Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Trójka" nie będzie już dojeżdżać na Łazarz? Tak, jeśli nie będzie podwyżki biletów - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Trójka" nie będzie już dojeżdżać na Łazarz? Tak, jeśli nie będzie podwyżki biletów
04-03-2020 22:04   Janusz Ludwiczak
– Jeśli radni nie zdecydują się na zwiększenie cen biletów, ZTM będzie musiał znaleźć brakujące pieniądze w inny sposób. Alternatywą są cięcia kursów, co przekłada się na rzadziej jeżdżące tramwaje i autobusy. Oprócz pogorszenia częstotliwości konieczne byłoby także m.in. skrócenie linii 3 do Zawad, likwidacja dodatkowych kursów na linii 16 w godzinach szczytu i w soboty oraz powrót do częstotliwości 20 min. na liniach 6, 12 – informuje Urząd Miasta Poznania.

Podczas najbliższej sesji, która odbędzie się we wtorek Rada Miasta Poznania podejmie decyzję czy od lipca podrożeją bilety komunikacji miejskiej. Bilety okresowe miałby podrożeć o ok. 20%, zaś biletów jednorazowych o 30%. I tak od lipca bilet sieciowy na 30 dni zamiast 99 złotych miałby kosztować 119 zł. Zlikwidowany miałby zostać bilet 10-minutowy, który kosztuje obecnie 3 zł. W zamian pojawiłby się bilet ważny na kwadrans za 4 złote. Bilet 40-minutowy za 5 zł ma być zastąpiony godzinnym za 6 zł, zaś bilet ważny na 90 minut miałby podrożeć z 7 do 9 zł. Jak przekonuje miasto podwyżek cen biletów nie było od siedmiu lat, a są one konieczne ze względu na wydatki oświatowe. W tym roku w budżecie zabrakło ok. 175 mln zł.

– Po decyzjach ustawodawcy w tegorocznym budżecie Poznania zabrakło 15 mln zł na dopłatę do transportu publicznego. Na skutek działań rządu miasto straciło miliony wpływów z podatku PIT i musiało dopłacić do oświaty, podwyżki cen biletów są konieczne. Alternatywą będzie skracanie tras i znacznie rzadsze kursowanie wszystkich tramwajów – poinformował w środę Urząd Miasta Poznania.

– Jeśli radni nie zdecydują się na zwiększenie cen biletów, ZTM będzie musiał znaleźć brakujące pieniądze w inny sposób. Alternatywą są cięcia kursów, co przekłada się na rzadziej jeżdżące tramwaje i autobusy. Konieczne byłoby nie tylko zmniejszenie częstotliwości kursowania wszystkich linii tramwajowych w układzie podstawowym z obecnych 10 min. do 12`, co oznacza że na przystanek nie będzie przyjeżdżało 6 tramwajów w ciągu godziny, lecz już tylko pięć. Będzie to miało przełożenie na znaczne pogorszenie wygody i standardu podróżowania - ta sama liczba pasażerów będzie się musiała zmieścić w mniejszej liczbie pojazdów.
Oprócz pogorszenia częstotliwości konieczne byłoby także m.in. skrócenie linii 3 do Zawad, likwidacja dodatkowych kursów na linii 16 w godzinach szczytu i w soboty oraz powrót do częstotliwości 20` na liniach 6, 12 i 17 w soboty
– dodaje magistrat.

Jak poinformowało w środę miasto oznacza to, że "trójka", która i tak kursuje rzadko, bowiem tylko w dni robocze co 20 min. w godz. od 6 do 19 w ogóle zniknęłaby z Głogowskiej. Tym samym zlikwidowane zostałoby bezpośrednie połączenie tramwajowe z Łazarza na dworzec Poznań Główny, w rejon Starego Browaru i węzła AWF.

Mieszkańcy Łazarza i Górczyna, przedstawiciele kilku szkół podstawowych (m.in. nr 69) oraz osiedlowi radni przez 20 lat wnioskowali o uruchomienie bezpośredniego połączenia tramwajowego z ulicy Głogowskiej do dworca Poznań Główny, Starego Browaru i AWF. W końcu takie połączenie uruchomiono w 2015 roku.

Do tematu będziemy wracać.


R E K L A M A

Komentarze (17)

09-03-2020 14:09:14
eka z małeki
@pyra,pasażer MPK-zgadzam się całkowicie!!!Zarówno MPK jak i PKP rozpączkowały się niesamowicie,a jeszcze trzeba dać podwyżki tym co przecież im się należy.No ktoś tak powiedział......................eka
08-03-2020 13:36:59
pyra
NieFranek ma racje, za oszczednosci w budzecie trzeba zaczac od siebie czyli UM Poznan i jego oddzialy/wydzialy itd. Na wyplaty tych ludzi idzie tyle pieniedzy, ze normalnie Cyryl Ratajski w grobie sie przewraca. Ciagle tworzenie nowych etatow dla swoich i swoich swoich. Wazniejsze sa koneksje niz kompetencje zatrudnianych. Nikt nie mysli o mieszkancach, ktorzy naprawde ciezko pracuja i musza czekac na przystankach lub oczekiwac likwidacji linii tramwajowych. Zawsze pod mlotek ci, ktorym mozna cos zabrac i cos ograniczyc. Nie wiem co to za polityka Miasta ale jest bardzo niedobrze.
07-03-2020 16:42:57
pasażer MPK
Kiedyś było tylko poznańskie MPK zamiast ZTM i tramwaje jeździły często, i nie były aż tak zatłoczone! To już lepiej było stać pod Kaponierą w kolejce żeby naładować komkartę, niż doczekać się czasów, że na tramwaj będzie się czekało ponad 20 minut!
05-03-2020 20:12:56
Kamil
Te rzadkie kursy Trójki przypominają wygaszanie transportu na danej trasie, które przez lata praktykowały np. PKP. Mało ludzi jeździ, to likwidujmy. Nic to, że mniej pasażerów linii, to pochodna rzadkich kursów...
05-03-2020 17:01:45
as
@ eka_z_maleki nie za PiS, bo tobie DOBRA ZMIANA zabrala sb-cka emeryturke.A Jaskowiak to i tak kretyn. Gdyby nie dawal kase na lewackie centra solidarnosci w gdansku, nie zatrudnial Golkow i masy urzednikow od niczego to kasa bylaby
05-03-2020 15:24:20
eka z małeki
@as-to nie Jaśkowiak kretyn.A ci co obcięli dochody samorządom mówiąc że one sobie poradzą!!!Otóż nie poradzą sobie!!!Jak łatwo zapominać co swoi zniszczyli,przypisując skutki swoim przeciwnikom..........a ja na dobrą zmianę nie głosowałem i na nikogo nie zwalam...eka
05-03-2020 14:38:24
nieFranek
To jest dopiero "szantażyk". A może by tak zrobić redukcję etatów na placu Kolegiackim. Np. w Biurze MKZ stworzono etat wicedyrektora (przez lata nie był potrzebny); Wydział Kultury ma dyrektora i dwóch zastępców (przez lata był jeden zastępca). JJ ma aż 13 pałnomocników - różnica pomiędzy poszczególnymi stanowiskami jest dość zabawna już w nazwie - np. oddzielny pełnomocnik ds. mieszkalnictwa miejskiego, inny ds. interwencji lokatorskich. Cymesiki to np. pełnomocniczka "ds. kontaktów instytycjonalnych", albo "ds. młodzieży akademickiej", a nawet - jakaż wzruszająca troskliwość - dw. rodzin wielodzietnych. Popytajcie, ilu kierowników jest w Zarządzie Transportu Miejskiego i jaka jest struktura zatrudnienia w MPK. Ponadto 31 biur i wydziałów z dyrektorami, zastępcami itp. A przede wszystkim, zapytajmy jakie są efekty zatrudnienia tych osób i co poznaniacy mają dzięki temu zatrudnieniu (nazywanemu niekiedy pracą).
05-03-2020 12:44:45
darek
Podwyższyć o 100% i sprawa załatwiona Będziemy chodzić pieszo A MPK zlikwidować i po sprawie A może przykładem innych miast w Europe i w Polsce zrobić darmową komunikacje Ale to nie dobre rozwiązanie Bo wtedy trzeba by zwolnić kilku urzędasów A wiadomo chodzi o kasę A poznań jest przyjaznym miastem ale nie dla przeciętnego bez samochodu poznaniaka
05-03-2020 12:24:38
Ania
I bardzo dobrze, komunikacja powinna zostać zmniejszona do minimum, szczególnie trucicieli autobusów co to czarne chmury spalin zostawiają. Na zachodzie ludzie przesiedli się na rowery i to taki zdrowy tryb powinien być promowany
05-03-2020 09:50:28
pyra
To jest szantaz, jak sie nie zgodzicie na podwyzke to zlikwidujemy linie.
05-03-2020 08:55:53
Maras
BRAWO,- WSZYSCY MIESZKAŃCY NA ROWERY, WROTKI, HULAJNOGI..... MASAKRA
05-03-2020 08:28:16
eswu
Skracanie tras i zmniejszanie częstotliwości kursów to droga do nikąd, a właściwie inaczej to droga do całkowitej likwidacji komunikacji publicznej. W USA przerabiano to dziesiątki lat temu i to całkiem świadomie przy wsparciu lobby naftowego i producentów samochodów osobowych. Czy tak ma wyglądać zrównoważony rozwój ekologicznego miasta XXI wieku?
05-03-2020 07:19:09
kajka
Gdzie sa teraz ci którzy tak wychwalaja mpk , każą nam zostawiac samochody i jeżdzic komunikacja miejską? Kpina to mało powiedziane, szantaż nie inaczej. Nie dosyc ze droga sieciówka to jeszcze brudne tramwaje, jezdza jak chcą , to jeszcze zlikwidują połaczenia....szkoda słów.
05-03-2020 00:47:22
as
Jaskowiak to kretyn , ale coz takiego sobie wybraliscie, byle tylko nie byl z PiSu to teraz macie...
04-03-2020 23:29:20
Marek
To są kpiny. 20 lat starań i teraz połączenie to ma być zlikwidowane? Nie dość, że jest za rzadkie to w ogóle go nie ma być? Może pan JJ wprowadzi cięcia tam gdzie są potrzebne, a nie szuka sposobów na utrudnianie życia pasażerom. Nie każdy ma auto. Nie każdy może jeździć rowerem. Zostawcie 3 w spokoju, a wręcz powinna jeździć częściej.
04-03-2020 22:32:29
poznaniAnka
Nie ładna zagrywka. Może od razu zróbmy 5 i 8 co pół godziny, a 11 co 45 minut. Albo droga komunikacja albo nieatrakcyjna. Ludzie przesiądą się do aut. Nie tędy droga!!!
04-03-2020 22:20:14
toms
3 nie jeździ wieczorami i w weekendy i na dodatek kursuje co 20 minut, to teraz chcą ją całkowicie skasować?? Darujcie sobie... Jesli tak to ma wyglądać to dziękuje za usługi MPK i ZTM. Wybiorę swoje kółka
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: