Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Mijanki i prace torowe pod czynnym ruchem tramwajowym – tak remontowano Głogowską - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Mijanki i prace torowe pod czynnym ruchem tramwajowym – tak remontowano Głogowską
21-07-2019 19:08   Janusz Ludwiczak
Od miesiąca trwa remont ulicy Głogowskiej. Torowisko tramwajowe na głównej arterii Łazarza przebudowano gruntownie w latach 60. Wtedy wprowadzono tzw. mijanki, a tramwaje ciągle jeździły ulicą Głogowską.

Jak Głogowską remontowano pół wieku temu można przekonać się na zdjęciach, które opublikowało Stowarzyszenie Wirtualny Łazarz.

W połowie lat 60. remont odbywał się pod czynnym ruchem tramwajowym, a bimby jeździły wahadłowo po jednym torze, korzystając z tzw. mijanek.

"W 1964 roku przebudowano odcinek ulicy Głogowskiej od Mostu Dworcowego do Śniadeckich, a w roku następnym kolejny fragment ulicy, aż do Hibnera (obecnie Stablewskiego). Na przystankach wybudowano wysepki dla pasażerów, a jezdnię poszerzono, aby samochody nie musiały jeździć po torowisku tramwajowym. W 1965 r. w pobliżu ulicy Śniadeckich wykonano próbny odcinek jezdni między szynami, w której zamiast kostki brukowej zastosowano płyty żelbetowe. Nowością w tym okresie była również budowa torów w jezdni ulicznej na podkładach (przeważnie żelbetowych) – pisze nieżyjący już Jan Wojcieszak w książce "120 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu".

Zanim przebudowano Głogowską wcześniej, w latach 1962-1963 przebudowano i poszerzono Most Dworcowy oraz skrzyżowanie z ulicami Głogowską i Roosevelta.

"Wymagało to zamknięcia ruchu na wiadukcie i wybudowania objazdowego torowiska tramwajowego na ulicy Towarowej. Przebudowę Mostu Dworcowego oraz skrzyżowania ulic Głogowskiej i Roosevelta ukończono 1 czerwca 1963 r. Na skrzyżowaniu wybudowaniu wysepki przystankowe dla pasażerów oczekujących na tramwaje" – pisze Jan Wojcieszak.

Po raz ostatni torowisko na ulicy Głogowskiej było gruntownie przebudowywane w 2002 roku, a w 2006 r. przebudowano skrzyżowanie z ul. Hetmańską.

ZOBACZ TAKŻE: Głogowska zapadała się już w 1931 roku!


R E K L A M A

Komentarze (1)

22-07-2019 16:40:28
pyra
Jakos w latach 60-tych nie zawieszono kursowania tramwaju w czasie remontu. I remont byl bardzo solidny skoro wszystko wytrzymalo 55 lat !!! Nie dozyje kolejnych 55 lat ale jestem bardzo ciekawa ile lat wytrzyma obecny remont.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: