Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Nie planujemy połączenia Górczyna przez Most Dworcowy z Ratajami" - czat z Wojciechem Tulibackim - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Nie planujemy połączenia Górczyna przez Most Dworcowy z Ratajami" - czat z Wojciechem Tulibackim
25-02-2010 17:21   Janusz Ludwiczak
M.in. o bezpośrednim połączeniu tramwajowym z Górczyna na Rataje przez Most Dworcowy, ekologii, biletomatach i planach związanych z doprowadzeniem szybkiego tramwaju do Dworca Zachodniego dotyczył środowy czat internautów z prezesem MPK, który odbył się w minioną środę.

W środę, 24 lutego odbył się kolejny czat, którego gościem był Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań Sp. z o.o. Tym razem godzinna dyskusja zaproszonego gościa z internautami i mieszkańcami odbyła się w siedzibie MPK, przy ulicy Głogowskiej 131.

Zapis czata nr 4 z Wojciechem Tulibackim, prezesem MPK Poznań Sp. z o.o., 24.02.2010:
[15:49] LAZARZ.PL: Witamy. Za chwilę rozpoczniemy czat z p.Wojciechem Tulibackim, prezesem MPK Poznań Sp. z o.o.
[15:57] LAZARZ.PL: Na początek pytanie od internautki
[15:57] LAZARZ.PL: Zauważyłem, że tramwaje linii nr 5 w godzinach wieczornych ciągle się spóźniają i nigdy nie przyjeżdżają punktualnie na przystanek Głogowska/Hetmańska? Dlaczego tak się dzieje? Czasami potrafią przyjechać po dwie 8mkli pod rząd, a 5tki an
[15:58] Wojciech Tulibacki: 15 minut to częstotliwość w tych godzinach
[15:58] Wojciech Tulibacki: czyli praktycznie jest nie mozliwością, aby "5-tka" ciągle była spóźniona
[15:59] robi: jednak są spóźnienia.. tramwaje czekają na krzyżówce z hetmańską
[15:59] LAZARZ.PL: Kolejne pytanie od internauty
[15:59] LAZARZ.PL: Witam. Kiedyś na siódemce jeździły Tatry, bardzo ułatwiały poruszanie się po mieście osobom starszym. Obecnie Tatry kursują na linii nr 13. Czy jest szansa, że Tatry wrócą znów na siódemkę.
[15:59] Wojciech Tulibacki: Tatra na siódemce byłą wówczas, kiedy była zamknięta trasa 12-tki
[15:59] Wojciech Tulibacki: tatra jeździła wówczas kilka dni.
[16:00] Wojciech Tulibacki: Tramwaje niskopodłogowe pojawią się na innych trasach niż dzisiaj obsługiwanych w momemcie zakupu 40 jednostek
[16:00] dave: na głogowskiej tramwaje miały mieć pierszeństwo a ciągle stoją na światłach
[16:00] Wojciech Tulibacki: Tu jest inteligencja sygnalizacja świetlna.
[16:01] Wojciech Tulibacki: Po godz. 19 może być taka sytuacja, ponieważ dodatkowo dochodzą tramwaje zdjeżdżające do zajzdni.
[16:01] Slawek: POS Art. 174. 1. Eksploatacja linii tramwajowych, nie może powodować przekroczenia standardów jakości środowiska, a rada miasta w programie walki z hałasem stweirdza" najmniej korzystne warunki panują w rejonie Łazarza przekroczenia 10-15 dB
[16:02] Slawek: co mpk robi by w koncu swiadczys uslugi nie lamias prawa o ochronie srodowiska?
[16:02] Wojciech Tulibacki: Nie umiem odpowiedzieć w tym momencie na to pytanie, nie mam danych
[16:02] dave: ładna mi inteligencja, wczoraj 14 po południu z krzyżówki do dworcowego jechała prawie 15 min, to chyba przesada
[16:02] dave: zatrzymywała się na kązdych światłach
[16:03] Wojciech Tulibacki: MPK robi bardzo dużo, przede wszystkim ekologiczny tabor autobusowy, modernizacja wagonów tramwajowych
[16:03] Slawek: co mpk robi by wydzielic torowisko na glogowskiej, by sygnalizacja miala sens, bo na razie tramwaj nie ma osobnej drogi?
[16:03] Wojciech Tulibacki: wszystkiego nie da się zrobić w jednym czasie
[16:03] Wojciech Tulibacki: z przyczyn technicznych, jak i finansowych
[16:03] Slawek: bo zdm nie potrafi nawet linii ciaglej namalowac
[16:03] Wojciech Tulibacki: Tramwaj ma oddzieloną "drogę", wyraźnie określają to znaki pionowe i poziome
[16:04] Slawek: nie na odcinku zachodni - VIII LO
[16:04] Wojciech Tulibacki: Przy 8 lo jest zakaz skrętu w lewo
[16:04] Wojciech Tulibacki: zarówno w jedną jak i drugą ulicę
[16:05] aga: kiedy będą biletomaty na wszystkich przystankach?
[16:05] Wojciech Tulibacki: Pytanie do ZTM
[16:05] aga: to po co rozdzielono te podmioty?
[16:05] Wojciech Tulibacki: Należy rozważyć, czy biletomaty mają być na wszystkich przystankach, czy na przystanakch węzłowych i wszystkich pojazdach?
[16:05] aga: teraz każdy spycha na drugiego
[16:06] Wojciech Tulibacki: To nie jest pytanie do MPK
[16:06] aga: na przystankach, nic po 1 biletomacie w tramwaju dwuwagonowym
[16:06] Slawek: to moze to bedzie do MPK - dlaczego autobusy nocne jezdza po torowisku, zamiast po cichym asfalcie?
[16:07] Slawek: odpowiedz jaka dostalem to ze zmiana pasa ruchu jest niebezpiecznym manewrem i zaczalem bac sie o umiejetnosci kierowcow
[16:07] Slawek: nie jest to problem techniczy, ani finansowy - moim zdaniem brak dobrej woli
[16:08] Wojciech Tulibacki: Internatua Sławek dostał wyczerpujące informacje na ten temat.
[16:08] tq: pytanie o kulture motorniczych, czesto nie chce drzwi otworzyc jak stoi na światłach a jeszcze nie odjechał
[16:09] tq: dotyczy rynku łazarskiego
[16:09] Wojciech Tulibacki: Jeżeli są włączone przyciski otwierania drzwi przez pasażera, to drzwi powinien otworzyć pasażer.
[16:09] roman: przyznajcie, ze maczaliscie palce w tym, aby na kazdym skrzyzowaniu ul.Glogowskiej byla sygnalizacja swietlna, przez co na przejechanie odcinka od petli Gorczynskiej do dworca PKP nie wystarczy bilet 15-minutowy
[16:09] tq: no ale przyciskanie nic nie daje
[16:09] Wojciech Tulibacki: Absolutnie nie. Natomiast w tym węźle musimy mieć krzyżujące się linie tramwajowe oraz tzw. II ramę
[16:10] Slawek: kto powinien odsniezac torowisko, a zwlaszcza przejscia dla pieszych - bo nikt tego nie robi?
[16:10] Wojciech Tulibacki: Inteligenta sygnalizacja świetlna, powoduje, że w pewnym momencie musi być odebrane przywilej otwierania drzwi przez pasażera
[16:10] Wojciech Tulibacki: na rzecz przyspieszenia komunikacji
[16:11] Wojciech Tulibacki: Przejścia dla pieszych odśnieża ZDM
[16:11] Wojciech Tulibacki: chyba, ze torowisko jest wydzielone, to MPK
[16:11] tq: no ale jak starszy czlowiek dobiega to mógłby otworzyc, skoro stoi na światłach
[16:11] tq: brak kultury i tyle
[16:11] Wojciech Tulibacki: Jeżeli rzeczywiście stoi na światłach to podzielam ten pogląd.
[16:12] MC: kiedy powroci na swoją trasę dawna linia 12/14 dokładnie to opisano w mailu - kiedy skończy się koszmar przesiadek na Moście Dworcowym
[16:12] Slawek: czyli skoro Pana zdaniem torowisko jest wyraznie wydzielone, to odsniezac przejscie na glogowskiej ma mpk?
[16:12] Wojciech Tulibacki: Natomiast jeżeli oczekuje już na odjazd to nie może otworzyć drzwi, ponieważ przejechałby dopiero na kolejnym cyklu sygnalizacji świetlnej lub nie otrzymałby wogóle zielonego światła
[16:13] Wojciech Tulibacki: My nie planujemy połączenia Górczyna przez Most Dworcowy z Ratajami, a jest to w tej chwili już zadaniem ZTM.
[16:14] aga: czyli dobrze rozumiem, ze jeśli oni zaplanują to wy wykonacie to połączenie?
[16:14] MC: Ale może MPK wskazać takie połączenie - o tym się mówi od wielu lat
[16:14] Wojciech Tulibacki: Oczywiście, że tak
[16:14] Slawek: czy mpk sugeruje cos ztm, np by nie wszystkie liniie przechodzily przez kaponiere i teatralke?
[16:15] Wojciech Tulibacki: A jak sobie Pan wyobraża inaczej?
[16:15] Slawek: system jako nie linie przecinajace miasto
[16:15] MC: TRZYMAMY ZA SŁOWO
[16:15] Slawek: ale zespol okregow stykajacych sie
[16:16] Slawek: np. centrum przesiadkowe na gwarnej
[16:16] Slawek: jadace od srodki, rataj zawracaja
[16:16] Slawek: od grunwaldu i ogrodow tez
[16:16] Wojciech Tulibacki: Proponuję te propozycję zgłosić do ZTM
[16:16] Slawek: wieksze wykorzystanie istniejacych rozjazdow
[16:17] Tomasz: czy ktoś kontroluje ogrzewanie w tramwajach? ablo grzeją jak w saunie albo jest zimno, nie da się inaczej?
[16:17] Wojciech Tulibacki: Proszę o fakty
[16:17] Wojciech Tulibacki: Numer pojazdu i datę
[16:17] Tomasz: jak rozumiem, jeśli to do was przyślę to zareagujecie?
[16:18] Wojciech Tulibacki: Oczywiście, że tak
[16:18] Tomasz: nie spisałem numeru, ósemka wczoraj około 10 w stronę górczyna
[16:18] Tomasz: dobrze wiedziec
[16:18] Wojciech Tulibacki: OK, dziękujemy
[16:19] MC: czy motorniczy może mieć w kabinie radio otwarte na cały regulator?
[16:19] Wojciech Tulibacki: Nie może mieć włączonego na cały regulator, proszę o numer pojazdu lub kierowcy i datę zdarzenia.
[16:20] MC: kiedyś latem, w siódemce nie można było myśli zebrać
[16:21] aga: to trzeba wszystko spisywać? może byście pouczyli kierowców
[16:21] aga: a tak te numery to chyba przesada
[16:21] Slawek: czy jezeli przysanek jest podwojny i jestem w 2 ramwaju to mam odbic bilet od razu jak ruszy jak mowi regulamin?
[16:21] Slawek: bo czesto pozniej stoje na swiatlach na tym samym przystanku np kaponiera
[16:22] Wojciech Tulibacki: To jest w instrukcji i obowiązkach prowadzących pojazdy, a także przypominamy na okresowych szkoleniach.
[16:22] harry: wogóle bilety czasowe to porażka
[16:22] Wojciech Tulibacki: Proszę zwrócić się z tymi pytania do ZTM.
[16:22] harry: kiedy w końcu będą przystankowe w tramwajach
[16:23] MC: Kiedy będą naprawione przystanki np. przy Bukowskiej na wyokości Sheratona - wyglądają tak jakby dopiero wyszła zwycięska armia
[16:23] harry: oni mówią zęnie ma kaowników a to chyba wasza działka
[16:24] Wojciech Tulibacki: Jeśli chodzi o przystanki tramwajowe, to przed Euro 2012 ta trasa tramwajowa łącznie z infrastrukturą jest przewidziana do modernizacji
[16:24] Slawek: ostatnio 2x byly wypadki przy okraglaku - czy bedzie modernizacja?
[16:25] Wojciech Tulibacki: W nabliższym czasie
rozstrzygnie się termin obowiązywania taryfy przystankowej w tramwajach
[16:25] Slawek: no nareszcie
[16:25] harry: dzięki, wreszcie
[16:25] Wojciech Tulibacki: Mimo obowiązywania taryfy przystankowej w autobusach, od 1999 roku jest wykorzystanie jest bardzo, bardzo znikome
[16:25] Wojciech Tulibacki: a autobusy częściej stoją w korkach niż tramwaje
[16:25] harry: w tramwajach będzie napewno
[16:26] anka: kto nadzoruje kontrolerów, często są nieuprzejmi jak np szukam biletu w kieszeni
[16:26] Wojciech Tulibacki: W najbliższym czasie nie przewidujemy remontu torowiska przy Okrąglaku
[16:26] Slawek: czy odnosnie wymagan co do nowych tramwajow ktos zastanowil sie nad sensem podwojnch siedzen?
[16:27] Slawek: w tramwajach jest przez to scisk
[16:27] Slawek: tak samo kasowniki przy samym wejsciu nie zachecaja do wejscia w glab i robi sie zator
[16:27] LAZARZ.PL: Kiedy na ulice Poznania wyjadą pierwsze Tramino?
[16:28] Wojciech Tulibacki: W połowie przyszłego roku.
[16:28] Kapusta: Witam. Mam pytanie: Kiedy będzie zakończenie eksplotacji tramwajow, GT8 i 3G? Są już troche przestarzałe, a do Euro coraz bliżej.
[16:28] LAZARZ.PL: Wiadomo na jakich liniach bedą jeździć?
[16:28] Slawek: rozumiem ze skieruja je Panstwo na trasy gdzie halas jest najbardziej przekroczony?
[16:28] Wojciech Tulibacki: Decyzje do[piero zapadną. Natomiast przewiduję, że przy takiej ilości prawie każda z linii powinna być obsługiwania niskopodłogowym taborem, z zaznaczeniem w rozkładzie jazdy.
[16:29] Wojciech Tulibacki: W częsci te pojazdy zostaną zlikwidowane zaraz po Euro
[16:29] Slawek: czy markety beda partycypowac w kosztach linii na franowo?
[16:30] Wojciech Tulibacki: To nie dotyczy Łazarza :-)
[16:30] anka: pytałam o kontrolerów?
[16:30] Slawek: no, ale po czesci nowych tramajow o ktorych rozmawialismy, stad pytanie
[16:31] Slawek: to w takim razie jak idzie projekt przedluzania pestki do dworcowego?
[16:32] Wojciech Tulibacki: To nie są zadania realizowane przez MPK
[16:33] LAZARZ.PL: W planach i studium miasta Poznania jest budowa linii tramwajowej na osiedle Kopernika w ciągu ulicy Arciszewskiego oraz budowa trasy tramwajowej w ciągu ulicy Grochowskiej. Jak Pan Prezes ocenia czy i kiedy powstaną te inwestycje?
[16:33] aga : to właściwie z aco mpk odpowiada?
[16:34] Wojciech Tulibacki: To dobre pytanie. Odsyłamy na stronę internetową www.mpk.poznan.pl i to jest w części podział kompetencji między MPK, a ZTM.
[16:34] Slawek: czy mpk planuje moze kupic sobie lawete, by w koncu rozprawic sie z autami blokujacymi tory?
[16:35] Wojciech Tulibacki: Trasy te są w planach miasta Poznania. Jednak ze względu, na dość znaczne środki finansowe trudno sprecyzować termin ich realizacji.
[16:35] Wojciech Tulibacki: To jest zadanie policji i straży miejskiej. My mamy zakaz prawny.
[16:35] Slawek: i skad takie smieszne wyliczenia ze godzina wstrzymania pojazdu to 40 PLN?
[16:36] Slawek: bo takiej blokadzie to delikwent powinien samochod musiec sprzedac
[16:36] LAZARZ.PL: Jak się Wam współpracuje z ZTM?
[16:36] Wojciech Tulibacki: Po pierwsze to jest za krótki okres.
[16:37] Wojciech Tulibacki: Po drugie to trudno nazwać te relację jako współpracę, ponieważ jest to organizator i realizator
[16:37] anka: a ja bedę uparta, kto odpowiada za kontrolerów?
[16:37] LAZARZ.PL: W tym roku przypada jubileusz 130-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniiu
[16:37] LAZARZ.PL: Jaki program wydarzęń przygotowali Państwo w związku z jubileuszem
[16:38] Slawek: bo jak bede jechal na gape to chyba stwierdze ze jednak wstrzymam sobie tramaj na godzine, skro to takie tanie
[16:38] Wojciech Tulibacki: Odsłona dopiero nastąpi
[16:38] Wojciech Tulibacki: Jego zawartość zakładamy lepszą, bardziej atrakcyjną niż na 125-lecie
[16:38] LAZARZ.PL: Czy w planach parada ?
[16:38] Wojciech Tulibacki: Tak
[16:38] Wojciech Tulibacki: Zawsze podstawowy element
[16:39] Wojciech Tulibacki: Odp. na pytanie anki - za kontrolerów odpowiada ZTM.
[16:41] LAZARZ.PL: Już za dwa lata tramwajem dojedziemy do Dworca Zachodniego
[16:41] LAZARZ.PL: Co się zmieni po zakońćzeniu tej inwestychi
[16:41] iza: to realne?
[16:41] Wojciech Tulibacki: Wstępnie przewidujemy, że trzy linie 5, 12 i 14 będą kursowały nową trasą
[16:42] Wojciech Tulibacki: Wstępnie przewidujemy, że trzy linie 12 i 14 będą kursowały nową trasą
[16:42] MC: 14 proszę skierować na Rataje !!!!
[16:42] Wojciech Tulibacki: Z nowej trasy nie da rady
[16:42] Slawek: 5?
[16:43] Wojciech Tulibacki: 5-tka to była pomyłka
[16:43] Slawek: ok, czyli dwie linie 12 i 14 jako ultra szybki tramwaj
[16:43] LAZARZ.PL: W tym roku 130-lecie. Jaka będzie komunikacja za kilka lat?
[16:44] Wojciech Tulibacki: Nowoczesne autobusy, jeszcze nie w pełni nowoczesne tramwaje. Natomiast pełen priorytet szczególnie dla komunikacji tramwajowej.
[16:45] Slawek: oby cichsza, bezkolizyjna i punktualna
[16:45] LAZARZ.PL: Pytanie zgłoszone już kiedyś redakcji odnośnei rozkłądów linii nr 7 i 93 z przystanku Arciszewskiego
[16:45] MC: Przy przedłużeniu trasy PST na Dworzec Zachodni proszę nie wycinać akacji i wogóle żadnych drzew - b taki ładny widok mam stojąc na Moście Dworcowym w oczekiwaniu na 12..
[16:46] LAZARZ.PL: i takie same godziny odjazdów z porzystanku Arciszewskiego
[16:46] Wojciech Tulibacki: Sprawdzimy to. Jeśli nie spowoduje to zachwania synchronizacji w innych punktach przebiegu tych linii wprowadzimy zmiany.
[16:46] Slawek: o wyliczenie gdzinnego postoju tramaju na smieszne 40 PLN Pan sie wypowie?
[16:48] Wojciech Tulibacki: Trudno mi się odnieść, ponieważ nie znam projektów założeń tej trasy.
[16:48] Slawek: jak czesto korzysta Pan z komunikacji miejskiej?
[16:49] Wojciech Tulibacki: Ostatni raz w poniedziałek i to właśnie na Łazarzu, w ciagu ulicy Głogowskiej
[16:50] LAZARZ.PL: Jeszcze 10 minut, prosimy o ostatnie pytania
[16:51] LAZARZ.PL: 7. W wielu polskich miastach: Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Warszawie autobusy poruszają się po bus-pasach i także po wspólnym pasie razem z tramwajami. W Poznaniu - np. na Królowej Jadwigi...
[16:51] Wojciech Tulibacki: Po pierwsze komunikacja tramwajowa i autobusowa ze sobą nie rywalizują
[16:51] Wojciech Tulibacki: czyli praktycznie nie powinny przebiegać po tych samych ciągach komunikacyjnych
[16:52] Wojciech Tulibacki: Przykładowo bus pas w ulicy Królowej Jadwigi wyłącza jeden pas z ruchu samochodowego.
[16:52] Wojciech Tulibacki: Tam gdzie najbardziej potrzebne są bus pasy, brakuje przestrzeni w ciągu ulicy, czyli trzeba byłoby zabrać jeden pas dla pozostałych pojazdów
[16:53] iza: co z autobusami 64, ciągle są zatłoczone
[16:54] Wojciech Tulibacki: Nie znam wyników pomiarów, przeanalizujemy to.
[16:54] Slawek: odnsnie tloku to czy kierowca ma prawo wyprosic kogos, by wejsc mogla mogla konieta z wozkiem?
[16:55] anka: kobiety z wózkiem i tak maja problem wsiąść, zwłaszcza do tych niemieckich tramwajów
[16:55] Wojciech Tulibacki: Nie ma takich uprawnień
[16:55] Wojciech Tulibacki: to jest kultura pasażerów
[16:55] Slawek: bo uczestniczylem w takiej akcji
[16:55] anka: za wąskie drzwi
[16:55] Wojciech Tulibacki: Po to kupujemy tramwaje niskopodłogowe
[16:56] Wojciech Tulibacki: które zamienią właśnie te najstarsze tramwaje.
[16:56] LAZARZ.PL: Na zakończenie pytanie od redakcji
[16:57] LAZARZ.PL: Jakim sukcesem zakończyła się akcja "1 metr"
[16:57] LAZARZ.PL: czy coś ona pomogła
[16:57] LAZARZ.PL: czy kierowcy przestali parkować na torowiskach
[16:57] Wojciech Tulibacki: Po pierwsze to zainteresowały się tym masmedia
[16:57] Wojciech Tulibacki: za pomocą których dotarliśmy do wielu kierowców
[16:58] Wojciech Tulibacki: zauwazyliśmy zmiejszenie ilości parkowanych pojazdów w obrębie torowiska
[16:58] Wojciech Tulibacki: Akcja odbiła się szerokim echem w innych miastach
[16:58] Wojciech Tulibacki: które przeniosły tą akcję na swój grunt.
[16:58] LAZARZ.PL: Na tym kończymy nasz dzisiejszy czat
[16:59] LAZARZ.PL: Dziękuję za udział w dyskusji
[16:59] LAZARZ.PL: Cały zapis czata dostępny będzie w INFOaktualnościach
[16:59] Slawek: thx, do napisania
[16:59] Wojciech Tulibacki: Bardzo dziękujemy za zainteresowanie czatem.

Za tydzień czat z Przemysławem Piweckim, rzecznikiem Straży Miejskiej oraz przedstawicielem referatu SM Poznań-Grunwald. Podczas godzinnej dyskusji z naszymi gośćmi będzie można porozmawiać o akcji czipowania psów i bezpieczeństwie w dzielnicy. Podczas rozmowy będzie można dowiedzieć się też jakie są kompetencje strażników, a jakie dzielnicowych, a także gdzie mieszkańcy mogą zgłaszać swoje problemy.

Na rozmowę NA ŻYWO z Przemysławem Piweckim, rzecznikiem Straży Miejskiej zapraszamy w środę 3 marca w godz. 16:00-17:00, a już teraz można zadawać pytania do naszego gościa za pośrednictwem poczty e-mailowej: czat@lazarz.pl

Pod tym samym adresem e-mailowym: czat@lazarz.pl czekamy na Państwa propozycję, z kim chcielibyście porozmawiać, jakich gości mamy zaprosić i jakie tematy poruszyć w najbliższym czasie.


R E K L A M A

Komentarze (2)

10-06-2010 08:20:22
Slawek
Obecnie trwa spór w MPK, zarząd przyznał sobie wysokie premie, a pracowników olano niskimi. Brawo Panie Tulibacki. Nagrody to się przyznaje za zarządzanie przynoszące efekty, a nie to co się odwala np. na PST i teatralce.
28-02-2010 21:24:54
Slawek
Olewanie prawa o ochronie srodowiska, robienie sobie jaj z kodeksu drogowego, kuriozalne wyliczenia co do kosztow zatrzymania tramwaju oraz ignorowanie pytan na ten temat to klucz do zostania prezesem MPK?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: