Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

My Poznaniacy chcą drzew na Kolejowej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
My Poznaniacy chcą drzew na Kolejowej
27-01-2013 01:04   Janusz Ludwiczak
ZDM przez dwa tygodnie zbierał od mieszkańców opinie i uwagi do projektu przebudowy ulicy Kolejowej. Odtworzenia i uzupełnienia oraz pełnej rewaloryzacji zadrzewień, zwężenia pasów ruchu, wprowadzenia równorzędnych skrzyżowań i utworzenia przejść dla pieszych domaga się Stowarzyszenie My Poznaniacy.

Od 21 grudnia 2012 do 4 stycznia 2013 mieszkańcy mogli zgłaszać opinie i uwagi do projektu przebudowy ulicy Kolejowej. Więcej w artykule: Na Kolejowej pojawią się progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania?

Stowarzyszenie My Poznaniacy domaga się odtworzenia i uzupełnienia oraz pełnej rewaloryzacji zadrzewień, zwężenia pasów ruchu, wprowadzenia równorzędnych skrzyżowań i utworzenia przejść dla pieszych.

W związku z wyłożeniem do wglądu projektu przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu, Stowarzyszenie MY-POZNANIACY składa następujące uwagi i wnioski:

  1. Uzupełnić projekt przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu o PROJEKT REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ tej ulicy.
  2. W Projekcie Rewaloryzacji proponujemy uwzględnienie konieczności odtworzenia i uzupełnienia zadrzewień w pierwotnych miejscach sadzenia drzew.
    Uzasadnienie: Nowe nasadzenia drzew są potrzebne po obu stronach ulicy Kolejowej, na całej jej długości, w tym także odtworzenie ich w miejscach, gdzie kiedyś istniały. Odtworzony w ten sposób zostanie dawny charakter ulicy z obustronnymi szpalerami drzew, takie działanie będzie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju – drzewa oczyszczają atmosferę i glebę oraz zmniejszają uciążliwości spowodowane hałasem.
  3. Proponujemy rozważenie wariantu pełnej rewaloryzacji zadrzewień i zastąpienie wszystkich drzew gatunkami i odmianami odpowiednimi dla tego miejsca, w ilościach wynikających z opracowanego PROJEKTU REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ przy tej ulicy.
    Uzasadnienie: Projektowane pozostawienie drzew po stronie wschodniej ulicy w niedalekiej przyszłości stworzy więcej problemów niż stwarzają one obecnie.
  4. Spośród gatunków i odmian drzew projektowanych do nasadzeń proponujemy:
    • wariant a) – wierne odtworzenie dawnych nasadzeń po obu stronach ulicy poprzez wprowadzenie pierwotnie sadzonych przy tej ulicy drzew z wykorzystaniem: Robinia pseudoacacia 'UMBRACULIFERA';
    • lub wariant b) – częściowe odtworzenie dawnych nasadzeń poprzez zmodyfikowany dobór z wykorzystaniem odmiany akacji bardziej przydatnej do wąskich ulic i wąskiej przestrzeni pomiędzy krawężnikiem a ścianami budynków po obu stronach ulicy, mianowicie wprowadzenie wąskokolumnowej - Robinia pseudoacacia 'PYRAMIDALIS';
    • wariant c) – nie jest wykluczony inny zestaw gatunków drzew zaakceptowany po merytorycznej dyskusji z architektami krajobrazu i dendrologami.
  5. W przypadku prawdopodobnie istniejącej infrastruktury podziemnej, potencjalnie uniemożliwiającej posadzenie nowych drzew, wnioskujemy o to, aby w taki sposób zaprojektować jej wymianę lub przełożenie, aby nie kolidowała z istniejącymi lub nowo projektowanymi do posadzenia drzewami. Z projektu kompleksowego powinien wynikać zakres prac dotyczących infrastruktury podziemnej i ewentualne wyeliminowanie potencjalnych kolizji z nowo projektowanymi nasadzeniami drzewami.
  6. W przypadku nieuwzględnienia naszych wniosków wnosimy o opracowanie kompleksowego projektu przebudowy tej ulicy z uwzględnieniem zachowania drzew oraz uzupełnienie ubytków nowymi nasadzeniami drzew tego samego gatunku i odmiany o odpowiednich parametrach. Z projektu powinny wynikać sposoby postępowania z systemami korzeniowymi pozostawianych starych drzew oraz technologia wprowadzenia nowych drzew w miejscach, gdzie rosły w przeszłości.
    Uzasadnienie: Obecnie istnieją technologie pozwalające uniknąć szkód w zasięgu systemów korzeniowych takich drzew; nasadzenia nowych drzew w warunkach miejskich wymagają szczególnej staranności.
  7. Deklarujemy i zgłaszamy gotowość udziału naszych specjalistów w ustaleniach merytorycznych z zakresu ochrony lub rewaloryzacji tych zadrzewień.
  8. Wnioskujemy o to, aby kompleksowy projekt rewaloryzacji ulicy Kolejowej w Poznaniu podać ocenie Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania.
  9. Wnioskujemy o zwężenie pasów ruchu na wlotach skrzyżowań oraz przy projektowanych dwóch długich progach zwalniających - postulujemy wprowadzenie takich rozwiązań, które powinno odpowiadać punktom 6.1.7, 6.1.8 , 6.2.1 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych i odpowiednio o progach zwalniających odpowiadać Warunkom Technicznym Dróg wynosząc minimalne dopuszczalne dla obszarów uspokajania ruchu na drodze klasy Z ze strefowym ograniczeniem prędkości do 30 km/h szerokości pasa 2,75 m.
  10. Proponujemy wprowadzenie równorzędności skrzyżowań – wprowadzenie ich przyczyni się do uspokojenia ruchu redukując prędkości.
  11. Za niezbędne uznajemy wprowadzenie bram do strefy - umiejscowienie wysp dzielących na obu krańcach ulicy, "wprowadzających" kierowcę w strefę Tempo 30 w sposób analogiczny do zastosowanych na ul. Libelta. Dla wlotu od ul. Klaudyny Potockiej alternatywnie celowe jest zastosowanie wyniesienia przez długi próg i zwężenia wjazdu do 5,5 m szerokości jezdni (p. 6.1.18 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych).
  12. Przejścia dla pieszych – odcinek ulicy liczy ok. 1000 m. Jest to ulica będąca ośrodkiem życia społeczności lokalnej, dla której słusznie stosuje się uspokajanie ruchu. W takiej sytuacji należy zastosować na takiej długości 8-10 przejść dla pieszych albo zaniechać ich stosowania w ogóle ułatwiając ruch pieszy przez dodatkowe 3-4 wyspy dzielące zgodne z Wytycznymi Projektowania Skrzyżowań Drogowych p. 5.9.11, 6.1.9 i 6.2.7 żeby zapewnić komfort przekraczania jezdni bez łamania prawa.
  13. Wycinka drzew omówiona została we wcześniejszych punktach, ale zapewniała ona pozyskanie przestrzeni pod miejsca parkingowe. Zamiast wycinki drzew po stronie zachodniej i tworzenia w ich miejscu miejsc parkingowych, taką samą liczbę miejsc parkingowych można uzyskać przez zastosowanie rozwiązania z p. 6.2.14 wspomnianych wyżej Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych. Umiejscowienie miejsc parkingowych pod kątem 45' do jezdni, przesunięcie osi jezdni i jej odcinkowe zwężenie do dopuszczalnych Warunkami Technicznymi Dróg 5,50 m pozwoli na dwóch odcinkach (między dwoma długimi progami między ul. Potockiej a Karwowskiego oraz między ul. Karwowskiego, a Mottego) na zlokalizowanie w bliskim otoczeniu drzew takiej samej liczby

Lesław Rachwał (zadrzewienia),
Włodzimierz Nowak (modernizacja ulicy)


R E K L A M A

Komentarze (10)

27-02-2013 01:31:53
gosc
@Radna - bo trzeba też zauważać że czasy się zmieniają, samochodów przybywa i nie ma ich gdzie parkować. Co z parkingami buforowymi, park&ride, parkingami dla mieszkańców Poznania?
26-02-2013 23:39:58
Radna
Rada Osiedla ,Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Zieleni Miejskiej w roku ubiegłym dokonali wielu nasadzeń zieleni - drzew na terenie Osiedla.Proszę popatrzeć jak zmotoryzowani mieszkańcy uszanowali dzewka i zabezpieczenia,na ulicy Łukaszewicza,Potockiej, Dmowskiego, Matejki,Wyspiańskiego / rekord 4 drzewa zniszczone i wyrwane zabezpieczenia/.Przygotowanie miejsca,nasadzenie 1 drzewa,zainstalowanie zabezpiczen to wydatek ok.900,00zł.
26-02-2013 21:40:37
mieszkapoz
A może najlepiej rzeczywiście stworzyć coś takiego jak: "PROJEKT REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ", ale dla całego rejonu Łazarza pomiędzy Głogowską, Hetmańską i Kolejową. Włącznie z tymi ulicami. Uważam, że właśnie takimi działaniami powinna się zajmować Rada Osiedla, gdyż właśnie takie czynności poprawiają komfort życia mieszkańców danej dzielnicy.
29-01-2013 08:03:09
Sławek
Pytanie o Dolną Głogowską powinno być zadawane przez RO cyklicznie co miesiąc. Przecież po wybudowaniu CH przy dworcu i Hetmańskiej i zlikwidowaniu roli Kolejowej jako ulicy przelotowej ruch na Głogowskiej zwiększy się, a i tak nie można tu już normalnie żyć, bo hałas i wibracje wykańczają. Wystarczyło nie poszerzać Roosevelta (w końcu ani dworcowy, Głogowska, Bukowska, Grunwaldzka, czy Kaponiera nie mogą być poszerzone, więc nawet gdyby patrzeć tylko przez przyświecający ZDM pryzmat przepustowości ten pomysł był kompletnie poroniony).
29-01-2013 07:58:59
kasia
Szpaler tych drzew, Robinia pseudoacacia 'Pyramidalis', bardzo oryginalnea odmiana, był kiedyś posadzony naprzeciwko Zamku, jako dar od jakiegoś miasta partnerskiego, bodaj Hannoveru (?) Większość drzew uschła, ostały się dwa. Podobnie uschły młode nowe akacje (nie 'Pyramidalis') posadzone wzdłuż opisywanej ostatnio ulicy Białej Wniosek z tego chyba taki, że nie wystarczy posadzić drzewa, trzeba jeszcze o nie zadbać (podlewać, zabezpieczać zimą i tak dalej..) A zresztą, czy ta propozycja przejdzie?...
28-01-2013 23:49:44
LAZ boss
Pociesza myśl, ze sa w Poznaniu ludzie jeszcze normalnie myślący. Zamiar wycięcia drzew po zachodniejnstrony ulicy od razu kłuł po oczach swoim idiotyzmem i pewnie widzieli to wszyscy, oprócz urzędników. Szkoda ze półgłówki z ZDM są taki głupi, że odrzucają darmowa pomoc od ludzi ewidentne mądrzejszych
28-01-2013 23:30:37
Kolejowa
I bardzo dobrze, mieszkam na kolejowej i nie moge się doczekac tej przebudowy. Na tej ulicy jest tylko syf. Tą kostke to powinni już dawno wymienić na asfalt chałas jest straszny. Jedna z gorszych a dość duża ulica na łazarzu. Pozdrawiam i zróbcie coś z ta kolejową :)
28-01-2013 15:03:04
Maciej
Ciekawe skąd miasto weźmie kasę na przebudowę Kolejowej. A co z dolną głogowską?
28-01-2013 11:32:25
fgh
jaka szkoda, że ZDM zleje te rozsądne propozycje.... A mogłoby być tak pięknie i normalnie.
27-01-2013 11:11:10
MIKI
A może PROJEKT REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ poszerzyć jeszcze do ulicy Gąsiorowskich i Małeckiego - bo tam też zostały wycięte piękne robinie .
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: