Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Chcą wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Chcą wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu
09-01-2016 08:49   Janusz Ludwiczak
"Mieszkańcy mają problem ze znalezieniem miejsc parkingowych na swojej ulicy, auta parkowane są często niezgodnie z przepisami, niszczona jest zieleń i zastawiane są całe chodniki. Aut na Łazarzu jest zbyt wiele. Po wprowadzeniu strefy zdecydowanie zmniejszy się ilość kierowców parkujących auta w naszej dzielnicy a nie będących jej mieszkańcami" – uważają zwolennicy wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu.

Pod koniec listopada informowaliśmy, że władze miasta wycofały się z planów wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu. Według wiceprezydenta Macieja Wudarskiego zarezerwowane środki na realizację projektu są zbyt małe. Zamiast tego miasto planuje budowę parkingów typu park&ride.

Miasto nie prowadzi działań i prac w tym zakresie. Zarezerwowane zostały środki w latach 2019-2020 w Wieloletniej Prognozie Finansowej, jednak te kwoty są niewystarczające, żeby wprowadzić strefę na Łazarzu i Wildzie. Na Jeżycach, dzielnicy o podobnych problemach parkowanie zostało uporządkowane, jednak mamy do czynienia z dużą ilością identyfikatorów mieszkańców. Miejsc w strefie parkowania na Jeżycach jest ponad 3,7 tys., mieszkańcom wydanych zostało 3 tysiące identyfikatorów. To dość mocno się równoważy. Gdyby mieszkańcy nie wyjeżdżali do pracy samochodem, nie było tych miejsc wolnych, nie było rotacji – powiedział w listopadzie rozmowie z portalem lazarz.pl Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Zastanawiamy się czy środki przeznaczyć na budowę strefy płatnego parkowania czy lepiej nie przeznaczyć ich na budowę parkingów typu park&ride, które skutecznie zatrzymałyby duże potoki samochodów na granicy miasta. Obecnie nie ma planów wprowadzenia strefy parkowania na Łazarzu, jesteśmy otwarci na głosy mieszkańców i rad osiedli. Jednym z pomysłów jest tworzenie mniejszych stref, obejmujących fragment, a nie całą dzielnicę – dodał wiceprezydent Maciej Wudarski.

Tymczasem kilka dni temu na Facebooku powstała strona "Chcemy Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu", którą póki co polubiło 66 osób.

Oczekujemy, że Strefa Płatnego Parkowania pozwali na uporządkowanie parkowania w naszej dzielnicy. W tym momencie, co doskonale obrazują zdjęcia na naszym profilu, aut na Łazarzu jest zbyt wiele. Mieszkańcy mają problem ze znalezieniem miejsc parkingowych na swojej ulicy, auta parkowane są często niezgodnie z przepisami, niszczona jest zieleń i zastawiane są całe chodniki
Chcemy widzieć strefę jako kompleksowy projekt obejmujący przede wszystkim wprowadzenie odpłatności za parkowanie ale także elementy małej architektury zabezpieczające zieleń oraz uniemożliwiające parkowanie w miejscach niedozwolonych, zmianę systemu parkowania ze skośnego na równoległy tam gdzie chodniki są zbyt wąskie lub przeniesienie parkowania z chodników na ulicę tam gdzie ulica jest wystarczająco szeroka
– wyjaśnia Maciej Nowak, mieszkaniec Łazarza, który będzie domagać się wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu.

Jesteśmy przekonani, że strefa zapewni większą dostępność miejsc parkingowych dla mieszkańców, którzy zgodnie z regulaminem SPP za zaparkowanie jednego auta będą ponosić tylko symboliczną opłatę w wysokości 10 zł miesięcznie (za drugie auto opłata wynosi 150 zł).
Zdecydowanie zmniejszy się ilość kierowców parkujących auta w naszej dzielnicy a nie będących jej mieszkańcami. Są to przykładowo klienci targów lub podróżni korzystający z dworca, którzy poszukują darmowych miejsc parkingowych i często zastawiają swoje auta na wiele dni.
Uporządkowanie miejsc parkingowych umożliwi też wygospodarowanie więcej miejsca na zieleń, ławki czy stojaki rowerowe. Pozwoli też na poszerzenie chodników co pozytywnie wpłynie na rozwój handlu i gastronomii. Dlatego chcielibyśmy, żeby strefa płatnego parkowania została wprowadzona na Łazarzu
– dodaje Maciej Nowak.

Od kilku lat Strefa Płatnego Parkowania obejmuje fragment Łazarza - głównie okolice Międzynarodowych Targów Poznańskich i Dworca Zachodniego. Za płatny postój w dni robocze od 8 do 18 oraz w soboty między 10 a 14 zapłacimy m.in. na ul. Konopnickiej, Orzeszkowej, Śniadeckich, Zachodniej czy fragmencie Głogowskiej i Grunwaldzkiej.


R E K L A M A

Komentarze (22)

14-01-2016 16:27:09
Hania
@M, dziekuje za informacje odnosnie pisania maili interwencyjnych. Wyslalam maila, podalam moj numer telefonu bo bylam przekonana, ze to powinno wystarczyc, podpisalam imieniem i nazwiskiem. Kodu pocztowego nie podawalam ani mojego adresu. Jesli odpowiedzi nie otrzymam to napisze jeszcze raz i dodam brakujace dane. Naprawde nie wiem po co im te dane adresowe , maja mi odpowiedziec mailem, nie oczekuje listu wyslanego przez poczte. Imie, nazwisko i telefon, adres mailowy to dosc danych. Pozatym, pani w UM Wydz.Gospod.Nieruch. powiedziala, ze oni musza zweryfikowac sprawe. Przepraszam co weryfikowac ? zdjecia zalaczone do maila ? czy sa prawdziwe ? czy to zaniedbanie jest rzeczywiste ? To wszystko sie kupy nie trzyma, to jest jakas paranoja. Piszesz o 4 listach poleconych...o tak, urzednicy lubia pisac listy, z ktorych nic nie wynika, mam takich tez kilka. Zenada.
13-01-2016 19:42:48
M.
@Haniu, nie miałam takiej intencji. Nie zakładałam, że napisałaś anonimowo, ale nie jestem pewna czy pisząc do urzędników maila masz w zwyczaju podawać kod pocztowy. Jakiś czas temu miałam do czynienia z urzędnikami, w końcu mail został przesłany również prezydentowi miasta odpowiedzialnemu za środowisko i okazało się, że bez kodu pocztowego urzędnicy nie mogą zareagować. Kod pocztowy nie pomógł w rozwiązaniu sprawy, za to otrzymałam 4 listy polecone podpisane przez Kruszyńskiego, z których nic nie wynikało (w jednym pochylał się nad sprawą; w drugim informował, że za 3 miesiące sprawa zostanie rozwiązana, trzeci i czwarty był powtórką drugiego). Natomiast problemy doraźne typu wysypisko śmieci w lesie albo prośba o sprawdzenie zimą opustoszałego domu czy nie ma w nim osób bezdomnych, którzy w dniach szczególnie silnego mrozu mogliby zamarznąć SM potrafi rozwiąć. Ale w takim przypadku polecam kontakt przez stronę internetową, bo o wyniku interwencji muszą poinformować osobę zgłaszającą.
13-01-2016 14:26:35
Hania
@M. Alez sie uczepilas/uczepiles. Nigdy w zyciu NIE robilam niczego anonimowo i nadal nie robie, podalam dane jakie trzeba. Przed nikim sie nie ukrywam. Do Strazy Miejskiej nie dzwonilam ani nie pisalam a tylko i wylacznie do UM Wydzialu Gospodarki Nieruchomosciami oraz do Sekretariatu pana Prezydenta aby i on wiedzial co u "maluczkich" sie dzieje na Lazarzu.
12-01-2016 18:19:27
M.
@Haniu, zwracam uwagę, bo takimi formami wpisu wprowadzasz ludzi w błąd. UM miejski nie planuje wprowadzenia strefy na Łazarzu, nawet więcej - wycofał się z planów, które miał wobec naszej dzielnicy uprzedni prezydent. Jesteś przeciwna samej idei stref płatnego parkowania - szanuję Twoje zdanie. PS. "gdybologia stosowane" to rozważanie typu co by było, gdyby było. W naszym konkretnym przypadku - jak miasto łupiłoby mieszkańców Łazarza będących właścicielami samochodów gdyby w naszej dzielny wprowadzono strefę. PS.2 W sprawie willi przy Wyspiańskiego, nie wiem czy do maila dołączyłaś swoje pełne dane (nazwisko + adres). Jeżeli nie, to urząd nie musi udzielić Tobie odpowiedzi. Takie są obowiązujące przepisy. W przypadku Straży Miejskiej taka informacja nie jest wymgana.
12-01-2016 13:24:38
Hania
@M, nie wiem co to jest "gdybologia stosowana", tego w szkolach mnie nie uczyli. Zwracanie uwagi jak ja pisze czy sugerowanie jak powinnam pisac jest nie na miejscu i niekulturalne. Urzad Miejski musi zaczac uczciwie dbac o Lazarz i o jego dobytek, o nasz dobytek, tutaj przyklad posesja ul.Wyspianskiego 7. Prosze przyjsc i zobaczyc a potem pomowimy o uczciwosci dzialan UM wobec mieszkancow Lazarza, w tym i mnie. Wymyslanie i wdrazanie w zycie nowych programow miejskich, z ktorych UM bedzie czerpal zyski kosztem Lazarzan jest ponizej pasa. Moje zdanie na temat strefy platnego parkowania podtrzymuje w kazdym slowie, stylu i formie w jakiej napisalam.
11-01-2016 17:52:28
M.
@Haniu, Ok, rozumiem, że te twoje wpisy to rodzaj ćwiczenia intelektualnego na temat hipotetycznych konsekwencji poniesionych przez ciebie wprowadzenia strefy na Łazarzu. Można i tak, ale w związku z tym, że to jednak tylko gdybologia stosowana, to proponuję zastosowanie trybu przypuszczającego w wypowiedzi. Przynajmniej tak będzie uczciwie wobec UM.
11-01-2016 16:27:47
tonny
Jakoś strefa dobrze funkcjonuje na Starym Mieście i mieszkańcy nie narzekają. A na początek proponuję Wam - zgłaszajcie do Straży Miejskiej przypadki, gdy kierowcy źle parkują. Fotka i następnie telefon 986.
10-01-2016 22:33:01
Hania
@M, pisze to co mysle i wolno mi. To, ze obecnie nie ma planow na powstanie strefy parkowania na Lazarzu nie oznacza, ze jej nie bedzie, u nas przeciez jak w kalejdoskopie, zwlaszcza ostatnio co chwila sie cos zmienia i nikt nikogo sie nie pyta czy wolno i czy to jest wedlug prawa i zyczen obywateli. Wyrazenie "obecnie nie ma" nie ma zadnego znaczenia.
10-01-2016 20:54:33
Lazarzanin
I bardzo dobrze, że nie będzie strefy. Co zmieniłoby jej wprowadzenie? Otóż tyle, że mieszkaniec Łazarza co miesiąc musiałby płacić 10 zł za identyfikator a i tak NIKT nie zagwarantuje mu, ze jak przyjedzie po pracy pod dom, to będzie miał gdzie zaparkować. Rozwiązanie problemu źle zaparkowanych aut jest proste: Policja i Straż Miejska powinna karać takich kierowców mandatami, a nie idąc ulicą "udawać, że nic nie widzą".
10-01-2016 18:32:36
emeryt
Nic te komentarze nie pomoga bo miasto SPP nie zrobi. Potworzyły się nowe mini miasta - tereny spółdzielni i deweloperów którzy grodzą tereny i zero obcych na terenie. Fotki małe przegięcie szczególnie te wokół Areny - tak jest jak w hali jest impreza. Też się wkurzam jak mam problem przejechać wózkiem z wnusią alejkami na Arenie. Niestety te komentarze czyta p.Janusz i my. I CO DALEJ.
10-01-2016 16:05:36
M.
@ Haniu, zamiast oskarżać Prezydenta Miasta o próbę złupienia mieszkańców Łazarza przeczytaj uważnie artykuł, który komentujesz. Jasno z niego wynika, że UM zrezygnował z planów rozszerzenia strefy płatnego parkowania o tereny na Łazarzu i Wildzie. To część mieszkańców chce wprowadzenia strefy. Osobiście jest mi wszystko jedno czy strefa powstanie czy nie, natomiast zdecydowanie jestem za uporządkowaniem parkowania. Nigdzie nie jest tak, że właściciel samochodu ma zagwarantowane DARMOWE miejsce parkowania pod oknami swojego domu lub sklepu, do którego akurat musiał pojechać. Niestety mamy coś takiego, że nie chce nam się dojść 100 czy 200 metrów od samochodu do miejsca zamieszkania i dlatego parkujemy jak popadnie - na trawnikach, chodnikach, przejściach dla pieszych.
10-01-2016 11:12:21
Hania
@swojak, na Lazarzu podworka sa pozamykane, wjazd tylko dla mieszkancow i tak jak u nas trzeba miec pilota aby otworzyc brame. Na podworku malo miejsc na tyle samochodow a wiec czesc musi parkowac na ulicy. Pilot kosztuje i to sporo !!!
10-01-2016 11:07:11
Hania
@Tonny, nie pisalam, ze 10 zl to ogromna kwota, przeczytaj jeszcze raz i ze zrozumieniem moze cos dotrze. Nie mozna pozwalac aby administracja czy to miastowa, gminna czy panstwowa bez konca czerpala dochody z mieszkancow/obywateli dajac malo co w zamian a wrecz ograniczajac finanse obywateli. Na kazdym kroku naklada sie na obywateli oplaty za doslownie wszystko i to nieraz tak wygorowane, ze trudno uwierzyc w ich rzetelnosc. Tak, mam auto, nie fure wypasiona ale normalne auto, nie do szpanowania i wolalabym przeznaczyc te 120 zl rocznie na pomoc dla innych lub extra benzyne i wypad za miasto. Dlaczego my Lazarzanie mamy byc ofiarami tego, ze w miescie Poznan maja ciagle pusta kase i wielkie zadluzenie ? Chcialabym aby pan Jaskowiak nie siegal do kieszeni mieszkancow kiedy trzeba zalatac dziury finansowe a zaczal, pozytywne, madre zarzadzanie miastem bo ja nie mam ochoty i odmawiam placenia 120 zl rocznie do kasy miasta.
09-01-2016 22:55:29
tonny
@Hania: Tak 10 zł miesięcznie ogromna kwota... jak kogoś stać na samochód to musi liczyć się w opłatami za jego utrzymanie.
09-01-2016 20:28:12
swojak
Bardzo dobry pomysł. Jest jedno ale. Zanim wprowadzimy strefe najpierw musimy pozamykać podw orka bo w przeciwnym razie powtórzy sie sytuacja z Jeżyc gdzie cwani kierowcy chowali się przed strefą na podwórkach.
09-01-2016 19:08:47
morlock
A co sop pomoże (z wyjątkiem stanu miejskiej kasy) Panie Macieju Nowaku? Będzie tak jak z cenami paliwa - na świecie spadają, u nas pozostają lub śmiesznie tanieją. Przecież płacimy prawie tyle samo gdy jedna baryła kosztowała 130 ziela. Moim zdaniem to tylko chęć zapchania miejskiego manka kasą Łazarzan (i pewnie też Wildzan) bo nawet po zmuszeniu (winno być: wytresowaniu) przyjezdnych do korzystania z miejskiej komunikacji, system poboru opłat od mieszkańców pozostanie, mało - zostanie rewaloryzowany skrupulatnie co rok. Prościej - słoiki zostaną zepchnięte na Górczyn, przedgórze Dębca ale haracz dla mieszkańców pozostanie. Nie pozdrawiam bo idę do kibli po puszki "amelinium". Jakoś się muszę przygotować do "reformy".
09-01-2016 16:02:22
Hania
"Symboliczna" suma 10zl miesiecznie dla mieszkanca Lazarza za parkowanie na wlasnej ulicy nie jest symboliczna bo rocznie to jest 120 zl. Ta suma moze byc przezmnie przeznaczona na inne cele jak np. charytatywne. Ja mam placic dlatego bo inni zpoza dzielnicy zalewaja teren Lazarza ??? Bardzo przepraszam ale symboliczna suma bylaby 10 zl rocznie a nie miesiecznie. Pozatym ja place podatek od nieruchomosci wiec gdzie ide te pieniadze ? Nie rozumiem dlaczego mieszkancy/kierowcy Poznania godza sie na takie zalatwienie sprawy. Mieszkancy Poznania powinni placic za parking tylko tam gdzie nie musza parkowac jak w centrum itp. bo jest komunikacja miejska ale placic za parkin na wlasnej czy sasiednej ulicy. Niech sie wezmie policja za wlepianie mandatow za parkowanie i bedzie dochod, i to SPORY ale licho wie bo dochod z mandatow przekazywany jest do budzetu panstwa. Czy wiecie, ze ZTM wynajal firme do sprawdzania biletow w komunikacji miejskiej, zgadnijcie gdzie szly i pewnie dalej ida pieniadze uzyskane z tych mandatow ? - do tejze firmy, ktora zajmuje sie kontrola biletow. To jest dopiero paranoja. Ne wiem, moze to sie juz zmienilo ale watpie. Gdzie kto ma glowe w naszym miejscie/Polsce ??? To jest jakis totalny balagan i absurd ! BAJZEL totalny ! Jestem ciekawa ile pieniedzy miesieczne nie trafia do naszego miasta i w jakim stopniu my mieszkancy jestesmy okradani poprzez zle decyzje tych co siedza na odpowiedzialnych stolkach i biora za to ciezkie pieniadze.
09-01-2016 14:45:43
władek
Pomiędzy klonami (takie drzewa) od zach. strony Jarochowskiego w Parku Kasprowicza ( na Arenie- dla nowych Poznaniaków) jest TYLE miejsca (sorry za caps) że można wypracować jakiś kompromis pomiędzy odwiedzającymi miejsce mojego urodzenia i mieszkańcami kamienic. A z resztą, pisałem na ten temat wcześniej. Zamiast postawić znaki SOP można pogadać z cwaniorami/przybłedami imiennie. Ale to pewno szkoda gadać, parafrazując mistrzów satyry. Rano wstać, przyłapać, patrolować, pogadać. Same, kurde bezokoliczniki. I zorientuj się tu człowieczku wef Poznaniu jak z Jamnikowa do "specjalisty" pszyjachałam stawiając swoje bmw na krzywy ryj na kopercie sanitarki. Ale sru , zaparkujem bo i tak nie mogem gdy bydełko parkując na Łazarzu dopełza na Jeżyce. No k**wa luudzie - jak na Waszych własnych śmieciach kmiotek parkujący na wspomniany krzywy ryj pyta się "czy tu nie aby STRREFFFFFA???" Od natychmiast - zakaz wjazdu blach prócz starych, miejskich, czarnych i PO. Reszta w kolejkę na Głogowską po PEKę i w bimbę.
09-01-2016 13:23:03
Jan
W pełni zgadzam się z przedmówcami. Kiedyś byłem świadkiem jak późnym popołudniem pod Arenę podjechał autobus pracowniczy i nagle do kilkudziesięciu samochodów wsiedli ludzie i odjechali. To pokazuje, że właśnie nasza dzielnica jest darmowym parkingiem buforowym. Ludzie parkują tu samochody na cały dzień, bo to nic nie kosztuje, a jest bardzo wygodne. Nie zgadzam się z wiceprezydentem co do parkingów P+R. Ludzie są zbyt leniwi i parking P+R na obrzeżach miasta nie skłoni ich do przesiadki na KM. Znam absurdalny przypadek osoby z os. Kopernika, która podjeżdża samochodem na Łazarz, a potem przesiada się na tramwaj do centrum. Dodatkowo w Polsce, w przeciwieństwie do zachodniej Europy, podróż komunikacją miejską jest dla niektórych wciąż wielką ujmą na honorze. Dlatego wybudowanie P+R nie zmieni sytuacji. W dalszym ciągu ludzie spoza dzielnicy będą zastawiać Łazarz swoimi samochodami..
09-01-2016 12:14:55
dziewczyna z miasta 11
W końcu ktoś podjął się temu problemowi! Jeżeli samachody parkują na chodnikach, przejściach dla pieszych a nawet na ulicy(!)to coś musi być nie tak. W niektórych miejscach na Łazarzu nie da się nawet normalnie przejść po chodniku! Zróbcie coś z tym, bo problem sam się nie rozwiąże. Moim zdaniem kierowcy, którzy parkują w miejscach do tego nieprzeznaczonych powinni być karani! Dlaczego nikt się tym nie zajmie? Ludzie nie chodzą po jezdni więc samochody nie powinny parkować na chodniku!
09-01-2016 11:44:12
Albin
Pisałem już nie raz - Łazarz to wielki, bezpłatny parking buforowy. Przejdźcie się Śniadeckich, Kolejową, Wyspiańskiego, Matejki - tam parkują uczniowie Handlówki, prywatnych wyższych szkół, urzędnicy z Matejki, goście targowi - w ciągu dnia zastawione wszystko, co się da, legalnie i nie. Po g. 16, a już zupełnie po 18, z miejscami nie ma problemu. I nie przekonuje mnie tłumaczenie, że wprowadzenie strefy wymaga budowy parkingów buforowych - na Łazarzu już jeden jest, przy dworcu , drugi, przy Anatomicum jest do uruchomienia od ręki - na Jeżycach strefę wprowadzono, a parkingu buforowego jakoś tam nie ma.
09-01-2016 10:17:32
Athcos
W tekście jest mały błąd. Na Śniadeckich SPP też jest tylko częściowa - tylko od ul. Grunwaldzkiej do ul. Orzeszkowej i końca MTP. W dół do ul. Głogowskiej natomiast hulaj duszo. Dlaczego nikt głośno nie mówi o tym, że znaczna część lokali tam to apartamenty na wynajem z darmowym parkingiem kosztem mieszkańców? W czasie targów i wystaw nie ma gdzie szpilki włożyć, nawet biorąc pod uwagę ślepą odnogę Śniadeckich. Dodatkowo ludzie potrafią zostawić tam samochód jadąc gdzieś na dłużej pociągiem - darmowego parkingu tak blisko dworca nie ma nigdzie.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: