Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Świerczewo nie chce już skrócenia "79" do os. Kopernika, Chartowo proponuje: "45" na Spławie - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Świerczewo nie chce już skrócenia "79" do os. Kopernika, Chartowo proponuje: "45" na Spławie
02-04-2012 14:47   Janusz Ludwiczak
Do końca marca Zarząd Transportu Miejskiego zbierał opinie od rad osiedli i stowarzyszeń w sprawie zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu nowej trasy tramwajowej na Franowie. Pierwotnie projekt ZTM zakłada, że linia pospieszna A zostanie zlikwidowana, a w zamian z Ronda Kaponiera do pętli przy ul. Kaczej miałby kursować autobus "45", natomiast "osiemnastka" zamiast na Ogrody miałaby jeździć na Sołacz i do pętli Piątkowska. Pewne jest, że od czerwca z Łazarza do Ikei i centrum handlowego M1 na Franowie będziemy mogli dojechać "jedynką".

Na przełomie maja i czerwca otwarta zostanie nowa trasa tramwajowa na Franowo, jednak bimbą do Ikei i centrum handlowego M1 będziemy mogli dojechać najprawdopodobniej dopiero 10 czerwca.

Projekt przygotowany przez Zarząd Transportu Miejskiego zakłada, że na Franowo mają dojeżdżać tramwaje linii nr 1, 11 i 16. Tak więc z Łazarza na Franowo dowiezie nas "jedynka". ZTM planuje również skierowanie linii nr 18 na Sołacz i do pętli Piątkowska, w zamian na Ogrody miałaby dojeżdżać "jedenastka". Ponadto zlikwidowany miałby zostać autobus pospieszny A, a z Kaponiery na os. Kopernika jeździłyby autobusy linii zwykłej nr 45. Więcej pisaliśmy o tym na początku marca w artykule: Po uruchomieniu tramwaju na Franowo "18" dojedzie na Sołacz, a "A" zostanie zlikwidowany.

Do końca marca Zarząd Transportu Miejskiego zbierał opinie od rad osiedli i stowarzyszeń (m.in. My Poznaniacy i Inwestycje dla Poznania) w sprawie zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu nowej trasy tramwajowej na Franowie.

I tak Rada Osiedla Świerczewo proponowała skrócenie trasy linii autobusu nr 79 do os. Kopernika. Dzięki temu rozwiązaniu według samorządowców ze Świerczewa "79" mógłby kursować w dni robocze równo co 20 minut, w soboty i święta co 30 minut. Niestety wtedy mieszkańcy Łazarza, Dębca i Świerczewa straciliby bezpośredni dojazd do hipermarketu Tesco przy ul. Mrągowskiej. Więcej w artykule: "79" będzie skrócony do osiedla Kopernika? Chcą tego radni ze Świerczewa

Rada Osiedla Świerczewo zrezygnowała jednak z tego pomysłu.
Rada Osiedla zadecydowała o niewystępowaniu z wnioskiem o zmianę trasy linii 79 - powiedział Tomasz Wierzbicki, Przewodniczący Zarządu Osiedla Świerczewo.

Przez cztery dni spotkania konsultacyjne z mieszkańcami os. Czecha, Tysiąclecia, Lecha, Rusa, Zodiak i Franowa zorganizowała Rada Osiedla Chartowo. W trakcie konsultacji społecznych mieszkańcy Rataj i Chartowa mogli wypowiedzieć się na temat proponowanych zmian w komunikacji miejskiej.

Rada Osiedla Chartowo proponuje, by linia pospieszna A i nr 54 zostały przekształcone i połączone w jedną "45", która miałaby kursować z Os. Kopernika na Spławie.

Uzasadnienie wprowadzonych zmian: największy sprzeciw mieszkańców jaki wynikł z konsultacji społecznych to likwidacja linii A, linia tranzytowa przez centrum spinająca dwie części Poznania (kluczowy element kręgosłupa komunikacji miasta) – jedyna alternatywa dla komunikacji tramwajowej, reorganizacja ruchu na Bukowskiej przyspieszy linię, więc nie utknie w korkach, co było postulatem usunięcia linii A, pozytywna opinia Rad Osiedli na Grunwaldzie dla likwidacji pośpieszności - czytamy w uchwale oraz opinii Rady Osiedla Chartowo.

Głos w sprawie proponowanych zmian zabrało również Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania, które postuluje, by autobusy linii nr 79 zamiast ulicą Mrągowska jeździły do pętli Kacza ulicą Giżycką.

W związku z wprowadzeniem dodatkowej linii na ul. Mrągowskiej sugerujemy, aby linię 79 skierować do pętli na Kaczej ulicą Promienistą i Giżycką, oraz rozważyć powstanie przystanku w okolicach skrzyżowania Kaczej i Giżyckiej w celu lepszego skomunikowania osiedli domków jednorodzinnych na północnym Junikowie oraz skrócenie samej linii 79. Wspomniana linia jest "słabszą" linią od 64 i 45, które powinny zapewnić dostateczną obsługę rejonu znajdujących się przy ul. Mrągowskiej, zwłaszcza, że na odcinku od Arciszewskiego do Kaczej linia 79 i 64 pokrywają się wzajemnie - uważa Stowarzyszenie Inwestycja dla Poznania.


R E K L A M A

Komentarze (1)

03-04-2012 12:59:53
Piotr
następni się znaleźli. 79 można dojechać do Tesco, dlaczego os. Hetmańskiego pozbawiacie autobusu?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: