Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Trójka" wciąż nie będzie dojeżdżać na Łazarz, choć ZTM deklarował, że po podwyżce będzie inaczej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Trójka" wciąż nie będzie dojeżdżać na Łazarz, choć ZTM deklarował, że po podwyżce będzie inaczej
07-10-2020 08:30   Janusz Ludwiczak
Po półrocznej przerwie wróciła "11", jednak nadal na Łazarz nie dojeżdża "trójka", która umożliwiała bezpośredni dojazd z Głogowskiej pod Browar i na deptak. Dyrektor ZTM deklarował, że jeśli nie będzie podwyżek linia nr 3 będzie skrócona, a "11" będzie zawieszana w okresie letnim. Stało się inaczej.

Od października znów kursują tramwaje linii nr 11, które zostały skierowane na nową trasę tramwajową do pętli przy Unii Lubelskiej (zamiast na Starołękę).

"Jedenastka" była zawieszona od 16 marca najpierw w związku z pandemią koronawirusa i później na okres wakacyjny.

Nadal na Łazarz nie będzie dojeżdżać "trójka", która umożliwiała bezpośredni dojazd z Głogowskiej na dworzec Poznań Główny czy w rejon Półwiejskiej i Starego Browaru. Obecnie w związku z remontem ronda Rataje tramwaje linii nr 3 kursują z Wilczaka przez Winogrady, Teatralkę, Plac Wielkopolski, Śródkę, trasę Kórnicką na Franowo, jednak ZTM nie zdecydował się uruchomić innego połączenia z Łazarza na Królowej Jadwigi, o które mieszkańcy zabiegali aż 20 lat.

W marcu Rada Miasta zdecydowała o podwyżce biletów. I tak od lipca sieciówki i bilety okresowe zdrożały o 20%, a jednorazowe o 30%. Zarząd Transportu Miejskiego deklarował, że jeśli nie będzie podwyżki wprowadzone zostaną cięcia w kursowaniu tramwajów.

– Brak zmian cen biletów oznaczałby cięcia na poziomie 15 mln zł. Konieczne byłyby cięcia w rozkładach jazdy. Zmniejszona zostałby częstotliwość kursowania tramwajów w dni robocze z co 10 na 12 minut. Linia nr 11 byłaby zawieszana w okresie letnim, a linia nr 3 zostałaby skrócona do Zawad – tłumaczył podczas marcowej sesji rady miasta Jan Gosiewski, dyrektor ZTM.

Tak jednak się nie stało. "Jedenastka" była zawieszona od 16 marca do końca września, a "trójka" nadal nie dojeżdża na Łazarz.

– Linia nr 3 była rozważana ze względu na jedne z najniższych napełnień wśród linii tramwajowych, długą trasę (co jest równoznaczne z dużymi kosztami) oraz możliwość alternatywnych przejazdów z wykorzystaniem innych linii na ulicy Głogowskiej (5, 8, 11 i 14) i dogodnej przesiadki (np. z Głogowskiej w kierunku Królowej Jadwigi przesiadka drzwi-drzwi na linię nr 12 na przystanku Dworzec Zachodni) – przekonuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Poprosiliśmy ZTM o dane dotyczące ilości pasażerów korzystających z poszczególnych linii tramwajowych jadących ulicą Głogowską. Oto dane z 2019 roku:
• Linia nr 8: 27 660 pasażerów (2624 pasażerów na km trasy)
• Linia nr 5: 25 520 pasażerów (2672 pasażerów / km)
• Linia nr 14: 25 390 pasażerów (2408 pasażerów / km)
• Linia nr 11: 11 200 pasażerów (917 pasażerów / km)
• Linia nr 3: 9 700 pasażerów (658 pasażerów / km)


R E K L A M A

Komentarze (8)

10-10-2020 12:04:45
pyra
Miasto robi jak chce, mieszkancy nie sa priorytetem w Poznaniu, o przepraszam - rowerzysci to priorytet. Nie jestem przeciwko rowerom ale widac ewidentnie kto ma wplywy w miescie.
07-10-2020 17:31:36
Piotr
Pewnie taki że skoro trójką nikt nie jeździł tak ta nowa linia pewnie też by jeździła dla garstki osób. Szkoda marnować na taką linię kasy. Z drugiej strony jak obiecali że po podwyżce nie skrócą trójki to trochę też nie fair.
07-10-2020 14:29:17
toms
@Piotr: Wiem, że jest remont ronda Rataje, ale taki problem zrobić inną linię, która jechałaby dalej Zamenhofa lub Strzelecką?
07-10-2020 14:18:24
Piotr
Okej, czyli rozumiem, że deptak i Browar jest tak ważny. Z drugiej strony obecnie nie wiem gdzie linia z łazarza na deptak miałaby jechać. Na Rondzie Rataje jest już dość linii pomimo remontu, tak samo na Rondzie Starołęka.
07-10-2020 13:58:35
toms
@Piotr: Jakie 5? W zasadzie 3 i pół. 3 nie dojeżdża, 11 jeździ co 20/24 min, praktycznie jest tylko 5, 8 i 14. Różnica jest taka, że zarówno Wilda jak i Jeżyce mają bezpośrednio dojazd na dworzec Poznań Główny (2 i 18) oraz pod Stary Browar (9 i 18).
07-10-2020 13:37:24
Piotr
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego łazarz ma mieć pięć linii tramwajowych podczas gdy jeżyce i wilda mają trzy ?
07-10-2020 13:04:08
Z łazarza
W tramwajach w godzinach szczytu jest straszny tłok
07-10-2020 12:57:56
eka z małeki
-awersja co do Łazarza ewidentna!!!Już pisałem,też o linii 10,tłumaczenie się małym obłożeniem-śmieszne!!!Co mnie to obchodzi,płacimy podatki na komunikację a nie na takich tam różnych prezesów i innych(potrzebnych) i jak jest to każdy widziiiiiiiiiiii.........eka
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: