Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Nie będzie zwężenia Głogowskiej. Droga rowerowa zostanie poprowadzona Dmowskiego lub Jarochowskiego - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Nie będzie zwężenia Głogowskiej. Droga rowerowa zostanie poprowadzona Dmowskiego lub Jarochowskiego
04-05-2017 21:38   Janusz Ludwiczak
Zwężenie do jednego pasa ruchu, poprowadzenie ruchu rowerowego po obu stronach ulicy, wprowadzenie parkowania równoległego na zewnętrznym pasie ruchu zamiast na chodniku – to przewidywał Program Rowerowy Miasta Poznania. Tak jednak się nie stanie. Po spotkaniu przedstawicieli grunwaldzkich rad osiedli i miejskich radnych z wiceprezydentem Maciej Wudarskim ustalono, że pomiędzy Mostem Dworcowym a wiaduktem Kosynierów Górczyńskich rowerzyści będą jeździć alternatywnymi trasami - przez ul. Jarochowskiego lub Dmowskiego. To drugie rozwiązanie zakłada również przedłużenie ulicy Małeckiego do Zachodniej.

O sprawie pisaliśmy w połowie kwietnia. Program Rowerowy Miasta Poznania na lata 2017-2022 z perspektywą do roku 2025 zakłada wybudowanie w ciągu sześciu lat 150 km nowych dróg rowerowych za 70-130 mln zł. Projekt zakłada m.in. wybudowanie rowerowej obwodnicy w ciągu ul. Reymonta i Hetmańskiej (alternatywnie na Chociszewskiego). Drogi rowerowe mają pojawić się również na Grunwaldzkiej i Głogowskiej. Program Rowerowy przewidywał również zwężenie głównej ulicy Łazarza. Droga rowerowa miała pojawić się po oby stronach ulicy Głogowskiej, a kierowcy mieliby mieć do dyspozycji jeden pas ruchu. Więcej w artykule: Głogowska: chcą poprowadzić drogę rowerową i zwęzić ulicę do jednego pasa ruchu.

W czwartek odbyło się wspólne spotkanie grunwaldzkich rad osiedli, m.in. Św. Łazarz, Górczyn i Grunwald Południe oraz radnych miejskich z wiceprezydentem Maciejem Wudarskim, oficerem rowerowym i urzędnikami Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta Poznania. Ustalono, że droga rowerowa pomiędzy Mostem Dworcowym a wiaduktem Kosynierów Górczyńskich prowadzić będzie nie ulicą Głogowską, a Jarochowskiego lub Dmowskiego.

Ustalono korektę w zapisie Programu Rowerowego, co jest istotne dla radnych. Nie ma decyzji o zwężeniu ulicy Głogowskiej poprzez zabranie jednego pasa ruchu pod budowę drogi rowerowej. Ruch rowerowy ma prowadzić z Mostu Dworcowego do wiaduktu Górczyńskiego przez ewentualne dopuszczenie alternatywy rowerowej w ciągu ulicy Jarochowskiego lub Dmowskiego. To wszystko będzie odbywało się na podstawie analiz ruchu. Sam Program Rowerowy jest dokumentem kierunkowym, wskazującym obszar, a nie konkretnie rozwiązania – mówi w rozmowie z portalem lazarz.pl Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania.

Póki nie powstanie ulica Dolna Głogowska droga rowerowa na pewno nie powstanie na Głogowskiej. Pojawiły się alternatywy. Droga rowerowa ma prowadzić ulicą Jarochowskiego lub Dmowskiego. Rozmawiano również o przedłużeniu ulicy Małeckiego do Zachodniej, wtedy rowerzyści mogli wprost z dolnego Łazarza dojechać na Dworzec Zachodni i dalej do centrum – dodaje Lidia Dudziak, radna Miasta Poznania.

Na dzisiejszym spotkaniu zorganizowanym przez Pana Prezydenta Macieja Wudarskiego, z udziałem Radnych Miejskich i Osiedlowych oraz przedstawicieli UM, udało się wypracować kompromis w sprawie zapisu tzw. Strategii Rowerowej dotyczącego ul. Głogowskiej. Dopuszczenie przebiegu komunikacji rowerowej w kierunku południowym od Dworca Zachodniego do wiaduktu górczyńskiego trasami alternatywnymi do Głogowskiej pozwala polepszyć komunikację rowerową min. Łazarza i Górczyna, przy jednoczesnym uniknięciu kontrowersyjnego zwężenia ul. Głogowskiej - podsumowuje Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.


R E K L A M A

Komentarze (12)

09-05-2017 20:28:03
Romek Śródka
Jeszcze więcej aut na Głogowskiej, jeszcze więcej hałasu i spalin. Cieszę się, że nie ma takiej Rady Osiedla u siebie na Śródce. Mieszkańcom współczuje i zapraszam po odrobinę spokoju do nas.
09-05-2017 14:01:44
borluuk
Absurd. Zostanie gemela.
05-05-2017 20:12:41
mieszkaniec
I bardzo dobrze - koniec panoszenia się rowerowych maniaków. No, ale cóż goście targowi mają jeździć rowerami, rowerami mają dostarczac towary do sklepów, rowerami mam też przewieźć meble... Na Jarochowskiego powstał kontrapas - szkoda tylko, że nikt z niego nie korzysta. Również pusto jest na Winklera, nie widziałem tam ani jednego pedałującego.
05-05-2017 19:27:56
maciej
Dmowskiego? Ci "ludzie" co to wymyślili- niech staną rano na Dmowskiego i zobaczą te tysiące samochodów które jadą do miasta ulicami:Kolejową,Potockiej,Łukaszewicza,Stablewskiego,Dmowskiego,Małeckiego.Tu ruch jest parę razy większy niż na Głogowskiej - bo niema świateł. Dzieci nie mogą przejść przez jezdnię do szkoły... a tu jeszcze rowerzyści. Proponuję jeszcze puścić Dmowskiego Maraton Pokoju, pielgrzymki do świętych miejsc i tramwaj konny..
05-05-2017 19:20:59
Lol
Teraz się płacz zacznie - to może jednak by tą Głogowską zwęzić
05-05-2017 17:37:19
morlock
Ps. By umiejscowić w czasie - w 95 jeździłem jeszcze 125p i bruk ciągle był. Kiedy dostał asfaltową kołderkę już nie pamiętam. Ale nie o to mi biegało w moim pierwszym wpisie. Na razie trollingu adminowi nie zgłaszam.
05-05-2017 17:24:00
morlock
@Janowski. Pod dziurami w asfalcie. No ale trzeba było się tu urodzić a nie epatować "nazwiskiem" na forum. Przyczynek dla konserwatorów (przeszłych i kolejnych) zabytków. Założyć sprawę o niszczenie/ukrywanie zabytków przez kolejne, miejskie rządy. Jeśli kolega nie zna/pamięta oświetlenia ulicznego rozpiętego na stalowych linkach nośnych łazarskich ulic to nie mamy o czym rozmawiać. A tym bardziej o kostce przed Św.Anną.
05-05-2017 17:06:44
Eden 12
Bardzo cieszę się z tego faktu.Przynajmniej ta ulica nie bedzie jakimś prywatnym folwarkiem niektórych
05-05-2017 15:29:45
mk35
Jak rowerzyści będą się przemieszczać między Mostem Dworcowym a Dmowskiego lub Jarochowskiego? Szanowni państwo blokujący rewitalizację Głogowskiej mają jakąkolwiek propozycję czy zostawiamy wyrwę w infrastrukturze?
05-05-2017 14:49:31
Andrzej Janowski
W którym miejscu jest bruk na Jarochowskiego?
05-05-2017 10:56:21
morlock
Czyli jednak Dmowskiego bo przecież Jarochowskiego ma zabytkowy bruk. Tak jak z prostowaniem chodnika przed Św.Anną. Ps.Do dziś nikt nie odpowiedział czy koszty zostały umniejszone o ten odcinek.
05-05-2017 10:12:04
Negatyw
Byle nie Jarochowskiego, która zresztą powinna być zawsze 2-kierunkowa (!!!).
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: