Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ponad 720 przekroczeń dozwolonej prędkości – od miesiąca działa fotoradar na Hetmańskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ponad 720 przekroczeń dozwolonej prędkości – od miesiąca działa fotoradar na Hetmańskiej
25-01-2022 10:38   Janusz Ludwiczak
Już od miesiąca działa fotoradar na ulicy Hetmańskiej. Do 17 stycznia zarejestrował on 723 przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości, w tym kierowców, którzy jechali powyżej 100 km/h.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia, 21 grudnia 2021 r. na ulicy Hetmańskiej, tuż przed skrzyżowaniem z Dmowskiego uruchomiony został fotoradar, o który mocno zabiegała Rada Osiedla Św. Łazarz.

Jak już informowaliśmy w ostatnim czasie na Hetmańskiej doszło do wielu tragicznych wypadków. 1 lipca na przejściu dla pieszych przy Kolejowej zginęła 26-letnia piesza. Kobieta przechodziła na pulsującym świetle. Z kolei miesiąc wcześniej, kilka metrów dalej, przed wiaduktem kolejowym samochód osobowy uderzył w słup trakcyjny, doszło do pożaru auta, śmierć na miejscu poniosły dwie osoby.

W lipcu na Hetmańskiej pomiędzy Dmowskiego a Rolną decyzją Miejskiego Inżyniera Ruchu wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h. Jednak wielu kierowców przekracza "pięćdziesiątkę". Sytuację tą miał zmienić właśnie fotoradar.

– Przy pomocy fotoradaru zamontowanego przy ulicy Hetmańskiej tylko do 17 stycznia zarejestrowano 723 naruszenia przekroczenia dozwolonej prędkości. Średnio kierujący nie stosowali się tam do limitu prędkości przekraczając prędkość o 21 km/h – powiedział Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

58% zarejestrowanych przypadków dotyczyło przekroczenia w najniższym progu, czyli pomiędzy 11 a 20 km/h.

– Wyliczyliśmy też średnią prędkość przekroczenia i ta średnia prędkość przekroczenia na tym odcinku drogi rejestrowana przez to urządzenie wynosi około 21 kilometrów na godzinę więcej niż obowiązujący limit prędkości. Nie jest jeszcze na tyle dobrze, aby powiedzieć, że nie ma tam przypadków skrajnych czy ekstremalnych – dodaje Monika Niżniak, rzecznik GITD.

Z kolei 9 kierowców przekroczyło prędkość o co najmniej 41 km/h. Mandat trafił już do kierowcy, który w tym miejscu jechał z prędkością powyżej 100 km/h.

Fotoradar na Hetmańskiej to obecnie jedyny, który działa w Poznaniu.


R E K L A M A

Komentarze (13)

01-02-2022 11:01:03
S.N.
Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w Polsce wynosi 50 km/h, Ale cwaniaczkom każdy przepis przeszkadza.
01-02-2022 09:22:24
EWW
Ania@ Niby dlaczego taki zamordyzm?? Wielu przekracza prędkość a nie wielu powoduje wypadki. Ludzie mają różne potrzeby. Najważniejsze żeby zachować zdrowy rozsądek i odpowiedni dystans do innych samochodów. Przewidzieć nieprzewidywalne, tj. Że ktoś może nagle zahamować czy pojawić się niespodziewanie na jezdni. Dlatego większy dystans. I jazda
31-01-2022 17:26:12
M.
@Wojtek, to nie jest kwestia przerzucania odpowiedzialności na kierowców. Piesi mają sporo za uszami, na dodatek panuje moda na ciemne ubrania, które zlewają się z otoczeniem. To dość wybuchowa mieszanka. Niestety kierowcy nie są lepsi i śmigają na czerwonym aż miło. W sumie to nie dziwi, bo kierowcy, rowerzyści i piesi łamiący przepisy, to w gruncie rzeczy te same osoby. Jeszcze raz powtórzę, te 50 km/h w obszarze zabudowanym jest prędkością standardową. Nam nie stanie się krzywda, jeżeli trochę zwolnimy. Jak zaczniemy przestrzegać prawa (mam na myśli wszystkich użytkowników dróg), to możemy zacząć dyskusję o podwyższaniu limitów prędkości na wybranych odcinkach.
31-01-2022 12:26:16
Wojtek
@M. Co do kierowców stojących na zielonym, to się zgadzam. Za to uwaga o obniżeniu prędkości do 50km/h pięknie pokazuje myślenie obecnych decydentów (lokalnych i krajowych) i różnych aktywistów, a mianowicie przerzucenie całej odpowiedzialności za bezpieczeństwo ruchu na jedną grupę uczestników i całkowite pobłażanie innym. Popatrz jak po mieście jeżdżą rowerzyści - czy ktoś z „możnych” tego miasta ich za to krytykuje? Nie ma nawet głupich akcji edukacyjnych a co dopiero mówić o przeciwdziałaniu albo sankcjach. I tak samo jest z pieszymi w tym na Hetmańskiej - są wyznaczone przejścia i są światła, ale obniżmy kierowcom dopuszczalną prędkość, żeby inni mogli „bezpieczniej” łamać przepisy, żeby im się nic nie stało, jak nie będą myśleć o swoich obowiązkach w ruchu drogowym i własnym bezpieczeństwie. Niech inni za nich myślą i ponoszą konsekwencje. Żeby było jasne - też jestem pieszym, nie tylko kierowcą.
30-01-2022 16:49:47
M.
@Wojtku, pojęcie bezpiecznie/niebezpiecznie nie jest obiektywe. Jeżdżąc w tamtej okolicy dość regularnie, szlag mnie trafia obserwując kierowców skaczących z jednego pasa na drugi (oczywiście bez kierunkowskazów, bo tych używają tylko frajerzy...), bo dzięki temu ktoś będzie stał na światłach nie trzeci, ale drugi czy idiotów przejeżdżających na czerwonym. Te 50 km/h wprowadzono po to, żeby dać szansę pieszemu podczas kolizji z samochodem. Owszem można dopuścić wyższą prędkość na Hetmańskiej przed Rondem Starołęka, bo tam na dłuższym odcinku nie ma przejść dla pieszych. Na odcinku, o którym mowa w tym artykule przejść jest zdecydowanie więcej. Ilość zdjęć dość jasno pokazuje, że ponad 700 kierowców udowodniło, że ma w głębokim poważaniu przepisy prawa i uznało, że ich te 50 km/h (czyli standard w obszarze zabudowanym) nie obowiązuje. Nie mieli racji, więc poniosą konsekwencje. A tak już zupelnie na marginesie tej dyskusji, najwięcej czasu traci się nie na przepisowej jeździe, ale przez kierowców którzy mimo zapalającego się zielonego światła nie ruszają, bo bawili się telefonem i nie zauważyli, że mogą już jechać.
30-01-2022 11:09:17
Wojtek
@M. (uzupełnienie dot. manipulacji ilością robionych zdjęć) No właśnie. Czy podniesienie ograniczenia do 120km/h i brak zdjęć oznaczałby, że wszyscy jeżdżą bezpiecznie? Nie! To niby dlaczego ilość zdjęć ma wskazywać, ilu to kierowców jeździ niebezpiecznie, jeżeli wcześniej celowo zmniejszono dopuszczalną prędkość? To jest właśnie manipulacja. Zmniejszmy dopuszczalną prędkość jeszcze bardziej, to się okaże, że nagle 90% kierowców to piraci, którzy wręcz szaleją na drogach, chociaż wszyscy będą jeździć dokładnie tak samo jak teraz. Ale ilość zdjęć wzrośnie z 700 do 5000. Bezpieczeństwo w takich wypadkach, to tylko wymówka, żeby od ludzi wyciągać więcej kasy. Jeżeli ktoś jeździ bezpiecznie, nie szaleje, dostosowuje się do panujących warunków na drodze, to łatwiej go złapać i wlepić mandat, jak ograniczenie jest większe niż mniejsze. Chociaż w obu przypadkach jechałby dokładnie w taki sam sposób. Na bezpieczeństwo jazdy, bezpieczeństwo na drodze, wpływa dużo więcej czynników niż tylko znak ograniczenia prędkości.
30-01-2022 10:43:07
Wojtek
@M. @Zofia To jest droga przyśpieszona. Nawet rowerowy przewodniczący rady osiedla to przyznał gdzieś w komentarzu na fb. Bezpieczeństwo - tak, ale ograniczenia powinny być dostosowane do warunków, a nie, że wszędzie damy 30km/h to będzie jeszcze bezpieczniej. To nie autostrada ale też nie droga osiedlowa. Za bezpieczeństwo odpowiadają wszyscy uczestnicy ruchu (przynajmniej tak nakazuje logika, ale teraz ideolo jest ważniejsze od zdrowego rozsądku)
29-01-2022 15:29:48
Zofia
Hetmańska to nie autostrada; wszędzie tam, gdzie jest tzw. teren zabudowany powinno być bezwzględne i nieprzekraczalne ograniczenie do 50km/h.
29-01-2022 10:38:39
M.
@Wojtek, podążając Twoim tokiem myślenia - gdyby podniesiono prędkość do 120 km/h, to zdjęć nie byłoby wcale. Zrozum, że tu istotne jest bezpieczeństwo, a nie portfele łamiących przepisy. Kierowcom, a też się do nich zaliczam, nic się nie stanie, jeżeli będą tędy jeździli z prędkością typową dla obszaru zabudowanego, a nie podwyższoną.
28-01-2022 02:18:30
Wojtek
Gdyby nie obniżono dopuszczalnej prędkości, to tych zdjęć byłoby o ponad połowę mniej. Tak się sztucznie zawyża statystyki, jak to kierowcy jeżdżą niebezpiecznie. A 70km/h na tego typu ulicy, na odcinku z 3 pasami, jest całkowicie rozsądną prędkością.
25-01-2022 16:44:23
lena
Aniu, masz rację! jestem za!
25-01-2022 14:31:23
Autor
Bardzo dobrze. Ale życia dziewczynie, którą rozjechał szaleniec nikt nie wróci. Smutne
25-01-2022 11:05:34
Ania
Czyli już się spłacił, fotoradart powinny stać, co kilkaset metrów, albo lepiej, pojazdy powinny mieć wbudowane nadajniki odczytujące prędkości, dane by trafiały od razu do systemu, a ten by to weryfikował i krabrnym kierowcą wystawiał mandat o maksymalnej wysokości. Wtedy miasto byłoby bezpieczniejsze
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: