Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Jeszcze dziś można się wypowiedzieć jakich zmian chcemy po wprowadzeniu strefy parkowania - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Jeszcze dziś można się wypowiedzieć jakich zmian chcemy po wprowadzeniu strefy parkowania
31-01-2018 01:13   Janusz Ludwiczak
Jeszcze w środę można składać uwagi, opinie i sugestie dotyczące planowanych zmian po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz. Swoje propozycje zgłosiła również Rada Osiedla Św. Łazarz, która chce, by na skrzyżowaniach Kolejowej i Potockiej oraz Kolejowej z Kanałową i Graniczną powstały ronda. To nie jedyne sugestie łazarskiego samorządu pomocniczego.

Przypomnijmy. Strefa Płatnego Parkowania w ciągu dwóch najbliższych lat zostanie rozszerzona na Łazarz. Obejmować będzie ona obszar do granic II ramy komunikacyjnej - w obrębie ulic: Bukowska - Grunwaldzka - rondo Jeziorańskiego - Reymonta - Hetmańska - Potockiej - Kolejowa - Gąsiorowskich - Głogowska - Roosevelta - Bukowska.
Jednak na samej ulicy Kolejowej strefa płatnego parkowania pojawi się nie wcześniej niż w 2020 roku, czyli dopiero po zakończeniu przebudowy arterii.

Wraz ze strefą parkowania ma zostać wprowadzona na Łazarzu strefa Tempo 30. Ograniczenie prędkości do 30 km/h ma być na wszystkich ulicach z wyjątkiem tych stanowiących II ramę komunikacyjną i o ważnym znaczeniu komunikacyjnym, czyli: Bukowskiej, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańskiej, Głogowskiej, Arciszewskeigo, Palacza, Krauthofera i Szylinga, Roosevelta. Strefa Tempo 30 będzie jednak wprowadzona na ulicach: Matejki, Kasprzaka czy Chociszewskiego.

W połowie grudnia Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął konsultacje społeczne w sprawie zmian w organizacji ruchu. Wcześniej naukowcy z Politechniki Poznańskiej na zlecenie ZDM przygotowali trzy warianty koncepcji zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz i wprowadzeniu Strefy ograniczonego ruchu Tempo 30. Więcej w artykule: Ulice Kasprzaka, Dmowskiego, Kolejowa i inne po wprowadzeniu strefy parkowania będą jednokierunkowe?

W połowie stycznia odbyły się spotkania na żywo, podczas których mieszkańcy mogli porozmawiać z przedstawicielami ZDM, projektantami, urzędnikami i radą osiedla na temat planowanych zmian. Więcej w artykule: Mieszkańcy debatowali jakich chcą zmian po rozszerzeniu strefy parkowania na Łazarz {►WIDEO}

Zmiana organizacji ruchu to jeden z najważniejszych projektów planowanych na terenie Łazarza. Dzięki niej możliwe będzie wprowadzenie Stefy Płatnego Parkowania, co w połączeniu z uspokojeniem ruchu i rewitalizacją Rynku Łazarskiego przyczyni się do podniesienia jakości życia w tej części Poznania. Uspokojenie ruchu, uporządkowanie parkowania i uczynienie ulic Łazarza bardziej przyjaznymi mieszkańcom to najważniejsze cele wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu dla tej dzielnicy. Obejmuje ona zmianę kierunków ruchu na wybranych odcinkach łazarskich ulic, ograniczenie prędkości do 30km/h i wyłączenie niektórych fragmentów z ruchu kołowego – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Proponowane zmiany to pierwszy krok do wprowadzenia na terenie Łazarza Strefy Płatnego Parkowania. Najważniejsza korzyść jaką przyniesie ona mieszkańcom to zwiększenie rotacji parkujących aut. Oznacza to, że samochody rzadziej będą pozostawiane na długi czas i łatwiej będzie o znalezienie wolnego miejsca. W połączeniu z ograniczeniem przejazdów tranzytowych, Strefa Płatnego Parkowania zniechęci osoby spoza Łazarza do pozostawiania tu swoich pojazdów. Szczegółowe dane dotyczące liczby dostępnych miejsc postojowych i ich lokalizacji będą znane na kolejnym etapie prac nad wprowadzeniem SPP na Łazarzu. Dobrą wiadomością dla mieszkańców dzielnicy jest to, że będą mogli uzyskać identyfikator mieszkańca strefy, upoważniający do korzystania z miejsc postojowych za jedynie 10 złotych miesięcznie – dodaje ZDM.

Drogowcy przedstawili trzy warianty zmian. Pierwszy z nich, który jest "najłagodniejszy" zakłada wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski. Ponadto wprowadzony miałby zostać ruch jednokierunkowy na ulicach: Jarochowskiego, Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Niegolewskich. Oprócz tego wprowadzony miałby zostać nakaz skrętu w ulicę Szymborską z ulicy Chociszewskiego.

Drugi wariant zakłada dodatkowo zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego paras ruchu na odcinku od Śniadeckich do Hetmańskiej, a także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera.

Z kolei najbardziej rygorystyczny wariant nr 3 przewiduje realizację wariantu 1 i 2 wraz z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ulicy Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego.

Ruch autobusowy ulicą Matejki i Kasprzaka odbywałby się bez zmian, po tzw. "kontrapasie autobusowym – tłumaczy dr inż. Szymon Fierek z Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej.

Jeszcze dziś ZDM czeka na wszelkie uwagi, opinie i sugestie dotyczące zmian, które można przesyłać:
• poprzez e-mail na adres: lazarz@zdm.poznan.pl;
• pocztą tradycyjną na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań;
• w formie pisemnej do siedziby ZDM.

Swoje propozycje zgłosiła również Rada Osiedla Św. Łazarz, która chce, by na skrzyżowaniach Kolejowej i Potockiej oraz Kolejowej z Kanałową i Graniczną powstały ronda. To nie jedyne sugestie łazarskiego samorządu pomocniczego.

Koncepcje zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania i wprowadzeniu strefy ograniczonego ruchu Tempo 30:

Wariant 1 {POBIERZ PDF}

Wariant 2 {POBIERZ PDF}

Wariant 3 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 1 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 2 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3a {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3b {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3c {POBIERZ PDF}

Propozycje Rady Osiedla Św. Łazarz zgłoszone w ramach konsultacji w/s koncepcji uspokojenia ruchu
Rada Osiedla, po przeprowadzonych spotkaniach konsultacyjnych z mieszkańcami Osiedla, którzy w zdecydowanej większości odrzucili projekt zwężenia ulicy Głogowskiej (wariant II i III), zgłasza następujące uwagi do WARIANTU I koncepcji uspokojenia ruchu. Zgłaszając poniższe uwagi, kierowaliśmy się w szczególności zdaniem mieszkańców, którzy widzą zasadność wprowadzenia zmian, jednak z uwagi na wysoki poziom skomplikowania proponowanych rozwiązań obawiają się znacznego wydłużenia tras przejazdu ruchu lokalnego po Łazarzu.

Zmiany na Dolnym Łazarzu:
Budowa wyniesionych skrzyżowań na ulicach:
• ul. K. Potockiej/ Lodowa;
• ul. K. Potockiej/ Dmowskiego;
• ul. Stablewskiego/Dmowskiego;
• ul. Kolejowa (według dyskutowanej wcześniej koncepcji przebudowy te ulicy).
Budowa rond na skrzyżowaniach:
• ul. K. Potockiej/ Kolejowa: z uwagi na duże prędkości samochodów poruszających się na dwupasmowym odcinku ul. Kolejowej);
• ul. Kolejowa, na skrzyżowaniu z ul. Kanałową i ul. Graniczną: z uwagi na bliskość dwóch skrzyżowań i przyszły łącznik z Dolną Głogowską i tunelem na Wolne Tory.
Proponowane zmiany kierunków ruchu:
• ul. Dmowskiego: jeden kierunek od Rynku Łazarskiego do ul. K. Potockiej;
• ul. Lodowa: jeden kierunek od ul. K. Potockiej do Rynku Łazarskiego;
• ul. Łukaszewicza: jeden kierunek od ul. Mottego w kierunku ul. Kolejowej;
• ul. Stablewskiego: jeden kierunek od ul. Łukaszewicza do ul. Głogowskiej;
• ul. K. Potockiej: jeden kierunek od ul. Lodowej do ul. Łukaszewicza, następnie dwa kierunki;
• ul. Małeckiego: jeden kierunek od ul. Strusia do Rynku Łazarskiego;
• ul. Calliera, Graniczna, Mottego: ruch jednokierunkowy wg wariantu I.

Górny Łazarz:
• Budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Chociszewskiego i Kasprzaka.
Proponowane zmiany kierunków ruchu:
• ul. Chociszewskiego: dwukierunkowa od ul. Kasprzaka do ul. Szymborskiej, ruch jednokierunkowy na odcinku od ul. Reymonta do wjazdu na posesje nr 44 i 46, w kierunku ul. Głogowskiej, nakaz skrętu w ul. Szymborskiej, z wyłączeniem autobusów MPK i mieszkańców;
• ul. Ułańska: jeden kierunek od ul. Grottgera do ul. Grunwaldzkiej, dalej do ul. Wyspiańskiego dwa kierunki; • • ul. Wojskowa: bez zmian;
• ul. Niegolewskich – ruch jednokierunkowy.

Zaproponowany powyżej wariant powinien zostać przedstawiony jako alternatywa dla obecnego wariantu I. Powinien być opatrzony stosownym komentarzem ukazującym wady i zalety obu wariantów. Wariant I powinien zostać poprawiony: należy usunąć błędy merytoryczne, nanieść projektowaną organizację ruchu na Rynku Łazarskim i ul. Jarochowskiego.

Ponadto należałoby przeprowadzić następujące badania lub analizy:
• badanie napełnienia miejscami postojowymi w nocy, ok. godziny 21, w dzień roboczy (od poniedziałku do czwartku);
• badanie napełnienia miejscami postojowymi w nocy, w wakacje lub podczas np. Świąt Wielkanocnych;
• porównanie ilości miejsc parkingowych w strefie, w zależności od wyboru wariantu I lub zachowania obecnej organizacji ruchu (wariant 0), w przypadku braku możliwości dokonania takich badań dla całego obszaru, porównanie powyższych wskaźników dla jednej reprezentatywnej ulicy Dolnego Łazarza;
• naniesienie na mapę projektowanych parkingów kubaturowych: MTP, Arena (przybliżone lokalizacje) wraz z ich pojemnością.


R E K L A M A

Komentarze (7)

03-02-2018 10:11:31
Negatyw
Każdy z tych pomysłów jest BEZ SENSU (!!!!!).
02-02-2018 09:30:12
paramido
No „rewolucja”, szczególnie na Górnym Łazarzu. Świetne propozycje RO- takie odważne... i niestety nie jest to śmieszne. Myślę, że szykują się zmiany w składzie RO po następnych wyborach, bo ludzie są coraz bardziej świadomi, że utrzymywanie dzielnicy w mentalnym średniowieczu, nikomu nie służy.
01-02-2018 23:57:07
L.D.
Jestem za strefą płatnego parkowania, bo choć dostrzegam zagrożenia, to jestem skłonna "opodatkować się" 10 zł./mies., by 5 wróciło i mogło być wykorzystane na poprawienie infrastruktury i czystości na Łazarzu. Co do pomysłów dotyczących Kolejowej, to należy poczekać na nowy projekt, a nie proponować już nowe rozwiązania. To co było akceptowane podczas poprzednich konsultacji dotyczących Kolejowej, to uspokojenie ruchu (wyniesienia, prędkość), jak to się ma do rond?
01-02-2018 19:48:06
Tomek
A dlaczego miałaby ograniczyć ilość miejsc po godz. 18.00? Nie rozumiem tego. Spróbuj obecnie zaparkować o godz. 15.00 na Ulanskiej, Grottgera, Chelmonskiego itd. Zycze powodzenia. Wszyscy z City Parku i innych biur rozsianych po kamienicach zostawiają całą okolice. Strefa może pomóc nam mieszkańcom.
31-01-2018 22:49:39
CCC
Dziwna interpretacja.Po co konsultacje jak już podjęto decyzję o wprowadzeniu strefy płatnego parkowania ,która drastycznie ograniczy ilość miejsc postojowych ,szczególnie po godz. 18.Skok na kasę od kierowców .
31-01-2018 18:31:37
Poznaniak
Te "konsultacje" są kosztowną fikcją. Decyzje i tak zapadają w gabinetach. Obywatele nie mają nic do powiedzenia. A przy okazji: w styczniu konsultacje, do których zachęca Rada Osiedla, która już we wrześniu ub. roku zaopiniowała uchwałą wariant nr 1 (zresztą fatalny). Kpina!
31-01-2018 07:29:31
Pieszy Miejski
We wrześniu wybrała W1, a konsultacje zaczęły się w grudniu. Przed ich zakończeniem uznali, że ludzie wybrali to co oni,po tym jak zmienili zdanie,bo jeszcze tak całkiem niedawno: " Jedną z propozycji radnych z Komisji Infrastruktury było zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego pasa ruchu. Temat ten wywołał największą dyskusję wśród radnych. Liczymy, że ruch się trochę uspokoi. Ulica Głogowska stanie się bardziej atrakcyjna dla ruchu pieszego. Widzimy, że umierają sklepy. Tranzyt nie generuje żadnych korzyści dla sklepikarzy. Wprowadzając jeden pas ruchu na ul. Głogowskiej moglibyśmy stworzyć droge rowerową.Pozostawilibyśmy po dwa pasy ruchu przy skrzyżowaniach - wyjaśniał Filip Olszak, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury Rady Osiedla Św. Łazarz. http://lazarz.pl/?id=2&nr=4400
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: