestety nie było to powiedziane 1.04. Trolejbus w Poznaniu nie ma sensu. W porównaniu zalet autobusów i tramwajów, to ma on wszystkie wady autobusu i tramwaju. Niski komfort, tkwienie w korkach (autobusowe) i przywiązanie do sieci (tramwajowe). Dla osiedla Kopernika jest tańsze rozwiązanie dające szybkie połączenie tramwajowe. Zgłaszamy je już od 5 lat. Znacznie tańszym i szybszym do realizacji byłoby połączenie torami tramwajowymi pętli tramwajowej Górczyn z Grunwaldzką przy Smoluchowskiego po Jawornickiej. Niestety z tym jest jeden problem. Projekt III ramy koliduje terenowo z torowiskiem. Dlatego czas już zredukować klasę III ramy, zostawić ją w planach jako pierścień ulic bez statusu ekspresowego, a wówczas niezbędna rezerwa terenowa będzie węższa i wystarczająca, żeby zmieścić tramwaj.
25-02-2013 20:51:47
tonny
a trolejbus nie będzie czasem droższy od tramwaju? totalny absurd, a panu wiceprezydentowi Kruszyńskiemu polecam wycieczkę autobusem 64 od Arciszewskiego na Kopernika.
25-02-2013 16:20:59
kaśka
Jaka jest różnica między trolejbusem a autobusem na os.Kopernika? Praktycznie żadna. Trolejbusy też będą stały w korkach. Może też zlikwidujmy tramwaje w całym Poznaniu i wprowadźmy trolejbusy. Genialny pomysł Kruszyńskiego.
25-02-2013 14:34:54
Stefan
A w jaki sposób trolejbus miałby usprawnić wyjazd z os. Kopernika? Zdaje się, że jedzie po tej samej jezdni co autobusy. Jeśli pan wiceprezydent uważa, że trolejbus jest dobrym rozwiązaniem, to chyba długo nie jechał autobusem z centrum na os. Kopernika. Tylko komunikacja szynowa może nas uratować przed tkwieniem w korkach.
25-02-2013 13:26:11
Maciej
Na Franowo też trzeba było puścić trolejbus. Co oni jeszcze wymyślą?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: