Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Głogowska została zwężona - kierowcy pojadą tylko jednym pasem - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Głogowska została zwężona - kierowcy pojadą tylko jednym pasem
13-10-2020 13:22   Janusz Ludwiczak
Stało się! Od wtorku ulica Głogowska została zwężona do jednego pasa ruchu. Wydzielone zostało torowisko tramwajowe, a po prawej stronie pojawiła się droga rowerowa.

Jak już informowaliśmy od czwartku prowadzone były prace związane z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu na ulicy Głogowskiej, pomiędzy Parkiem Wilsona a Potockiej.

Od wtorku, 13 października kierowcy mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu od skrzyżowania z Berwińskiego do Stablewskiego, a kierunku centrum na odcinku od Potockiej do Kanałowej.

– Dzięki tej zmianie ma się zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego, przede wszystkim najbardziej narażonych na najcięższe skutki wypadków, najmniej chronionych uczestników ruchu, czyli pieszych i rowerzystów. Dodatkowo organizacja ruchu zostanie dostosowana do obowiązujących przepisów – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

O tym, że ulica Głogowska zostanie zwężona miasto informowało już pod koniec ubiegłego roku.

– Nie ma już możliwości, by na ulicy Głogowskiej mogły funkcjonować dwa pasy ruchu. Nie pozwalają już na to przepisy. Gdybyśmy chcieli utrzymać dwa pasy ruchu to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich. Głogowska będzie dostosowana do jednego pasa. Chcemy stworzyć szersze azyle dla pieszych, zwłaszcza w rejonie Rynku Łazarskiego. Wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nie chcemy dyskryminować kierowców, ale chodzi o bezpieczeństwo. Dane przedstawione przez policję, pokazujące wzrost popełnianych wykroczeń przez kierowców, szczególnie wobec pieszych, są porażające – mówił w grudniu Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Kierowcy mogą jeździć tylko jednym pasem ruchu od skrzyżowania z Berwińskiego do Stablewskiego, a w kierunku centrum od Potockiej do Kanałowej.

– Dotychczasowy prawy pas, odpowiednio zawężony, przeznaczony będzie dla rowerów. Lewy, przy torowisku, będzie służył samochodom do jazdy na wprost. W kierunku Hetmańskiej prawy pas jezdni przed ul. Berwińskiego służyć będzie do skrętu wszystkich pojazdów w prawo, a rowerom również do jazdy na wprost. Kierowcy jadący prosto będą, od tego miejsca, mieli do dyspozycji tylko jeden pas ruchu. Rowerzyści będą się mogli poruszać wydzieloną częścią jezdni aż do skrzyżowania z ul. Stablewskiego. Za tym skrzyżowaniem pojadą już jezdnią na zasadach ogólnych, a kierowcy będą mogli ponownie korzystać z dwóch pasów ruchu – wyjaśnia Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

– Jadący od strony Górczyna zmiany napotkają przed skrzyżowaniem z ul. Stablewskiego. Tam kierowcy będą musieli zjechać na lewy pas, jeśli będą chcieli jechać dalej prosto. Prawy pas, za skrzyżowaniem z ul. Stablewskiego, zmieni się bowiem w pas rowerowy. Rowerzyści będą mogli nim dojechać aż w rejon ul. Kanałowej. Za skrzyżowaniem za tą ulicą dwa pasy ruchu będą do dyspozycji kierowców – dodaje Agata Kaniewska z ZDM.

Na całym odcinku ul. Głogowskiej objętym zmianami wyznaczonych zostało 9 miejsc postojowych ("kopert") dla dostaw. Dopuszczony będzie na nich postój w celu rozładunku towaru. Jak przekonuje ZDM dzięki temu auta dostawcze i kurierzy powinni przestać blokować jezdnię.

Więcej miejsca mają zyskać piesi i pasażerowie.

– Zbyt wąskie azyle dla pieszych przy przystanku tramwajowym "Rynek Łazarski", w połączeniu z dwoma pasami ruchu na obu jezdniach ul. Głogowskiej stwarzały dotąd poważne zagrożenie dla osób czekających na zielone światło przy przejściach dla pieszych. Poprawie bezpieczeństwa w tym miejscu służyć będzie nie tylko wyznaczenie jednego pasa ruchu ale też poszerzenie wspomnianych azyli. Projekt zmian na ul. Głogowskiej uzupełnia uporządkowanie parkowania. Na skrzyżowaniach zostaną zamontowane słupki uniemożliwiające postój w miejscach niedozwolonych (10 metrów od skrzyżowania). Wpłynie to na poprawę wzajemnej widoczności pieszych i kierowców. Ponadto utrzymane zostaną istniejące zakazy skrętu w lewo oraz ograniczenie prędkości do 40km/h na całym odcinku – podsumowuje ZDM.

Map: ZDM


R E K L A M A

Komentarze (25)

16-11-2020 09:13:18
czytelnik
W całym mieście pustki na ulicach.Sklepy zamknięte, studentów brak, praca zdalna , targi nie są organizowane to samochodów mniej.Zobaczymy jak korona nas opuści co będzie.
16-11-2020 08:21:00
amb
miesiąc minął i armagedon nie nastąpił. Ruch na Głogowskiej jest nie mniej płynny niz przed zmianą
12-11-2020 07:45:13
Pieszy Miejski
Niestety, dalej mało kto przestrzega ograniczenia prędkości do 40 km. Policja pewnie dalej twierdzi,że jestem tam zbyt niebezpiecznie by bezpiecznie badać to zjawisko.
20-10-2020 14:28:15
Maras
NO CÓŻ, ZA JAKIŚ CZAS ZAKORKUJĄ JAROCHOWSKIEGO , POTOCKIEJ, STABLEWSKIEGO , DMOWSKIEGO ( GDY SIE WPROWADZĄ LOKATORZY DO TYCH BLOKÓW), TO BĘDZEIE DOPIERO CYRK, - WIDOCZNIE TAK MA BYC . ŻENADA CO Z POZNANIAKAMOI ROBIĄ. JAK ŻYĆ !!!
14-10-2020 19:52:16
Aq
A i ktoś jeszcze wspomniał, ze Roosevelta ma 2-3 pasy i dlatego Głogowska powinna też mieć. To nie tak. Kaponiera jest przeskalowana, tak samo jak prowadzące do niej drogi. To rondo nie radzi sobie z obsługą tak dużego ruchu bo nie ma fizycznej możliwości, żeby sobie poradziło. To nie Głogowska wymaga poszerzenia, tylko okolice Kaponiery powinny być uspokojone, a ruch przekierowany gdzie indziej. No ale o tym trzeba było myśleć 10 lat temu zaczynając remont, bo przecież finalnie nic on nie poprawił, a tylko zabetonował (dosłownie i w przenośni) ten układ komunikacyjny na lata. Generalnie inżynieria ruchu drogowego to skomplikowane zagadnienie, gdzie poszczególne ulice zależą od siebie na wzajem i jeśli którykolwiek z elementów zawodzi, to problem rozlewa się na całą okolicę.
14-10-2020 19:45:28
Aq
Chciałbym zobaczyć to "włączanie się do ruchu przez 15 minut". Chyba ktoś zapomniał włączyć kierunkowskaz albo co :) Jechałem dziś Głogowską przed 8 rano i szedłem nią około 16, więc widziałem ten armageddon na własne oczy... Ruch jak to w mieście w godzinach szczytu, żadnych gigantycznych korków nie było. Po południu to w stronę miasta było wręcz pusto. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko wyłączenia świateł na skrzyżowaniach, ale to by wymagało budowy azyli dla pieszych i generalnie mentalnej gotowości wszystkich użytkowników ruchu. Wierzę jednak, że i do tego dojdziemy. Grunt, że zaczęliśmy wdrażać te zmiany, o których dotąd się tylko mówiło.
14-10-2020 17:21:24
Mieszkaniec ulicy
ZMiany na dobre? W mieszkaniu nie można okna otworzyć, bo stojące samochodu zieją spalinami jeszcze bardziej niż kiedyś, za takie zmiany to ja dziękuję - a w najniebezpieczniejszym miejscu i najwęższym chodniku pozostają 2 pasy - jak tu logika, JAKA??
14-10-2020 14:42:21
e-raf
Czas pokaże, czy te kolejne eksperymenty są sensowne lub raczej bezsensowne. Ta "radosna twórczość plastyczna" na naszych ulicach nie ma końca!!! Jedno zamalują, by potem często to znowu zmieniać. Tak to jest z nieprzemyślanymi, dyktatorskimi akcjami lub półśrodkami. Ile pieniędzy poszło na absurdalne kontrapasy na jednokierunkowych ulicach, gdzie rower z innym pojazdem (w tym także zwykłym autem osobowym) z trudem się miną, albo w ogóle nie jest to możliwe. Nie mam nic przeciwko kontrapasom tam, gdzie są na to warunki i zachowane bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, np. kontrapas na Jarochowskiego czy Winklera, a w mieście np. na Krakowskiej. Tam jest dość miejsca. Ale wciskanie tych rowerowych absurdów tam, gdzie jest to bezsensowne, to czysta dyktatura ZDM-u, głównego "eksperta" ds. komunikacji w mieście, czyli p. W. Nowaka i jego spółki. Wystarczy spojrzeć na pas dla rowerów na zwężonej Głogowskiej! "Natężenie" ruchu rowerowego jak ....ra! Sam bardzo chętnie jężdzę rowerem, ale nie mam zamiaru uganiać się po Głogowskiej, bo znajdę spokojniejsze ulice. Swoją drogą: jakim prawem ten osobnik o nazwisku Nowak ma takie wpływy w mieście?! Wygląda na to, że jest on mocniejszy nawet niż p. Jaśkowiak i pociąga za sznurki w ZDM-ie oraz Straży Miejskiej, którą regularnie wysyła na miasto w celu wystawienia kolejnych mandatów! Coś tu nie gra!!! Siłą rzeczy Poznaniacy wystawią tej
14-10-2020 14:07:36
toms
@werserk: A stąd, bo robi się wszystko, by paraliżować życie kierowcom. Głogowska to jest ulica prowadząca do centrum, na Targi, Roosevelta też jest 2, a niekiedy 3-pasmowa. Zrozumcie, że samochód to jest narzędzie pracy dla wielu osób. Osób starszych nie przewieziecie rowerami. Ale cóż pożyjemy zobaczymy czy Łazarz będzie dalej się wyludniać, a Głogowska wymierać - co pokazuje ilość lokali do wynajęcia. Łezka w oku się kręci, gdy przypomina się zapach świeżego pieczywa od piekarni Kamiński, słodkie, które kupowało się w Regionalnej czy Dobskim, czy parasole, które przynosiło się do kaletnika przy Chłodnej.
14-10-2020 10:48:53
amb
co za argumentacja: "przepisy nie pozwalaja na 2 pasy [...] trzeba by wyburzyc kamienice przy Śniadeckich" a to wlasnie tam zostawiono 2 pasy. Po co? Zwezenie do jednego pasa powinno byc juz na wysokosci targow po stronie zachodniej a po wschodniej sciezka rowerowa az do Mostu Dworcowego. Tylko ciagła ścieżka rowerowa ma jakis sens.
14-10-2020 08:33:14
Pm
A przepisy pozwalają żeby były dwa pasy od i do dworca?
13-10-2020 23:00:17
as
@Aq to niech najpierw wybuduja obwodnice i parkingi dla aut
13-10-2020 22:59:16
Jan
Mieszkam na głogowskiej 60 lat - pierwszy dzień korki nie samowite nie można włączyć się ze swojej posesji do ruchu przez 15 minut, żona okno otwiera a tu sama spalina ze stojących samochodów- komu to miało wyjść na dobre???
13-10-2020 20:24:10
werserk
QAq "Zastanawiam się też skąd biorą się głosy typu >>ciekawe kiedy zwężenie Hetmańskiej, haha<<" To są głosy ludzi tkwiących jeszcze mentalnie w latach dziewięćdziesiątych, niedostosowanych do zmieniającego się świata, ludzi niepotrafiących wyciągać wniosków na podstawie cudzych błędów (vide USA na przykład).
13-10-2020 19:31:55
mieszkaniec
Czas się powoli żegnać z tą dzielnicą... :( Strefa, Głogowska, więcej jednokierunkowych generujących większe korki i smog; nowe osiedle zamiast parkingu MTP
13-10-2020 18:21:20
Aq
Zastanawiam się też skąd biorą się głosy typu "ciekawe kiedy zwężenie Hetmańskiej, haha". Chyba z niewiedzy odnośnie tego, jaką rolę pełnią te ulice w mieście. Hetmańska czy Reymonta to ulice tranzytowe, element drugiej ramy, oczywistym jest że nie będą zwężane bo ich rolą jest właśnie zbieranie ruchu i rozprowadzanie ich między dzielnicami. Głogowska, Dąbrowskiego, 28 Czerwca czy Królowej Jadwigi to nie są ulice przelotowe, nawet jeśli tak się je obecnie traktuje. Żadna z nich nie ma prawa mieć docelowo dwóch pasów ruchu w jednym kierunku, bo przebiegając przez gęsto zabudowane obszary śródmiejskie są w formie dwupasmówek po prostu skazane na zakorkowanie. Po prostu, za dużo jest na nich wąskich gardeł.
13-10-2020 18:11:52
Aq
Malkontenci faktycznie mogą się wyprowadzić. Tyle, że jeśli faktycznie tutaj mieszkają, to zaraz nie będą chcieli, bo zobaczą, że to są zmiany na dobre. Nareszcie! Szkoda jedynie że między Parkiem Wilsona a Dworcem Zachodnim nie udało się wytyczyć drogi rowerowej, bo ten odcinek nadal jest fatalny dla pieszych i rowerzystów (głównie po stronie wschodniej).
13-10-2020 15:53:30
Malkontent
Jacy piesi jakie azyle. DOBIJANIE ULICY TRWA. Za chwile nikt nie zajrzy w tą okolice. Może zrobimy kolejny deptak (dla tych mniej rozgarniętych i urzędników to SARKAZM). W tej dzielnicy się wychowałem i ją kochałem a teraz mi wstyd że taki potencjał został zniszczony. Łapówki poszły nic nie da się zrobić. Czas się przeprowadzić.
13-10-2020 13:48:47
As
@Toms ja bym jeszcze zwęził Reymonta i Królowej Jadwigi xDDD
13-10-2020 13:47:14
As
@ mieszkaniec Głogowskiej jak to gdzie, na Maleckiego pozabierane miejsca dla aut a jakieś zakochane klomby robią
13-10-2020 13:31:03
mieszkaniec Głogowskiej
A gdzie zieleń obiecywana przez pana Włodzimierza Nowaka i grupę Nowa Głogowska nas połączy????
13-10-2020 10:13:07
gosownik
od 2008 kibicuje tym zmianom i w koncu sie doczekalem, brawo!
13-10-2020 08:10:43
albin
"(...) to musielibyśmy wyburzyć kamienice w rejonie ulicy Śniadeckich". I dlatego pozostawiacie po dwa pasy na odcinku Śniadeckich-Berwińskiego? Dalej, gdzie są z 3 m chodnika - jeden pas. Tutaj - 2 pasy. Gdzie ta poprawa bezpieczeństwa?
13-10-2020 08:08:52
toms
To ciekawe kiedy pan Włodzimierz Nowak i reszta nawiedzonych rozpocznie starania o zwężenie Hetmańskiej
13-10-2020 00:28:28
as
Panie Wisniewski, to wyburzaj pan. I tak te wasze "rzady" doprowadzily do tego ze strasza one pustkami... A te "azyle dla pieszych" to tez ciekawe. Jak byl handel z samochodow prowadzony na Glogowskiej na poczatku lat 90 to jakos ludzie sie miescili, a teraz gdy doprowadziliscie to miasto do ruiny, chcecie powiekszac chodniki... No ale oczywiscie mafia kolarska w tym miescie juz calkowicie przejela wladze...
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: