Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Tramwaje i autobusy jeżdżą jak w soboty. Po Nowym Roku "193" znika z Łazarza - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Tramwaje i autobusy jeżdżą jak w soboty. Po Nowym Roku "193" znika z Łazarza
28-12-2020 10:34   Janusz Ludwiczak
Pomimo dnia roboczego komunikacja miejska kursuje według sobotniego rozkładu jazdy. Jeszcze tylko do końca 2020 roku autobusy linii nr 193 będą jeździć przez Arciszewskiego, Reymonta i Przybyszewskiego. Od 2 stycznia "193" będzie kursować przez Raszyn, os. Kopernika, Marcelin i Grunwald. Z kolei w Nowy Rok aż do południa jeździć będą autobusy nocne, a tramwaje wyjadą na trasy dopiero po godz. 12.

W tym tygodniu pomimo dnia roboczego od poniedziałku do sylwestra włącznie tramwaje i autobusy jeździć będą według sobotniego rozkładu jazdy, czyli co 20 minut. Częściej w godzinach szczytu kursuje tylko "16-tka".

Co ciekawe roboczy rozkład jazdy obowiązywać będzie w oba dni robocze przed Trzema Królami – w poniedziałek, 4 stycznia i we wtorek, 5 stycznia.

Jeszcze tylko do końca roku autobusy linii nr 193 będą jeździć przez Łazarz ulicami Arciszewskiego, Reymonta i Przybyszewskiego umożliwiając dojazd m.in. na Winiary. Od soboty, 2 stycznia zlikwidowana zostanie linia nr 150, a w zamian "193" będzie jeździć przez Raszyn, os. Kopernika, Marcelin i Ogrody.

– Zmiana przebiegu linii numer 193 ma na celu poprawę skomunikowania Marcelina z rejonem odleglejszym niż pętla Ogrody oraz zwiększenie liczby kursów w rejonie obsługiwanym obecnie linią nr 150 (która po zmianie trasy „193” zostałaby wycofana), ze względu na większą częstotliwość kursowania autobusów nr 193. Rejon Marcelina charakteryzuje znaczący rozwój i już obecnie zauważalne są bardzo duże potoki pasażerów w autobusach, przy jednoczesnej znaczącej liczbie osób dojeżdżających samochodami. Potwierdzeniem tego stanu są plany Miasta Poznania dotyczące budowy trasy tramwajowej w tym rejonie – tłumaczy Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Według ZTM "193" stoi w korkach zwłaszcza na Reymonta i Przybyszewskiego, a także dubluje się z trasą tramwajową.

– Istotnym powodem planowanej zmiany jest także fakt, że linia nr 193 na odcinku między Górczynem a przystankiem Żeromskiego charakteryzuje się niskim zainteresowaniem wśród pasażerów. Przyczyną są tu korki, w których utykają autobusy nr 193, co negatywnie wpływa na punktualność linii, a niekiedy nawet na wykonanie kursów. Frekwencja na linii nr 193 na odcinku Żeromskiego - Górczyn wynosi od kilku do maksymalnie 20 osób. Oś komunikacyjna w ciągu ulic Przybyszewskiego-Reymonta jest dużo sprawniej od autobusów obsługiwana przez korzystające z wydzielonego torowiska tramwaje (częściowo linii nr 1 oraz linii nr 7), ponadto przystanek Arena występuje jedynie dla tramwaju, dając lepszą dostępność do tego środka transportu – przekonuje Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

– Istotnym powodem planowanej zmiany jest także fakt, że linia nr 193 na odcinku między Górczynem, a przystankiem Żeromskiego charakteryzuje się niskim zainteresowaniem wśród pasażerów. Przyczyną są tu korki, w których utykają autobusy linii nr 193, co negatywnie wpływa na punktualność linii, a niekiedy nawet na wykonanie kursów. Frekwencja na linii nr 193 na odcinku Żeromskiego - Górczyn wynosi od kilku do maksymalnie 20 osób – uważa ZTM.

W sprawie zmian miały wypowiedzieć się rady osiedli: Ogrody, Jeżyce, Ławica, Grunwald Północ, Stary Grunwald, Grunwald Południe oraz Św. Łazarz.

Podczas wrześniowej sesji łazarscy radni pozytywnie opowiedzieli się za proponowanymi zmianami.

– Jeżeli ZTM tak twierdzi, to widocznie ktoś to policzył, sprawdził. Jest tramwaj, lepiej, by autobus jeździł tam gdzie jest potrzebny. Idealnie byłoby, gdyby na Reymonta był buspas, ale to nie jest realne. Po linii 164 widać, że autobusy stoją w korku, nie sprawdzają się tak długie trasy – przekonywał radny Roman Modrzyński, który jest również motorniczym.

– Może poprosilibyśmy jednak jakieś dane od ZTM. Zdaje się, że tam jeździ już autobus 182. Linia 193 jeździ z Górczyna na os. Sobieskiego. Jeżeli mówimy o szczycie komunikacyjnym to mogę się zgodzić, ale mam wątpliwości – dodał radny Tomasz Naradowski.

– Autobus 193 na Reymonta stoi w korkach. Szybciej jest przejść pieszo czy podjechać tramwajem – przekonywał Andrzej Janowski, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

– Może w zamian ZTM zwiększyłby częstotliwość "3"? – proponowała radna Beata Szeszuła.

– Musielibyśmy zapewnić pieniądze na zwiększenie częstotliwości – stwierdził radny Roman Modrzyński.

Ostatecznie 12 głosami za Rada Osiedla Św. Łazarz pozytywnie zaopiniowała propozycję zmiany trasy linii autobusowej nr 193. Od głosu wstrzymało się 5 radnych, nikt nie był przeciw.

Z kolei przeciwni zmianom byli radni z Górczyna.

– Negatywnie zaopiniowaliśmy zmianę trasy linii nr 193 i likwidację linii nr 150. Funkcjonowanie obu linii jest ważne dla mieszkańców, ze względu na fakt, iż pozwalają one na dotarcie do wielu ważnych punktów na terenie miasta. Z linii nr 150 korzysta młodzież dojeżdżająca do szkół oraz pracownicy zakładów, znajdujących się w tej części miasta. Ponadto linia ta umożliwia dotarcie do Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, cmentarza Górczyńskiego oraz centrum handlowego King Cross Marcelin. Ponadto zwróciliśmy się z prośbą o bezpośredni dojazd w rejon Edwardowa i Ławicy. Znaczna część działkowców to ludzie w podeszłym wieku, dźwiganie wiaderek z owocami i warzywami z przystanku na przystanek w czasie przesiadki może stanowić dla nich problem – tłumaczy Wiesław Banaś, przewodniczący Zarządu Osiedla Górczyn.

Negatywną opinię w sprawie zmiany trasy linii nr 193 wydała również Rada Osiedla Grunwald Północ oraz Stary Grunwald.

– Obecnie istniejąca trasy autobusu doskonale spełnia swoje zadanie. Zmiana trasy pozbawi mieszkańców osiedla bezpośredniego połączenia z Górczynem, w szczególności osób starszych do Cmentarza Górczyńskiego – wyjaśnia Ewa Jerszyńska, przewodnicząca Zarządu Osiedla Grunwald Północ.

– Nasza opinia jest taka, że linia autobusu 193 nie powinna ulec zmianie, ponieważ jest to linia łącząca nas z Piątkowem a z drugiej strony z Górczynem – wskazuje Hanna Kłoniecka, przewodnicząca Zarządu Osiedla Stary Grunwald.

Projekt częściowo zaopiniowali również jeżyccy radni.

– Zaproponowaliśmy korektę trasy, tak by autobus skręcał w ul. Bukowską zamiast w proponowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Dąbrowskiego. W ten sposób pragnie się wyjść naprzeciw głosom tych mieszkańców, którzy zwrócili uwagę na przesiadanie się z autobusu 193 na autobusy jadące ul. Bukowską oraz postulujących zachowanie trasy prowadzącej wzdłuż całej zachodniej granicy Osiedla Jeżyce – wyjaśnia Filip Schmidt, przewodniczący Zarządu Osiedla Jeżyce.

– O zdanie zapytano mieszkańców, posługując się mediami społecznościowymi oraz przeanalizowano aktualne trasy i czasy dojazdu posługując się aplikacjami internetowymi. W toku analiz stwierdzono, że dla dojazdów między Piątkowem a Górczynem alternatywę stanowi PST, o ile jednak nie jest przepełniony w godzinach szczytu. Linia 193 służy niektórym pasażerom do dojeżdżania do przesiadania się na tramwaje przy ul. Dąbrowskiego, przy Rondzie Nowaka-Jeziorańskiego i przy ul. Bukowskiej, istnieją obawy o dublowanie się linii 193 i 191 – dodaje Filip Schmidt z Rady Osiedla Jeżyce.

Pozostałe rady – Ogrody, Ławica i Grunwald Południe pozytywnie zaopiniowały projekt likwidacji linii nr 150 i zmiany trasy "193".

– Opiniowaliśmy projekt pozytywnie, ponieważ nowy przebieg linii 193 poprawia komunikację dla mieszkańców osiedla Marcelin – zaznacza Maciej Bittner, przewodniczący Zarządu Osiedla Ławica.

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że od 2 stycznia 2021 r. (sobota) na stałe zmieni się trasa autobusów linii nr 193, które będą jeździć po trasie:
GÓRCZYN – Zgoda – Ściegiennego – Promienista – Jawornicka – Grunwaldzka – Bułgarska – Łubieńskiej – Kolorowa – Bukowska – Szpitalna – Dąbrowskiego – Żeromskiego – Niestachowska – Witosa – Aleje Solidarności – Piątkowska – Wojciechowskiego – Witosa – Jaroczyńskiego – OS. SOBIESKIEGO.

Tak od 2 stycznia 2021 r. będą jeździć autobusy "193":

Wasze opinie na ten temat:

O Państwa zdanie na ten temat pytaliśmy w naszej sondzie od 23 września do 14 października:

W Sylwestra do godz. 19:00 kursować będą tramwaje linii nr 11 i 18. Do godz. 21:00 jeździć będą tramwaje wszystkich linii oraz autobusy linii nr 145, 148, 151, 159, 163, 164, 168, 169, 171, 179, 182 i 193. Bez ograniczeń, czyli do ok. godz. 23 kursować będą autobusy linii nr 177 z Kaponiery przez Bukowską na Ławicę, os. Bajkowe i Junikowo.

O godz. 21:00 funkcjonować będzie komunikacja nocna. Autobusy linii nocnych nr 238, 240, 242, 249, 251 i 252 będą jeździć aż do godz. 12 w Nowy Rok, podobnie jak miało to miejsce w święta Bożego Narodzenia.

1 stycznia 2020 r. tramwaje wyjadą na trasy dopiero w południe. Ulicą Głogowską jeździć będą tylko bimby linii nr 5 i 8, Hetmańską – jedynie "siódemka", a Grunwaldzką – 6 i 7. Zawieszone będzie kursowanie tramwajów linii nr 1, 10, 11, 14 i 15 oraz autobusów linii nr 145, 159 i 179.


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak

Komentarze (3)

28-12-2020 16:53:19
pasażer
Czy 164 też będzie zlikwidowany bo stoi w korkach? Po zmianach 193 będzie miał duże opóźnienia, ma strasznie zakręconą trasę. Cóż kolejny powód dlaczego warto jednak mieć własne auto.
28-12-2020 12:57:51
Eva
Szkoda, wielka szkoda. Ten autobus był mi przydatny, umożliwiał dojazd do szpitala na Lutyckiej i do Makro. Czasami umożliwiał dojazd na cmentarz górczyński. Teraz pozostaną tylko przesiadki. Po co tylko budowano specjalny pas dla autobusów przez rondo Jeziorańskiego i po co będzie teraz buspas na Przybyszewskiego - tylko dla 1 autobusu 169?? A niestety 193 będzie się teraz dublować ze 191 od Piątkowskiej aż do stadionu. Jaki to ma sens?
28-12-2020 10:59:39
Robert
Zwykłe mydlenie oczu. Przede wszystkim chodzi o cięcie kosztów poprzez likwidację linii 150. Trasa 193 jest bardzo starą i funkcjonalną trasą. Radni powinni więcej jeździć komunikacją miejską. Zmiana ze szkodą dla mieszkańców Łazarza, szkoda :(
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

13

cze

do 18-06-2024
Łazarz
34. Dni Łazarza
13-18.06.2024

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: