Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Na Górczynie powstanie parking podziemny, który pomieści 343 samochody - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Na Górczynie powstanie parking podziemny, który pomieści 343 samochody
02-10-2017 21:26   Janusz Ludwiczak
To już pewne. Pod dworcem autobusowym na Górczynie, w pobliżu pętli tramwajowej powstanie parking podziemny typu park&ride. Na dwóch poziomach będą mogły zaparkować 343 auta. Inwestycja ma kosztować blisko 45 mln zł.

Na Piątkowie, w pobliżu pętli PeSTki na os. Jana III Sobieskiego powstaje pierwszy w Poznaniu parking typu park&ride (parkuj i jedź). Miasto pozyskało już dofinansowanie unijne na budowę kolejnych tego typu parkingów, które powstaną przy rondzie Starołęka, na os. Warszawskim i w pobliżu stacji kolejowej na Strzeszynie.

Jak wyjaśnia magistrat parking typu P&R ma zachęcić kierowców, zwłaszcza z okolic Poznania do przesiadki z samochodu na tramwaj lub autobus i kontynuowania podróży do centrum miasta właśnie tym środkiem transportu.

Liczba samochodów w Poznaniu rośnie. Nie uda nam się odkorkować miasta bez wprowadzania w życie idei zrównoważonego transportu. Parkingi typu "parkuj i jedź" mogą być doskonałą alternatywą dla mieszkańców okolicznych gmin, którzy dojeżdżają do Poznania do pracy lub szkoły. Będą z nich również korzystali poznaniacy. Dzięki tym parkingom kierowcy będą mogli szybko dojechać samochodem na obrzeża miasta oraz w rejon węzłów przesiadkowych, a potem przesiąść się na tańszy i bardziej ekologiczny środek transportu: autobus lub tramwaj. Korzystanie z takiej formy komunikacji pozwoli też kierowcom nie przejmować się parkowaniem w centrum – przekonuje Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Liczba samochodów przypadających na 1000 mieszkańców Poznania dynamicznie rośnie i według danych GUS w 2015 roku wynosiła aż 625 samochodów. Dla porównania europejska średnia to 564 samochody – wylicza Jan Gosiewski z Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta Poznania.

Wiadomo już, że miasto pozyska dofinansowanie unijne na budowę parkingów P&R przy rondzie Starołęka, ul. Św. Michała i stacji kolejowej Poznań-Strzeszyn. Całkowita wartość projektu została oszacowana na 13,05 mln zł, natomiast wartość uzyskanego wsparcia ze środków unijnych to 8,96 mln zł. Parkingi zaplanowano do realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że zarówno dokumentacja projektowa, jak i same prace budowlane mają być zakończone do 2020 roku.

Miasto planuje również budowę parkingu typu park&ride, który powstanie na Górczynie, pętli tramwajowo-autobusowej w rejonie wiaduktu Kosynierów Górczyńskich i ulicy Zgoda.

Parking będzie podziemny. Na dwóch poziomach będzie mogło zaparkować w sumie 343 kierowców. Koszt inwestycji szacowany jest na 44,8 mln zł, a zakończenie prac budowlanych miałoby nastąpić w 2020 roku.

Projekt parkingu park&ride na Górczynie - cz.1 {POBIERZ PDF}

Projekt parkingu park&ride na Górczynie - cz. 2 {POBIERZ PDF}


R E K L A M A

Komentarze (8)

31-01-2018 20:23:01
do ala
Tyle kosztują parkingi, z obliczeń w innych tego typu inwestycjach wychodzi mi podziemny: 150 tysięcy na miejsce parkingowe, naziemny: 60 tysięcy na miejsce parkingowe.
09-10-2017 14:44:51
mieszkaniec
no, bo problem by rozwiązał buspas na wiadukcie, albo zrobienie przystanku tuż przedni nim by można było przejść pod torami na pętlę.
08-10-2017 22:43:53
ala
45mln zł na 343 auta daje 120.000 zł na pozbycie się 1 auta z miasta. Czy tylko mnie się wydaje, że ten koszt jest z kosmosu? I ile to jest 343 samochody w stosunku do tej fali, która codziennie wlewa się do Poznania? Do tego trzeba będzie kompletnie zburzyć obecny dworzec na Górczynie, który całkiem niedawno został zbudowany. Rację również mają ci którzy zwracają uwagę na nieprzejezdność wiaduktu jak i samej Głogowskiej za wiaduktem. Wydamy 45mln i nie rozwiążemy ŻADNEGO problemu.
05-10-2017 17:34:16
Mich
Gosu, parking będzie podziemny, więc wyjście byłoby tak czy siak na pętlę, ale wjazd powinien być od strony Komornik - tak by zjechać w prawo przed samym wiaduktem i tym samym nie stać na nim w korku. Jest tam miejsce na wjazd i wyjazd. Bo inaczej - wjazd od ulicy Zgoda: to nie tylko korek, ale trzykrotny skręt w lewo. Naprawdę nie rozumiem tego projektu.
05-10-2017 09:57:03
gosu
Parking powinien byc tak jak w projekcie, bo bedzie zaraz przy petli tramwajowej, wiec wystarczy przejsc tylko kilka krokow, zeby zmienic srode transportu. A co da parkowanie za wiaduktem? A wydzielenie torowiska na glogowskiej to tylko kwestia czasu.
05-10-2017 09:27:30
Michał
Pierwszy błąd: parking powinien być przed a nie za wiaduktem Górczyńskim. Drugi błąd: bez wydzielenia torowiska na Głogowskiej darujmy sobie ten pomysł od razu. Nikt nie porzuci samochodu po to, żeby stać w korku w tramwaju za innymi samochodami.
04-10-2017 21:43:05
lolo
Dojeżdżając do centrum trzeba długo szukać miejsca parkingowego, zwłaszcza, że zostały zlikwidowane. Gdyby kierowcy w ramach opłaty mieli wliczony bilet dobowy na komunikację miejską, to kto wie, może zdecydowaliby się na pozostawienie samochodu na parkingu. Częstotliwość kursów tramwajów i autobusów oraz pociągów trzeba oczywiście zwiększyć. Tunel by się przydał, ale nie jest niezbędny.
02-10-2017 22:46:53
Jan
Nie trzeba czekać na zakończenie budowy, żeby stwierdzić, że ten parking nie przekona PZ do przesiadki na komunikację publiczną. W tej chwili jedną z większych przeszkód przy wjeździe do miasta jest wiadukt górczyński. Aby dojechać do parkingu P+R, kierowcy będą musieli tę przeszkodę cały czas pokonać i dodatkowo skręcić w ul. Zgoda. Dodając do tego czas potrzebny na zaparkowanie, przejście na przystanek oraz oczekiwanie na tramwaj, klient parkingu P+R straci około dziesięciu minut w stosunku do tych, którzy zdecydują pojechać do centrum samochodem… Moim zdaniem rozwiązaniem byłoby zbudowanie tunelu pod torami kolejowymi i stworzenia wjazdu do parkingu umożliwiającego uniknięcie przejazdu przez wiadukt górczyński. To oferowałoby oszczędność czasową i zachęcało do P+R. W przeciwnym razie parking nie będzie oferował wielkich korzyści, szczególnie biorąc pod uwagę, że czas przejazdu tramwajem z Górczyna do centrum niekoniecznie jest dużo szybszy niż samochodem…
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: