Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

My Poznaniacy chcą drzew na Kolejowej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
My Poznaniacy chcą drzew na Kolejowej
27-01-2013 01:04   Janusz Ludwiczak
ZDM przez dwa tygodnie zbierał od mieszkańców opinie i uwagi do projektu przebudowy ulicy Kolejowej. Odtworzenia i uzupełnienia oraz pełnej rewaloryzacji zadrzewień, zwężenia pasów ruchu, wprowadzenia równorzędnych skrzyżowań i utworzenia przejść dla pieszych domaga się Stowarzyszenie My Poznaniacy.

Od 21 grudnia 2012 do 4 stycznia 2013 mieszkańcy mogli zgłaszać opinie i uwagi do projektu przebudowy ulicy Kolejowej. Więcej w artykule: Na Kolejowej pojawią się progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania?

Stowarzyszenie My Poznaniacy domaga się odtworzenia i uzupełnienia oraz pełnej rewaloryzacji zadrzewień, zwężenia pasów ruchu, wprowadzenia równorzędnych skrzyżowań i utworzenia przejść dla pieszych.

W związku z wyłożeniem do wglądu projektu przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu, Stowarzyszenie MY-POZNANIACY składa następujące uwagi i wnioski:

  1. Uzupełnić projekt przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu o PROJEKT REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ tej ulicy.
  2. W Projekcie Rewaloryzacji proponujemy uwzględnienie konieczności odtworzenia i uzupełnienia zadrzewień w pierwotnych miejscach sadzenia drzew.
    Uzasadnienie: Nowe nasadzenia drzew są potrzebne po obu stronach ulicy Kolejowej, na całej jej długości, w tym także odtworzenie ich w miejscach, gdzie kiedyś istniały. Odtworzony w ten sposób zostanie dawny charakter ulicy z obustronnymi szpalerami drzew, takie działanie będzie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju – drzewa oczyszczają atmosferę i glebę oraz zmniejszają uciążliwości spowodowane hałasem.
  3. Proponujemy rozważenie wariantu pełnej rewaloryzacji zadrzewień i zastąpienie wszystkich drzew gatunkami i odmianami odpowiednimi dla tego miejsca, w ilościach wynikających z opracowanego PROJEKTU REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ przy tej ulicy.
    Uzasadnienie: Projektowane pozostawienie drzew po stronie wschodniej ulicy w niedalekiej przyszłości stworzy więcej problemów niż stwarzają one obecnie.
  4. Spośród gatunków i odmian drzew projektowanych do nasadzeń proponujemy:
    • wariant a) – wierne odtworzenie dawnych nasadzeń po obu stronach ulicy poprzez wprowadzenie pierwotnie sadzonych przy tej ulicy drzew z wykorzystaniem: Robinia pseudoacacia 'UMBRACULIFERA';
    • lub wariant b) – częściowe odtworzenie dawnych nasadzeń poprzez zmodyfikowany dobór z wykorzystaniem odmiany akacji bardziej przydatnej do wąskich ulic i wąskiej przestrzeni pomiędzy krawężnikiem a ścianami budynków po obu stronach ulicy, mianowicie wprowadzenie wąskokolumnowej - Robinia pseudoacacia 'PYRAMIDALIS';
    • wariant c) – nie jest wykluczony inny zestaw gatunków drzew zaakceptowany po merytorycznej dyskusji z architektami krajobrazu i dendrologami.
  5. W przypadku prawdopodobnie istniejącej infrastruktury podziemnej, potencjalnie uniemożliwiającej posadzenie nowych drzew, wnioskujemy o to, aby w taki sposób zaprojektować jej wymianę lub przełożenie, aby nie kolidowała z istniejącymi lub nowo projektowanymi do posadzenia drzewami. Z projektu kompleksowego powinien wynikać zakres prac dotyczących infrastruktury podziemnej i ewentualne wyeliminowanie potencjalnych kolizji z nowo projektowanymi nasadzeniami drzewami.
  6. W przypadku nieuwzględnienia naszych wniosków wnosimy o opracowanie kompleksowego projektu przebudowy tej ulicy z uwzględnieniem zachowania drzew oraz uzupełnienie ubytków nowymi nasadzeniami drzew tego samego gatunku i odmiany o odpowiednich parametrach. Z projektu powinny wynikać sposoby postępowania z systemami korzeniowymi pozostawianych starych drzew oraz technologia wprowadzenia nowych drzew w miejscach, gdzie rosły w przeszłości.
    Uzasadnienie: Obecnie istnieją technologie pozwalające uniknąć szkód w zasięgu systemów korzeniowych takich drzew; nasadzenia nowych drzew w warunkach miejskich wymagają szczególnej staranności.
  7. Deklarujemy i zgłaszamy gotowość udziału naszych specjalistów w ustaleniach merytorycznych z zakresu ochrony lub rewaloryzacji tych zadrzewień.
  8. Wnioskujemy o to, aby kompleksowy projekt rewaloryzacji ulicy Kolejowej w Poznaniu podać ocenie Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania.
  9. Wnioskujemy o zwężenie pasów ruchu na wlotach skrzyżowań oraz przy projektowanych dwóch długich progach zwalniających - postulujemy wprowadzenie takich rozwiązań, które powinno odpowiadać punktom 6.1.7, 6.1.8 , 6.2.1 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych i odpowiednio o progach zwalniających odpowiadać Warunkom Technicznym Dróg wynosząc minimalne dopuszczalne dla obszarów uspokajania ruchu na drodze klasy Z ze strefowym ograniczeniem prędkości do 30 km/h szerokości pasa 2,75 m.
  10. Proponujemy wprowadzenie równorzędności skrzyżowań – wprowadzenie ich przyczyni się do uspokojenia ruchu redukując prędkości.
  11. Za niezbędne uznajemy wprowadzenie bram do strefy - umiejscowienie wysp dzielących na obu krańcach ulicy, "wprowadzających" kierowcę w strefę Tempo 30 w sposób analogiczny do zastosowanych na ul. Libelta. Dla wlotu od ul. Klaudyny Potockiej alternatywnie celowe jest zastosowanie wyniesienia przez długi próg i zwężenia wjazdu do 5,5 m szerokości jezdni (p. 6.1.18 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych).
  12. Przejścia dla pieszych – odcinek ulicy liczy ok. 1000 m. Jest to ulica będąca ośrodkiem życia społeczności lokalnej, dla której słusznie stosuje się uspokajanie ruchu. W takiej sytuacji należy zastosować na takiej długości 8-10 przejść dla pieszych albo zaniechać ich stosowania w ogóle ułatwiając ruch pieszy przez dodatkowe 3-4 wyspy dzielące zgodne z Wytycznymi Projektowania Skrzyżowań Drogowych p. 5.9.11, 6.1.9 i 6.2.7 żeby zapewnić komfort przekraczania jezdni bez łamania prawa.
  13. Wycinka drzew omówiona została we wcześniejszych punktach, ale zapewniała ona pozyskanie przestrzeni pod miejsca parkingowe. Zamiast wycinki drzew po stronie zachodniej i tworzenia w ich miejscu miejsc parkingowych, taką samą liczbę miejsc parkingowych można uzyskać przez zastosowanie rozwiązania z p. 6.2.14 wspomnianych wyżej Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych. Umiejscowienie miejsc parkingowych pod kątem 45' do jezdni, przesunięcie osi jezdni i jej odcinkowe zwężenie do dopuszczalnych Warunkami Technicznymi Dróg 5,50 m pozwoli na dwóch odcinkach (między dwoma długimi progami między ul. Potockiej a Karwowskiego oraz między ul. Karwowskiego, a Mottego) na zlokalizowanie w bliskim otoczeniu drzew takiej samej liczby

Lesław Rachwał (zadrzewienia),
Włodzimierz Nowak (modernizacja ulicy)


Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
26

mar

18:00
II Liceum Ogólnokształcące ul. Matejki 8/10
XX Koncert Charytatywny - "tak bardzo wierzyMY w nas"
Koncert na rzecz Elżbietańskiego Centrum Pomocy Ubogim

27

mar

14:30
Inkubator Kultury Pireus ul. Głogowska 35
Warsztaty z gliny dla osób 50+

29

mar

do 30-03-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Festiwal klocków

19:00
Kościół Michała Archanioła ul. Stolarska 7
Pokaz filmu "Błogosławiona: - 80. rocznica śmierci bł. Natalii Tułasiewicz

05

kwi

do 06-04-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Look - targi fryzjerskie
BeautyVision- targi kosmetyczne

[ wszystkie ]

Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: