Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Prezydent Jacek Jaśkowiak: "Nie mam frajdy z likwidacji miejsc parkingowych" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Prezydent Jacek Jaśkowiak: "Nie mam frajdy z likwidacji miejsc parkingowych"
23-11-2016 00:56   Janusz Ludwiczak
Radna PiS Lidia Dudziak, a także Katarzyna Kretkowska w imieniu klubu Zjednoczonej Lewicy oraz Joanna Frankiewicz w imieniu Poznańskiego Ruchu Obywatelskiego skrytykowały planowane zmiany komunikacyjne na Łazarzu. Prezydent Jacek Jaśkowiak odpowiedział, że "nie ma frajdy w likwidacji miejsc parkingowych", jak przyznał trzeba eliminować dzikie miejsca postojowe i muszą powstawać parkingi wielopoziomowe.

O "Rowerowym Łazarzu" i zabieraniu miejsc postojowych mówiły w oświadczeniu trzy poznańskie radne: Lidia Dudziak z PiS oraz Joanna Frankiewicz w imieniu klubu radnych Poznański Ruch Obywatelski oraz Katarzyna Kretkowska zajmując stanowisko Zjednoczonej Lewicy. Więcej w artykule: Poznańscy radni PiS, PRO i Lewicy o "Rowerowym Łazarzu" i zabieraniu miejscach postojowych.

Do sprawy odniósł się prezydent Jacek Jaśkowiak.

Oczywiście, że nie mam frajdy z likwidacji miejsc parkingowych, musimy eliminować tzw. dzikie miejsca parkingowe i robić to, co w innych miastach, żeby powstawały parkingi wielopoziomowe. Jeżeli nie będziemy bronić mieszkańców przed anektowaniem każdego skrawka zieleni pod miejsca parkingowe, to nigdy nie rozwiążemy problemów Poznania. Tego miejsca jest za mało, a każdy chciałby mieć przed swoją kamienicą miejsce do parkowania. W związku z tym musimy szukać rozwiązań, aby redukować liczbę samochodów w gospodarstwach domowych np. do jednego i korzystać z komunikacji publicznej – odpowiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Na dzisiaj mamy 350 tysięcy samochodów zarejestrowanych w Poznaniu, do tego 60 tysięcy dostawczych, to daje mniej więcej jeden samochód na jednego mieszkańca. Do tego dochodzą osoby mieszkające poza granicami naszego miasta, które codziennie tutaj przyjeżdżają. W ciągu dwóch lat na terenie targów poznańskich powstanie parking wielopoziomowy na kilkaset samochodów. Zabiegam o to, aby mogli korzystać z niego również mieszkańcy – dodał prezydent Jaśkowiak.

Prezydent Jacek Jaśkowiak zaznaczył, że jego celem będzie budowanie parkingów wielopoziomowych i typu Park&Ride (pierwszy ma powstać przy pętli PeSTki na os. Sobieskiego). Parking wielopoziomowy mają wybudować w najbliższych latach Międzynarodowe Targi Poznańskie. Prezydent chce również, by z parkingu MTP na Matejki korzystali nie tylko goście targowi, ale również mieszkańcy.


R E K L A M A

Komentarze (15)

24-11-2016 14:01:36
mk35
@M.: Zgadzam się - za łamanie przepisów należy karać. Sam również widuję uczestników ruchu drogowego (w tym rowerzystów) łamiących przepisy tak, że czasem mam ochotę ich dogonić i wygarnąć co nieco :) Tylko co ma łamanie przepisów do wprowadzania ułatwień dla rowerzystów? Gdybyśmy mieli wychodzić z takiego założenia, to autostrady i obwodnice też powinny powstawać dopiero po tym, jak kierowcy przestaną łamać przepisy? Każda grupa uczestników ruchu łamie przepisy (kolejne odwołanie do statystyk, które nie pokazują dominacji rowerzystów w tym zakresie) - nie widzę tu szczególnego antagonizowania. Antagonizowanie widzę przede wszystkim w mediach, gdzie rowerzyści są przedstawiani jako źródło wszelkiego zła.
24-11-2016 13:20:01
M.
@mk35 mamy inne zdanie i chyba każde z nas zostanie przy swoim. Latem bywam rowerzystką i niestety to, co jest zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem jest odbierane przez innych rowerzystów za objaw nienormalności. To przepisy, a nie wygoda, powinny decydować jak i gdzie jeździmy. I niestety muszę przyznać, że bardzo często samolubne zachowania częsci rowerzystów (np. jazda jezdnią, mimo biegnącej obok ścieżki rowerowej - bo asfalt jest gładszy od kostki brukowej; slalom na przejściach dla pieszych i chodnikach; zjeżdżanie z jezdni na chodnik, bo w ten sposób nie trzeba czekać na światłach, itd.) antagonizują nas z pieszymi i kierowcami.
24-11-2016 11:59:53
mk35
@M.: Owszem, jeśli korzystają z chodnika, to muszą ustępować pieszym, ale najlepiej byłoby, gdyby w ogóle nie musieli korzystać z chodnika, ponieważ byłaby odpowiednia infrastruktura bądź ulice, po których nikt nie bałby się poruszać rowerem. Edukacja - tak, ale wraz z rozwojem infrastruktury. Sama edukacja nic nie załatwi - spójrzmy na kierowców: każdy jest (teoretycznie) odpowiednio wyedukowany, ma uprawnienia i ubezpieczenia, a wypadki nadal występują i giną w nich ludzie. Dlatego oprócz edukacji przestrzeganie przepisów jest wymuszane odpowiednią infrastrukturą - czy to słupkami cywilizującymi parkowanie, czy to elementami uspokajającymi ruch (progi, wyniesione lub równorzędne skrzyżowania, przewężenia oraz ruch rowerowy na jezdni, który też pełni taką rolę).
24-11-2016 10:55:41
poznanianka
Celne uwagi piszących.Tylko niech radni p Lazarz i p. Dudziak czytają.Czyżbym się myliła .Pani Dudziak walczy o miejsca postojowe .Ale przed blokiem na ul. Lukaszewicza , który jest Jej b l i s k i są nasadzone drzewa , wysokie krawęzniki . Stoi śmieszny, bo na malutkie papierki k o s z do smieci. Wyrzucając p a p i e r e k , wchodzę na jeszcze nie wyrośniętą trawą. I jak tu wierzyć ,że r a d n i (a ) w a l c ż a , aby nie zabierać miejsc postojowych. N i e zabierać innym , ale moja c h a t a ma być oazą spokoju ,zieleni i żadnych miejsc postojowych przy budynku.
24-11-2016 06:32:22
Stefan Siarzewski
Panie prezydencie mam jedno zasadnicze pytanie - dlaczego w Poznaniu promowana jest tak bardzo sezonowa zachcianka w postaci jazdy rowerem? Drugie moje pytanie gdzie są rowerzyście jak pada deszcz, jak jest mróz lub tez pada śnieg? Panie prezydencie to, że co jakiś czas jeździ Pan rowerem do tego dosyć nieporadnie (wywrotka na Św. Marcinie), to nie znaczy, że całe miasto ma być zapełnione tymi idiotycznymi ścieżkami rowerowymi, które w opisanych powyżej przypadkach świecą pustkami.
23-11-2016 21:02:11
M.
@mk35, jednak jak już rowerzyści korzystają z chodnika, to powinni przestrzegać bezwzględnego pierwszeństwa pieszych, prawda? I jeszcze jedna uwaga, statystyki nie obejmują wszystkich wypadków, ale jedynie te zgłaszane. Powtórzę jeszcze raz - po pierwsze edukacja!
23-11-2016 16:02:39
mk35
@M.: Nie piszę o innych państwach, a o innych polskich miastach, gdzie można założyć, że stosunek do przepisów jest taki sam. I w tych miastach nie doszło do pogorszenia bezpieczeństwa po wprowadzeniu kontraruchu (Gdańsk, Kraków, Radom). W każdej grupie uczestników ruchu (kierowcy, rowerzyści, piesi) znajdują się osoby uważające, że ich przepisy nie obowiązują. Inna sprawa, że rowerzyści nie są tak niebezpieczni jak się ich przedstawia - chociażby większość wypadków, w których bierze udział samochód i rower ma miejsce z winy kierowcy samochodu (stosunek ok. 60/40). Jeszcze jedna uwaga - często mamy taką infrastrukturę rowerową (czyli jej brak), że jazda po chodniku to jedyne rozsądne wyjście. Jeśli chcesz z tym walczyć, to powinnaś być zdecydowanie za budową infrastruktury rowerowej.
23-11-2016 15:31:48
M.
@mk35, doświadczenia innych państw, na których się wzorujemy (Holandia, Dania, Niemcy) pokazują, że rowerzyści nie rozjeżdżają pieszych na chodnikach. U nas można zaobserwować coś innego. Przepisy jedno, rowerzyści (kierowcy i piesi też) swoje. Sama jeżdżę rowerem, ale dostrzegam sporą grupę fanów dwóch kółek, którzy uważają, że ich przepisy nie obowiązują. Np. facet jadący jezdnią na Moście Dworcowym bez trzymanki, bo akurat wysyłał sms-a; ludzie śmigający po Kaponierze nie zwracający uwagi na światła, bo jadą po "czerwonym dywanie", więc czują się zwolnieni z przestrzegania przepisów. Jak często widujesz rowerzystów przeprowadzających rower przez przejście dla pieszych? Na Głogowskiej normą jest jazda po pasach slalomem między pieszymi. Trzeba zacząć od porządnej edukacji!
23-11-2016 14:59:30
Hania
Puste wypowiedzi pana Jaskowiaka....no i jak dodaje p.Jaskowiak: "W ciągu dwóch lat na terenie targów poznańskich powstanie parking wielopoziomowy na kilkaset samochodów. Zabiegam o to, aby mogli korzystać z niego również mieszkańcy – dodał prezydent Jaśkowiak." A ja dodam: Puste gadanie, tak nie bedzie. Jacy mieszkancy ? Lazarza ? bo o Lazarzu tu mowimy. "M" ma racje bedzie wiecej wypadkow rower kontra samochod to jest pewne ! i tego takze sie obawiam.
23-11-2016 14:45:37
mk35
@M.: Doświadczenia innych polskich miast pokazują, że wprowadzenie kontraruchu nie zwiększa niebezpieczeństwa - proszę wygoglować sobie "kontraruch bezpieczny gdańsk".
23-11-2016 14:09:32
M.
Odnoszę wrażenie, że dyskusja nad projektem Rowerowy Poznań została sprowadzona do problemów z parkowaniem. Jak słusznie zauważyła p. Agnieszka trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie bezpieczeństwo czy wygoda. Moje zastrzeżenia dot. zmian w organizacji ruchu wynikają z obawy czy wprowadzenie kontraruchu nie spowoduje większej liczby wypadków. Niestety spora część rowerzystów jest z przepisami na bakier. Tylko dzisiaj widziałam 3 rowerzystów jeżdżących po Parku Wilsona (obowiązuje zakaz), wszyscy ze smartfonami w łapkach, którym matki z dziećmi musiały schodzić z drogi. Również dzisiaj widziałam cyklistę jadącego chodnikiem po Niegolewskich, który przeciął Głogowską na czerwonym i pomknął chodnikiem w kierunku Areny. Zwyczajnie obawiam się, że po wprowadzeniu kontraruchu w kilku miejscach nagle na wszystkich ulicach będziemy mogli spodziewać się rowerzystów jadących pod prąd. Generalnie mamy wstręt do przestrzegania prawa i dla pewnej części rowerzystów zgoda na przejazd pod prąd będzie jednoznaczna z taką jazdą na każdej ulicy.
23-11-2016 11:45:54
Agnieszka Michalak-Pietkiewicz
Odniose się do sytuacji która obserwuję codziennie - okolice ul. Sczanieckiej, Morawskiego, Kasprzaka - niestety nielegalne parkowanie wplywa na ograniczenie poziomu bezpieczeństwa, ograniczenie widoczności, a faktem jest ze parkowanie na dziko można zaobserwować prawie na każdym skrzyżowaniu i kawalku zieleni. W tym wypadku trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie - bezpieczeństwo czy wygoda. skrzyżowanie Morawskiego/Kasprzaka generuje duzy ruch pieszych, a parkujace u wylotu ulic samochody znacznie ograniczaja widoczność. Wzdluz Kasprzaka przy Morawskiego 1 skwer zieleni zostal zdewastowany przez samochody, obecnie auta rozjezdzaja teren chodnika ktory objety jest remontem. Problem z parkowaniem jest ale bez przesady - jakos zawsze udaje mi się znaleźć legalne miejsce, niestety czasem trzeba przejść się kilka metrów tylko trzeba chcieć.
23-11-2016 10:44:50
swojak
Projekt A. Glapy to plagiat, takie projekty już dawno zostały odrzucone. Pani Glapa niech nic już więcej nie robi do upłynięcia kadencji bo za co się wezmie to jest tylko problem. Podobnie niech postąpi p. M. Łazarz
23-11-2016 10:27:40
Olga
Pomijam rowerowy Poznań , ale ustawienie ławeczek w odległości kilku cm. od jezdni to absurd. A wszystko po to , by uniemożliwić parkowanie! Zwróciłam uwagę , że usytuowane są w pobliżu sklepów a alkoholem. Pijaczki i piwosze będą mieli gdzie siedzieć.Współczuję mieszkańcom. Nie będzie samochodów ,będzie inny smród - alkoholu i moczu. Zamienił stryjek siekierkę na kijek!BRAWO DLA TYCH BZDURNYCH " PROJEKTÓW!!!!!
23-11-2016 09:07:32
Lazarus
Świetna droga. Najpierw zaprośmy do pracy ludzi z innych miast i województw oraz Ukraińców i studentów z całego kraju, następnie zlikwidujmy miejsca parkingowe co by się wszyscy pokisili we własnym sosie, a na końcu zaplanujmy parkingi wielopoziomowe do realizacji za "x" lat (oczywiście tylko w wybranych miejscach Poznania). Czy to jest rozsądne rozwiązanie? Czy w Polsce zawsze trzeba wszystko zaczynać od niewłaściwej strony? Proszę się przyjrzeć nr rejestracyjnym na terenie Poznania...część ludzi, którzy tu przyjadą do pracy/na studia nie poruszają się tylko komunikacja miejską. Oni korzystają również z aut i muszą je gdzieś zaparkować. Myślę, że czas w końcu POMYŚLEĆ o konsekwencjach pewnych poczynań i wziąć pod uwagę naturalne ruchy migracyjne.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: