Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Ruszyły prace związane z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Ruszyły prace związane z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz
30-09-2020 19:17   Janusz Ludwiczak
Strefa Płatnego Parkowania na Łazarzu pierwotnie miała zacząć obowiązywać już o czwartku, 1 października, jednak stanie się to dopiero od lutego. Zanim to nastąpi wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu i zamontowane zostaną parkomaty.

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania będzie wiązać się ze zmianą organizacji ruchu aż na 55 ulicach na Łazarzu. Do końca roku prace prowadzone będą na ulicy Głogowskiej oraz w obrębie ulic Jarochowskiego – Chociszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Głogowska – Rynek Łazarski – Małeckiego – Strusia – Wyspiańskiego, a także w rejonie Placu Nowakowskiego (ul. Biała i Niecała). W listopadzie wdrażanie strefy rozpocznie się w północnej części Łazarza, a na początku przyszłego roku dopiero na dolnym Łazarzu.

W ramach prac wykonawca zamontuje nowe znaki, przebuduje sygnalizacje świetlne, wyznaczy koperty dla osób z niepełnosprawnościami, zamontuje stojaki rowerowe oraz osłoni drzewa przed uszkodzeniem.

– Po ustawieniu i wymalowaniu nowego oznakowania mieszkańcy poszczególnych ulic będą już parkować zgodnie z nową organizacją ruchu. Zaczną wówczas także obowiązywać zmienione kierunki ruchu i ograniczenia prędkości przejazdu na wybranych ulicach – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

– Warto dodać, że na wybranych, szerokich i uwolnionych od parkujących pojazdów chodnikach pojawi się zieleń, m.in. na ulicy Małeckiego, Białej, Niecałej, Niegolewskich, Sikorskiego, Stablewskiego, Jarochowskiego czy Sikorskiego. Prace zieleniarskie na tych ulicach będą skoordynowane z pracami związanymi z wdrażaniem SPP – dodaje ZDM.

Strefa Płatnego Parkowania miała zostać rozszerzona na Łazarz pierwotnie od 1 października, jednak z powodu odwołania jednego z wykonawców tak się nie stanie.

– Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) oddaliła odwołanie jednego z oferentów dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na wdrożenie strefy płatnego parkowania na Wildzie i Łazarzu. Oznacza to, że rozstrzygnięcie przetargu dokonane przez ZDM było prawidłowe i można było podpisać umowę z wybranym już w kwietniu wykonawcą. Wykonawca - firma KBU Sp. z o.o. - będzie miał 6 miesięcy na montaż i uruchomienie automatów parkingowych oraz wdrożenie projektu stałej organizacji ruchu na ulicach Wildy i Łazarza, tak aby zapewnić gotowość do uruchomienia strefy płatnego parkowania na tych osiedlach. Wdrożenie strefy będzie kosztowało prawie 20 mln 500 tys. złotych – wyjaśnia Agata Kaniewska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Strefa Płatnego Parkowania zostanie rozszerzona praktycznie na Łazarz i będzie obejmować obszar w obrębie ulic: Bukowska – tory kolejowe – Hetmańska – Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego, czyli praktycznie cały Łazarz z wyjątkiem ulic na południe od II ramy komunikacyjnej, tj. ul. Hetmańskiej.

Strefy (póki co) nie będzie więc m.in. na ulicach: Rogalińskiego, Cybulskiego, Biedrzyckiego, Nehringa, Winklera czy Palacza).

Za pierwszą godzinę parkowania kierowcy zapłacą 3,50 zł, za drugą – 4,20 zł, a za trzecią – 4,90 zł.Z kolei mieszkańcy będą mogli wykupić abonament – identyfikator na okres 12 miesięcy w cenie 10 zł/miesiąc (promocja obowiązywać będzie do 31 sierpnia 2021). Standardowo abonament ma kosztować 30 złotych miesięcznie, a za kolejny pojazd 150 zł/mc.

– To, że sytuacja jest dramatyczna nie muszę przekonywać. Piesi nie są w stanie swobodnie poruszać się po chodnikach. Wprowadzenie strefy ograniczy parkowanie i zwiększy dostępność miejsc dla mieszkańców, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych oraz przyczyni się do odtworzenia i wprowadzenia zieleni – tłumaczy Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM ds. Przestrzeni Publicznej oraz Pełnomocnik Prezydenta ds. Estetyki Miasta.

Zmiany w organizacji ruchu przewidują wprowadzenie jednego kierunku na wielu ulicach. Tak ma być m.in. na Potockiej, Jarochowskiego, Dmowskiego, Łukaszewicza, Ułańskiej czy Marcelińskiej. Na większości ulic (z wyjątkiem tych ważniejszych jak Głogowska, Hetmańska czy Kasprzaka) wprowadzona zostanie strefa "Tempo 30", która oznacza ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto pojawią się kolejne kontraruchy dla rowerów, umożliwiające użytkownikom jednośladów poruszanie się "pod prąd".

Zmiany wprowadzone zostaną również na ulicy Głogowskiej, która zostanie zwężona do jednego pasa ruchu pomiędzy Parkiem Wilsona a Potworowskiego.

ZOBACZ TAKŻE: Co dalej ze zwężeniem Głogowskiej?

Mapa nowej organizacji ruchu na Łazarzu - cz.1 {POBIERZ PDF}

Mapa nowej organizacji ruchu na Łazarzu - cz.2 {POBIERZ PDF}

Kierunki ruchu {POBIERZ PDF}


R E K L A M A

Komentarze (14)

05-10-2020 20:37:08
As
Pani Libicki czy pan zdaje sobie sprawę, ze bezmyślna przebudowa i wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Jarachowskiego spowoduje, ze ul. Niegolewskich stanie się tranzytową i wprowadzi większą ilości samochodów do gęsto zaludnionej cześć Łazarza. Wystarczy jedna śmieciarka, karetka pogotowia etc i cały ruch w tej części Łazarza będzie zablokowany. Co za bezmyślność, Bareja by tego nie wymyślił. A co do chodników to piesi nie maja jak chodzić bo są dziurawe i pokryte odchodami psimi. Najpierw wyremontujcie chodniki, zróbcie miejsca parkingowe i nie uszczęśliwiajcie nas na siłę.. Nie będę już wspominał nawet o grotesce którą były konsultacje społeczne odnośnie tego projektu. Mam pytanie jakim sposobem inwestycja zasadzenia drzew na Niegolewskich została rozliczona, jeśli w kilku miejscach postawiono słupki, zlikwidowano chodnik a drzewek jak nie było tak nie ma (od kilku lat). Skoro drzewka przerosły możliwości ZDM to ciekawe jak ta inwestycja się zakończy.
05-10-2020 19:55:03
As
Dzisiaj 40 minut krążyłem aby zaparkować samochód przy ul. Niegolewskich. Oczywiście na próżno wiec musiałem to zrobić kilka ulic dalej. Tak jest codziennie. Kilka kołek ulicami Łazarza to tylko z korzyścią dla środowiska i mieszkańców (nie ma jak zapach spalin wpadający przez uchylone okna). Bezmyślność urzędnicza jest jednak bezgraniczna. Koperty, drzewa, stojaki rowerowe, parkometry, znaki, zakaz parkowania pod dewastowanymi umyślnie kamienicami (ciekawe, ze tym zjawiskiem nikt się nie zajmuje). I nagle samochody znikną. Zadziwiające jakim intelektualnym kastratem trzeba, być aby wprowadzać takie zmiany.
02-10-2020 16:05:30
M.
@Qshu, patrzę na ul. Bogusławskiego, w której w zeszłym roku posadzono drzewa i platanów jakoś nie widzę. Posadzono szczepione głogo kolumnowe, a miejsce na coś większego było, bo poprzednio rosły tu klony. Na Kasprzaka jest podobnie. Gdyby miasto sadziło platany, to bardzo bym się cieszyła.
02-10-2020 11:09:34
amb
Nie rozumię dlaczego argument o wyludnianiu uzywacie w sensie negatywnym. Ja widzę w tym duzo plusów. Miasto to nie tylko blokowisko z zageszczeniem 5tys/km2.
02-10-2020 09:05:00
Qshu
@M. jeśli dla Pani platany to witki to jestem bardzo ciekawy co rozumie Pani pod pojęciem drzewa?
01-10-2020 13:52:43
M.
@Qshu, drzewo to brzmi dumnie. Te witki sadzone na miejscu pieknych lip lub akacji, to drzewa tylko z nazwy. I niestety na cień z ich strony raczej bym nie liczyła, bo samdzimy szczepione głogi w formie kolumnowej. To tyle na temat nasadzeń. Za to będziemy więcej płacili za betonowe placyki i skwery (np. odremontowany Rynek Łazarski), bo szykuje się nowy podatek.
01-10-2020 13:12:31
kaśka
To może w ogóle wprowadźcie zakaz jazdy samochodem po Łazarzu. Za chwilę mało kto zostanie w tej dzielnicy, która z roku na rok się wyludnia: https://www.lazarz.pl/?id=2&nr=13865
01-10-2020 12:51:37
Qshu
Brawo, czekam na wprowadzenie strefy z niecierpliwością. Psy (kierowcy) szczekają, a karawana jedzie dalej. Każde nowe drzewo na naszych ulicach jest na wagę złota. Dla mnie to jest wybór cywilizacyjny. Pytanie czy ktoś woli na wzór wschodni, gdzie ulica miast to wielkie przelotówki, czy może na wzór miast europy zachodnie walczy się o każdy skrawek zieleni.
01-10-2020 08:51:25
Mieszkaniec Kolejowej
Jak widzę, wszystko idzie w kierunku odwołania remontu ulicy Kolejowej. Koniec roku blisko, miał być ogłoszony przetarg na wykonawcę, ale nic o tym nie słychać. Czyli tak jak zwykle. Czemu mnie to nie dziwi???
30-09-2020 22:55:11
mieszkaniec
@Koral: No będzie dzielnica z najdroższymi mieszkaniami jak getto - zamknięte i strzeżone osiedla, z knajpkami, gdzie za kawę zapłacisz przynajmniej 30 zł, a za kawałek małego ciasta drugie tyle. Może najlepiej zamknijmy cały Łazarz dla samochodów, nasadźmy donice z drzewami na Głogowskiej i wprowadźmy nakaz jazdy rowerem.
30-09-2020 22:39:28
Koral
Bardzo śmieszą mnie opinie, że uspokojenie ruchu i zaprowadzenie porządku i ciszy na ulicach Łazarza sprawi, że mieszkańcy będą chcieli się stąd wyprowadzić, to niedługo będzie dzielnica z najdroższymi mieszkaniami w Poznaniu, a wszelkie Komorniki i Lubonie będą marzyć żeby mieć tu zamieszkać i nie musieć mieć samochodu, widać to zresztą po tych smutnych twarzach ludzi którzy stali dzisiaj w korkach przez zamkniętą autostradę
30-09-2020 20:56:04
e-raf
Jakby to ująć? Mogę zrozumieć ideę SPO, w sensie uporządkowania parkowania. Natomiast nie mogę pojąć tego eksperymentowania, jeśli chodzi o organizację ruchu. Dlaczego aż tyle ulic, np. Dmowskiego, na siłę musi być przerobionych na jednokierunkowe, jeśli jest dość miejsca na zachowanie ruchu w obie strony? Zresztą podobnie jest z ul. Jarochowskiego. Tzw. uspokojenie ruchu - hasło powtarzane ciągle przez Radę Osiedla czy ZDM - niekoniecznie oznacza uspokojenie dla mieszkańców, czyli ułatwienie codziennego życia. Poza tym w związku z wprowadzeniem SPO miejsc postojowych będzie jeszcze mniej, co jest już stałą praktyką obecnej ekipy ZDM-u (piszę to z całym szacunkiem dla pieszych i przyrody!). Kolejny raz ten przysłowiowy złoty środek jest zgubiony. Bardzo podoba mi się poczucie humoru jednego z czytelników portalu e-poznań, który w nast. sposób podsumował tę sprawę: "Trwają prace nad wprowadzeniem Strefy Płatnego Wjazdu do Poznania. 2030: radni chcą zachęcić mieszkańców ościennych miast do zamieszkania w opustoszałym Poznaniu, dla pierwszych 300 tys. chętnych karta bezpłatnego chodzenia po mieście w promocyjnej cenie 200 zł/rok...". Nic dodać, nic ująć...
30-09-2020 20:16:37
Antystrefa
Na Kolejowej rownież stworzą infrastrukturę strefy parkowania, a za chwilę i tak to rozwalą przy remoncie ulicy? Czy może remontu Kolejowej jednak nie będzie?
30-09-2020 19:40:54
paramido
Wreszcie! Ulice dla wszystkich mieszkańców - i dzieci, i starszych. Dzielnica wreszcie odżyje :)
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: