Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Poznań Główny: 800 m³ betonu i 30 ton stali - postępują prace przy budowie tunelu - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Poznań Główny: 800 m³ betonu i 30 ton stali - postępują prace przy budowie tunelu
29-09-2020 00:47   Janusz Ludwiczak
Postępują prace przy budowie ponad ćwierćkilometrowego przejścia podziemnego oraz nowego peronu 3a.

Budowa ruszyła równo rok temu. W ramach inwestycji przedłużony zostanie tunel dla pasażerów, a w rejonie dworca PKS i ulicy Składowej powtanie nowy peron 3a.

– Stacja Poznań Główny to niezwykle ważny punkt na kolejowej mapie Polski. Tu krzyżują się liczne połączenia, czy to w kierunku Berlina, Szczecina, Warszawy czy Wrocławia. Dlatego naszym celem i zadaniem jest praca nad tym, by funkcjonalność tej stacji była na jak najwyższym poziomie. Dziś wizyta techniczna pokazała postęp prac przy budowie nowego peronu 3A i rozbudowie przejścia podziemnego – powiedział Łukasz Mikołajczyk, wojewoda wielkopolski.

Do nowego peronu prowadzić będą ruchowe schody oraz winda. Przebudowa układu torowego, dobudowa toru i rozjazdów po wschodniej stronie stacji, zapewnią sprawną obsługę pociągów.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny to dogodniejszy dostęp do kolei. Inwestycja zwiększy sprawność i atrakcyjność podróży pociągiem zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy jak i podróżach dalekobieżnych. Przedsięwzięcie wpisuje się w nasze działania związane ze zwiększaniem roli kolei w aglomeracjach – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wykonano już prawie 70% prac konstrukcyjno-budowlanych związanych z budową tunelu. Przy budowie nowego peronu i rozbudowie przejścia podziemnego codziennie pracuje kilkadziesiąt osób.

– Wykorzystano już niemal 90 betoniarek, czyli ok. 800 m3 betonu. Do zbrojenia użyto 30 ton stali. Z placu budowy wywieziono blisko 900 wywrotek ziemi – to ok. 14 tys. ton. Prace nie wpływają na kursowanie pociągów – wylicza Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Inwestycja będzie kosztować 108 mln zł (choć kolej pierwotnie podawała 97,2 mln zł). Zakończenie prac przewidziano w 2022 roku.


R E K L A M A

Fot: PKP Polskie Linie Kolejowe/WUW (1-9), Janusz Ludwiczak (10-19)

ZOBACZ TAKŻE: Pociągiem dojedziemy z Hetmańskiej na Morasko i Franowo?

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
15

paź

do 17-10-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Sport Expo" - targi sprzętu, wyposażenia i odzieży sportowej

16

paź

do 17-10-2021
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Forum Fryzjerstwa "LOOK"
Forum Kosmetyki "beautyVISION"

18

paź

18:00
Zespół Szkół Muzycznych ul. Głogowska 90
Koncert pedagogów z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
W programie m.in.: Chopin, Prokofiew, Rachmaninow, Piazzola, Jobim i Moniuszko na jazzowo

20

paź

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Przez żołądek do kultury: Chorwacja" - spotkanie międzykulturowe, realizowane przez wolontariuszy, obcokrajowców mieszkających w Poznaniu

22

paź

do 23-10-2021
Zajezdnia tramwajowa MPK ul. Głogowska 131/133
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:00-13:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: