
Tomasz Wierzbicki sugeruje również, by wydzielone zostało torowisko tramwajowe na ulicy Głogowskiej, pomiędzy przystankami "Sielska" i "Krauthofera" oraz by ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy ulicami Palacza/Krauthofera i Sielską. Natomiast przed skrzyżowaniem z ul. Ściegiennego miałyby pozostać nadal dwa pasy ruchu dla samochodów.
Parking park&ride, który ma powstać na Górczynie ma zachęcać kierowców do pozostawienia samochodu i przesiadki na tramwaj. Obecnie jednak tramwaje na części ul. Głogowskiej są blokowane przez samochody wjeżdżające na torowisko. Bez wyeliminowania tego problemu, nie uda się przekonać kierowców do pozostawienia samochodów. Wydzielenie torowiska w kierunku centrum nie powinno budzić żadnych wątpliwości. Na wcześniejszym odcinku, już od wiaduktu Kosynierów Górczyńskich jest na ul. Głogowskiej tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost. Natomiast w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego, samochody blokują tramwaje w rejonie przystanku Sielska – pasażerowie tramwajów trasą cenne minuty, przez co mogą się spóźnić na autobusy odjeżdżające z dworca na Górczynie. W przypadku linii podmiejskich, spóźnienie na dany kurs skutkuje koniecznością oczekiwania kolejnych kilkudziesięciu minut na kolejny autobus. Pasażerowie, którzy będą regularnie trafiali na takie zatory, szybko zrezygnują z transportu publicznego i przesiądą się do samochodów – przekonuje Tomasz Wierzbicki, radny Miasta Poznania (Prawo do Miasta).
Pomysł ten nie podoba się jednak radnym Platformy Obywatelskiej.
Czy ideologia rządzi komunikacją czy może raczej powinniśmy zastanawiać się nad racjonalnymi rozwiązaniami? Od kilku dni toczy się dyskusja o zwężeniu ulicy Głogowskiej. Czy to jedyne rozwiązanie, które może pomóc pieszym i pasażerom? Jestem przekonany, że to jedynie rozwiązanie tego jak zrobić na złość poruszającym się samochodami. To rozwiązanie ideologicznie, bo wystarczyło nam kilka godzin by we współpracy z specjalistami udało się znaleźć inny pomysł – mówił Marek Sternalski, przewodniczący klubu PO podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Poznania.
Radni Platformy zaproponowali przesunięcie dwóch pasów jezdni kosztem szerokiego chodnika pomiędzy ulicami Palacza i Ściegiennego oraz wybudowanie przystanku wiedeńskiego przy ul. Sielskiej.
To jest przesunięcie pasa jezdni kosztem przestrzeni nie używanej jako chodnik, a dzięki temu torowisko zostanie uwolnione od samochodów. Mówiąc ironicznie: do tego rozwiązania potrzebny jest projekt i zmiany trwałe, a nie kubeł farby i parę gumowych słupków – powiedział Grzegorz Ganowicz, przewodniczący Rady Miasta.
Trzeba zadbać o interes użytkowników komunikacji publicznej i pieszych bez utrudniania życia kierowcom – dodaje Marek Sternalski, przewodniczący klubu radnych PO.
Radni PO mają również propozycję, by tak dostosować system ITS, by to tramwaje miały priorytet.
W sytuacji kiedy mamy dostępne nowoczesne narzędzie do sterowania ruchu, zamykanie na stałe jednego pasa ruchu, kiedy tramwaje jeżdżą co jakiś czas, to jest to nieporozumienie. Nie po to buduje się drogi, żeby je później zamykać – podsumowuje radny Wojciech Kręglewski.
Póki co wiceprezydent Maciej Wudarski wycofał się realizacji projektu, gdyż sprzeciwia się temu klub radnych PO.
Wobec zdecydowanego sprzeciwu radnych z klubu Platformy Obywatelskiej oraz realizując uzgodnienia poczynione z panem Markiem Sternalskim, przewodniczącym klubu PO, podjąłem decyzję o zawieszeniu wprowadzenia testu – czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta Macieja Wudarskiego na interpelację radnego Tomasza Wierzbickiego.
Ja się nie przestraszyłem Platformy, jednak jest ona największym klubem w Radzie Miasta, mój szef wywodzi się z PO trudno więc nie słuchać radnych – powiedział w "Pulsie Dnia" WTK Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Fot: Janusz Ludwiczak
ZOBACZ TAKŻE: Przystanek wiedeński powstanie na ulicy Głogowskiej?
ZOBACZ TAKŻE: Samochody nie będą już blokować przejazdu tramwajom na Głogowskiej
ZOBACZ TAKŻE: Na Górczynie powstanie parking podziemny na 343 auta za blisko 45 mln zł
ZOBACZ TAKŻE: Głogowska: chcą poprowadzić drogę rowerową i zwęzić ulicę do jednego pasa ruchu
Aktualności |
najnowsze | najpopularniejsze |
· Od neonów po fabrykę krówek – poznawali historię Łazarza {►FILM}
(12-06-2025 05:38)
· "W drogę rusz! Przygoda jest tuż tuż!"
(12-06-2025 00:38)
· Można było poznać tych, co czynią wiele dobra
(12-06-2025 00:12)
· Rusza remont na Reymonta
(10-06-2025 00:13)
· Przebiegli wokół Areny – po 8 latach Bieg Łazarski powrócił do Parku Kasprowicza {►FILM, ◎GALERIA ZDJĘĆ}
(09-06-2025 16:52)
· Niech się święci 1 maja...
(02-05-2025 01:10)
· "Szóstka" nie będzie kursować
(24-11-2024 02:14)
· Blisko 2 tysiące kierowców przekroczyło "50-tkę" na Hetmańskiej
(13-01-2025 07:30)
· "Dziewiątka" i "dziesiątka" będą jeździć przez Łazarz
(02-10-2024 00:41)
· Nie ma już poczty przy Głogowskiej. Zniknęły też ostatnie sklepy – niebawem będzie tu Kaufland
(08-01-2025 07:08)
Niezapominajka |
cze
do 15-06-2025
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Pyrkon - festiwal fantastyki
cze
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00
cze
12:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Powitanie Lata dla seniorów, w programie : ogień z pieczeniem kiełbasek , zawody rekreacyjne : Rzut Beretem , przeciąganie liny i elementy jogi na świeżym powietrzu
lip
Łazarz
Gratowóz
• 08:00-08:20 - Jarochowskiego/Sczanieckiej
• 11:40-12:00 - Jarochowskiego przy Górczyńskiej
• 12:10-12:30 - Kolejowa 37
wrz
12:00
Ogród Łazarz, ul. Potockiej 39/41 (między blokami)
Pożegnanie lata przy ogniu z pyrami i gzikiem
Ogłoszenia |
· Pozdrawiam sąsiadów z Powstanców Wielkopolskich z Turku.
Kontakt
(11-06-2025 15:53)
· pozdrawiam rodzinę kisielów z łazarza, z łazarzem związani od ...
(09-06-2025 16:05)
· Chcesz pozdrowić sąsiada? Nie wiesz, jak sprzedać samochód lub ...
(19-08-2005 00:00)
Zapisz się na listę mailingową: