Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

ZDM planuje rozszerzyć strefę parkowania na Łazarz i wprowadzenie "Strefy 30" - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
ZDM planuje rozszerzyć strefę parkowania na Łazarz i wprowadzenie "Strefy 30"
26-09-2012 00:49   Janusz Ludwiczak
Bardzo prawdopodobne, że już w przyszłym roku strefa parkowania zostanie rozszerzona na Łazarz i obejmie obszar objęty ulicami Bukowską, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańską i torami kolejowymi. Dzięki temu miasto miałoby rocznie zyskać 10 mln zł.

Zarząd Dróg Miejskich zwrócił się do Rady Osiedla Św. Łazarz z prośbą o składanie uwag i propozycji do projektu zmian wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu.

Strefa płatnego parkowania miałaby objąć obszar objęty ulicami: Bukowską, Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańską i torami kolejowymi aż do ulicy Roosevelta. ZDM chciałby równocześnie na Łazarzu wprowadzić "Strefę 30", która miałaby ograniczyć prędkość pojazdów do 30 km/h w wyznaczonym obszarze.

Rada Osiedla Św. Łazarz ma również zaproponować lokalizacje kontrapasów, czyli odrębnych pasów dla ruchu rowerowego w ulicach jednokierunkowych.

Stanowisko Rady Osiedla Św. Łazarz posłuży do przygotowania projektu koncepcyjnego Strefy Płatnego Parkowania, który zostanie radzie osiedla oraz jak każdy projekt drogowy zostanie poddany szerokim konsultacjom społecznym za pośrednictwem internetu. Po fazie konsultacji zostanie opracowany docelowy projekt organizacji ruchu Strefy Płatnego Parkowania Św. Łazarz - czytamy w piśmie Zarządu Dróg Miejskich do Rady Osiedla Św. Łazarz.

O możliwości wprowadzenia strefy praktycznie na terenie całej dzielnicy na początku października będą dyskutować radni Osiedla Św. Łazarz podczas kolejnej sesji.

Wiadomo, że dzięki temu rozwiązaniu miało zyskałoby dodatkowe 10 mln zł rocznie. Jednak to wiązałoby się z wydatkiem ok. 14 mln zł, bo tyle przynajmniej kosztowała budowa strefy na Jeżycach.


R E K L A M A

Komentarze (32)

12-10-2012 18:45:12
Slawek
Tak, trzeba coś zrobić z autami, najlepiej coś, że ludzie stwierdzą, że nie są im potrzebne.
12-10-2012 16:34:38
Student
@Fgh - tutaj masz normatyw parkingowy - http://www.mpu.pl/studium/index.php?studium=120 :) "Polepszenie standardu życia mieszkańców Łazarza nie polega na robieniu z Łazarza gigantycznego parkingu. Zieleń, deptaki, ogródki gastronomiczne na ulicach, kosze na śmieci, ławki, porządek, dobra komunikacja publiczna, redukcja hałasu - to są rzeczy, które przede wszystkim wpływają na jakość życia w mieście. " Niestety, na chwilę obecną na zieleń, deptaki i ogródki gastronomiczne nie ma miejsca - wszystko zastawione samochodami które nie znikną same z siebie - ich ilość pewnie trochę się zmniejszy po wprowadzeniu strefy (przyjezdni będą parkować gdzie indziej) ale i tak sporo ich zostanie (jak już wcześniej pisałem w nocy raczej nie parkują tutaj pracujący przyjezdni bo wtedy są w swoich domach/mieszkaniach). Zresztą wystarczy się przejść wzdłuż parku Kasprowicza - w okolicach szpitalu trawnik jest cały rozjeżdżony przez samochody - większość ludzi odbiera niemowlaki własnymi samochodami i gdzieś muszą zaparkować. Wojskowa od strony City Park - też pełno samochodów stojących na czymś co kiedyś było trawą. Większość uliczek jednokierunkowych jest zawalona - samochody stoją po obu stronach jezdni, po zieleni nie ma śladu - już dawno rozjeżdżona, do tego na chodnikach pełno psich kup a straż miejska zamiast zająć się właścicielami czworonogów woli zakładać blokady na koła - widocznie jest to bardziej dochodowe. Nie chcę żeby Łazarz stał się jednym wielkim parkingiem, zależy mi na tym by ta dzielnica była przyjazna, bezpieczna (bez takich typków co męczą pana z Mikrusa) i tętniła życiem. Ale nie można udawać że nie ma problemu z parkującymi samochodami. Chcemy zieleń? Chcemy szerokie i czyste chodniki z ogródkami gastronomicznymi? W takim razie trzeba coś zrobić z samochodami - na przykład zapewnić mieszkańcom komfortowe miejsca do parkowania poprzez budowę kilku parkingów z prawdziwego zdarzenia (np. wielopoziomowe z kilkoma piętrami podziemnymi z zamykanymi halami garażowymi). Taki parking spokojnie wystarczy dla kilkunastu kamienic, dla mieszkańców można zaoferować preferencyjne ceny, do tego wyznaczyć (chociażby farbą - na chwilę obecną w wielu miejscach ludzie parkują jak popadnie) kilka miejsc w pobliżu restauracji, większych sklepów etc. a na chodnikach dać zakaz parkowania. Ale to wymaga czasu i pieniędzy. Zamiast poważnych inwestycji proponuje nam się półśrodki (SPP i parkowanie bez większych zmian za wyjątkiem opłat) które i tak nic nie zmienią - co za różnica czy samochód będzie stał na chodniku za darmo (jak teraz) czy za opłatą (po wprowadzeniu SPP)?
12-10-2012 14:03:32
fgh
student - widzę że tworzysz nieistniejące normy prawne:) Napisz proszę w jaki sposób widzisz przebudowę 100 - letniej kamienicy "w celu zwiększenia liczby miejsc postojowych"? Jestem właścicielem mieszkania w takiej kamienicy. Na szczęście na naszym podwórku nie mamy parkingu dla samochodów (gdyby je wybetonować, zmieściłoby się pewnie z 10 aut) - zamiast tego mamy ogród. Nikt nie narzeka, nikomu z członków wspólnoty mieszkaniowej przez myśl nawet nie przeszło, żeby "polepszyć standard życia poprzez wykarczowanie ogrodu i zamienienie go w parking". Polepszenie standardu życia mieszkańców Łazarza nie polega na robieniu z Łazarza gigantycznego parkingu. Zieleń, deptaki, ogródki gastronomiczne na ulicach, kosze na śmieci, ławki, porządek, dobra komunikacja publiczna, redukcja hałasu - to są rzeczy, które przede wszystkim wpływają na jakość życia w mieście.
11-10-2012 19:07:11
Slawek
Jak czytam takie dyskusje o tym, że metodą na walkę z grubą dupą jest kupienie(przepraszam zmuszanie innych do mi kupienia) szerszego krzesła to jestem załamany. Miasto ma wybudować, właściciel zapewnić i być prawnie zmuszony itd bo jaśnie pan kupił sobie brykę, a nie postarał się o to by zapewnić dla niej miejsce. Przecież to nie brak miejsca dla aut, ale ich za duża ilość jest faktycznym problem.
11-10-2012 16:04:16
Student
A co z budynkami przy Wojskowej? Nowe budownictwo a cała ulica zastawiona samochodami. Przykład spoza planowanej SPP - Rynarzewska - 40 mieszkań, 39 miejsc parkingowych. Poza tym o ile nie można zmusić właścicieli starszych budynków do wypełnienia normatywu jest tam taki zapis "w stosunku do obiektów istniejących zaleca [się] przebudowy, w celu maksymalnego zaspokojenia potrzeb postojowych na działkach użytkowników pojazdów". Niestety, ale w mojej okolicy nie widziałem jeszcze żadnej przebudowy celem zwiększenia liczby miejsc postojowych (za to podwyżki opłat - a i owszem). To że właściciel nie jest prawnie zobowiązany nie oznacza że nie powinien nic robić dla polepszenia standardu życia mieszkańców. Co do parkingów Park&Ride i partnerstwa publiczno-prywatnego - miasto po prostu liczy na to że inwestor wyłoży swoją kasę (i nie ma żadnej pewności zwrotu poniesionych nakładów), a po kilkunastu latach odda gotową infrastrukturę - niestety, nikt o zdrowych zmysłach się na to nie zgodzi, zwłaszcza że parkingi P&R z założenia mają być tanie, a bilet parkingowy powinien upoważniać do darmowych przejazdów MPK. Ale że Polacy są zaradni to sami sobie zrobili "park&ride" - na parkingach osiedlowych i przy dużych sklepach.
11-10-2012 14:58:04
fgh
student - zapewniam Cię, że właściciele/zarządcy domów/kamienic/bloków wybudowanych wiele lat temu nie mają żadnego prawnego obowiązku zapewnienia "normatywu parkingowego", o którym piszesz. Ktoś Cię wprowadził w błąd. Tylko przy nowych inwestycjach istnieje obowiązek zapewnienia określonej liczby miejsc postojowych - i ten wymóg jest dotrzymywany. Ale ten problem w bardzo niewielkim stopniu dotyczy takich dzielnic jak Łazarz, które w 99% składają się z zabudowy sprzed wielu lat. Co do parkingów park and ride przy pętlach - w pełni się zgadzam, od tego miasto powinno wiele lat temu zacząć albo na to przeznaczyć wpływy ze strefy. Kilka lat temu miasto proponowało budowę takich parkingów w formule partnerstwa publiczno - prywatnego, ale nie było chętnych inwestorów - bo policzyli sobie, że skoro w Poznaniu można poza ścisłym Centrum (strefa nie obejmowała jeszcze wtedy Jeżyc) parkować za darmo, to inwestycja nie ma szans na rentowność. Obecnie dzięki dociągnięciu tramwaju na Franowo jest tam de facto potężny, DARMOWY parking typu park & ride - parkingi przy M1 i Ikei są przecież za darmo, a tramwaj praktycznie na środku parkingu. to, co piszesz o "normatywie parkingowym" w żaden sposób nie
11-10-2012 14:09:55
michal
Z kad ten pomysl na platna strefe parkowania? ano z tego ze narobilo sie dluga za euro i teraz z maluczkich nalezy sciagac.Niech laskawie Pan Grobelny obetnie sobie pensyjke a potem pogadamy
11-10-2012 13:54:08
Student
OK, jestem w stanie pewne rzeczy zrozumieć. Zarządcy nie mogą magicznie powiększyć terenu, ale to nie zwalnia ich z przestrzegania prawa. Według normatywu parkingowego powinno przypadać 1,5 miejsca parkingowego na jedno mieszkanie - w przypadku mojej kamienicy ten współczynnik wynosi 0,25. Zarządca nie musi budować parkingu - może np. wynająć dla mieszkańców miejsca parkingowe na parkingu ale to są dodatkowe koszty dlatego też nikt tego nie robi i olewa istniejące prawo. Poza tym te dodatkowe auta to nie tylko studenci (w moim przypadku jest to jedno auto na cztery osoby), ale także osoby pracujące (często dwa samochody na mieszkanie w którym mieszka pracujące małżeństwo - nawet jeśli nie mają swojego samochodu to korzystają ze służbowego, wzdłuż mojej ulicy codziennie mijam kilkanaście zaparkowanych samochodów oklejonych reklamami - i są one tutaj codziennie, także w nocy i weekendy) i emeryci (nie wiem po co oni trzymają te samochody - w mojej okolicy jest kilka aut które stoją w tym samym miejscu już ponad dwa lata i ani razu przez ten czas nie były używane...). Wprowadzenie strefy nie zmniejszy w magiczny sposób liczby aut, a i miejsc parkingowych nie przybędzie. Gdyby miasto najpierw wybudowało kilka porządnych parkingów na Łazarzu (chociażby w miejscu tych kilku opuszczonych kamienic które swoim wyglądem wręcz straszą) i zadbało o egzekwowanie prawa wobec zarządców nie byłoby takich problemów. Wtedy można by wprowadzać strefę ale na dzień dzisiejszy nie ma na to po prostu warunków - ludzie dalej będą stawiać samochody w tych samych miejscach tylko teraz będą musieli za to płacić - ot cała zmiana. W Poznaniu brakuje miejsc parkingowych zarówno dla mieszkańców jak i przyjezdnych - dlaczego na os. Sobieskiego albo na Górczynie nie ma ogromnych parkingów dla osób dojeżdżających do Poznania do pracy? Przecież zamiast przesiadać się do MPK np. na Łazarzu mogliby robić to na pętlach - ale do tego potrzebne są darmowe (tylko dla osób posiadających imienne bilety długookresowe, dla pozostałych płatne) parkingu przesiadkowe, a to wymaga inwestycji i myślenia - czego niestety władzom miasta brakuje.
11-10-2012 12:43:20
w
Większa część Łazarza powstała w czasach kiedy samochód był tak popularny jak obecnie prywatny helikopter. Nie była zatem w ogóle przystosowana do parkowania! Druga fala łazarskiego budownictwa przypada na czasy kiedy w Polsce było około 1mln samochodów - można prosto oszacować, że przy każdej klatce 4-piętrowego bloku trzeba było przewidzieć miejsce na 2 lub 3 samochody (czyli luz). Obecnie samochodów jest około 20 razy więcej niż kiedy urbanistyka dzielnicy została ukształtowana w takim kształcie jaki mamy do dziś. Jak wielu tu już zauważyło może się zdarzyć nawet, że na 2-pokojowe mieszkanie przypadają 4 samochody. Jest to więc jakaś schizofreniczna rzeczywistość, która wymaga nowych rozwiązań jeśli nie chcemy, aby jakość życia w tym mieście była żałośnie niska. A szczytowym przykładem obecnej paranoi jest blok przy Kolejowej - fatalna porażka urzędników, projektantów, dewelopera i tych, którzy kupują te mieszkania bez parkingu.
11-10-2012 11:31:23
JS
W kamienicy, w której mieszkam na ok. 30 mieszkań w 15 pomieszkują studenci. Podwórze jest małe i zabudowane. Samochodem nie wjedziesz a każde studenckie mieszkanie to min. 3 osoby, z których dwie mają samochód. Wszyscy parkują na ulicy mimo, że niedaleko jest świecący pustkami parking. Płatny, co wyjaśnia świecenie pustkami :) Od czerwca do września na ulicy przestronnie a po rozpoczęciu roku akademickiego nie można przejść chodnikiem... I tu strefa pomoże - parking się zapełni.
11-10-2012 11:14:46
T.
No właśnie to jest to - dziś pewnie prawie każdy student ma samochód - to jak tu się dziwić że brakuje miejsc parkingowych w mieście?
11-10-2012 11:09:07
fgh
student - a gdzie niby zarządcy/właściciele kamienic mają te nowe miejsca postojowe stworzyć? Pora zrozumieć, że więcej samochodów się w tej dzielnicy nie zmieści i że już jest ich za dużo - więcej niż w analogicznych dzielnicach np. w Berlinie. Rozwiązaniem problemu jest zmniejszenie liczby aut w dzielnicy, w tym aut mieszkańców/studentów.
11-10-2012 08:27:58
aagab
gdzie można podpisać protest przeciwko utworzeniu strefy?
10-10-2012 14:19:23
student
Super, kolejne opłaty (120zł rocznie). Wynajmuję tu mieszkanie, mam samochód i ogromne problemy z parkowaniem - 40 mieszkań i tylko 10 miejsc parkingowych. Władze jak zwykle myślą krótkofalowo - samo wprowadzenie strefy nie poprawi znacząco sytuacji. W całym Poznaniu brakuje miejsc parkingowych, dodatkowo stare kamienice i bloki mają bardzo mało własnych miejsc dla mieszkańców przez co zmuszeni są oni do zostawiania samochodu na parkingu - gdy już znajdą miejsce. A o to coraz trudniej - rozumiem że w ciągu dnia można zgonić na przyjezdnych, ale czasami przyjeżdżam do Poznania w środku nocy i wszystko zastawione - przez kogo, bo na pewno nie przez tych którzy dojeżdżają do pracy w Poznaniu. Przede wszystkim należy budować parkingi buforowe, a na właścicielach i zarządcach kamienic wymuszać zwiększenie ilości miejsc parkingowych dla mieszkańców - przynajmniej po 1 na mieszkanie.
01-10-2012 20:41:30
Sławek
Jestem ciekaw czy RO będzie miała jaja zaproponować drogę rowerową na Głogwskiej. Jakby było potrzebne to mam pismo ZDM, który stwierdza, że parkowanie skośne przy ulicy z projektowaną prędkością 50km jest niedozwolone bo manewr włączania się do ruchu jest niebezpieczny (nie widać pojazdu nadjeżdżającego).
01-10-2012 10:27:43
JS
@Łukasz @Mario Przejdźcie się w ciągu dnia Głogowską i przyległymi ulicami. Nawet Kolejowa od Gąsiorowskich do Kanałowej jest zapchana autami z rejestracjami PZ. Sam mam wielu znajomych, którzy przyjeżdżają do pracy z Komornik i okolic. Zostawiają samochody w okolicach Głogowskiej i dalej jadą tramwajem do Śródmieścia, gdzie pracują. Problem rozwiązałby parking buforowy na Górczynie ale na to nie mamy co liczyć.
30-09-2012 22:40:38
Sławek
SPP jak najszybciej, uspokojenie ruchu, zieleń. Jakie zdzieranie bejmów? 10 PLN na miesiąc za to że zajmuje się dobrych kilka metrów gruntu? Jestem ciekaw jakie argumenty ma ktoś myślący na zasadzie: kupiłem se auto to mi się należy do niego miejsce wybudowane z kasy wszystkich (także tych co aut nie mają) za darmo.
30-09-2012 20:47:44
mieszkanka 2
Jestem za strefą parkowania + parkowaniem równoległym + zielenią, o którą się będzie dbało regularnie ( nie jak na odcinku Kolejowa 2)!!
30-09-2012 16:55:08
Mario
Z całym szacunkiem ale na mojej ulicy wszyscy co parkują to mieszkańcy. Ba nawet podwórka są całe w samochodach. Więc wprowadzenie SPP to tylko i wyłącznie chęć zarobienia na nas mieszkańcach. Druga sprawa lepiej wzięli by się za łatanie dziur. Na rogu Matejki/Wyspiańskiego któryś raz dziura w tym samym miejscu. Niedługo miesiąc minie jak trzeba uważać aby w nią nie wlecieć. Najlepiej progi i strefa 30 w całym mieście. Wówczas z pewnością wszędzie zdążymy :) Obojętnie ile ich się naustawia i tak lepiej nie będzie.
30-09-2012 12:14:07
Laz
Nie wiem Łukasz na jakiej ulicy mieszkasz ale na mojej w godzinach popołudniowych i w weekendy parkingi świeca pustkami z tego wniosek, ze służą one tylko przyjezdnym. Czy tylko dlatego, ze komuś sie nie chce ruszyć dupska do tramwaju my mieszkańcy Łazarza mamy przeciskać sie dziurawymi chodnikami, miedzy samochodami przyjezdnych? do tego strefa tempo30, drzewa w celu zredukowania hałasu i może wtedy będzie sie mieszkało jak w cywilizowanym mieście a nie w betonowym kanionie zalanym smierdzacymi blaszakami
29-09-2012 19:18:05
Łukasz
Ludzie! Zastanówcie się nad Sobą. W ciągu dnia na Łazarzu nie ma problemu z parkowaniem (przynajmniej na mojej ulicy. Problem pojawia się popołudniu, kiedy mieszkańcy wracają z pracy i parkują Swoje samochody pod Swoimi blokami. Wniosek nasuwa się sam: nic się nie zmieni w kwestii miejsca do parkowania poza tym, że trzeba będzie płacić za parkowanie pod swoim blokiem. Do tego znajdą się "pomysłowi" kierowcy (jak na jeżycach), którzy omijając płatne miejsca dalej będą rozjeżdżać trawniki i zastawiać wszystkie możliwe podwórka i wjazdy na posesje omijając płatne miejsca. I po co to komu? Ta strefa na "łazarskich" ulicach to tylko więcej problemów.
28-09-2012 22:12:29
poznaniAnka
to dobrze rozumiem, ze po wprowadzeniu strefy miasto wybuduje parking buforowy?
26-09-2012 19:20:30
tonny
strefa parkowania juz dawno powinna byc wprowadzona na lazarzu, ale tylko wzdluz glogowskiej, wokol rynku lazarskiego i przy arenie - ale tylko wtedy gdy odbywaja sie tam koncerty, targi i inne imprezy.
26-09-2012 12:20:35
Mieszkanka
Zarząd ZDM może puknie się w te swoje głowy. Prośby mieszkańców np ul Kolejowej o umieszczenie progów ograniczających prędkość kierowców bez wyobraźni lu radarów z których prawdopodobnie mieliby znacznie więcej niż 10 mln rocznie mają w zupełnym poważaniu. Dla tej ulicy nie robi się zupełnie nic, ale z tej ulicy chcieliby czerpać zyski. Ten lekceważący stosunek do nas mieszkańców dotyczy zarówno ZDM jak i Policji, której nie widać na tej ulicy nigdy.
26-09-2012 12:05:28
fgh
Jestem mieszkańcem Łazarza i od dawna czekam na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w naszej dzielnicy. To jedyny sposób na uporządkowanie spraw związanych z parkowaniem. Dla mieszkańców Łazarza wiązać się z tym będzie więcej korzyści niż strat - abonament na parkowanie dla mieszkańców jest tani, a wreszcie Łazarz przestanie być traktowany jak parking buforowy. W pełni popieram też strefę 30 i kontrapasy rowerowe. Do Kiler_pn - a gdzie konkretnie te nowe miejsca dla samochodów miałyby zostać "przygotowane"? I jaki problem miałyby one długofalowo rozwiązać? Zachęcić jeszcze więcej osób do pozostawiania swoich aut na Łazarzu?
26-09-2012 12:03:24
Łukasz Prymas
Witam Po pierwsze dziękuję wszystkim za komentarze. Po drugie, chciałbym nadmienić, że to nie Rada Osiedla wprowadza SPP tylko miasto. RO została poproszona tylko i wyłącznie o przygotowanie założeń do koncepcji Strefy na Łazarzu oraz Stefy Tempo 30, miejsc gdzie nie powinno być parkowania, gdzie zmienić sposób tegoż, a także pomysły wprowadzenia ulic jednokierunkowych itp. jak napisano w piśmie. RO nie ma żadnego wpływu na powstanie bądź nie Strefy gdyż jest to prerogatywa Miasta a my tylko doradzamy. Chciałbym zatem prosić wszystkich zainteresowanych mieszkańców i gości naszego Osiedla o wszelkie uwagi bądź sugestie do wszystkich kwestii wypisanych powyżej. Uwagi można składać osobiście w siedzibie RO przy ul. Wyspiańskiego 27 lub mailowo na adres: osiedle_Lazarz@um.poznan.pl. Pozdrawiam wszystkich mieszkańców
26-09-2012 10:32:38
Laz
wprowadzać strefę i kasować nierobów z psueudowyższej szkoły w dawnym kinie olimpia. Zastawiają swoimi samochodami cała okolicę, do tego parkowanie równoległe, zamiast ukośnego na Matejki na odcinku od strony Grunwaldzkiej, dziurawy chodnik ma tam w porywach 1m szerokości a pomyśleć, ze kiedyś przed kamienicami była zieleń! Kierowcy nie potrafią parkować na takich miejscach przyciskajac pieszych do ścian.
26-09-2012 09:47:59
Przyszły Radny
Strefy Płatnego Parkowania nie powinno w ogóle nie powinno być w Poznaniu, mogłaby ją ewentualnie zastąpić Strefa Krótkiego Parkowania. Z kolei wprowadzenie SPP jest w sumie dla mieszkańców Łazarza korzystne bo będą bez problemów znajdywać miejsca do zaparkowania. Duże kłopoty za to będą mieć obszary przylegające do naszej dzielnicy, dotyczy to zresztą wszystkich obszarów przylegających do strefy!
26-09-2012 09:35:09
w
strefa 30 oraz SPP to inicjatywy bardzo potrzebne na Łazarzu. Panowie przedmówcy - jako mieszkańcy pewnie zauważyliście, że nasz fyrtel stał się darmowym parkingiem m.in. dla mieszkańców podpoznańskich miejscowości. Rozjeżdżone przez parkujących trawniki (błoto) i chodniki są żenujące. Podobnie wzmożony ruch na wielu lokalnych ulicach, które stają się skrótami np. dla wygodnych, którzy chcą ominąć sygnalizację na Głogowskiej.
26-09-2012 09:22:49
fgtgtg
W pełni popieram plany poszerzenia strefy. Już najwyższy czas zacząć regulować ilość samochodów na naszych ulicach.
26-09-2012 08:30:45
Kiler_pn
W pełni popieram przedmówce. Rozumiem, że Rada Osiedla Św. Łazarz nie do puści do zdzierania z nas bejmów. Ciekaw jestem ile nowych miejsc parkingowych można by przygotować za te 14 milionów.
26-09-2012 07:46:04
Marcin
Oni są chyba chorzy!!!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: