Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Urbaniści planują likwidację linii tramwajowej na ulicy Przybyszewskiego - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Urbaniści planują likwidację linii tramwajowej na ulicy Przybyszewskiego
27-01-2012 03:28   Janusz Ludwiczak
Likwidację linii tramwajowej na ulicy Przybyszewskiego, budowę drogi rowerowej w ciągu ulicy Marcelińskiej, a w miejscu istniejących baraków przy ul. Grunwaldzkiej 55 stworzenie centrum naukowo-dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego wraz z rozbudową szpitala zakłada projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tej części Grunwaldu. W środę mieszkańcy mogli wziąć udział w II etapie konsultacji społecznych, który przygotowali projektanci z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

W środę, w Zespole Szkół Geodezyjno-Drogowych mieszkańcy Grunwaldu spotkali się z zespołem projektowym Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w ramach II etapu konsultacji społecznej dotyczących dwóch projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów GRUNWALD część A i część B.

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zakłada m.in. w miejscu istniejących baraków przy ul. Grunwaldzkiej 55 stworzenie centrum naukowo-dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego wraz z rozbudową szpitala.

W trakcie konsultacji mieszkańcy obawiali się, że planowany obiekt przyczyni się do paraliżu komunikacyjnego Grunwaldu.

"Już teraz kierowcy zniszczyli przez parkowanie drzewa na ulicy Marcelińskiej. Kierowcy parkują gdzie popadnie" - mówiła w trakcie spotkania jedna z mieszkanek.

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zakłada w przyszłości poszerzenie ulicy Bukowskiej do czterech pasów oraz utworzenie drogi rowerowej po północnej stronie ulicy Marcelińskiej.

Obecnie droga rowerowa na ulicy Marcelińskiej znajduje się od ulicy Bułgarskiej do ulicy Poranek. Projekt zakłada utworzenie ścieżki rowerowej na pozostałym odcinku, do ulicy Przybyszewskiego - tłumaczy Stanisław Bobecki z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Najwięcej emocji w trakcie spotkania wzbudziła jednak koncepcja likwidacji linii tramwajowej w ciągu ulicy Przybyszewskiego. Urbaniści zakładają za to poprowadzenie tramwaju wzdłuż ulicy Grochowskiej od Hetmańskiej do Bukowskiej, a dalej ulicą Szpitalną do pętli Ogrody.

"Teraz remontuje się Rondo Jeziorańskiego, robi wspólny pas dla tramwajów i autobusów, a za kilka lat ma to być zlikwidowane? Absurd. Gdzie tam Grochowską będzie jechał tramwaj? Skoro tramwaj na Przybyszewskiego jest nierentowny to poprosimy tramwaj na Bukowskiej" - buntowali się mieszkańcy.

Okazuje się, że likwidację tramwaju w ciągu ulicy Przybyszewskiego przewiduje studium zagospodarowania przestrzennego, na podstawie którego przygotowywany jest projekt miejscowego planu.

Plan miejscowy musi być zgody ze studium, które przewiduje likwidacji tramwaju w ulicy Przybyszewskiego i przeniesienie tramwaju na ulicę Grochowską. Kiedy to nastąpi nie wiadomo, tak przynajmniej zakłada projekt - wyjaśnia Stanisław Bobecki z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

W związku z tym, że planowany jest tramwaj od ulicy Arciszewskiego na osiedle Kopernika to tworzy się korytarz, którym może być obsługiwana komunikacja północ-południe zamiast autobusów krążących po ulicach i stojących w korkach. Okazuje się, że w tym planie tramwaj na Przybyszewskiego ma być zlikwidowany. Teraz świeżo remontujemy tamto torowisko. Ma być pas autobusowo-tramwajowy, który później ma być rozebrany? - uważa Włodzimierz Nowak, mieszkanie Grunwaldu, członek zarządu Stowarzyszenia "My Poznaniacy".

W normalnym mieście dostępność do tramwaju to jest 300-400 metrów, czyli przy gęstej zwartej zabudowie, gdzie mamy jednocześnie ok. 10-15 tysięcy mieszkańców na kilometr kwadratowy, a taka przy Grochowskiej jest sytuacja to tramwaj powinien kursować co 800-1000 metrów, czyli zarówno na Grochowskiej, Przybyszewskiego i na Bułgarskiej - dodaje Włodzimierz Nowak ze Stowarzyszenia "My Poznaniacy".

Studium faktycznie powstawało już kilka lat temu, kampus Uniwersytetu Medycznego nie był wtedy jeszcze tak rozwinięty. Pewnie przy nowelizacji studium w tej kadencji trzeba cały ten układ będzie na nowo przemyśleć. Na razie nie ma żadnych realnych planów likwidacji linii tramwajowej na ulicy Przybyszewskiego - uważa Łukasz Mikuła, Przewodniczący Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania.

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Grunwaldu ma być wyłożony do publicznego wglądu w sierpniu. Według harmonogramu w styczniu przyszłego roku trafi pod głosowanie Rady Miasta Poznania.

Tak się składa, że te obydwa plany pokrywają teren naszej rady osiedla. Chcielibyśmy bronić zabudowy mieszkaniowej, ochronić ją przed nadmierną komercjalizacją i zachować jej dość unikatowy charakter. Chcielibyśmy również dostać jakiś teren pod przestrzeń publiczną. Nie do końca powstanie centrum dydaktycznego na terenie baraków jest dobrym pomysłem. Już w tej chwili problemem dla nas jest obecność szpitala. Wiem, że służba medyczna jest potrzebna, ale nie może być tak, że inni z tego powodu też cierpią. Jest stanowczo za mało miejsc postojowych, brakuje parkingów - sądzi Grzegorz Steczkowski, Przewodniczący Rady Osiedla Stary Grunwald.


R E K L A M A

Komentarze (3)

27-01-2012 17:39:11
tonny
czy oni poglupieli? juz teraz cierpimy przez brak tramwaju na grunwaldzie. z lazarza na ogrody jade 18 o 15 minut dluzej niz 7. obawiam sie, ze tramwaj nie powstanie na grochowskiej ani za 15, ani za 30 ani za 50 lat, tak samo jak 3 rama komunikacyjna. slusznie, mieszkancy maja racje - robi sie wielka przebudowe ronda jana nowak-jezioranskiego i za kilka lat wydane pieniadze maja pojsc w bloto? halo, niech projektanci z mpu zaczna myslec troche realnie a nie sugerowac sie starymi studium sprzed 10-20 lat.
27-01-2012 11:23:04
morlock
Urbaniści planują likwidację linii? "Zlikwidować" urbanistów! No co jest? Hibernowali czy co? Bracia śpiący.Cytat ...Studium faktycznie powstawało już kilka lat temu... Jeśli urbaniści "pracują" na starych pomysłach to znak że chcą wyciągnąć od Miasta jak najbardziej świeże sianko w postaci urealnienia starego pzp do nowego. W miejscu zaszpitalnych baraków widzę tylko P A R K I N G! "Medycyna" jak koniecznie chce powiększyć dług publiczny i korki niech se inwestuje np. na Morasku, Zielińcu. Wara od zatłoczonego Łazarza!
27-01-2012 10:51:32
kasia
Kiedy na czas remontu Ronda Nowaka wprowadzono coś tak kłopotliwego dla mnie i dla wielu innych osób jak kombinacja autobusu z Hetmańskiej na Grochowską z drugim, z Grunwaldzkiej, zastanawiałam się czy mój "fyrtel" przestał już się zupełnie liczyć w planach miejskich, że zignorowano potrzebę bezpośredniego dojazdu z Głogowskiej do Ronda (można było przecież dać autobus inną drogą, w stronę Wojskowej..) Teraz widzę że rzeczywiście jesteśmy ignorowani, przynajmniej w planach. Gdyby ktokolwiek zapytał mnie o zgodę, nigdy nie zgodziłabym się na likwidację tramwaju bezpośrednio na Ogrody (i na Junikowo...) Może uratują nas studenci z Szamarzewa (a raczej ich potrzeby?..)
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: