Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Syn nauczył mnie jak ważne jest być sobą" - aktor Władysław Kowalski, ojciec geja na przystanku - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Syn nauczył mnie jak ważne jest być sobą" - aktor Władysław Kowalski, ojciec geja na przystanku
18-03-2013 15:36   Janusz Ludwiczak
M.in. na przystanku tramwajowym "Ostroroga" pojawił się plakat, a na nim aktor Władysław Kowalski wraz ze swoim synem, który jest... gejem. To odsłona akcji "Rodzice, odważcie się mówić" przygotowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii. Podobne plakaty kampani kierowanej do rodziców lesbijek, gejów i osób biseksualnych pojawiły się na innych przystankach i bilbordach w Poznaniu.

"Syn nauczył mnie, jak ważne być sobą" - Władysław, syn geja. Na wiacie przystanku tramwaju linii nr 25 "Ostroroga" zawisnął plakat w ramach kampanii społecznej "Rodzice, odważcie się mówić", której bohaterami są rodzice osób homoseksualnych i biseksualnych.

Z badań KPH wynika, że ponad 41 % osób LGB ukrywa swoją orientację przed najbliższą rodziną. Rodzice, którzy nie wiedzą, a najczęściej wiedzieć nie chcą, mogą tylko częściowo uczestniczyć w życiu swych dzieci. Obszar, z którego sami się wykluczają z biegiem czasu rośnie, więź rodzinna słabnie. Bohaterowie naszej kampanii stoją u boku swych dzieci i są z nich dumni. Szanują ich tożsamość, o homoseksualnej orientacji dziecka mówią otwarcie, jak o jednym z przejawów rzeczywistości - mówi Katarzyna Remin, koordynatorka, pomysłodawczyni projektu, działaczka Kampanii Przeciw Homofobii.

Podobne plakaty, również rodziców lesbijek pojawiły się na kilku innych przystankach i bilbordach w Poznaniu, a także w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście i na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, w sumie w ponad 140 lokalizacjach.

Kampania społeczna "Rodzice odważcie się mówić" została zrealizowana przez Kampanię Przeciw Homofobii ze środków Open Society Foundations. Patronat nad akcją objęli: Wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, Pełnomocniczka Rządu do spraw Równego Traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.


R E K L A M A

Komentarze (8)

21-03-2013 18:58:05
Piter
Reklama społeczna ma za zadanie oswoić ludzi z problemem, sprawić, by zastanowili się nad swoim podejściem do tematu. Jak widać tolerancja nie jest mocną stroną Polaków, zanim osiągniemy takie jej stadium jak na Zachodzie miną lata, niemniej od czegoś trzeba zacząć. Zapewne takich jak Rob nic nie przekona, po prostu musi wymrzeć pokolenie lub dwa. Czasy się zmieniają, homoseksualizmu nie traktuje sie już od dawna jako zaburzenia, ale ciasne umysły, często motywowane religijnie tego nie przyjmują, trudno. Nikogo na siłę nie należy zmuszać do zmiany poglądów, ale twardo trzeba pilnować, by zachowywali się przyzwoicie i nie zatruwali życia publicznego obrażając ludzi, którzy nic im nie zrobili złego. Nagroda Nobla dla tego, kto wymysli lekarstwo na ludzką głupotę.
21-03-2013 18:43:05
kaśka
@Rob: Dewiacje należy leczyć - właśnie przez takich jak ty jesteście zaściankiem i ciemnogrodem.
20-03-2013 22:22:34
tonny
taki sam plakat widziałem na przystanku 79 przy Głogowskiej/Hetmańskiej
19-03-2013 10:13:55
kasia
Nie jestem pewna, czy pokazywanie gejów z kręgu elit artystycznych którzy dziękują sobie za to, że są tacy oryginalni;) może coś zmienić w popularnej percepcji tej grupy. A dla mnie ważniejsze i dotyczące powszechniejszego problemu są również rozwieszane na przystankach plakaty z rodzicami dzieci niepełnosprawnych ("nie mażę się..") - chyba nie pisaliście o nich, a może nie zauważyłam...
19-03-2013 07:39:31
Rob
Wg mnie ta tematyka nie powinna mieć prawa do reklamy. Dewiacje należy leczyć, a nie robić wokół nich szum medialny.
18-03-2013 17:32:02
wojtas
Jak dla mnie ten żubr jest ciekawszy niż ta reklama.
18-03-2013 16:45:51
kaśka
Ciekawe kiedy pogryzmola ta reklame
18-03-2013 16:35:47
Filip
Fajna kampania:) Pokazuje trochę niewyedukowanemu polskiemu społeczeństwu, że osoby homoseksualne są takie, jak każdy z nas, nie gryzą i często żyją bardzo blisko.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: