Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

W Parku Kasprowicza powstał wybieg dla psów. Właściciele narzekają na zbyt niskie i ostre ogrodzenie - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
W Parku Kasprowicza powstał wybieg dla psów. Właściciele narzekają na zbyt niskie i ostre ogrodzenie
05-09-2016 02:08   Janusz Ludwiczak
Właściciele czworonogów mogą już swobodnie spuszczać swoje pupile z uwięzi. W Parku Kasprowicza powstał wybieg dla psów. Jak zwracają uwagę osoby wyprowadzające psy na spacer - wybieg ma zbyt niskie i ostre ogrodzenie.

Jak informowaliśmy w lipcu wybieg dla psów pierwotnie miał powstać w 2014 roku, jednak na przeszkodzie stanęły fundusze. W końcu w ramach budżetu na ten rok udało się przeznaczyć 32 tys. zł na ten cel.

Wybieg dla psów w Parku Kasprowicza miał być gotowy do końca sierpnia. Prace rozpoczęły się dopiero w środę, 31 sierpnia, udało je się zakończyć w piątek.

Wybieg ma ok. 2,5 tys. m kw. powierzchni, posiada dwie śluzy. Wybiegi dla psów zostały już wyznaczone w Parku Jana Pawła II na Wildzie, w Parku Mazowieckiego na Starym Rynku, na Cytadeli, w parku Nad Wartą, na os. Tysiąclecia czy w Parku Wodziczki na Sołaczu.

Zarząd Zieleni Miejskiej realizując postulaty mieszkańców Poznania, szczególnie tej grupy, która posiada psy wyznaczył na terenie niektórych parków sektory, w których czworonogi pod okiem swoich właścicieli mogą być spuszczone z uwięzi – informuje Zarząd Zieleni Miejskiej.

Jednak są osoby, którym nie podoba się wybieg dla psów.

To jest duży obszar, który jest ogradzany. Jako mieszkańcy jesteśmy zbulwersowani. To jest teren, gdzie bawią się dzieci. Dla mnie jest to porobiony pomysł. Wybieg jest zbyt blisko naszych bloków – powiedziała w rozmowie telefonicznej do portalu lazarz.pl Małgorzata [nazwisko do wiadomości redakcji], mieszkanka ul. Chociszewskiego.

Narzekają również właściciele psów. Na facebookowej Nieformalnej Grupie Łazarskiej wywiązała się duża dyskusja.

120cm - taką wysokość ma ogrodzenie budowanego właśnie wybiegu dla psów w Parku Kasprowicza. Ogrodzenie zakończone jest u góry wystającymi metalowymi prętami. Czy Rada Osiedla zamierza odebrać tę inwestycję finansowaną z budżetu RO? Płot powinien być wyższy. Pytanie, czy jesteście w stanie sprawić, by wymieniono elementy na wyższe. To co powstało nie spełnia standardów oczekiwanych przez użytkowników. Szkoda, że podejmowanie decyzji o tak kluczowym elemencie wybiegu wyglądało jak wyglądało – zauważa Andrzej Janowski.

Mój pies już wczoraj pokazał gdzie ma takie ogrodzenie gdy wleciało mu tam jego kółeczko zrobił hop ze sporym zapasem jeszcze – wskazuje Olii.

Czy ci, którzy stawiają to ogrodzenie zdają sobie sprawę z tego, ze będą z niego także korzystać psy dla których 120cm to żadna przeszkoda? Ludzie! Włączcie, do cholery, myślenie!!! – dodaje Pauka Be.

Na orliku był podobny motyw :) po siódmej przebitej piłce dyrekcja gimnazjum 33 nakazała pozaginać pręciki. różnica jest taka, że my traciliśmy tylko piłki.... – uważa Artur Silski.

Rada Osiedla Św. Łazarz będzie wnioskować o podwyższenie ogrodzenia.

Ustaliliśmy wysokość na 1,3 m. Pierwotnie Rada Osiedla Św. Łazarz proponowała 1,5 metra wysikości, a ZZM 1 metr. Ale panele ogrodzenia miały być takie jak te które są na placu zabaw. Czyli zakończone owalnie. Brak tych zakończeń to właśnie ta różnica 10 cm. Będziemy kontaktować się z ZZM. Proszę spojrzeć na całą sprawę w szerszym kontekście. Dotychczas istnieje w parku wybieg dla psów, oficjalnie wyznaczony, przy ul. Reymonta. Bez ogrodzenia. Tam też można wypuszczać psa bez smyczy. I nikt nie wnioskował by ten teren ogrodzić. Chcieliśmy dodatkowo wyznaczyć teren dla psów bliżej głównych alejek. Ma być to nawet nie tyle wybieg co plac zabaw. Dlatego też w środku planujemy w porozumieniu z właścicielami psów zaprojektować wyposażenie tego placu zabaw. Ma być on atrakcyjny dla czworonogów. Może dzieki temu nie będą z niego uciekać tuż po spuszczeniu ze smyczy. Wiem że płot mógłby być wyższy. Ale weźcie państwo pod uwagę że on nie ma też zbytnio ingerować w wygląd parku. To nie jest na wpół dziki lasek marceliński tylko park w środku miasta i moim zdaniem płot o wysokości 1,8 wyglądał by w tej przestrzeni fatalnie. Inną sprawą jest zakończenie płotu, tak jak już pisałem miało być ono zagięte tak jak na placu zabaw – podsumowuje Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.


R E K L A M A

Komentarze (25)

04-10-2016 21:49:17
Beata
Gratulacje ! Od roku walczyliśmy o wybieg na os. Zwyciestwa i udało sie ! Bedzie instalacja wybiegu a właściwie placu zabaw dla mieszkancow z psami , prawda jednak , że U.M. P wydał zalecenia dla nowo powstałych wybiegów , śluzy min. 2 , brama techniczna i wys. ogrodzenia min. 170 cm ! zazdroscimy Wam obszaru , nasz niestety bedzie mniejszy , choc zalecenia to min. 2000 m2 , jeszcze raz Gratuluję ! Bezpieczne psiaki w mieście , to na tym nam powinno wszystkim zależeć !
20-09-2016 10:40:25
władek
Bez przesady psia orkiestra nie trwa całymi godzinami ,pieski biegają bawią się aż miło na nie popatrzeć ,pewnie jesteśmy sąsiadami bo wybieg znajduje siś też przy budynku w którym mieszkam i w niczym mi to absolutnie nie przeszkadza ,gorszym problemem są dla mnie wiecznie krzyczące małolaty pod wpływem wszelkiego typu używek i ta 'starsza napita" młodzież"przesiadująca i krzycząca nocami na ławkach wykrzykująca różne wulgaryzmy .To jest problem!
14-09-2016 19:54:10
Mieszkanka
Od kilku dni mam pod oknami psią orkiestrę. Psy, stłoczone na niewielkim w gruncie rzeczy, ogrodzonym płotem terenie, chcą się bawić, wchodzą w interakcje z innymi psami i ciągle szczekają. Trwa to godzinami. Z tego punktu widzenia jest to zły pomysł. Czy tworząc ten "wybieg" pomyślano o mieszkańcach okolicznych domów? O ich prawie do wypoczynku?
09-09-2016 10:07:07
pozytywny
POZYTYW,POZYTYW I JESZCZE RAZ POZYTYW!!!!!!!!
08-09-2016 14:59:53
sam
czytając te wszystkie komentarze widać ,że naród Polski wiecznie nie zadowolony i cóż sie dziwić ,że taką właśnie mamy opinię na świecie.Przechodziłem tam wczoraj póżnym popołudniem i widać,ze miejsce to cieszy się duzym powodzeniem.JESTEM NA TAK!
08-09-2016 14:56:15
kasia
Jak najbardziej jestem na tak !!!wreszcie piesiulki mają swoje miejsce.ogromny POZYTYW***!!!***
08-09-2016 14:53:33
sunshine
Powinni zakazać trzymania złośliwych ludzi w blokach złośliwy sapiący lokator,może zarazić wścieklizną i złą energią Kiedy człowiek nauczy szanować się nawet najmniejsze stworzenie,wtedy nikt nie będzie musiał go uczyć jak kochać drugiego człowieka.Miłość do zwierząt jest ciasno powiązana z dobrem ludzkiego charakteru i śmiało można powiedzieć,że ten który jest okrutny dla zwierząt nie może być dobrym człowiekiem...Pomysł z wybiegiem dla psiaków jak najbardzie brawo dla Rady osiedla:)
07-09-2016 15:41:10
Negatyw
@ z Łazarza: wielki plac bez cienia pod kawałkiem drzewa. Jedna wielka patelnia. Czy ów plac musi oznaczać, że to co jest - ma się zamienić w ruinę...?!!!! Swoją drogą, powinni zabronić trzymania psów w bloku. Dlaczego ma mnie mijać i obwąchiwać wielkie sapiące bydlę na klatce schodowej?!!
07-09-2016 12:02:50
sun
druga bramka co za pytanie?Dokładnie po to. Przy dużej ilości psów nawet przy podwójnej bramce trzeba uważać, żeby żaden nie uciekł.
07-09-2016 12:00:21
Boo
Padło pytanie po co druga furtka .Po to, by np wychodząc ze swoim psem nie wypuścić innego. Wchodzisz przez jedną bramkę, patrzysz, czy z Tobą nie ma innych psów, zamykasz ją i przechodzisz przez następną :) Ja tak to zrozumiałam.
07-09-2016 11:54:21
F5
Szczęśliwe czworonogi zadowoleni ich posiadacze nic dodać nic ująć pozytywny jest fakt,że są ludzie którzy mają dobre serduszko dla zwierząt:););)
07-09-2016 11:47:02
toldiszon
Wielki pozytyw za serce dla czworonogów!!!
07-09-2016 11:40:21
***
Ktoś wspomniał,że dzieci maja mały plac zabaw ?wystarczy przejść kilkanaście metrów w stronę areny i jest przepiękny duży plac zabaw dla dzieci :)Nikt nie pomyślał o psach przed dziećmi ..Dzieci mają piękne miejsce do zabaw jest też silownia dla aktywnych plywalnia arena i w koncu psy też mogą swobodnie wyhasać się. Całkiem Fajne te nasze łazarskie rejony .
07-09-2016 11:34:44
Afronis
Czytając te wszystkie komentarze nasuwa się do głowy tylko jedno stwierdzenie,że Polakom nie da się dogodzić jak zwykle wszystkim wszystko nie pasuje a już najbardziej tym którzy się nudzą i szukają sensacji prościej mówiąc szukają dziury w całym .Zdążlismy się chyba przyzwyczaić ,że najbardziej niezadowolone osoby to przeważnie te którym w źyciu nic nie wychodzi sami nie maja pomysłu na nic i siedzą tylko i krytykują.Ja osobiście gratuluje wspanialej inicjatywy pomysłodawcom tego projektu.
07-09-2016 11:21:39
B/L
Wspaniały pomysł ,od dawna marzyliśmy o tym by psiaki mogły swobodnie pobiegać zwłaszcza te duże ,których w innych miejsca nie wolno puszczać.Wybieg bardzo dobrze ogrodzony płotem którego żaden pies nie jest w stanie przeskoczyć ani tez podkopać się żeby uciec. Wyposażony w podwójna furtkę żeby swobodnie można było zapiąć na smycz nawet te najtrudniejsze do złapania pieski .Bardzo dziękuje w imieniu wszystkich posiadaczy czworonogów pomysłodawcy tego projektu:))))
07-09-2016 08:30:12
z Łazarza
NEGATYW -a dzieciaki mają niewielki i do tego w tragicznym stanie plac zabaw, z rozsypującymi się piaskownicami. Dzieciaki mają nowy plac zabaw z wieloma urządzeniami w środku parku a ten przy wybiegu to pozostałość po" starym" placu który nie będzie reaktywowany.
06-09-2016 20:17:43
Negatyw
Widziałem to dzisiaj na żywo. Kejtry biegają na wielkim placu po trawie, a dzieciaki mają niewielki i do tego w tragicznym stanie plac zabaw, z rozsypującymi się piaskownicami. Żenada (!!!).
06-09-2016 16:41:15
zainteresowana
Ja również sądziłam , że wybieg dla psów powstanie w części która jest od strony ul Reymonta a to z tej przyczyny , że na planie parku jest on wlasnie tam uwzgledniony. Niestety nigdy ten teren nie był ogrodzony a to błąd bo tam jest idealne miejsce na plac dla psów i wystarczyło ogrodzić to z dwóch stron - za ławkami i koło górki i byłby wybieg jak ta lala. Kiedys puściłm swojego psa na rzekomym wybiegu od strony Reymonta a tam siedziało kilku panow pod wpływem alkoholu i mieli pretensje , że moj pies biega luzem. Na moje oznajmienie im , że tutaj jest wybieg dla psów , roześmiali sie i zapytali gdzie jest jakakolwiek tabliczka informująca o tym ,że tu jest wybieg i po co są te ławki. Uznali , że skoro są tam łąwki to są one przeznaczone dla nich a nie dla wlaścicieli psów. Gdyby ogrodzono teren przy Reymonta to nie dość , że kosztowałoby to mniej niż 32 tys to jeszcze wszyscy byliby zadowolenie a psy miałyby spory teren do biegania . Tam są juz ławki , kosze na psie kupy i ogrodzenie wystarczyloby postawić z dwóch stron bo od strony basenu i przedszkola już ogrodzenie praktycznie jest. Ale niestety nikt o tym nie pomyślał- najgorsze jest , że nad tym wszystkim mysla zawsze " madre głowy " a im dłużej myślą tym gorzej im to wychodzi.
05-09-2016 21:53:58
A.L.
Skoro wybieg dla psów miał mieć symboliczne ogrodzenie,to wystarczyło postawić płotek wys.30cm taki piękny, co by "nie ingerował w wygląd parku". Tylko trzeba by go nazwać wybiegiem dla właścicieli psów, a nie wybiegiem dla psów. Jak nie miał w oczy koleć,to trzeba było prawdziwy wybieg zrobić z tyłu, tam gdzie jest tzw.wybieg wolny. Swoją drogą myślałam, że właśnie tam powstanie....Pozostaje dalej jeździć na Polankę - na Normalny wybieg spełniający swoje zadanie. Żenada.
05-09-2016 16:14:21
Hania
Lubie pieski, nie mam pieska, mam kotke. Ale tak sobie mysle teraz, ze chyba trzeba bedzie napisac wniosek o wyznaczenie terenu na ogrodzona klatke z daszkiem, jakies 1500 metrow kwadratowych dla kotkow i jeszcze do tego musi to byc atrakcyjne i wyposazone w zabawki dla kotkow :):):) A co ! :):):) A dalej mozna tez wnioskowac o wyznaczenie terenu i ogrodzenie dla innych stworow. To juz naprawde zakrawa na kabaret. Dac palec to chca dlon, dac dlon, to chca reke itd. Ludzie opamietajcie sie ! Zrobcie zakonczenia owalne nie ostre i chyba dosc w temacie.
05-09-2016 14:49:57
M.
@Andrzej Janowski, co prawda nie mam na imię Karolina, ale zdaje się, że pytania były skierowane do mnie. Celem ogrodzenia terenu jest wyraźne zaznaczenie miejsca, po którym psy moga biegać bez smyczy. Przy okazji jest to też sygnał dla pozostałych uzytkowników parku, że jest to teren o specjalnym przeznaczeniu. Śluzy natomiast mają zagwarantować to, że spuszczony ze smyczy pies pobiegnie we właściwym kierunku oraz to, że z wybiegu pies wyjdzie już prowadzony, a nie luzem. Robicie Państwo raban o 10cm, bo o tyle jest niższe ogrodzenie. Czytam wypowiedź Pauki Be, że dla jej psa 120 cm to żadna przeszkoda. W takim razie uzgodnione 130cm przeszkodą też by nie było.
05-09-2016 12:41:48
Andrzej Janowski
Karolino, jeśli Rada Osiedla wydaje 30.000 zł na wybieg dla psów, to oczekiwanie, że będzie on bezpieczny, funkcjonalny i będzie spełniał standardy nie jest moim zdaniem niczym niestosownym. Oczywiście zgadzam się z tym, że pies powinien być ułożony, a właściciel za niego odpowiada. Tylko po co w takim razie w ogóle ogrodzenie i po co śluzy z podwójnymi drzwiami? Jaki jest cel ogrodzenia na wybiegu i jaki jest cel drzwi ze śluzami? Pozdrawiam
05-09-2016 11:13:28
M.
Psy mogą biegać bez smyczy na wybiegu, co nie zwalnia ich właścicieli z opieki nad nimi. Nawet najwyższy płot nie pomoże, jeżeli zwierzak nie jest ułożony. A jeszcze za chwilę dowiemy się, że psy moga przekopać się pod ogrodzeniem (oczywiście z winy Rady Osiedla, bo nie zaplanowała betonowych fundamentów głębokich na metr). Drodzy właściciele, proponuję wymagania zacząć od siebie. Znam wiele osód, których domy są ogrodzone płotem o wysokości 1 metra, a ich psy jakoś nie przeskakują na chodniki czy jezdnie. Istnienie wybiegu nie zwalnia od dopilnowania psa.
05-09-2016 10:53:40
x
Szkoda, że plac zabaw obok wybiegu nie jest przedmiotem troski P. Olszaka. Ławki mające złe proporcje, dziury z butelkami po piwie. Żeby to ogarnąć nie potrzeba konsultacji.
05-09-2016 07:14:22
paramido
Lekiem na bylejakość Polski jest wykreślenie ze słownika przez wszelkiego rodzaju decydentów wyrażenia "moim zdaniem". Przy zarządzaniu należy w jak największym stopniu kierować się wiedzą ekspertów i fachowców z dobrą historią pracy. A swoje zdanie może mieć respondent badania, co też powinno mieć wpływ na decydentów. Wsłuchiwanie się we własne wewnętrzne przekonania czy opinię ulubionej sąsiadki i jej szwagierki, to nie to. Proszę brać przykład z dobrych, rozwijających się przedsiębiorców, którzy przed każdą inwestycją stają na głowie, aby mieć jak najpełniejszą informację, a następnie dokładnie pilnują jej realizację.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: