Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Rozpoczął się remont torowiska na Głogowskiej. Autobusów "za tramwaj" ZTM nie uruchomi - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Rozpoczął się remont torowiska na Głogowskiej. Autobusów "za tramwaj" ZTM nie uruchomi
20-07-2019 13:50   Janusz Ludwiczak
Miesiąc temu Aquanet rozpoczął modernizację sieci wodociągowej na ulicy Głogowskiej. Teraz na główną arterię Łazarz wkroczyły ekipy MPK. Rozpoczął się remont torowiska. ZTM skierował na linie nr 149, 175 i 180 bardziej pojemne pojazdy przegubowe, jednak wciąż autobusy kursują za rzadko. Nie jest planowane uruchomienie linii "za tramwaj".

Równo miesiąc temu z głównej ulicy Łazarza zniknęły tramwaje. Zastąpiły je autobusy linii nr 149, 175 i 180, które zostały wydłużone z wiaduktu Kosynierów Górczyńskich - od strony Świerczewa i Rudniczego i dojeżdżają one do ronda Kaponiera i dalej ulicą Dworcową na dworzec Poznań Główny. Aż do końca sierpnia tramwaje linii nr 8 i 11 będą jeździć objazdem przez Reymonta, rondo Jeziorańskiego i Grunwaldzką, a "czternastka" kursuje przez Hetmańską, Wildę i Most Dworcowy. Całkowicie zawieszone kursowanie linii tramwajowych nr 3 i 5.

20 czerwca Aqaunet rozpoczął modernizację sieci wodociągowej.

– Zakres prac przewiduje wymianę węzła zasuw w skrzyżowaniu z ul. Śniadeckich, Berwińskiego, Kanałową, Sczanieckiej i Niegolewskich. Remont będzie wykonany w technologii bezwykopowej przy reliningu tzw. "rura w rurę" . Technologia reliningu polega na wprowadzeniu (przy użyciu wciągarki) długich odcinków rur z polietylenu, które zostały wcześniej przygotowane na potrzeby renowacji . Zgrzane doczołowo rury, wciągnięte do wyczyszczonego ze zbędnego osadu przewodu stanowią nową, integralną sieć wodociągową, która posiada wszystkie parametry technologiczne jak nowo wybudowana tradycyjnymi metodami sieć. Na zadaniu będą występowały wykopy punktowe (technologiczne), które umożliwią czyszczenie wodociągu i wprowadzenie nowego przewodu rurowego a także umożliwiającego wymianę węzłów – objaśnia Dorota Wiśniewska, rzecznik Aquanetu.

W tym tygodniu na Głogowską wkroczyły również ekipy MPK, które przeprowadzą remont torowiska. Ostatni poważny remont w tym miejscu prowadzony był 17 lat temu, latem 2002 roku.

– Wymienione zostaną fragmenty torowiska w najgorszym stanie technicznym. Będą to głównie punktowe naprawy pomiędzy skrzyżowaniem Głogowska/Hetmańska i Mostem Dworcowym. Wyremontowane zostaną także dłuższe fragmenty pomiędzy Dworcem Zachodnim i Mostem Dworcowym oraz ul. Śniadeckich i Parkiem Wilsona – informuje Urząd Miasta Poznania.

To nie koniec remontów. W sierpniu tramwaje w ogóle nie pojadą na Górczyn.

– Wymienione zostaną zwrotnice na pętli Górczyn. Będzie tam zamontowany nowy system sterowania. Z kolei na przejeździe Ściegiennego/Głogowska - wraz z odcinkiem do ul. Dalekiej - wymieniona będzie nawierzchnia torowa i drogowa – tłumaczy magistrat.

Pasażerowie narzekają jednak, że autobusy linii nr 149, 175 i 180, które na Głogowskiej zastępują tramwaje jeżdżą za rzadko i nie kursują jak zapowiadał ZTM średnio co 6-8 minut.

– Czy ktoś w tym ZTM oszalał kompletnie? Zamiast 5 linii tramwajowych na Głogowskiej dostaliśmy 3 linie autobusowe, które jeżdżą co 20-30 minut. Zamiast 25 kursów na godzinę mamy 6-8. A nie dało się jakieś linii "za tramwaj" uruchomić co by kursowała co 5minut? – wskazuje Mateusz Górczak, mieszkaniec Łazarza i pasażer.

Zazwyczaj ZTM uruchamiał autobusową komunikację "za tramwaj", która kursowała od zajezdni przez Głogowską do ronda Kaponiera. Autobusy "za tramwaj" jeździły w godzinach szczytu średnio co 5-8 minut. Dlaczego więc zdecydowano się na wydłużenie autobusów normalnie dojeżdżających z południowo-zachodniej części miasta (Dębca, Świerczewa, Rudniczego)?

– Na czas prac remontowych na ul. Głogowskiej transport publiczny zapewniają linie autobusowe nr 149, 175 i 180. Dzięki synchronizacji rozkładów jazdy w szczycie komunikacyjnym, kursy realizowane są co 6 minut. Od skrzyżowania Głogowska/Hetmańska do przystanku Bałtyk pasażerowie mają do dyspozycji także tramwaje – kursujące objazdem przez Wildę i Grunwald. Podstawą decyzji o wydłużeniu w/w linii autobusowych zamiast wprowadzenia zastępczego autobusu „za tramwaj” jest zapewnienie pasażerom bezpośredniego przejazdu z Górczyna do centrum bez konieczności dodatkowych przesiadek. Dodatkowo obsługę komunikacyjną w rejonie Dworca Zachodniego wspomaga dodatkowa linia tramwajowa nr 19 – tłumaczył Bartosz Trzebiatowski, kierownik Zespołu Komunikacji Społecznej Zarządu Transportu Miejskiego.

Mimo to wciąż autobusy linii nr 149, 175 i 180 nie jeżdżą regularnie co 6 minut jak twierdzi ZTM. Często zdarza się, że dwa autobusy jadą jeden za drugim, a kolejne mają przyjechać za 12 i 25 minut, co potwierdzają tablice ITS na przystanku "Głogowska/Hetmańska". ZTM, który organizuje komunikację nie chce uruchomić linii autobusowej "za tramwaj", która zazwyczaj podczas zamknięcia dla tramwajów ulicy Głogowskiej jeździła pomiędzy ulicą Hetmańską a Kaponierą w godzinach szczytu regularnie co 5 minut.

– W chwili obecnej nie zapadły decyzje o uruchomieniu dodatkowej linii - autobusu "za tramwaj" w ciągu ulicy Głogowskiej. Komunikację w ciągu ulicy Głogowskiej zapewniają linie autobusowe nr 149, 175 i 180 – przekonuje Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

Po sygnałach od pasażerów, Rady Osiedla Św. Łazarz oraz własnych obserwacjach ZTM wprowadził 18-metrowe autobus przegubowe na liniach nr 149, 175 i 180. Ponadto na tymczasowych przystankach "Bałtyk" (na ul. Roosevelta za skrzyżowaniem z Bukowską), "Most Dworcowy" oraz "Dworzec Zachodni" pojawiły się ławki.

– Podczas każdego remontu na bieżąco monitorujemy funkcjonowanie komunikacji zastępczej. Zdajemy sobie sprawę, że transport ten nigdy nie będzie w tak wysokim standardzie jak podstawowy, zwłaszcza że na ulicy Głogowskiej pasażerowie normalnie mają do dyspozycji tramwaje. Mamy nadzieję, że decyzja o wprowadzeniu bardziej pojemnego taboru wpłynie na wyższy komfort podróży – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM ds. Publicznego Transportu Zbiorowego.

A jak Państwo oceniacie komunikację na ulicy Głogowskiej? Czekamy na Państwa opinie.


R E K L A M A

Fot: Andrzej Radwański (1-20), Janusz Ludwiczak (21-30), Urząd Miasta Poznania (31-45)

ZOBACZ TAKŻE: Autobusy zastępujące tramwaje na Głogowskiej są za krótkie i jeżdżą za rzadko

Komentarze (3)

24-07-2019 17:40:59
Czytelnik
Nareszcie bedzie linia za tramwaj T5, nareszcie!!!!!!
22-07-2019 12:43:41
eka z małeki
społeczność dziękuje!!! ekadd47
20-07-2019 14:08:13
eka z małeki
CHŁOPAKI--- róbcie!!!Byleby jakieś bezpieczne przejście było.PROŚBA od społeczności!!! Ostatnio jeżdżą długie autobusy i kierowcy są bardziej wyrozumiali,czekają na starszych!!!Tylko,żeby nie jeżdziły stadami.....................jeszcze trochę!!!! eka
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: