Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Niebawem bimby wrócą na Św. Marcin. Docelowo pojadą z Łazarza przez Towarową do centrum - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Niebawem bimby wrócą na Św. Marcin. Docelowo pojadą z Łazarza przez Towarową do centrum
25-07-2018 00:28   Janusz Ludwiczak
Najpóźniej w połowie września tramwaje, w tym również "5" i "13" wrócą na przebudowaną ulicę Św. Marcin. Następnie rozpocznie się kolejny etap, który zakłada przebudowę odcinka od Gwarnej do Towarowej, wraz z budową prawoskrętu, dzięki czemu docelowo jedna z linii pojedzie z Łazarza pod dworzec Poznań Główny i dalej Towarową do Zamku, omijając Kaponierę.

Przebudowa ulicy Św. Marcin trwa od września zeszłego roku. Prace prowadzone są na odcinku od ulicy Gwarnej do Ratajczaka. Układane jest już nowe torowisko, a tramwaje na Św. Marcin mają powrócić najpóźniej w połowie września.

– Zgodnie z zapisami kontraktowymi, ruch tramwajowy powinien zostać przywrócony do 16 września, natomiast wszystkie roboty budowlane zakończą się do 14 stycznia przyszłego roku. Na ukończeniu są prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej oraz wykonaniem komór antykompresacyjnych, w których zasadzone zostaną drzewa. Na przełomie lipca i sierpnia planowany jest montaż słupów oświetleniowych oraz trakcji tramwajowej – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Całkowite zakończenie inwestycji planowane jest w marcu. W przyszłym roku ruszy z kolei drugi etap projektu "Centrum", który zakłada przebudowę ulicy Święty Marcin na odcinku od Gwarnej do Towarowej. Powstanie również dodatkowe torowisko, dzięki któremu tramwaje będą mogły skręcać z ulicy Towarowej w prawo w Święty Marcin.

– Ten prawoskręt to też otwarcie się na przyszłość, czyli przedłużenie linii tramwajowej z ul. Towarowej do przyszłej dzielnicy Wolne Tory. Powstanie nowe połączenie centrum z dworcem Głównym, odciążone zostanie rondo Kaponiera i polepszy się obsługa samej ulicy Towarowej. Jest to również ważne usprawnienie sieci tramwajowej w przypadku konieczność wytyczenia objazdów na czas remontów lub awarii – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

O konieczności budowy skrętu z ul. Towarowej w Św. Marcin mówi się od lat. W 2012 roku Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania zaproponowało, by prawoskręt został zbudowany przed zamknięciem Kaponiery, dzięki czemu miasto zyskałoby nawet 10 mln zł, a tramwaje nie musiałby wtedy jeździć naokoło przez Grunwaldzką, Przybyszewskiego i Dąbrowskiego lub przez Królowej Jadwigi, Strzelecką i Fredry (tak jak miało to miejsce w przypadku linii nr 14, kiedy jeszcze nie funkcjonowała przedłużona trasa PST do Dworca Zachodniego).

– Podczas przebudowy ul. Roosevelta w latach 2011-2012 miasto mogło zaoszczędzić nawet 10 mln zł. Od czasu zamknięcia ronda Kaponiera, wskutek wydłużonych objazdów trzech linii tramwajowych (10, 11 i 14) straciliśmy co najmniej 1,17 mln złotych (obliczenia na podstawie danych za wozokilometry z 2011 r.). Każda "jedenastka" nadkładała dodatkowe 1,6 km na trasie, każda "czternastka" 2,5 km a każda „dziesiątka” aż 3,4 km w stosunku do najkrótszego alternatywnego objazdu, jakim jest ul. Towarowa – wskazywał Paweł Sowa, ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Jak już pisaliśmy w 2016 roku po zbudowaniu prawoskrętu z Towarowej w Św. Marcin z pewnością jedna linia tramwajowa pojedzie z Łazarza w rejon dworca Poznań Główny i dalej przez Towarową pod Zamek. Według projektu "ósemka" miałaby jeździć przez Głogowską, Most Dworcowy, Matyi, Towarową, Św. Marcin, Gwarną i Plac Wielkopolski, omijając Kaponierę i Teatralkę.

Ponadto po wybudowaniu nowej trasy tramwajowej w ciągu ulicy ul. Ratajczaka "piątka" miałaby również ominąć Kaponierę. Jej trasa prowadziłaby przez Głogowską, Most Dworcowy, Matyi, Ratajczaka i dalej przez al. Marcinkowskiego, Podgórną na Rataje. Wtedy ul. Roosevelta przy Targach jeździłyby tylko trzy linie - nr 6, 11 i 18. Są to jednak tylko projekty, które z pewnością będą wielokrotnie modyfikowane.


R E K L A M A

Komentarze (0)

Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: