Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Mijanka" na komunikacyjne problemy Poznania? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Prezydentem Poznania będzie nadal Jacek Jaśkowiak, który uzyskał 70,67% głosów, na Łazarzu - 69,48%. Zbigniew Czerwiński ze Zjednoczonej Prawicy uzyskał 30,52% głosów wśród mieszkańców Łazarza, w skali miasta - 29,33% Frekwencja na Łazarzu wyniosła 35,37%, a w skali miasta - 41,38%
"Mijanka" na komunikacyjne problemy Poznania?
18-09-2012 14:45   Janusz Ludwiczak
ZTM rozważa uruchomienie autobusu, który miałby jeździć pomiędzy "Teatralką", a Kaponierą. Tymczasem lepszym rozwiązaniem mogłaby być budowa mijanki na ul. Św. Marcin. Dzięki temu rozwiązaniu można by uruchomić tramwaj wahadłowy, który mógłby dowozić pasażerów z Mostu Teatralnego przez centrum, Towarową do dworca kolejowego i Mostu Dworcowego.

Już miesiąc trwa przebudowa najważniejszego węzła komunikacyjnego w Poznaniu. Przebudowa Ronda Kaponiera komplikuje trochę życie mieszkańcom. Pasażerowie, którzy chcą przedostać się z Mostu Teatralnego do Mostu Dworcowego muszą albo pojechać naokoło przez Jeżyce i Rondo Jeziorańskiego lub przez Strzelecką i Królowej Jadwigi, albo pokonać pieszo prawie kilometrowy odcinek ulicy Roosevelta. W obu przypadkach zajmuje to kwadrans.

Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego rozważa uruchomienie linii autobusowej, która miałyby kursować pomiędzy Teatralką a Bałtykiem.

Autobus miałby kursować po trasie:
MOST TEATRALNY - Roosevelta - Słowackiego - Mickiewicza - Zwierzyniecka - RONDO KAPONIERA - Roosevelta - Bukowska - Zeylanda - Zwierzyniecka - RONDO KAPONIERA - Most Uniwersytecki - Św. Marcin - Wieniawskiego - Fredry - MOST TEATRALNY.

Rozważamy tą propozycję. Musimy to jeszcze policzyć i zastanowić się czy takie połączenie będzie opłacalne, jednak czarno to widzę. Na tej trasie musiałby kursować tylko mały autobus, gdyż przegubowy miałby problem z przejazdem na wąskich ulicach i objazdach - wyjaśnia Rafał Kupś, zastępca dyrektora ZTM.

Receptą na komunikacyjny paraliż po zamknięciu Kaponiery byłaby budowa skrętu z Towarowej w Św. Marcin, jednak na to nie ma co liczyć w najbliższym czasie. Dlatego może jednak lepszym rozwiązaniem byłaby budowa tymczasowej "mijanki" na ul. Św. Marcin, na wysokości Placu Mickiewicza i Auli Nova.

Takie "mijanki" uruchamiane są podczas remontów i uruchamiania linii wahadłowych. Ostatnia "przeplotka" funkcjonowała na ul. Chartowo dla linii nr 25 (podczas budowy trasy tramwajowej na Franowo).

Dzięki temu można byłoby uruchomić tramwaj wahadłowy, który połączyłby Most Teatralny z dworcem kolejowym.

Taka linia wahadłowa mogłaby rozpoczynać swój kurs przy dawnej zajezdni tramwajowej na ulicy Gajowej, gdzie jest już torowisko z "przeplotką". W dodatku przystanek przy Gajowej znajduje się blisko remontowanej Kaponiery. Dalej "wahadło" mogłoby przez Zwierzyniecką i Kraszewskiego dojechać do Rynku Jeżyckiego, a następnie przez Dąbrowskiego do Mostu Teatralnego. Następnie linia wahadłowa mogłaby dojeżdżać do centrum przez Gwarną (powrót przez Marcinkowskiego i Pl. Wolności) do Placu Mickiewicza, po czym tramwaj na tymczasowej "mijance" wjeżdżałby z toru północnego na południowy, a następnie skręcałby w Towarową:

GAJOWA - Zwierzyniecka - Kraszewskiego - Dąbrowskiego - MOST TEATRALNY - Fredry - Gwarna - Św. Marcin - przejazd z toru północnego na południowy - Św. Marcin - Towarowa - MOST DWORCOWY - Głogowska - ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA.
Powrót: ... - Most Dworcowy - Towarowa - Św. Marcin - przejazd z toru północnego na południowy - Św. Marcin - Marcinkowskiego - Pl. Wolności - 27 Grudnia - Fredry - MOST TEATRALNY - Dąbrowskiego - Kraszewskiego - Zwierzyniecka - GAJOWA.

W swoim taborze MPK posiada siedem dwukierunkowych typu GT0, które mogłyby obsługiwać linię wahadłową, tym bardziej, że remont Kaponiery potrwa przynajmniej do końca 2013 roku, a nie wykluczone, że jeszcze czeka nas przebudowa Mostu Uniwersyteckiego.


R E K L A M A

Komentarze (5)

12-11-2012 17:23:10
kakakaa
Jak by wybudowali prawostkęt z mostu teatralnego na trasę PST w kierunku Dworca Zachodniego i skręt z Pułaskiego na trasę PST to po otwarciu PST do Dworca Zachodniego tramwaje nr 8,10,11,12,14,15,18 i 26 mogły by łatwiej okrążać remontowaną Kaponierę.
20-09-2012 16:33:33
wkurzony
znowu prowizorka?-należy zmusić Tramwajarzy do zrobienia prawoskrętu z Towarowej. Ciągle słyszymy,że narazie nie można!-niech podadzą powody KONTRETNE!!!!!
20-09-2012 12:34:19
mihau
Super pomysł, sam go publikowałem kilkukrotnie w rożnych miejscach, jeśli kogoś zainspirował to bardzo mnie to cieszy, jeśli nie, to nawet bardziej - oznacza to, że ktoś myśli podobnie :) Tylko, w celu jednoczesnego ułatwienia życia pasażerom przesiadającym się Górczynie, zrobiłbym to w formie linii 28 : ze Ściegiennego do Placu Wielkopolskiego. Wystarczy zrobić jedną przelotkę na św. Marcinie z toru północnego na południowy, w odległości dwóch tramwajów od skrzyżowania Niepodległości / św. Marcin (dwóch tramwajów, bo będą korzystały z niej tramwaje w obu kierunkach, w razie "kumulacji" będzie gdzie odczekać). Takie rozwiązanie pomoże też spacerującym z Teatralki na Bałtyk, gdyż są to przeważnie jadący w stronę Górczyna, teraz będą mogli przesiąść się na Gwarnej. Dodatkowo nie zapychamy Teatralki. Tylko wiadomo, będzie beton, będzie opór, nawet się do tego nie ustosunkują, odnoszę wrażenie, że ostatnio bardzo chce się pasażerów do komunikacji zniechęcić.
20-09-2012 09:30:13
Włodzimierz Nowak, My-Poznaniacy
Inicjatywa IdP ma moje pełne poparcie. Ale miejmy też świadomość, że według planów z 1994 roku, już od dawna miało działać torowisko Ratajczaka-3 Maja-Młyńska-Solna-Pułaskiego. Wówczas nie byłoby potrzeby na wahadło (Poznań nie ma takiego tramwaju i wypożycza go za duże pieniądze z Krakowa), tylko byłoby kółko.
19-09-2012 21:46:03
Sławek
Mi pomysł się podoba, trzeba by jednak myślę radykalnie usprawnić ruch tramwajowy na dąbrowskiego, teatralce i fredry, dworcowym - bo jak na razie to jeden wielki koszmar, a puszczanie dodatkowej linii skomplikowałoby sprawę. Na razie jest robione wszystko by ludzi zniechęcić do tramwajów:(
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: