Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ulica Roosevelta ma zostać przemianowana na Lecha Kaczyńskiego - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ulica Roosevelta ma zostać przemianowana na Lecha Kaczyńskiego
19-02-2016 07:41   Janusz Ludwiczak
Komisja ds. nazewnictwa ulic pozytywnie zaopiniowała projekt przemianowania ulicy Franklina Roosevelta na odcinku od Ronda Kaponiera do Mostu Dworcowego na Lecha Kaczyńskiego. Stanowisko w tej sprawie ma podjąć niebawem Rada Osiedla Św. Łazarz. Inicjatorem pomysłu są radni PiS, którzy chcą, by nie 32. prezydent USA, Franklin Delano Roosevelt, a właśnie tragicznie zmarły w katastrofie smoleńskiej prezydent RP Lech Kaczyński był patronem ulicy przebiegającej wzdłuż Targów.

Już w maju 2013 r. poznańscy radni z Komisji Kultury i Nauki nie chcieli, by prezydent USA Franklin Delano Roosevelt był patronem ulicy przebiegającej wzdłuż Targów od Mostu Dworcowego przez Kaponierę i Teatralkę na Jeżyce.

Jest to jedna z najgorzej zasłużonych osób dla Polski w historii XX wieku. Oprócz zbrodniarzy i najeźdźców trudno byłoby znaleźć człowieka, który by nam bardziej zaszkodził – powiedział w maju 2013 r. Przemysław Alexandrowicz, Radny Miasta Poznania z PiS.

Część radnych uważała, że prezydent USA Franklin Delano Roosevelt współpracował ze Stalinem i przyjął niekorzystne dla Polski ustalenia Konferencji Jałtańskiej. Wtedy radni zasugerowali, by ulicę Roosevelta przemianować na... Roosevelta, też prezydenta Stanów Zjednoczonych, ale o imieniu Theodor. W październiku zeszłego roku radni PiS zaproponowali, by nowym patronem ulicy został tragicznie zmarły w katastrofie smoleńskiej prezydent RP Lech Kaczyński.

Franklin Delano Roosevelt nie był wielkim miłośnikiem Polski i nie podejmował działań na rzecz naszego kraju. Ten patron powinien zniknąć z mapy Poznania. Upamiętnienie byłego prezydenta jest bardzo dobrym pomysłem. Jest to oddolna inicjatywa osób zrzeszonych w Klubie Gazety Polskiej. Ta propozycja dotyczy fragmentu ulicy bezadresowego między Rondem Kaponiera a Mostem Dworcowym. Tam jest tylko jeden budynek, więc nie powinno być problemów z przemianowaniem nazwy ulicy – powiedział w październiku 2015 r. Szymon Szynkowski vel Sęk, ówczesny przewodniczący klubu poznańskich radnych Prawa i Sprawiedliwości.

Powraca sprawa przemianowania fragmentu ulicy Franklina Roosevelta na odcinku od Ronda Kaponiera do Mostu Dworcowego na Lecha Kaczyńskiego. Do połowy marca opinię w tej sprawie ma wydać Rada Osiedla Św. Łazarz i Rada Osiedla Jeżyce. Niewykluczone, że głosowanie na sesji łazarskiego samorządu pomocniczego będzie tajne.

O opinie w tej sprawie poprosiliśmy miejskich radnych wybranych m.in. z okręgu nr 2, który obejmował Łazarz.

Uważam, że powinna być ulica Lecha Kaczyńskiego. Nie jest to za wcześnie, minęło już prawie 6 lat. Nie mamy za dużo ulic reprezentacyjnych, które są wolne, a nie będziemy zmieniać innych, nie oto przecież chodzi, by wywołać nieporozumienia. Należy upamiętnić prezydenta Lecha Kaczyńskiego, który zginął tragicznie w katastrofie smoleńskiej. Mam nadzieję, że rada osiedla nie będzie tego blokować i wyda pozytywną opinię – powiedziała Lidia Dudziak, Radna Miasta Poznania z PiS.

Z tego co wiem większość jest za tym pomysłem. Franklin Roosevelt nie zasługuje na to, by miał swoją ulicę w Poznaniu. Kto po wojnie nas rozebrał i zniewolił - właśnie Roosevelt. Lech Kaczyński był prezydentem Polski, który zmarł tragicznie. Jest już w Polsce wiele ulic, skwerów i placów, które noszą imię Lecha i Marii Kaczyńskich. Ulica ta jest w centrum miasta, przemianowanie odbędzie się bezkosztowo, nie ma tam żadnych adresów – sądzi radny Janusz Kapiściński z Prawa i Sprawiedliwości.

Mam wątpliwości wobec przemianowywania istniejących już nazw ulic, to zawsze wywołuje perturbacje związane z planami miast, adresami. Mieszkańcy przyzwyczajeni są do nazw ulic, które obowiązują od lat. Lech Kaczyński jest to postać zasłużona dla Polski, jednak niekoniecznie powinien być patronem ulicy właśnie w tej lokalizacji. Przy ul. Roosevelta jest punkt adresowy - chociażby powstający biurowiec Bałtyk, który otrzymał adres Roosevelta 22. Nie jestem też za tym, by zmieniać nazwę ulicy z odzysku, tylko po to, by kogoś uhonorować. Należałoby jeszcze poczekać z ulicą Lecha Kaczyńskiego, nie opadły jeszcze emocje związane z katastrofą smoleńską – uważa Łukasz Mikuła, Radny Miasta Poznania z PO.

Jestem przeciwko zmianie nazwy tej ulicy. Nie podoba mi Franklin Delano Roosevelt jako postać historyczna i jako patron tej ulicy, z uwagi na jego postawę wobec Polski i brak reakcji na holocaust o którym był informowany. Od dawna proponuję, by patronem tej ulicy był Theodor Roosevelt, wcześniejszy Prezydent USA, życzliwy odzyskaniu przez Polskę niepodległości. Po za tym przemianowanie ulicy Franklina Roosevelta na Theodora Roosevelta nie spowoduje całkowicie żadnych kosztów. Mieszkańcy i firmy nie będą musiały ponosić kosztów związanych z wymianą dokumentów – zauważa Katarzyna Kretkowska, radna Zjednoczonej Lewicy.

Z radnym Krzysztofem Skrzypinskim mimo wielu telefonów w czwartek nie udało nam się skontaktować.

Ulica Roosevelta zabudowana jest jedynie po stronie zachodniej. Obecny patron został nadany dopiero w 1956 roku. Początkowo ulica ta zwała się Glogauerstrasse. Najstarszy budynek przy tej arterii powstał na przełomie lat 1928 i 1929 roku na otwarcie poznańskiego Expo, czyli Powszechnej Wystawy Krajowej. Więcej o tej ulicy w 66. odcinku naszego cyklu "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic".
ZOBACZ TAKŻE: Początkowo była przedłużeniem Głogowskiej, później patronował jej Marszałek Foch - ul. Roosevelta


R E K L A M A

Komentarze (86)

04-08-2016 22:55:45
śmieszna
P o z n a n i a k . Proszę czytaj ze z r o z u m i e n i e m ..Właśnie uświadamiałam m.in. radnym ,że to chybiona sprawa i i r o n i c z n i e uświadamiałam ile w tym farsy.Brawo tym , którzy się wpisali i b a r d z o s z y b k o dostrzegli ten bezsens.
04-08-2016 15:58:01
Hania
A moze tak poprostu ulice nazwac ul.Targowa, od naszych Targow ? Jestem przeciwko nazwie ulicy Lecha Kaczynskiego. Dla mnie za dosc, ze lezy na WAWELU !!! moze starczy co ?
04-08-2016 13:07:53
eka z małeki
Gorsze od ślepoty jest ZAśLEPIENIE...........!!!!!!!!!!!!!!
03-08-2016 23:10:14
poznaniak
@śmieszna: w Poznaniu jest już ul. Jana Pawła II - na Ratajach
03-08-2016 22:51:42
śmieszna
Proponuje Jana Pawła II i będzie po sprawie.Są ulice, skwery, szkoły,ronda,place, różne i różniste gadżety aż strach patrzeć.Zamieńmy jeszcze Rooseveltal i niech będzie szkoła im.Kaczyńskiego, skwer , ulica, plac i d u ż o pomników. Napiszę p r z e w r o t n i e będzie " łatwiej i prościej. ' Będziemy musieli t y l k o spamiętać albo nazwę Jana Pawła II albo Kaczyńskiego.
03-08-2016 12:51:37
A
Akurat teraz, to czytam,i szlag mnie trafia jak można wszystko nazwać i stawiać pomniki na każdym placu imieniem tego co połowa albo 3/4 polaków go nie lubi,ma wydra chcą Kaczyńskiego zrobić chyba świętym ,kij ma dwa końce ,żeby te pomniki nie zostały pomalowane ,zniszczone,a z Wawelu Lech wyniesiony,jak PiS będzie się tak rządził to polacy nie wytrzymaja
02-03-2016 12:09:17
Antonina
Uważam że to drobna przesada nasi radni niech się zajmą poważniejszyni sprawami...niż podlizywaniem się stolicy.Dosyć w Warszawie mieszają .Poznaniacy jak słyszę mówią NIE to uszanujcie to.
01-03-2016 10:39:42
Zuzanna
Nie zgadzam się z na tą propozycję. Ulica Roosvelta powinna pozostać ulicą Roosvelta!!!
01-03-2016 00:09:24
M.
@toms, ul. Czarnucha nie jest rasistowska. To jest nazwa rodzaju gleby.
29-02-2016 22:14:02
czerstwy
To najbardziej absurdalny pomysł jaki słyszałem! Niech ci ludzie w domu sobie ołtarzyki stawiają. To był najgorszy prezydent po Dudzie od czasów wolnej Polski!
29-02-2016 12:18:42
TRutowski
NIE ZGADZAM SIĘ NA ZMIANĘ NAZWY ULICY KACZYŃSCY PRECZ Z ŁAPAMI OD POZNANIA
24-02-2016 13:17:41
toms
Dlatego najlepiej jest w USA. W Nowym Jorku ulice są numerowane i problemu nie ma. 5 lat to za wcześnie, by Kaczyński otrzymał imię. Jestem za tym, by ulice otrzymywały nazwy typu Radosna, Szczęśliwa, ulica Dobrej Nadziei czy Łaski Bożej. A co na Naramowicach mamy ulicę Czarnucha, która jest rasistowska. Czytałem ostatnio artykuł Pana Redaktora o tym, że brakuje w Poznaniu ulicy Targowej, a taka jest nawet na Pradze w Warszawie.
23-02-2016 03:23:07
liliana
Popieram !!! Mamy dużo szaletów miejskich bez nazwy.
22-02-2016 16:17:52
pawel
nie zgadzam sie na nazwanie tej ulicy nazwiskiem tego czlowieka
22-02-2016 07:51:35
MARAS
NIEZGADZAM SIĘ , SA INNI WIELCY LUDZIE, A NIE MAJĄ SWOICH ULIC, JESZCZE RAZ NIE I NIGDY!!!!
21-02-2016 22:16:32
x
Tak, jedna strona ulicy dla Lecha, drugą zostawić dla upamiętnienia Jarka i będzie następna część słynnego filmu, tym razem "O dwóch takich, co ukradli ulicę".
21-02-2016 18:50:32
Anka
Niech się Pani Dudziak weźmie do roboty, bo ostatnio to tylko osiołkami się zajmowała.
21-02-2016 16:53:33
Bebiko
Nie ma zgody mojej rodziny na taką zmianę nazwy. Kaczyński zginał w katastrofie na własne życzenie zmuszając załogę do lądowania we mgle. Gdyby nie zginął wylądowałby na śmietniku historii bo niczym wielkim dla Polski sie nie zasłużył.
21-02-2016 08:49:52
ann
ROOSVELTA można, a nawet trzeba zmienić, bez dwóch zdań!!! ale NIE na Kaczyńskiego........ :)
20-02-2016 20:50:45
morlock
W obecności wszystkich na tym portalu obecnych zwracam się z uprzejmą prośbą do Administratora niniejszego Portalu o udostępnienie, upublicznienie numeru IP osoby bezpodstawnie używającego mojego nicka . Prośbę motywuję faktem iż zamieszczony post z 15:33:21 dnia 19-02-2016 to manipulacja i nadużycie mojego nicka. Zamierzam wystąpić na drogę sądową by żadne bydło ( świadomy jestem użytej inwektywy) nie dopuszczało się ponownych ekscesów. Proszę o publikację pod niniejszym newsem. Z poważaniem -morlock.
20-02-2016 20:33:33
dedo
Chyba ktoś upadł na głowę, a co takiego p. Kaczyński zrobił, żeby mianować jego nazwiskiem ulicę...? Może nazwijmy ją nazwiskiem mojej babci, bo też tragicznie zmarła...żenada
20-02-2016 19:58:09
kk
NIEEE !! Zbeszczeszczeniu miasta w samym jego centrum sprzeciwiam się stanowczo.
20-02-2016 19:51:40
MIKI
NIE ! i jeszcze raz NIE!
20-02-2016 19:22:40
morlock
Ale się tu kundli nalęgło od wczoraj ? Przepraszam, ostatnio okien otworzyć nie można bo wali czosnkiem, cebulą, sadzą i burakami na Łazarzu że rzygać się chce . Wrócić autem pod dom również nie sposób. I niech se buraki ulice nazywają jak Wasi rodzice chcą, mam to w pompie.Ale wynośta się stąd. Macie kundle swoją "Olimpię" i na tym poprzestańcie. Jasna ......... mnie bierze. Dotarło?
20-02-2016 18:57:44
Ewa M
Sam pomysł to SKANDAL !!
20-02-2016 16:17:39
niezadowoliony
Ja proponuję zamiast Lecha K. Ferdynanda Kiepskiego!!
20-02-2016 13:02:12
Schuyler Colfax
Gwoli ścisłości, co do komentarza użytkownika malkament: "No proszę , nawet komuniści zostawili Franklina Roosevelta w spokoju a PIS-owcy nie odpuszczą " Użytkownik ten wyraźnie nie ogarnia. :D
20-02-2016 10:00:18
wlkp
To jefde8st cholerna buta!!!! Jako Poznaniak z krwi i kości, dziada pradziada nie życze sobie zmiany ulicy. Jeżeli juz koniecznie radni z PIs-u chcą podlizać się panu Jarkowi to powstają nowe osiedla wraz z ulicami. Tam proszę sie realizować!!!
20-02-2016 00:14:53
Negatyw
NIE NIE NIE !!!
19-02-2016 23:10:05
Poznanianka
Jako poznanianka z dziada pradziada stanowczo mówię NIE
19-02-2016 22:49:43
Bart
Stanowcze nie! Nie wypaczajmy historii!
19-02-2016 22:28:46
jozek444
jeden warty drugiego,podajcie prosze chociaz jeden przykład dlaczego kaczor ma zastąpić sprzedawczyka Polski w Jałcie?
19-02-2016 21:04:10
tsu
nie chcemy żeby poznańska ulica nosiła imię najgorszego prezydenta powojennej Polski! Zakłamywania historii i ogłupiania ciemnego pisowskiego ludu ciąg dalszy! PRECZ!
19-02-2016 20:54:25
Rafonix
ZMIENMY NAZWE ULICY Z RUSWELTA NA ZNANEGO POLSKIEGO JUTUBERA RAFONIXA !@!@!@!!!@@@@@@ POKA BYDLAKA POKA SOWE POZDRO RAFON!
19-02-2016 20:02:27
Kasinek
To, że zginął, na własne życzenie i za sprawą Jarosława wypychającego go do Katynia w celu rozpoczęcia z przytupem kampanii prezydenckiej, nie czyni go jeszcze godnym patronowania ulicy, ani czegokolwiek innego. Najgorszy prezydent przed dudą. Wcale go nie nienawidzę, no hate talk. Zwyczajnie-prawda. Jarek zaś przez wyrzuty sumienia pochorował się psychicznie. Mało tego-zakaźnie. Że też nie ma na to lekarstwa!
19-02-2016 19:53:13
Magda z Łazarza
Spędziłam na Łazarzu dzieciństwo i młodość,moi Rodzice nadal mają tu mieszkanie,Łazarz mam w sercu i jestem ZGORSZONA, to jest CHORY pomysł, mieliśmy większych prezydentów w historii niż Lech Kaczyński, tak wielu ludzi zginęło w tragicznych katastrofach,ale czy to jest wystarczający powód, żeby nazywać ich nazwiskami ulice? Jeżeli Roosvelt miałby "ustąpić" Kaczyńskiemu,to ja się DOMAGAM PRZYWRÓCENIA PARKOWI WILSONA nazwy Kasprzaka,skoro wraca bolszewickie widzenie świata,to Kasprzak będzie tu jak najbardziej na miejscu.
19-02-2016 19:36:51
Rino
składam poznaniakom wyrazy współczucia jeżeli taka będzie decyzja radnych
19-02-2016 19:13:16
tonny
Popieram! Niech będzie to ulica Bogusława Kaczyńskiego, którzy przynajmniej miał trochę związków z Poznaniem!!!
19-02-2016 19:07:45
Tomek
Dawno tu tylu troli nie bylo. Ciekawa sprawa...
19-02-2016 19:03:27
malkament
No proszę , nawet komuniści zostawili Franklina Roosevelta w spokoju a PIS-owcy nie odpuszczą . Co NATO powie nasz najlepszy przyjaciel i soujusznik z za oceanu ? Znowu jakiś minister poleci na piechotę do
19-02-2016 18:53:29
mago
Zgadzam się na Kaczyńskiego, ale BOGUSŁAWA. Zrobił znacznie więcej dla Polski od Lecha.
19-02-2016 18:25:05
pietro
Droga redakcjo, mam nadzieję, że po prostu pośpieszyliście się nieco z primaaprilisowym żartem. ;) Mam też nadzieję, że taka zmiana nie będzie miała miejsca, nigdy, bo tak jak Roosvelt zasłużył na sławę i szacunek, tak pan Kaczyński, nie zrobił nic, co by przysłużyło nam - obywatelom.
19-02-2016 17:56:53
jan Marejko niezgodny
Lidia Dudziak i Łukasz Mikuła, Katarzyna Kretkowska odejda a uliza zostane heheh I po hhulttaja nam zmiany. Wszak to sa koszty I kto za to zaplaci ..znow my. w pupe se wlozyc nalezy ten pomysl
19-02-2016 17:41:27
A.
Nikt, kto czyta Musierowicz, nie wpadłby na zmianę ulicy Roosevelta.
19-02-2016 17:34:00
Kotecki
Tego typu upamiętnienie powinno być ROZWAŻANE nie mniej jak 100 lat po śmierci. Zostawmy to przyszłym pokoleniom. One z perspektywy czasu najlepiej będą wiedziały, czy go zapamiętały od dobrej strony (oj, będzie ciężko bardzo...), czy złej.
19-02-2016 17:24:43
Poznaniak
Koniecznie nalesy isc za ciosem i odrazu zmienic Rondo Kaponiera na Rondo Marji Kaczynskiej wtedy nedzie mozna pomyslec o tym by miesiecznica Smolenska odbywala sie tez w Poznanu! Mozna by sie pokusic o pochod ulica Lecha Kaczynskiego i zawracac na radzie Mari Kaczynskiej!!!! A tak na powaznie radni z PISs puknijcie sie mocno w glowe!!!!!
19-02-2016 16:54:46
lolo
Pisiory się rozkręcają - za dwa lata złożą wniosek o zmianę miasta z Poznań na Pisnań
19-02-2016 16:47:45
Anka
Czy mieszkańcy Łazarza mogą się gdzieś wypowiedzieć w tej sprawie? Lub oficjalnie zaprotestować? Ktoś ma wiedzę na ten temat?
19-02-2016 16:26:40
pimpek
Kontr-propozycja : Al.Lecha Wałęsy lub ewent. dla połączenia rodaków: "Bolka,Lolka i Toli..."
19-02-2016 16:15:07
Anka
Nie on jeden zginął. Czym oprócz śmierci zasłynął żeby nazwe ulicy zmieniać. Żenada Państwo radni. Włazidupy i tyle.
19-02-2016 16:12:05
Normalna
Ja się na to stanowczo NIE ZGADZAM!!! To chore!
19-02-2016 16:07:59
Polak
Skąd u Was tyle nienawiści. Prezydent Lech Kaczyński zginął tragicznie w katastrofie. Powinien zostać upamiętniony.
19-02-2016 15:57:55
Andrzej
Pisolizy z Poznania, tacy jak Lidia Dudziak, Janusz Kapiściński i kilku innych chcą się przypodobać panu i władcy prezesowi pis, wobec nadchodzącego, wyjazdowego posiedzenia sejmu i senatu, jakie ma mieć miejsce bodajże w czerwcu tego roku, z okazji 1050 chrztu Polski. Ma ta tragedia odbyć się w Sali Ziemi na targach. Wjazd na imprezę od strony dworca. Przypadek ? Nie sąsdze....
19-02-2016 15:50:49
Tey
NIE KURNA! NIE! To się w głowie nie mieści! WARA OD UL.ROOSEVELTA! Nie pozwalam! Obywatel
19-02-2016 15:50:13
Bajer
Co Kaczyński zrobił dla Poznania??? Nic!!!! A co zrobił dla Polski??? Na jego rozkaz lądowania zabił ponad 90 osób!!! I takiemu kurduplowi nazwę ulicy dawać??? NIGDY!!! Nie h leci z braciszkiem na księżyc i resztę "pisiorów" niech wezmą ze sobą
19-02-2016 15:36:34
emeryt
Radzie Osiedla przed po..djęciem decyzji proponuję poczytać komentarze internautów.
19-02-2016 15:33:21
morlock
@Hania z 13:40 Dziwi mnie skąd tyle zajadłej nienawiści w postach osób które nawet nie zadeklarowały/zalogowywały się dotychczas jako nasi (Łazarza) mieszkańcy? Ustawka? Lub wielokrotna zmiana nicków na niniejszym portalu? A jako rodowity Łazarzanin i Poznaniak ( to nie ortobłąd) oświadczam że zawsze będę walczył z hołotą której się wydaje że mając POpleczników na Taborowej mogą "fszystko". A to, że nazewnictwo ulic ktoś zmienia znaczy o jego małostkowości ponieważ ciągnąc kasę z naszych podatków zmusza rodowitych mieszkańców do zmiany dowodu osobistego. A jak dla mnie to tanie nie jest. Jak ten lech powiem że jezdem za a nawet pszecif. Ps. A co tu nagle tyle przypełzłych "przybłędóf"? Łazarz Stolicą Polski czy co? Starczy idąc ulicami Łazarza poczytać blachy. :-(. Mają sianko by imigrować do Poznania to i na pyskowanie w lokalnym necie ich stać.
19-02-2016 15:20:36
Poznanianka z Łazarza
Nie ma mojej zgody na taka zmianę. Nikim wielkim Lech Kaczyński nie był. Nic szczególnego nie zrobił dla Polski, a dla Poznania to już wcale. Niech sobie jego imieniem nazywają ulice w Warszawie...im się taka kara należy. Kapuściński z Dudziakową to może niech ołtarzyk mu postawia na własnych posesjach jeśli czuja taka potrzebę oddawania hołdu, a Poznaniaków chorymi fantasmagoriami niech nie obarczają.Nigdy nie będę używała nazwy" Kaczyńskiego" tak samo jak nie używałam "Armii Czerwonej"...
19-02-2016 14:58:57
maga
Jako rodowita Poznanianka - NIE ZGADZAM SIĘ na ten kretyński pomysł !!!
19-02-2016 14:53:58
Jarek
Wywalić Roosevelta, ale nie zmieniać na Kaczyńskiego. Zły pomysł.
19-02-2016 14:22:58
PN!
Ci radni mogą sobie postawić nawet ołtarzyk Kaczyńskiego, ale w domu. Od Poznania wara!
19-02-2016 14:18:48
zeteka
NIGDY, NIE BĘDZIE ZGODY :-( PISLAMOWCY, nie liczcie na to !
19-02-2016 13:58:02
Łazarzanka
Jeden z głupszych pomysłów tej formacji
19-02-2016 13:52:38
Lazarczyk
Powariowali!! CHORE!!
19-02-2016 13:42:57
Włodzimierz Nowak
Ta ulica może mieć tylko jedną nazwę - FD Roosevelta przemianować na Theodora Roosevelta oraz drugi odcinek Marszałka Focha, które nosiła przed Drugą Wojną.
19-02-2016 13:40:34
Hania
@Pawel, masz racje ale obceni ludzie, ktorzy siedza na stolkach nawet nie maja pojecia kto to byl Foch. Wierz mi, ze nie wiedza. O Poznaniu wiedza niewiele i ze zdaniem Poznaniankow sie nie licza.
19-02-2016 13:37:37
rg
A pani Dudziak - zdrobnienie od nazwiska pseudo prezydenta niech się najpierw wytłumaczy z tego jak zniszczyła ZNTK w Poznaniu.
19-02-2016 13:25:33
Mr.Brightside
Mam nadzieję że głos rozsądku zwycięży i ten bezsensowny pomysł nie zostanie zrealizowany. Lech Kaczyński został już wystarczająco upamiętniony poprzez pochówek na Wawelu, także kontrowersyjny. A dla Poznania niby czym się zasłużył?
19-02-2016 13:10:25
prawdziwypolak
Ale tu kundli? Tfuuj?! Żydowskie kundle i tak nie ogarną
19-02-2016 13:05:10
van
Lech Kaczyński niczym szczególnym się nie zasłużył dla Polski. Nie ma powodu żeby w Poznaniu jego imieniem nazywać ulicę, to jakiś kiepski żart.
19-02-2016 12:41:17
Paweł
Dlaczego nie Ferdynanda Focha? Taka nazwę nosiła ul Głogowska przed wojną. Foch był marszałkiem Polski, dzięki niemu zawarto rozejm w Trewirze, który udaremnił niemiecką ofensywę wiosenną i uratował owoce Powstania Wielkopolskiego.
19-02-2016 12:10:48
spieprzaj dziadu!
To jakaś paranoja. Kto chciałby mieszkać na ulicy Kaczyńskiego? Może jeszcze zaczniecie organizowac tam miesięcznice? Widzę, że walka polityczna całkowicie niektórym przesłoniła zdrowy rozsądek.
19-02-2016 12:07:11
Poznaniak
Chyba ktos tu na głowę upadł!
19-02-2016 11:56:57
Łazarzanin.Poznaniak
Z materiałów znalezionych u Kiszczaka są dokumenty, że Lech i Jarosław Kaczyńscy są dziećmi "resortowymi"...
19-02-2016 11:44:41
tromta
" Ulica ta jest w centrum miasta, przemianowanie odbędzie się bezkosztowo, nie ma tam żadnych adresów." Co oni tam ćpają?! Ale może na odcinek od Dąbrowskiego do Poznańskiej, to już nigdy się nie zapuszczali.
19-02-2016 11:33:04
czytelnik
Bardzo dobry pomysł! popieram!
19-02-2016 11:22:20
as
Oho widac platformiany gorszy sort juz sie piekli, nie moze lepiej nazwac ul. Rudego Sprzedawczyka Polski za stanowisko w UE, albo Bula, który hanbil nasz kraj na arenie miedzynarodowej...
19-02-2016 11:15:03
Dona
To chyba jakiś niesmaczny żart! Mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie! Konieczna jest chyba manifestacja w mieście, żeby wybić z głów tak durne pomysły!
19-02-2016 11:13:25
A
Proponuje Theodor Roosevelt
19-02-2016 11:00:19
Łazarzanin.Poznaniak
Czym dla Polski lub dla Poznania zasłużył się ten jegomość? Świętej Pamięci Lech Kaczyński tak jak jego brat Jarosław jest dzieckiem "resortowym" wskazują na to znalezione dokumenty u zmarłego Kiszczaka. L. Kaczyński nie może być patronem ulicy w Poznaniu (za moment cały PiS pójdzie w zapomnienie, bo to co robi urąga wszelkiej godności. Idą na wschód tak jak Orban). Radni PiS niech wykupią jakiś teren (mają ku temu większość) i ten teren (osiedle, wioska, siedlisko) niech nadadzą nazwę im. Lecha Kaczyńskiego. Niech to zrobią za własne partyjne pieniądze. Jeszcze nie czas aby nazywać ulice czy osiedla im. L. Kaczyńskiego, może się zdarzyć, że L. Kaczyński był TW, podobnie jak jego brat Jarosław podczas Stanu wojennego był w ORMO (teraz ma pretensje, że nie był internowany). Zmarły ojciec Lecha i Jarosław rok przed swoją śmiercią powiedział: "...boże chroń Polskę przed moimi synami wariatami...
19-02-2016 10:58:00
nie nie i jeszcze raz nie
Nie zmieniajmy nazwy ulicy proszę. I to nie ze względów politycznych, a przyzwyczajenia ludzi. Od lat jest ulica Roosvelta i niech tak zostanie poza tym. Serio ludzie z całego świata będą przyjeżdżali na Targi na ulice Kaczyńskiego??? Bez przesady.
19-02-2016 09:19:06
Kasia
Ludzie nie chcą mieć ulicy Kaczyńskiego i cały czas to głośno mówią. Dudziak jest głucha na ludzi, jak sobie postanowi, tak ma być. Teraz Kapuściński tak samo. Zmusić i tyle.
19-02-2016 09:17:07
Hania
Nazwy ulic w Poznaniu/Polsce zmieniaja nazwy jak kameleon kolory. Znowu po jakims czasie okaze sie, ze inni "wspolpracowali" z tymi co nie trzeba i na zlom poleca kolejne tabliczki. Teraz nagonka na Lecha Walese wiec mozna sie liczyc, ze beda zmiany. Mamy tyle poznanskich postaci, ktore zasluzyly sie dla Poznania i nie nazwano ich imieniem ulic w Poznaniu. A co zrobil dla Poznania Lech Kaczynski ? /pytanie retoryczne/
19-02-2016 09:04:14
ant
A na kiedy święto kaczyńskich będzie ustanowione ? Moze jakas kanonizacja dopóki jego braciszek rządzi
19-02-2016 09:03:06
kaśka
A co Lech Kaczyński zrobił dla Poznania? W katastrofie smoleńskiej zginął nie tylko Lech Kaczyński, ale również 94 inne osoby. Panie Kapuściński: jak to bezkosztowo? A koszty jakie poniosą firmy w Bałtyku? A wymiana tabliczek, planów miast to co???
19-02-2016 08:56:56
mania
dlaczego tak ważna ulica, ma nosić imię człowieka, który zasłużył się tylko tym, że zginął w katastrofie lotniczej; moim zdaniem to skandal, mam nadzieję, iż w Poznaniu nie jest to możliwe;
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: