Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Blisko 10 tys. mandatów i 3 779 identyfikatorów – już od roku działa strefa płatnego parkowania - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Blisko 10 tys. mandatów i 3 779 identyfikatorów – już od roku działa strefa płatnego parkowania
08-02-2022 07:48   Janusz Ludwiczak
Równo rok temu, z kilkumiesięcznym opóźnieniem ruszyła strefa płatnego parkowania na Łazarzu. Do tej pory wystawiono blisko 10 tysięcy mandatów za nieopłacenie postoju lub przekroczenie czasu. Wydanych zostało niespełna 4 tys. identyfikatorów. Co się zmieniło od roku i czy jest planowane rozszerzenie strefy płatnego parkowania na kolejną część Łazarza, za ulicą Hetmańską?

O rozszerzeniu strefy płatnego parkowania mówiło się od lat. Pierwotnie miała ona zacząć działać od października 2020 roku, jednak stało się dopiero od 1 lutego 2021 r.. Początkowo strefa nie objęła wszystkich planowanych ulic. Najpierw została uruchomiona tam, gdzie udało się wprowadzić nową organizację ruchu, wymalować znaki i wyznaczyć miejsca postojowe, a więc głównie w południowej części górnego Łazarza (na ulicach: Stablewskiego, Potworowskiego, Chociszewskiego, Szymborskiej, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Morawskiego, Sczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego i fragmencie Wyspiańskiego), a także na Niecałej, Białej oraz tylko jednej ulicy na dolnym Łazarzu, czyli na Małeckiego i to tylko krótkim odcinku, od Strusia do Rynku Łazarskiego.

Jednym z powodów opóźnienia wdrożenia strefy było odwołanie od wyników przetargu jednego z wykonawców.

– Strefa będzie uruchamiana sukcesywnie – ulica po ulicy. Nie zima jest powodem opóźnienia strefy, a odwołanie jednego z wykonawców, które trwało trzy miesiące. Tyle czasu sprawa była rozpatrywana w Warszawie [w Krajowej Izbie Odwoławczej – przyp. red.] – zaznaczał Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Sam ZDM przyznał jednak, że z powodu zimy i niesprzyjających warunków atmosferycznych drogowcom nie udało się wymalować oznakowania poziomego i wyznaczyć miejsc postojowych na wielu ulicach.

W kolejnych miesiącach strefa płatnego parkowania była zatem rozszerzana na kolejne ulice, na których wprowadzono nową organizację ruchu. Jako ostatni, od 4 października za postój zaczęli płacić kierowcy na ulicach Lodowej (od Stablewskiego do Rynku Łazarskiego) oraz Dmowskiego (od Hetmańskiej do Rynku Łazarskiego), a także na samym Rynku Łazarskim i Calliera (od 23 listopada). W tym przypadku miało to związek z trwającą przebudową Rynku Łazarskiego.

Tym samym strefa płatnego parkowania obejmuje już praktycznie cały Łazarz aż do ulicy Hetmańskiej (czyli do II ramy komunikacyjnej), poza obszarem w rejonie ulic Arciszewskiego – Palacza – Kraufhofera – Górecka – Hetmańska. W sumie według danych ZDM w strefie płatnego parkowania na Łazarzu kierowcy mają do dyspozycji 3 971 miejsc postojowych.

Za pierwszą godzinę parkowania kierowcy w strefie płatnego parkowania na Łazarzu zapłacą 3,50 złotych, za drugą – 4,20 zł, a za trzecią – 4,90 zł. Mieszkańcy mogą kupować identyfikatory uprawniające do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania w cenie 30 złotych miesięcznie za pierwszy samochód, a za kolejny pojazd 150 zł/mc. Do tej pory wydanych zostało 3 779 identyfikatorów.

Za nieopłacenie postoju w strefie lub przekroczenie czasu grozi kara – wezwanie do zapłaty w wysokości 150 złotych (a w przypadku przekroczenia 7-dniowego terminu – 200 zł). Ile do tej pory wystawiono mandatów?

– Do tej pory wystawiono 9 964 wezwań za przekroczenie czasu lub nieopłacenie postoju w rozszerzonej strefie płatnego parkowania na Łazarzu. Zespół kontrolerów liczy łącznie 32 osoby, które są dysponowane na poszczególne obszary w zależności od potrzeb i stanu osobowego w danym dniu – wyjaśnia Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Obecnie strefa płatnego parkowania kończy się na ulicy Hetmańskiej. A czy zostanie rozszerzona na południową część Łazarza, a więc m.in. na ulice: Rogalińskiego, Cybulskiego, Biedrzyckiego, Nehringa, Winklera czy Palacza, a także dalej na Górczyn?

– W najbliższych latach nie ma takiego planu – przekonuje Agata Kaniewska z ZDM.

Wdrożenie strefy płatnego parkowania na Łazarzu i Wildzie kosztowało miasto blisko 20,5 mln zł.

Co roku na Łazarz trafi 1 mln zł z opłat pobieranych za postrój w strefie. Środki te będą przeznaczone m. in. na remonty chodników i nasadzenia zieleni.


R E K L A M A

Komentarze (5)

11-02-2022 14:16:23
Niko
Droga Aniu, nie wiem jakie prochy bierzesz, ale odlot po nich masz nieziemski. czekam aż cię sponiewiera tak że będziesz wnioskować by był zakaz dla spalinowcow w całym Poznaniu i wtedy rowerkiem na zakupy do komornik będziesz śmigać.
08-02-2022 22:43:36
toms
@Ania: Tobie gorze? Kobieto... zmądrzejesz gdy będziesz starsza, jak będziesz miała problemy z poruszaniem się, wtedy to ci nawet rower nie pomoże... Przeprowadź się na wieś, tam będziesz miała spokój. Ciekawe tylko jak zakupy zrobisz...
08-02-2022 21:28:45
Marek
Anna. Ty tak na poważnie?? Czy się w głowę uderzyłaś i jeszcze Cię trzyma?
08-02-2022 15:48:36
ikkki
A może by tak kontrolerzy ZDM zainteresowali się odcinkiem łączącym ul. Wojskową z ul. Ułańską? Miejsca postojowe zlikwidowane wzdłuż Ułańskiej, za to alejka, która jest łącznikiem między tymi dwoma ulicami stanowi obecnie parking. Czy tak powinno być? Gdzie jest straż miejska? Czy ktoś w godzinach pracy działającej tam przychodni zwraca na to w ogóle uwagę? Czy ktoś zwraca uwagę na to, że dozwolony postój do 15 min przy żłobku powinien tylko działać w godzinach pracy żłobka, a nie w godzinach nocnych czy w weekendy? I że ten postój dotyczy tylko korzystających ze żłobka, a nie pacjentów przychodni i innych...
08-02-2022 09:39:45
Ania
Jako mieszkanka rejonu uważam, że mandaty są za małe! Miasto słusznie chce się pozbyć trucicieli, trzeba to bardziej bezwzględnie robić! Kontynuować praktykę bezpiecznych przejść dla pieszych czy dróg rowerowych kosztem jezdni dla spaliniarzy. Kwota odstępnego za parking powinna być przynajmniej 10 razy wyższa, a kwota mandatu związana z dochodem (np 2 miesieczne pensje), do tego parkingów powinny pilnować automaty, co zdalnie odczytują kto zapłacił za parking - tak, aby to było skuteczne. Niby miasto się chwali, że odblokowuje ulice ze spaliniarzy, ale patrząc na ulice robi to nieskutecznie.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: