Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Łazarscy radni nie zgodzili się, by na Śniadeckich powstało kasyno gry - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Łazarscy radni nie zgodzili się, by na Śniadeckich powstało kasyno gry
25-04-2017 01:43   Janusz Ludwiczak
Kasyno gry przy Śniadeckich, tor do roller derby w Parku Kasprowicza, jednokierunkowa ulica Jarochowskiego i zwężenie ulicy Głogowskiej – takimi sprawami zajmowali się łazarscy radni podczas kwietniowej sesji.

Na początku, już 30. sesji, która odbyła się w minioną środę łazarscy radni podjęli negatywną uchwałę w sprawie zaopiniowania lokalizacji kasyna gry przy ul. Śniadeckich 12a. W lokalu tym początkowo Caritas planowała uruchomić przytulisko dla bezdomnych, jednak po protestach mieszkańców ogrzewalnia powstała na Krańcowej. Nieruchomość, która należała do miasta została sprzedana.

Przy ul. Śniadeckich 12a spółka Bingo Centrum z Katowic chciała otworzyć kasyno gry. Opinię w tej sprawie musiała wydać Rada Osiedla Św. Łazarz. Decyzją 9 głosów za i 6 wstrzymujących się podjęta została decyzja negatywna. Radni podjęli taką decyzję przede wszystkim ze względu na nieodpowiedni dojazd do nieruchomości (jest to boczna odnoga od Śniadeckich), brak miejsc postojowych oraz z obawy na łamanie ciszy nocnej.

Łazarscy radni nie zgodzili się również na powstanie toru do roller derby. Tor, który miałby służyć rolkarzom miałby zostać wymalowany w Parku Kasprowicza, na placu przed wejściem na pływalnię letnią.

Gabaryty takiego toru zajmują cały teren przed pływalnią. Nie ma bezpiecznej przestrzeni. Cały tor musiałby zostać ograniczony. Zabralibyśmy przestrzeń dla spacerowiczów. Podobny tor ma powstać również w Parku Jana Pawła II i tam jest na to miejsce – mówiła w trakcie sesji Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz.

Radni 14 głosami za i jednym wstrzymującym podjęli negatywną decyzję w tej sprawie.

W trakcie sesji łazarscy samorządowcy omawiali również planowane zmiany w organizacji ruchu na ulicy Jarochowskiego, która ma stać się jednokierunkowa, o czym pisaliśmy w połowie marca.

Spotkaliśmy się z dyrektorem szpitala Św. Rodziny. Utknęliśmy jednak w miejscu. Początkowo dyrektor był za, jednak nie chce, by ruch jednokierunkowy został wprowadzony przy samym szpitalu, a jedynie od Chociszewskiego do Limanowskiego – objaśniał Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Ulica Jarochowskiego będzie stale tranzytem. Kierowcy unikają II ramy komunikacyjnej. Tędy jeżdżą nawet ludzie z Suchego Lasu – powiedział obecny na sesji Andrzej Janowski ze Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Rada Osiedla Św. Łazarz przedstawiła również wstępne stanowisko dotyczące zwężenia ulicy Głogowskiej i wprowadzenia drogi rowerowej. O tym więcej w artykule: Głogowska: chcą poprowadzić drogę rowerową i zwęzić ulicę do jednego pasa ruchu.

Naszym zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie dwóch alternatywnych dróg rowerowych - pierwszej na dolnym Łazarzu - przedłużenie już istniejącej na ulicy Dmowskiego przez Rynek Łazarski, ulicę Małeckiego wraz z przedłużeniem ulicy Małeckiego do Zachodniej co pozwoli na ruch rowerowy z pominięciem wąskiego odcinka ulicy Głogowskiej. Druga droga rowerowa - na ulicy Jarochowskiego, łączącą się z istniejącą trasą rowerową na ul. Wyspiańskiego – argumentował Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

Macie państwo możliwość zrobić coś z tą Głogowską. Mam wrażenie, że jesteście państwo postawieni jako narzędzie radnych miejskich, którzy nie chcą zmian na Głogowskiej. Nie można robić dobrze kierowcom, którzy traktują Głogowską jako drogę tranzytową. Patrząc realnie ulica Głogowska i tak jest jednopasmowa, jeden pas zajmują pojazdy dostawcze – uważa Karol Raniszewski, mieszkaniec ul. Matejki i członek Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Mieszkańcy chcą przede wszystkim zieleni na Głogowskiej. Potrzeba konsultacji i rozmów z mieszkańcami. Dla nas istotne jest to, jak będzie wyglądała ulica Głogowska po zwężeniu. Dopóki nie ma parkingu park&ride na Górczynie, nie ma Dolnej Głogowskiej zwężenie ulicy Głogowskiej może doprowadzić do komunikacyjnego armagedonu. Nie zostaliśmy również poproszeni o konsultacje Programu Rowerowego – odpowiedział przewodniczący rady Filip Olszak.

Radni miejscy, którzy rozgrywają jakieś swoje interesy manipulują państwa opiniami to nie jest w porządku. Są miliony na stole, można zrobić coś z Głogowską – stwierdził Andrzej Janowski, członek Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Czy pan wie, że zapchają się sąsiednie ulice. Pojazdy dostawcze maja jeździć Dmowskiego? – dopytywał radny Wojciech Wośkowiak.

W sesji uczestniczyło 16 z 21 radnych. Frekwencję radnych i uchwały zamieszczamy w naszym serwisie www.radaosiedla.lazarz.pl.

ZOBACZ TAKŻE: Sesja XXX (zwyczajna) 19.04.2017

ZOBACZ TAKŻE: Frekwencja radnych

ZOBACZ TAKŻE: Rada Osiedla Św. Łazarz


R E K L A M A

Komentarze (8)

29-04-2017 21:39:07
Amicus
Do Berlina nie zamierzam jechac, a po drogach miejskich zamierzam jechać i korzystać w dowolny eposób jak każdy płacący podatki. Nie dość że ograniczenia (finansowe) w korzystaniu z autostrad to może jeszcze z dróg w mieście? O nie!
29-04-2017 18:32:36
Adam
Amicus, to jedź do Berlina i zobacz jak tam posłużą Tobie wszystkie ulice lokalne. I idąc a przykładem Berlina chociażby jak pojadę do Suchego Lasu to nie będę skracał sobie drogi każdą małą uliczką tylko pojadę główną, tą którą władze SL dla mnie wyznaczą.
27-04-2017 11:57:44
Andrzej Janowski
Ulice wewnątrz osiedli, jak np. Jarochowskiego są ulicami klasy D (dojazdowe). Takie ulice nie służą do jazdy tranzytem z jednej miejscowości do drugiej. Do tego służą ulice wyższej klasy. W Poznaniu mamy od tego ramy komunikacyjne. I widać, ja auta uciekają z Hetmańskiej w Chociszewskiego, potem Jarochowskiego - Ułańską - do Grunwaldzkiej. Choć powinny jechać po Hetmańskiej - Reymonta. Ulice klasy D mają służyć mieszkańcom czy osobom, które w pobliżu mają coś do załatwienia. I oczywiście nikt szlabanu postawić nie zamierza. Ale już utrudnić tranzyt czy sprawić, żeby był on nieopłacalny - tak. Bo tak się problem tranzytu na nieprzeznaczonych do tego ulicach od wielu lat rozwiazuje w dobrze zarządzanych miastach. Nikt budowy drogi dla rowerów na Jarochowskiego nie planuje. Wystarczy wprowadzenie Tempo30.
26-04-2017 18:53:54
Człowiek z Łazarza
Wolny dostęp do dróg wolnym dostępem - mieszkańcy Łazarza płacą wyższe podatki, więcej za wynajem, bo mieszkają bliżej centrum niż mieszkańcy Suchego Lasu. Dlaczego mają więc jeszcze płacić stratą swojej przestrzeni, czy to na drogę rowerową, czy na miejsca spacerowe, bo komuś spod Poznania nie chce się postać w korku, który generuje? Najlepiej ograniczyć dojazd wszędzie, udostępnić go tylko mieszkańcom, komunikacji miejskiej i osobom niepełnosprawnym/w podeszłym wieku, a cała reszta niech chodzi na piechotę albo jeździ taksówkami, jak są tacy fajni i stać ich...
25-04-2017 22:45:45
Amicus
Drigi i ulice są moim zdaniem dla wszystkich - bez względu czy z Suchego Lasu, Poznania, Berlina czy Ameryki... Może jeszcze ustawmy szlaban i ciecua w budce sprawdzającego miejsce zameldowania... Co chwilę w komentarzach się czyta o PZtach, słoikach studentach. Czy mieszkańcy Lazarza się nie wychylają poza granice swojej dzielnicy? Czy nikomu kto tak pisze, jak przytoczyłem wyżej, nie przyszło do głowy, że jadąc w inne miejsce też mogą tak mówić - ooo ten słoik z PO zabiera nam miejsce parkingowe, jeździ po naszej drodze... ???
25-04-2017 16:43:01
emeryt
Czytając wypowiedzi członków stowarzyszenia rowerowy Poznań odnoszę wrażenie, że wywierają presję na osiedlowych radnych. Ciekawe co powie p. Janowski jak radni z Suchego Lasu zabronią przez ich tereny przejeżdżać mieszkańcom Poznania. TO JEST CHORE.
25-04-2017 14:51:03
Voit
"Ulica Jarochowskiego będzie stale tranzytem. Kierowcy unikają II ramy komunikacyjnej. Tędy jeżdżą nawet ludzie z Suchego Lasu" Rozumiem, że oczywiście przeprowadzono obiektywne i rzetelne badania w zakresie miejsca zamieszkania kierowców samochodów i są one udokumentowane? :)
25-04-2017 09:56:49
Hania
Co ma dyrektor szpitala Sw.Rodziny do wsadzania swoich 3 groszy w to jak ruch ma sie odbywac na ul.Jarochowskiego ??? Pan dyrektor powinien pomyslec o budowie parkingu dla szpitala a nie kwestionowac zasady ruchu. I do tego jeszcze p.dyrektor ma plan - jednokierunkowy odcinek od Chociszewskiego do Limanowskiego, no aby od Chociszewskiego do Limanowskiego zrobic parking dla szpitalnych pracownikow i odwiedzajacych, pisalam o tym wczesniej i mialam racje, ze chodzi o miejsca parkingowe dla szpitala i droga dla rowerow ! To sie w glowie nie miesci co sie dzieje w tym miescie i w tym kraju.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: