Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Radni osiedlowi będą obradować w Parku Wilsona. Za parkowanie w strefie zapłacimy na Łazarzu 10 zł? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Radni osiedlowi będą obradować w Parku Wilsona. Za parkowanie w strefie zapłacimy na Łazarzu 10 zł?
28-08-2019 00:37   Janusz Ludwiczak
W środę wieczorem, tym razem na polanie za muszlą koncertową w Parku Wilsona odbędzie się kolejna sesja Rady Osiedla Św. Łazarz, podczas której radni dokonają pierwszych korekt w uchwalonym dwa tygodnie temu budżecie na przyszły rok. Podczas sesji osiedlowi radni mają podjąć również uchwałę w sprawie wniosku do ZDM o regulację świateł na ul. Grunwaldzkiej i Roosevelta oraz wystosują wniosek do prezydenta Poznania o objęcie Łazarza śródmiejską strefą płatnego parkowania, w której opłaty mogą wynieść nawet 9,99 zł.

W lipcu Sejm uchwalił nowelizację ustawy, która umożliwi samorządom podniesienie stawek za parkowanie w płatnej strefie. Ustawa umożliwi tworzenie tzw. śródmiejskich stref płatnego parkowania i wprowadzenie opłat nawet do 10 złotych (bez grosza). Płatne parkowanie miałoby obowiązywać również w weekendy. Podczas środowej sesji łazarscy radni mają podjąć uchwałę w sprawie wniosku do Prezydenta Miasta Poznania o objęcie Osiedla Św. Łazarz śródmiejską strefa płatnego parkowania.

Radni mają również zaopiniować projekty zgłoszone do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2020, wśród których znalazły się m.in. "Renowacja wzgórza w Parku Kasprowicza", "Koncert polskiego artysty Michała Szpaka", "Rowerowy pakiet dla Jeżyc i Łazarza", "Morawskiego - nowa zieleń i chodnik" czy "Zagospodarowanie dziedzińca zespołu budynków przy ul. Chociszewskiego".

Łazarscy radni mają również wnioskować do ZDM o regulację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej z Wojskową i Matejki oraz na ul. Roosevelta przy przystanku tramwajowym "Most Dworcowy" w celu poprawy bezpieczeństwa i warunków poruszania się pieszo.

W porządku obrad przewidziano również dokonanie zmian w dopiero co uchwalonym dwa tygodnie temu budżecie na przyszły rok. Najważniejsza zmiana to przekazanie 10 tys. zł na organizację zajęć hokeja na trawie w Szkole Podstawowej nr 26.

Szósta już sesja Rady Osiedla Św. Łazarz rozpocznie się o godz. 18:00 na polanie pomiędzy stawikiem a muszlą koncertową w Parku Wilsona.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie kworum, powołanie protokolanta.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektów zgłoszonych do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2020.
  4. Projekt uchwały w sprawie wniosku do Zarządu Dróg Miejskich o regulację sygnalizacji świetlnej na terenie Osiedla Św. Łazarz.
  5. Projekt uchwały w sprawie rekomendacji dla Stowarzyszenia Wirtualny Łazarz w zakresie realizacji zadania „Zapewnienie środowiskowego wsparcia dla osób starszych, emerytów i rencistów poprzez organizację spotkań okolicznościowych i integracyjnych w Parku Kasprowicza, połączonych z rekreacją ruchową itp. organizowane przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych”.
  6. Projekt uchwały w sprawie wniosku do Rady Miasta Poznania o zabezpieczenie w budżecie Miasta Poznania na 2020 rok środków finansowych na remont muszli koncertowej w Parku Wilsona wraz z projektem i realizacją instalacji p.poż.
  7. Projekt uchwały w sprawie projektu planu wydatków Osiedla na 2020 rok.
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zamknięcie sesji.


R E K L A M A

Komentarze (22)

09-09-2019 11:32:20
tak1 jeden
Też jestem za strefą parkowania. Mieszkam na Lodowej, tuż przy Rynku Łazarskim. W sobotę nie mogę pojechać rano na zakupy do sklepów (zakupy większe w stylu: Lidl, Auchan), gdyż po powrocie 4-5 razy okrążam okolicę starając się znaleźć miejsce parkingowe. Inna sprawa, że proponowana przebudowa Rynku to TRAGEDIA !!! Jeden beton (w czasach gdy mówi się o przywracaniu miastom zieleni, zlikwidują skwerek, aby zostawić betonowe schody), dach typu szklarnia, drastyczna redukcja miejsc parkingowych w miejscu gdzie i tak ich mało. Od razu widać, że osoby decyzyjne nie mieszkają w okolicy i mają gdzieś opinie mieszkańców.
06-09-2019 17:38:25
pyry
Ile te analizy kosztuja ? Kto je przeprowadza i kto placi ?
06-09-2019 17:07:22
REDAKCJA
Zgodnie z nowym prawem opłata za parkowanie w śródmiejskiej strefie parkowania będzie mogła wynieść nawet 9,99 zł, o czym informowały media krajowe. Ostateczną decyzję podejmie Rada Miasta Poznania. Uchwała Rady Osiedla Św. Łazarz jest tylko opinią, a nie wiążącą uchwałą dla miasta.
06-09-2019 14:21:05
Andrzej Janowski
@ z łazarskiego rejonu To już proszę mieć pretensje do autora artykułu. Z uchwały Rady Osiedla nie wynika, żeby RO wnioskowała o opłaty w wysokosci 9,90 zł. RO wnioskuje o objęcie Łazarza śródmiejską SPP, ale nie wnioskujemy o opłaty w wysokości 9,90 zł. Chcemy, żeby miasto rozpoczęło prace (analizy) nad zasadnością wprowadzenie na Łazarzu lub jego częsci śródmiejskiej SPP.
06-09-2019 10:41:44
z łazarskiego rejonu
do Andrzej Janowski. Z powyższego artykułu : radni wystosują wniosek do prezydenta Poznania o objęcie Łazarza śródmiejską strefą płatnego parkowania, w której opłaty mają wynieść 9,99 zł.
05-09-2019 22:28:31
Andrzej Janowski
@z łazarskiego rejonu 1) dlaczego "pomnożone przez 9,90 zł"? Przecież nikt o takiej opłacie nie mówi. 2) Rynek Jeżycki też jest objęty SPP; podobnie jak Plac Bernardyński czy Plac Wielkopolski. I jakoś sobie handlujący radzą.
05-09-2019 19:26:19
z łazarskiego rejonu
Czyli handlowiec z Rynku Łazarskiego przywiezie towar samochodem ( bo rowerem to niemożliwe ) , zaparkuje ( ok.8 godzin dziennie ) przez 6 dni to w miesiącu ok.200 godzin. Pomnożone przez 9,99 to wydatek ok.2 tysięcy złotych,Ciekawe czy będzie im się opłacało handlować.
05-09-2019 18:23:13
Andrzej Janowski
Sczanieckiej* oczywiście
05-09-2019 16:25:28
Andrzej Janowski
7) SPP śródmiejska nie musi być płatna w weekendy na wszystkich ulicach. SPP śródmiejska daje taką możliwość, ale można ją też wprowadzić bez weekendowych płatności. Płatności w weekend mają sens przy MTP i Arenie. Alternatywą jest zakaz parkowania dla osób, które nie mają identyfikatorów, obowiązujacy po 18.00 i w weekendy. Wówczas "goscie mieszkańców" w ogóle nie zaparkują. O takie roziwązanie na problematycznych ulicach też będziemy zabiegać. Jeśłi parkowanie w weekendy na naszych ulicach będzie za darmo, to goście MTP i Areny w pierwszej kolejności zajmą nasze darmowe miejsca. Dopiero kiedy nie będzie można zaparkowac za darmo, zapłacą za parking. Parking przy Arenie będzie musiał powstać, gdy Arena bedzie przebudowywana i i z naszych informacji wynika, ze jest przygotowywana dokumentacja.
05-09-2019 16:20:44
Andrzej Janowski
ad 1) Takie są zasady działania SPP. Za parkowanie na ulicy się płaci. Goście przyjeżdżający w środku tygodnia też muszą płacić. Opłaty w weekendy na części ulic, o które wnosimy (przy MTP i Arenie) są po to, żeby mieszkańcy nie musieli walczyć o miejsca z gośćmi MTP i Areny podczas weekendowych imprez. ad 3) Morawskiego między KAsprzaka a Bogusławskiego - skośne po obu stronach jest jak najbardziej OK w tym miejscu. Problemem jest jednak to, że szerokość ulicy "w krawężnikach" nie pozwala na wyznaczenie skośnego po północnej stronie. Brakuje ok. 30cm. Wi∑ęc Miejski Inżynier Ruchu się na skośne w tym miejscu nie zgodzi, a projektant go nie zaprojektuje, bo będzie sprzeczne z przepisami. Tory na Szczanieckiej - nie ma możliwoci wyznaczenia na nich miejsc parkingowych zgodnie z obowiązujacymi przepisami, o szczegóły zapytamy MIR. Ułańska - sprawdzimy wyjazdy z bram i przeanalizujemy. ad 6) właśnie dlatego, ze odsetek nadużyć z użyczeniami był spory, ok. 2 lat temu wprowadzono zasadę, ze ZDM zgłasza umowy użyczenia do urzędu skarbowego. Są o tym informowane osoby, które z umowiami użyczenia po abonamenty przychodzą. Chętnych do abonamentu "na użyczenie" ubyło. Dane z 2012 są z czasu, gdy umowy nie były zgłaszane do urzędu skarbowego.
02-09-2019 23:12:48
mkol
Cytat ze strony RO: Będziemy zabiegać o to, żeby strefa dawała przywileje stałym mieszkańcom Łazarza. Na części ulic parkowanie po godz. 18.00 i w weekendy powinno być tylko dla stałych mieszkańców. https://lazarz.poznan.pl/priorytety/miejsca-parkingowe/ W SPP w wersji śródmiejskiej, którą teraz Państwo forsują, parkowanie w weekendy będzie płatne na WSZYSTKICH ulicach, nie na CZĘŚCI, jak Państwo obiecywali. Co się stało, że zmienili Państwo zdanie w porównaniu z hasłami z kampanii? Jeśli wg RO problem parkowania generują MTP i Arena (zarządzana przez MTP - spółka, której głównym udziałowcem jest miasto i spółka, która jest miejscem pracy jednego z radnych) to rozwiązaniem jest wyegzekwowanie od MTP budowy parkingu wielopoziomowego (tym bardziej, że wraz z nowym osiedlem parking między ul. Ułańską i Matejki zaraz przestanie istnieć). W ubiegłym roku pojawiła się informacja, że MTP planuje taki parking wraz z rozbudową Areny. Na jakim etapie jest sprawa? Jakie działania podjęła tutaj Rada Osiedla? Czy ul. Jarochowskiego jest przebudowywana na potrzeby mieszkańców, czy może by zaspokoić miejsca dla Areny bez konieczności budowy takiego parkingu?
02-09-2019 22:59:24
mkol
Kontynuując dialog z Panem Przewodniczącym Rady: ad 1) Stawka nawet 4 zł/h w sob-ndz oznacza, że goście Łazarzan przyjeżdżając w sobotę o 12 i zostając w niedzielę do 18, przy założeniu, że strefa działa 8-18 zapłacą za 16 h czyli 64 zł. Oczywiście razy ilość wizyt w roku. Zakładam, że goście, jaki i Ci którzy ich odwiedzają będą z tego powodu szczęśliwi. ad 3) Panie Przewodniczący proponuję dyskusję o konkretnych rozwiązaniach na konkretnych ulicach, a odpowiada Pan ogólnymi hasłami. Zapraszam na spacer na wymienione ulice. Skośne parkowanie na ul. Morawskiego na obu stronach (płn. i płd.) odbywa się na jezdni. Ani kosztem chodnika ani kosztem zieleni. Komu i w jaki sposób przeszkadza parkowanie na torach na Sczanieckiej? Nie będzie tam ani chodnika ani ścieżki rowerowej. 3 z 4 bram z Osiedla Ułańskiego prowadzi na ul. Ułańską z koniecznością (przy nowej organizacji) wyjazdu na Grunwaldzką i jazdy do Matejki by skręcić w prawo. Monitowałem o to w poprzedniej RO i okazała się, że projekt tak powstał, bo projektanci myśleli że Os. Ułańskie i City Park to jedno z możliwością wewn. komunikacji (tak nie jest). Sprawdzili i obiecali, że będzie to rewidowane. 6) Danych z "GW" nie mogę znaleźć, więc podam link do danych z 2012. 25% abonamentów na Starym Mieście było wydawane na umowę użyczenia, której ZDM jak sam przyznaje w cytowanym artykule nie ma jak sprawdzić.
31-08-2019 09:42:56
Tomek
Parking powinien kosztować min. 5 zł przez cały tydzień. W sobotę i niedzielę zaparkowanie na Górnym Lazarzu graniczy z cudem. Co tydzień są jakieś imprezy. W tygodniu w godzinach 7.30-16.30 niekiedy muszę 3 razy objechac uliczki, aby znaleźć choć jedno miejsce, bo większość zajmują pracownicy City Parku lub mieszkańcy Plewisk, którzy przesiadaja się do tramwajów.
30-08-2019 13:07:41
RAN
Ja mieszkam w strefie płatnego parkowania i dosyć,że płacę to często nie mam gdzie postawić auta zwłaszcza kiedy są jakieś imprezy na MTP. Człowiek jeździ i traci czas żeby poszukać wolnego miejsca, ale za to na ul.Matejki polikwidowano kilka miejsc. Nikogo to nie interesuje.
29-08-2019 15:52:16
as
A dlaczego mam placic za miejsce parkingowe pod domem i skladac sie na takich Janowskich i innych Sterczewskich ktorzy sa zafiksowani na rowery??
29-08-2019 11:14:13
Andrzej Janowski
cd. 6. SPP to jest panaceum na problemy z parkowaniem. Innego rozwiazania nie ma. Nie sądzę, żeby 50% abonamentów na Starym Mieście było na umowy użyczenia. Od kiedy miasto każdą umowę użyczenia zgłasza do urzędu skarbowego, chętnych na umowy użyczenia ubyło. Bo biorący w użyczenia ma przychód do opadkowania. Osobiście uważam, ze abonamenty nie powinny być wydawane na auta w użyczeniu. Przepisy o możliwosci wprowadzenia śródmiejskiej SPP będą obowiazywać dopiero od września. 7. Rada Osiedla św. Łazarz obecnej kadencji w zasadzie od początku na zarówno oficjalny profil na FB, jak i strone internetową.
29-08-2019 11:08:39
Andrzej Janowski
1 i 2) SPP Śródmiejska - stawka 9,90 to stawka maksymalna. Równie dobrze może ona wynosić 4 czy 6 zł. To Rada Miasta uchwala stawki. Mieszkańcy okolic MTP i Areny mają bardzo często sporre problemy z parkowaniem w weekendy targowe. Jesli mieszkańcy innych dzielnic chcą sobie dojechać autem do Parku Kasprowicza, zamiast komunikacją publiczną, to nikt im tego nie zabrania. 3) Dokumentacja jest gotowa, przetarg powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Dla jednych dyskusyja jest likwidacja skośnegoparkowania, dla innych dyskusyjne jest dopuszczenie skośnego parkowania kosztem chodników i terenów zielonych. Parkowanie "na torach" na Sczanieckiej jest nielegalne. Zostanie fizycznie uniemożliwione przy wprowadzaniu Strefy Płatnego Parkowania. Ul. Ułańska będzie jednokierunkowa od Grottgera na północ - wynika to z przyjętego po kossultacjach społecznych na przełomie 2017/2018 wariantu W1 uspokojenia ruchu na Łazarzu. 4) Projekt planu miejscowegodla osiedla przy Ułańskiej zakłąda wjazd i wyjazd od Matejki. RO uważa, że obsługa komunikacyjna powinna się odbywać od ul. Grunwladzkiej. Zgłosiliśmy wnioski do projektu planu. Szczegółowe informacje o planowanych rozwiązaniach sa na stronie MPU. 5) abonament za 150 zł dotyczy sytuacji, gdy drugie auto jest zarejestrowane na tę samą osobę, na którą zarejestrowane jest pierwsze auto. Jełśi w tym samym mieszkaniu mieszak 5 osób i każda ma zarejestrowany na siebie samoch
29-08-2019 08:51:33
Aq
https://lazarz.poznan.pl/ - oficjalna strona Rady Osiedla https://www.facebook.com/ROLazarz/ - oficjalny profil na FB
29-08-2019 01:09:55
mkol
ad Pan Andrzej Janowski - cześć 2 4. Jakie działania podejmuje RO w kontekście planów budowy przez MTP osiedla na terenie parkingu po wsch. stronie ul. Ułańskiej? Ile mieszkań inwestor chciałbym zmieścić na tym terenie? Jakie są planowane rozwiązania komunikacyjne? 5. Dla ścisłości abonament SPP na mieszkańca kosztuje 10 zł tylko na pierwsze auto. Każde kolejne 150 zł. Wbrew pozorom drugie auto to niekoniecznie luksus - na Łazarzu mamy ponad mieszkania ponad 100m2 (4-5 pokojów), gdzie mieszkają rodziny wielopokoleniowe i tam już nie każdy będzie miał abonament za 10 zł. 6. SPP nie jest panaceum. O ile dobrze pamiętam statystyki z "GW Poznań" na Starym Mieście ok. 50% abonamentów mieszkańca jest wydanych na podstawie umowy użyczenia (czyli de facto dla osób, które mieszkańcami nie są). Spodziewam się, że na Łazarzu będzie podobnie. Reasumując SPP tak, śródmiejska SPP nie. Idąc do wyborów osiedlowych popierali Państwo SPP, ale o śródmiejskiej z parkowaniem za 9,90 zł nikt się nie zająknął. Na koniec wielka prośba o RO. Załóżcie Państwo oficjalną stronę www czy profil FB. Na czas wyborów mieliście, potem był spór z odchodzącą RO o profil FB. Bezpośrednia komunikacja z mieszkańcami jest zawsze potrzebna. Chętnie poczytałbym o bieżących aktywnościach RO, czasem zadał pytanie. I nie byłoby problemu z informowaniem gdzie i kiedy odbędzie się spotkanie RO.
29-08-2019 00:55:35
mkol
ad Pan Andrzej Janowski: Z punktu widzenia mieszkańca ma znaczenie czy SPP będzie zwykła czy śródmiejska. Zdecydowanie popieram SPP zwykłą (od pon. do pt. z niższą opłatą). 1. Problem z parkowaniem na Łazarzu występuję głównie w tygodniu. W weekendy i święta z parkowaniem problemu nie ma, z wyjątkiem kilku imprez typu Motorshow. Wolę się jednak z tym przemęczyć niż skazywać rodzinę czy znajomych, którzy przyjadą w odwiedziny w weekend na zostawienie ponad 100 zł w parkomacie (przy stawce 9,90 zł). 2. Arena, MTP, Park Kasprowicza to atrakcje ogólnomiejskie - Łazarzanie nie mogą się "obrażać", że mieszkańcy innych dzielnic chcą z nich skorzystać. Nie chciałbym płacić 9,90 zł za 1h jadąc np. na Chwiałkę czy nad Maltę (na narty, rowerem się nie da). Nie życzę tego innym. 3. Czy RO potrafi określić kiedy będą gotowe dokumenty projektowe przebudowy ul. Jarochowskiego? Na stronie PIM było kilka terminów: styczeń, luty 2019, teraz jest koniec czerwca 2019 (już nieaktualne). W wersjach początkowych opublikowanych pod koniec 2018 były rozwiązania bardzo dyskusyjne: a. Morawskiego - likwidacja skośnego parkowania po stronie północnej (ok. 20 miejsc) b. Sczanieckiej (na wysokości szpitala) - likwidacja (w zamian słupki) parkowania na środku na nieczynnych torach (ok. 12-14 miejsc) c. Ułańska jednokierunkowa od Grottgera na północ - czyli os. Ułańskie ma 1 bramę na Wojskową i 3 na Ułańską z kon
28-08-2019 12:22:51
aza
Popieram wniosek RO o objęcie Łazarza śródmiejską strefą płatnego parkowania. Dość traktowania łazarskich ulic jako parkingu buforowego dla mieszkańców spoza Poznania!
28-08-2019 09:00:04
Andrzej Janowski
Krótkie wyjaśnienie odnośnie śródmiejskiej strefy płatnego parkowania. Mieszkańcy strefy płatnego parkowania mogą wykupić tani, miesięczny abonament (obecnie 10 zł miesięcznie). Z punktu widzenia kosztów ponoszonych przez mieszkańców, którzy mają abonament, nie ma znaczenia to, czy SPP będzie zwykła, czy śródmiejska. Strefa śródmiejska tym się różni od zwykłej, że: 1) może obowiazywać również w weekendy (SPP zwykła tylko w dni robocze) 2) miasto może pobierać wyższą opłatę za godzinę parkowania (w SPP zwykłej max 3.30 zł, w SPP śródmiejskiej max 9,90 zł). O tym, jak stawka będzie obowiazywać, decyduje rada miasta. Mamy na Łazarzu Targi, Arenę, dworzec PKP, pocztę główną. Szczególnie podczas imnprez targowych i imprez w arenie (która ma być rozbudowana) mieszkańcom trudno zaparkować - bo miejsca są zajęte przez gości MTP i Areny. W weekendy parkują oni za darmo, nie mają więc żadnego interesu w tym, żeby zaparkowac kawałek dalej na płatnym parkingu. Wprowadzenie śródmiejsckiej SPP ułatwi mieszkańcom Łazarza parkowanie w weekendy, a Łazarz przestanie być w weekendy bezpłatnym parkingiem dla gosci MTP i Areny.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: