Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"17" zastąpi "ósemkę", z Grunwaldzkiej zniknie "15" – ZTM szykuje tramwajową rewolucję - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"17" zastąpi "ósemkę", z Grunwaldzkiej zniknie "15" – ZTM szykuje tramwajową rewolucję
23-09-2023 09:15   Janusz Ludwiczak
Głogowską nie będzie już jeździć "ósemka", a z Grunwaldzkiej zniknie linia nr 15. "Piątka" zamiast przez Kaponierę będzie jeździć już na stałe przez Most Dworcowy i dalej Towarową i Św. Marcin. Od stycznia szykują się duże zmiany w funkcjonowaniu tramwajów.

Podczas piątkowego posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM) zaprezentowali nowy układ sieci tramwajowej. Zmian jest sporo. Mają one zacząć obowiązywać z początkiem 2024 roku, gdy zakończy się przebudowa ul. 27 Grudnia i Gwarnej oraz trasy Kórnickiej.

– Będzie możliwość skrętu tramwaju z ulicy Towarowej w prawo w św. Marcin i odwrotnie. Oznacza to, że już niebawem Poznań będzie dysponował siecią tramwajową o dużo większym potencjale, niż kilka lat temu. To dobry moment na zaproponowanie nowego, stałego układu linii tramwajowych. Braliśmy pod uwagę także fakt, że część zmian wprowadzanych podczas remontów spotkała się z dużym pozytywnym odbiorem pasażerów. Jeśli coś dobrze się sprawdza, jak przykładowo łącząca Naramowice i Winogrady z Grunwaldem linia numer 3, wówczas nie należy tego zmieniać – tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Zmian jednak będzie sporo. Z Grunwaldzkiej na stałe zniknie "piętnastka". Będzie ona kursować z os. Sobieskiego przez centrum i Rataje do pętli przy Unii Lubelskiej. Tym samym nie będzie już bezpośredniego połączenia Grunwaldu i północnego Łazarza z Piątkowem. Na Grunwaldzkiej pozostanie jednak "trójka". Powrócą też tramwaje linii nr 13, które w obu kierunkach będą jeździć przez Teatralkę.

Na Łazarz i Górczyn nie będą już dojeżdżać tramwaje linii nr 8. "Ósemkę" zastąpi… "17", która pojedzie przez Głogowską, Most Dworcowy, Towarową, Św. Marcin, Gwarną, Plac Wielkopolski, Śródkę i dalej jak dawniej przez górny taras Rataj i rondo Żegrze do Starołęki.

"Piątka" nie wróci już na Kaponierę. Również będzie korzystać z nowego łuku z Towarowej w Św. Marcin. Jednak tramwaje linii nr 5 zamiast na Rataje pojadą do Śródki i dalej na Zawady.

– Przygotowując ten projekt zależało nam także na utrzymaniu postulowanej przez pasażerów możliwości bezpośredniego przejazdu tramwajem przez centrum i most Św. Rocha w kierunku Śródki czy bezpośredniego połączenia Górczyna i Łazarza z Dworcem Głównym PKP. Duże możliwości daje także przejazd przez ulicę Towarową wraz ze skrętem w prawo w św. Marcin. To właśnie dlatego planujemy dokonać odpowiednich zmian przebiegu linii nr 5 i 17. Warto podkreślić, że nowy układ jest tak skonstruowany, że planowane do realizacji w nieodległej przyszłości inwestycje i związane z tym korekty przebiegu poszczególnych linii będzie można do niego wpleść bez istotnych zmian całego schematu – zaznacza Jan Gosiewski, dyrektor ZTM-u.

Ponadto "jedenastka" stanie się linią główną. Oznacza to, że tramwaje linii nr 11 będą jeździć znacznie częściej niż do tej pory – w dni robocze w godzinach szczytu co 10 minut. Natomiast "7" pozostanie nadal na swojej dotychczasowej długiej trasie – zamiast do Zawad będzie dojeżdżać przez centrum i Winogrady do pętli Połabska.

Zmiany w kursowaniu tramwajów od stycznia 2024:

Linia nr 2:
Powróci na swoją stałą trasę i nie będzie już jeździć Towarową:
OGRODY – Dąbrowskiego - Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Rondo Kaponiera – Most Uniwersytecki – Św. Marcin – Gwarna/Pl. Wolności – Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 3:
BŁAŻEJA – Aleja Praw Kobiet – Naramowicka – Przełajowa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Bukowska – Grunwaldzka – BUDZISZYŃSKA

Linia nr 5:
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin (powrót: plac Wolności – Gwarna) - Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Dowbora-Muśnickiego – Most Św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Podwale – ZAWADY

Linia nr 7:
OGRODY – Dąbrowskiego – Przybyszewskiego – rondo Jeziorańskiego – Reymonta – Hetmańska – rondo Starołęka – Zamenhofa – rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka – Wyszyńskiego – Most Mieszka I – Ostrów Tumski – Most Bolesława Chrobrego – Estkowskiego – Małe Garbary – Plac Wielkopolski – 23 Lutego – Pl. Cyryla Ratajskiego –Mielżyńskiego – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Murowa – rondo Solidarności – POŁABSKA

Linia nr 8:
MIŁOSTOWO – Warszawska – rondo Śródka – Wyszyńskiego – Most Mieszka I – Ostrów Tumski – Most Bolesława Chrobrego – Estkowskiego – Małe Garbary – Plac Wielkopolski – 23 Lutego – Pl. Cyryla Ratajskiego –Mielżyńskiego – Fredry – Most Teatralny – Dąbrowskiego – OGRODY

Linia nr 9 – co 20 minut:
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – Plac Wolności – 27 Grudnia (powrót przez Gwarną i Św. Marcin) – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – Wielkopolska – Małopolska – Wołyńska – Os. Winiary – PIĄTKOWSKA

Linia nr 13:
STAROŁĘKA PKM – Starołęcka – rondo Starołęka – Zamenhofa – rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Most Św. Rocha – pl. Bernardyński – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia (powrót: Gwarna – Św. Marcin) – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Bukowska – Grunwaldzka – JUNIKOWO

Linia nr 15:
OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Roosevelta – rondo Kaponiera – Most Uniwersytecki – Św. Marcin (powrót: pl. Wolności – Gwarna) – Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Dowbora-Muśnickiego – Most Św. Rocha – trasa Kórnicka – Chartowo – rondo Żegrze - UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 16 - przywrócenie kursowania:
OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Roosevelta – rondo Kaponiera – Most Uniwersytecki – Św. Marcin (powrót: pl. Wolności – Gwarna) – Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Dowbora-Muśnickiego – Most Św. Rocha – trasa Kórnicka – Piaśnicka (tunel) – Szwedzka – FRANOWO

Linia nr 17:
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – pl. Cyryla Ratajskiego – 23 Lutego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Estkowskiego – Most Bolesława Chrobrego – Ostrów Tumski – Most Mieszka I – Wyszyńskiego – rondo Śródka – Jana Pawła II – trasa Kórnicka – Chartowo – rondo Żegrze – Hetmańska – rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Nowa linia nr 19 – częstotliwość co 20 minut (wyłącznie w godzinach szczytu):
POŁABSKA – rondo Solidarności – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin (powrót: plac Wolności – 27 Grudnia) - Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM


Graf: ZTM


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak (1-5), Map: Halina Owsianna, ZTM (6-12)

Komentarze (14)

30-10-2023 09:57:01
xdxdxd
już tak 17 by mogła jeździć na Miłostowo, na Starołękę oraz Rataje i tak szybciej się jeździ z przesiadką na Głogowskiej/ Hetmańskiej....
29-10-2023 08:43:19
8-emka to świętość
Można pozmieniać wiele ale takie linie jak 1,4,8 - nigdy nie powinny być ruszane
05-10-2023 15:38:12
L
A co bedzie dojeżdżac na Miłostowo z centrum lub z Łazarza? Tylko 6 tam sie bedzie można dostać? Ósemka powinna nie być likwidowana z tej trasy!
27-09-2023 19:20:00
L.D.
Czy możliwe jest zwiększenie ilości kursów 6. , jest przepełniona na maxa. Korzysta z niej sporo młodzieży i studentów.
27-09-2023 10:01:56
Zoika
Czy tak trudno "puścić" tramwaj linii 3 z Błażeja bezpośrednio na Junikowo ? Jaki sens ma zakończenie trasy na Budziszynskiej, gdy chcąc dojechać np. na Cmentarz i mając dwa, lub trzy przystanki do celu na tak krótkim odcinku trzeba się przesiadać, lub dojść pieszo ale to znowu za daleko. Biorąc też pod uwagę, że pozostałe linie tramwajowe o dlugim przebiegu jak linia 3 kończą bieg na Junikowie i ta powinna kończyć bieg na Junikowie. Zoika
27-09-2023 09:50:43
Basia
Dlaczego tak późno ruszają pierwsze tramwaje z Gorczyna? Autobus nocny jest później jak pierwszy tramwaj. Z zajezdni tramwaje wyjeżdżają już od 4.30 nie może któryś ruszać wcześniej z pętli gorczyn?
27-09-2023 09:18:16
Poz
Z Górczyna na główny węzeł przesiadkowy ( most teatralny) tylko 14 i z rana już widzę jak jak 30 osób uprawia sporty wyczynowe
26-09-2023 23:21:15
N.
Brak bezpośredniego połączenia Górczyn-Rataje to skandal. 5 świetnie spełnia swoją rolę, to połączenie jest bardzo potrzebne! Teraz ZTM skazuje pasażerów na przesiadki! I po co wszystkie linie jeżdżą przez ten nieszczęsny św. Marcin? Zrobili to teraz muszą jeździć wszystkim…
26-09-2023 21:18:25
CXC
Z Górczyna do Ronda Rataje bez przesiadek nie będzie możliwe dojechanie. Absurd !
26-09-2023 12:02:36
max
ZTM skazuje nas na przesiadki. Grunwald i Junikowo tracą połączenie z PST. Znika 8. Słyszałem, że Panu Gosiewskiemu zachciało się historyczne trasy. To może też przywróćmy stare, historyczne trasy innych linii? ZTM zgubił 4. I po cholerę 17 na Łazarz i Górczyn, skoro 8 doskonale spełniała swoje zadanie. To będzie wraz z 7 jedna z najdłuższych linii, obawiam się, że będzie miała spore opóźnienia. A.. zapomnniałbym - 5 znika z Rataj, było to dogodne połaczenie.
25-09-2023 18:02:17
M.
@Kajka, patrząc na to jak wygląda torowisko na Moście Dworcowym przed zjazdem w Towarową, to te linie długo tak nie pojeżdżą.
23-09-2023 16:07:54
Kajka
No tak, zrobili nowy skręt z Towarowej na Świety Marcin to trzeba teraz puścić tam wszystkie tramwaje....5 i 17 ...po co, przecież pokrywa się ich traca w 90 % ? A na przystanek Most Dworcowy z Łazarza tylko jedna linia 11....czy ZTM musi zawsze tak zmienić linie zeby wszystko utrudnić?
23-09-2023 15:33:24
xyz
I znow zadnego tramwaju na Ogrody...
23-09-2023 13:22:55
Zygmunt
A co z linią nr 4?

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne, obraźliwe oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści. Pamiętaj, nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych i zabezpieczamy w przypadku ewentualnego postępowania policji lub prokuratury. Dodając opinię akceptujesz powyższy regulamin.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

25

maj

Park Wilsona
Kiermasz "Zielony Poznań"

04

cze

do 07-06-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
ITM - Innowacje, Technologie, Maszyny
Nauka dla gospodarki
"Modernlog" - Targi Logistyki Magazynowania i Transportu

09

cze

Polska * Poznań * Łazarz
Wybory do Parlamentu Europejskiego

13

cze

do 18-06-2024
Łazarz
34. Dni Łazarza
13-18.06.2024

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: