Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Zniknie lewoskręt z Głogowskiej w Berwińskiego? - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Zniknie lewoskręt z Głogowskiej w Berwińskiego?
08-08-2017 21:51   Janusz Ludwiczak
Nie ma dnia, by kierowcy nie blokowali przejazdu tramwajom. Torowisko zastawiają samochody, które chcą skręcić w lewo z ulicy Głogowskiej w Berwińskiego. Radny Tomasz Wierzbicki proponuje, by wprowadzony został zakaz skrętu w lewo z ulicy Głogowskiej w Berwińskiego. Ponadto ulica Głogowska miałaby zostać zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy przystankami tramwajowymi "Krauthofera" i "Sielska".

Mimo, iż na ulicy Głogowskiej jest pas, który umożliwia samochodom skręt w lewo w ul. Berwińskiego to kierowcy i tak wjeżdżają na torowisko blokując przejazd tramwajom. Sytuacje takie powodują wstrzymanie ruchu tramwajowego, przez co niekiedy motorniczowie muszą czekać na kolejne otwarte [zielone - przyp. red.] światło, a pasażerowie tracą kolejne minuty.

Na początku 2012 roku MPK, ZDM i ZTM wspólnie z Policją pracowali nad wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu i docelowo zlikwidowaniem skrętu w lewo z Głogowskiej w Berwińskiego. Zmiany miały wejść w życie przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej EURO2012, tak jednak się nie stało.

Do sprawy wracaliśmy w marcu 2016 roku. Wiceprezydent Maciej Wudarski przyznał wtedy, że ważniejsze jest wydzielenie torowiska tramwajowego i utworzenie drogi rowerowej na ulicy Grunwaldzkiej.

Chcielibyśmy skończyć najpierw jedno, czyli zrealizować projekt na ul. Grunwaldzkiej. Potem zajmiemy się innymi problemami. Mamy świadomość tego, co dzieje się przy Berwinskiego – mówił nam w marcu 2016 r. Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Radny Tomasz Wierzbicki zaproponował, by udrożnić przejazd tramwajów na ulicy Głogowskiej w rejonie Parku Wilsona.

Zwracam się z prośbą o wprowadzenie rozwiązań, które przyczynią się do usprawnienia transportu publicznego w tym rejonie miasta oraz podniosą punktualność na liniach tramwajowych 5, 8, 11 i 14. Proszę o wprowadzenie zakazu skrętu w lewo z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego – samochody skręcające wjeżdżają na torowisko, blokując przejazd tramwajów w obydwóch kierunkach. Dodatkowo, sygnalizacja świetlna jest ustawiona w ten sposób, że sygnał dla tramwaju nie jest przedłużany, aby mógł on swobodnie opuścić skrzyżowanie po zjechaniu samochodów i musi czekać do kolejnego cyklu, co wydłuża czas postoju. Tramwaje jadące w kierunku centrum są zatrzymywane na światłach na skrzyżowaniu z ul. Berwińskiego/Kanałową, a w kierunku Górczyna – na kolejnym skrzyżowaniu z ul. Wyspiańskiego – pisze w interpelacji do prezydenta Poznania Tomasz Wierzbicki, Radny Miasta Poznania z Prawa do Miasta.

To nie jedyna propozycja radnego. Tomasz Wierzbicki sugeruje również, by wydzielone zostało torowisko tramwajowe na ulicy Głogowskiej, pomiędzy przystankami "Sielska" i "Krauthofera" oraz by ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy ulicami Palacza/Krauthofera i Sielską. Natomiast przed skrzyżowaniem z ul. Ściegiennego miałyby pozostać nadal dwa pasy ruchu dla samochodów.

Przed kilkoma dniami zakończyły się konsultacje społeczne ws. parkingu Park&Ride na Górczynie. Parking ten ma zachęcać kierowców do pozostawienia samochodu i przesiadki na tramwaj. Obecnie jednak tramwaje na części ul. Głogowskiej są blokowane przez samochody wjeżdżające na torowisko. Bez wyeliminowania tego problemu, nie uda się przekonać kierowców do pozostawienia samochodów.
Wydzielenie torowiska w kierunku centrum nie powinno budzić żadnych wątpliwości. Na wcześniejszym odcinku, już od wiaduktu Kosynierów Górczyńskich jest na ul. Głogowskiej tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost. Natomiast w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego, samochody blokują tramwaje w rejonie przystanku Sielska – pasażerowie tramwajów trasą cenne minuty, przez co mogą się spóźnić na autobusy odjeżdżające z dworca na Górczynie. W przypadku linii podmiejskich, spóźnienie na dany kurs skutkuje koniecznością oczekiwania kolejnych kilkudziesięciu minut na kolejny autobus. Pasażerowie, którzy będą regularnie trafiali na takie zatory, szybko zrezygnują z transportu publicznego i przesiądą się do samochodów
– przekonuje radny Tomasz Wierzbicki.

Ponadto, należy także zwrócić uwagę na problem przekraczania hałasu na tym odcinku ulicy Głogowskiej. Samochody poruszające się po torowisku tramwajowym, po płytach betonowych, emitują zdecydowanie większy hałas niż samochody jadące pasem obok, po nawierzchni asfaltowej. Zgodnie z Mapą akustyczną z 2012 r., emisja hałasu na torowisku od ruchu samochodowego wynosiła 71-73 dB, a na nawierzchni asfaltowej ok. 56 dB. Oznacza to ponad 2-krotnie wyższą emisję hałasu przez samochody jadące pasem środkowym (torowisku) niż po pasie ruchu asfaltowym – dodaje Tomasz Wierzbicki.

Interpelacja radnego trafiła do prezydenta Poznania w tym tygodniu. Władze miasta mają trzy tygodnie na odpowiedź. Tymczasem swoje stanowisko przedstawił już największy klub w Radzie Miasta.

Nie będzie naszej zgody na zwężenie Głogowskiej do jednego pasa. Nie rozumiem tej interpelacji ze strony Prawa do Miasta, w sytuacji gdy podczas rozmów na temat programu rowerowego temat został zamknięty. Wkurzanie poznaniaków takimi pomysłami w czasie gdy wprowadzanych jest tyle utrudniających czasowo życie inwestycji komunikacyjnych jest chore !!! – komentuje Marek Sternalski, przewodniczący klubu radnych Platformy Obywatelskiej.


R E K L A M A

Komentarze (12)

11-08-2017 10:48:22
Amicus
Do Tomek: Nie bądź prześmiewczy. Twój komentarz nic konstruktywnego do dyskusji nie wnosi więc daruj sobie tego typu docinki. Głogowska to jedna z głównych ulic miasta a zwężenie do jednego pasa ruchu poważnie ją zakorkuje.
10-08-2017 22:11:17
Tomek
To może wydzielimy pasy i zrobimy autostradę? W końcu to taka alteria...
09-08-2017 16:58:20
Amicus
Bardzo dobry komentarz pana Sternalskiego. Głogowska powinna pozostać 2-pasmowa. Przecież to jedna z głównych arterii miasta. Jeśli ktoś ceni sobie ciszę i spokój to wyprowadza się poza Poznań. Miasto to miasto - chyba każdy zna cechy życia w mieście.
09-08-2017 13:26:43
werserk
Odpowiedź Sternalskiego z PO obnaża poziom tego ugrupowania. Tak jak już ktoś wcześniej wspomniał, nic dziwnego, że po tylu latach rządów w RM poznaniacy uciekają z tego miasta
09-08-2017 09:50:20
M.M
Może zamiast zlikwidować ostatni chyba już lewoskręt z Głogowskiej, kilka razy ukarać tych, którzy wjeżdżają na tory tramwajowe. Po zlikwidowaniu lewoskrętu w ulicę Nigolewskich w stronę Łazarskiego, kilka mandatów dla przyzwyczajonych do skręcania wystarczyło i problem rozwiązany.
09-08-2017 08:55:36
kasprzak
Może w końcu ktoś zająłby się wiecznie korkującymi prawe pasy jezdni autami dostawczymi (a czasami nawet osobówki). Ludzie totalnie nic nie robią sobie z tego, że blokują połowę drogi i idą bezczelnie na zakupy zostawiając auto na awaryjkach.
09-08-2017 08:48:01
M
Super. Popieram radnego Wierzbickiego. A niezadowolonym przypomnę, że w Poznaniu od 20 lat rządzi platforma i właśnie tacy sternalscy i mamy to co mamy ucieczkę mieszkańców do okolicznych wiosek! Pewnie ja Poznaniak mogę sobie poczekać w tramwaju bo jaśnie państwo z wioch przyjechało do miasta swoimi gratami! PO ma u mnie minus jak stąd do Berlina!
09-08-2017 07:56:48
p.Łazarz
do as: " Brawo p. Łazarz,....... " chyba nie zasłużyłam na te brawa bo w artykule nie ma mojej wypowiedzi.Ale to już norma że jak coś się nie podoba to wina p.Łazarz, a jak coś dobrego to chwalą innych ( najczęściej nic nie robiących ).Pozdrawiam serdecznie.A dla informacji- Prezydent Jaśkowiak nic mi nie karze robić.
09-08-2017 06:35:32
Negatyw
I słusznie!!!!!
09-08-2017 00:02:16
as
Tak, zrobić z Glogowskiej deptak, a po obu stronach puscic po dwa pasy sciezek rowerowych. Brawo p. Łazarz, cieszymy sie razem z pania ze przyklepujecie wszystko co jaskowiak kaze. Brawo zlikwidowalisciejuz miejsca parkingowe to teraz zlikwidujcie ruch na Glogowskiej!!
08-08-2017 23:33:05
x
A może barierkę wzdłuż toru postawić?
08-08-2017 21:55:38
kiszok
Już dawno powinien zniknąć, jaki problem pojechać Strusia - Małeckiego - Kanałowa ?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: