Od 21 grudnia 2012 do 4 stycznia 2013 mieszkańcy mogli zgłaszać opinie i uwagi do projektu przebudowy ulicy Kolejowej. Więcej w artykule: Na Kolejowej pojawią się progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania?
Stowarzyszenie My Poznaniacy domaga się odtworzenia i uzupełnienia oraz pełnej rewaloryzacji zadrzewień, zwężenia pasów ruchu, wprowadzenia równorzędnych skrzyżowań i utworzenia przejść dla pieszych.
W związku z wyłożeniem do wglądu projektu przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu, Stowarzyszenie MY-POZNANIACY składa następujące uwagi i wnioski:
- Uzupełnić projekt przebudowy ulicy Kolejowej w Poznaniu o PROJEKT REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ tej ulicy.
- W Projekcie Rewaloryzacji proponujemy uwzględnienie konieczności odtworzenia i uzupełnienia zadrzewień w pierwotnych miejscach sadzenia drzew.
Uzasadnienie: Nowe nasadzenia drzew są potrzebne po obu stronach ulicy Kolejowej, na całej jej długości, w tym także odtworzenie ich w miejscach, gdzie kiedyś istniały. Odtworzony w ten sposób zostanie dawny charakter ulicy z obustronnymi szpalerami drzew, takie działanie będzie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju – drzewa oczyszczają atmosferę i glebę oraz zmniejszają uciążliwości spowodowane hałasem. - Proponujemy rozważenie wariantu pełnej rewaloryzacji zadrzewień i zastąpienie wszystkich drzew gatunkami i odmianami odpowiednimi dla tego miejsca, w ilościach wynikających z opracowanego PROJEKTU REWALORYZACJI ZADRZEWIEŃ przy tej ulicy.
Uzasadnienie: Projektowane pozostawienie drzew po stronie wschodniej ulicy w niedalekiej przyszłości stworzy więcej problemów niż stwarzają one obecnie. - Spośród gatunków i odmian drzew projektowanych do nasadzeń proponujemy:
- wariant a) – wierne odtworzenie dawnych nasadzeń po obu stronach ulicy poprzez wprowadzenie pierwotnie sadzonych przy tej ulicy drzew z wykorzystaniem: Robinia pseudoacacia 'UMBRACULIFERA';
- lub wariant b) – częściowe odtworzenie dawnych nasadzeń poprzez zmodyfikowany dobór z wykorzystaniem odmiany akacji bardziej przydatnej do wąskich ulic i wąskiej przestrzeni pomiędzy krawężnikiem a ścianami budynków po obu stronach ulicy, mianowicie wprowadzenie wąskokolumnowej - Robinia pseudoacacia 'PYRAMIDALIS';
- wariant c) – nie jest wykluczony inny zestaw gatunków drzew zaakceptowany po merytorycznej dyskusji z architektami krajobrazu i dendrologami.
- W przypadku prawdopodobnie istniejącej infrastruktury podziemnej, potencjalnie uniemożliwiającej posadzenie nowych drzew, wnioskujemy o to, aby w taki sposób zaprojektować jej wymianę lub przełożenie, aby nie kolidowała z istniejącymi lub nowo projektowanymi do posadzenia drzewami. Z projektu kompleksowego powinien wynikać zakres prac dotyczących infrastruktury podziemnej i ewentualne wyeliminowanie potencjalnych kolizji z nowo projektowanymi nasadzeniami drzewami.
- W przypadku nieuwzględnienia naszych wniosków wnosimy o opracowanie kompleksowego projektu przebudowy tej ulicy z uwzględnieniem zachowania drzew oraz uzupełnienie ubytków nowymi nasadzeniami drzew tego samego gatunku i odmiany o odpowiednich parametrach. Z projektu powinny wynikać sposoby postępowania z systemami korzeniowymi pozostawianych starych drzew oraz technologia wprowadzenia nowych drzew w miejscach, gdzie rosły w przeszłości.
Uzasadnienie: Obecnie istnieją technologie pozwalające uniknąć szkód w zasięgu systemów korzeniowych takich drzew; nasadzenia nowych drzew w warunkach miejskich wymagają szczególnej staranności. - Deklarujemy i zgłaszamy gotowość udziału naszych specjalistów w ustaleniach merytorycznych z zakresu ochrony lub rewaloryzacji tych zadrzewień.
- Wnioskujemy o to, aby kompleksowy projekt rewaloryzacji ulicy Kolejowej w Poznaniu podać ocenie Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania.
- Wnioskujemy o zwężenie pasów ruchu na wlotach skrzyżowań oraz przy projektowanych dwóch długich progach zwalniających - postulujemy wprowadzenie takich rozwiązań, które powinno odpowiadać punktom 6.1.7, 6.1.8 , 6.2.1 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych i odpowiednio o progach zwalniających odpowiadać Warunkom Technicznym Dróg wynosząc minimalne dopuszczalne dla obszarów uspokajania ruchu na drodze klasy Z ze strefowym ograniczeniem prędkości do 30 km/h szerokości pasa 2,75 m.
- Proponujemy wprowadzenie równorzędności skrzyżowań – wprowadzenie ich przyczyni się do uspokojenia ruchu redukując prędkości.
- Za niezbędne uznajemy wprowadzenie bram do strefy - umiejscowienie wysp dzielących na obu krańcach ulicy, "wprowadzających" kierowcę w strefę Tempo 30 w sposób analogiczny do zastosowanych na ul. Libelta. Dla wlotu od ul. Klaudyny Potockiej alternatywnie celowe jest zastosowanie wyniesienia przez długi próg i zwężenia wjazdu do 5,5 m szerokości jezdni (p. 6.1.18 Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych).
- Przejścia dla pieszych – odcinek ulicy liczy ok. 1000 m. Jest to ulica będąca ośrodkiem życia społeczności lokalnej, dla której słusznie stosuje się uspokajanie ruchu. W takiej sytuacji należy zastosować na takiej długości 8-10 przejść dla pieszych albo zaniechać ich stosowania w ogóle ułatwiając ruch pieszy przez dodatkowe 3-4 wyspy dzielące zgodne z Wytycznymi Projektowania Skrzyżowań Drogowych p. 5.9.11, 6.1.9 i 6.2.7 żeby zapewnić komfort przekraczania jezdni bez łamania prawa.
- Wycinka drzew omówiona została we wcześniejszych punktach, ale zapewniała ona pozyskanie przestrzeni pod miejsca parkingowe. Zamiast wycinki drzew po stronie zachodniej i tworzenia w ich miejscu miejsc parkingowych, taką samą liczbę miejsc parkingowych można uzyskać przez zastosowanie rozwiązania z p. 6.2.14 wspomnianych wyżej Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych. Umiejscowienie miejsc parkingowych pod kątem 45' do jezdni, przesunięcie osi jezdni i jej odcinkowe zwężenie do dopuszczalnych Warunkami Technicznymi Dróg 5,50 m pozwoli na dwóch odcinkach (między dwoma długimi progami między ul. Potockiej a Karwowskiego oraz między ul. Karwowskiego, a Mottego) na zlokalizowanie w bliskim otoczeniu drzew takiej samej liczby
Lesław Rachwał (zadrzewienia),
Włodzimierz Nowak (modernizacja ulicy)
Fot: Stowarzyszenie My Poznaniacy
ZOBACZ TAKŻE: Na Kolejowej pojawią się progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania?
ZOBACZ TAKŻE: Radni nie przeznaczą w przyszłym roku miliona złotych na remont Kolejowej
ZOBACZ TAKŻE: Na Kolejowej wymieniono 50 metrów chodnika za 48 tys. zł
Komentarze (10)
Aktualności |
najnowsze | najpopularniejsze |
· Cisza wyborcza
(19-04-2024 23:54)
· Gdzie i jak głosować? – INFORMATOR
(19-04-2024 22:52)
· Co dalej z Areną? Kiedy tramwaj na Arciszewskiego? – Jacek Jaśkowiak vs Zbigniew Czerwiński
(19-04-2024 17:21)
· Dobre Sąsiedztwo znów na Łazarzu!
(19-04-2024 06:00)
· Lidia Dudziak i Filip Olszak pożegnali się z Radą Miasta Poznania
(19-04-2024 01:19)
· Głogowska/Hetmańska: Powstanie 12-piętrowy blok z 337 mieszkaniami
(02-10-2023 13:28)
· Na terenie dawnego stadionu Energetyka działa giełda handlowa
(16-07-2023 01:04)
· Zaginęła Zuzia – szukają jej stęsknieni właściciele
(23-01-2023 07:22)
· Konsekrowano kościół. Głogowską przeszedł "czarny protest" – łazarskie kalendarium
(08-10-2023 23:51)
· Os. Hetmańskie: Ruszyła budowa 14-kondygnacyjnego bloku, w którym powstanie blisko 100 mieszkań
(08-09-2023 07:00)
Niezapominajka |
kwi
11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej
kwi
Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00
kwi
Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00
kwi
do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn
maj
Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00
Komentarze |
najnowsze | najwięcej |
· Wysoka samoocena działalności p Dudziak chyba jednak trochę na wyrost.9152
(19-04-2024 19:08)
· Wypowiedzi p Czerwińskiego odnośnie Łazarza bardzo zdawkowe nie ma ...
(19-04-2024 19:05)
· Obstawiam frekwencję max.30%
(19-04-2024 18:40)
· A był taki nacisk, że tramwaj na Kopernika musi powstać... no to już wiecie ...
(19-04-2024 18:33)
· Wybór żaden - betonoza czy prawica...
(19-04-2024 17:49)
· Działkowcy protestują: "Rada osiedla podjęła decyzję bez konsultacji z ... (19)
· Zamurowano okna w kamienicy przy Głogowskiej. Obok powstanie nowy budynek (16)
· Os. Hetmańskie: Ruszyła budowa 14-kondygnacyjnego bloku, w którym powstanie ... (16)
· Głogowska/Hetmańska: Powstanie 12-piętrowy blok z 337 mieszkaniami (15)
Ogłoszenia |
· Chcesz pozdrowić sąsiada? Nie wiesz, jak sprzedać samochód lub ...
(19-08-2005 00:00)
Zapisz się na listę mailingową: