Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Remont Kolejowej ruszy najwcześniej w połowie 2020 roku - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Remont Kolejowej ruszy najwcześniej w połowie 2020 roku
19-07-2018 08:00   Janusz Ludwiczak
Mieszkańcy Kolejowej, którzy od lat czekają na remont swojej ulicy muszą jeszcze poczekać. Inwestycja ruszy najwcześniej w połowie 2020 roku. Wcześniej przygotowany zostanie nowy projekt, który nie przewiduje powstania przystanków autobusowych, mimo iż jeszcze kilka lat temu Zarząd Dróg Miejskich prezentował projekt zakładający wybudowanie peronów i zatok autobusowych. Na Kolejowej miały znaleźć się trzy przystanki.

Od przebudowie ponad kilometrowej ulicy Kolejowej mówi się od wielu lat. Mieszkańcy już nie wierzą, że arteria doczeka się remontu, a ulica będzie wciąż wyglądać jakbyś mieli XIX wiek. Najwięcej zastrzeżeń budzą dziurawe, krzywe i nierówne chodniki. Osobom, którzy mieszkają przy Kolejowej przeszkadza również nierówna kostka brukowa na jezdni, która powoduje hałas, zwłaszcza, gdy samochody przekraczają dozwoloną prędkość do 40 km/h.

Gruntowna przebudowa Kolejowej miała ruszyć w czerwcu 2015 roku. Tak jednak się nie stało, gdyż inwestycję tę wstrzymał wojewoda. Jednym z powodów było odwołanie właścicielki jednej z działek. Kolejną przyczyną było nieuwzględnienie w projekcie przebiegającej pod ziemią infrastruktury technicznej, należącej do kolei.

Zastrzeżenia do inwestycji miała również Miejska Konserwator Zabytków, która nie zgadzała się na usunięcie kostki brukowej, która jak twierdziła ma charakter zabytkowy. Dwa lata temu wiceprezydent Maciej Wudarski zapowiedział, że przebudowa Kolejowej w końcu ruszy w 2017 roku. Tak jednak się nie stało.

– Konsultacje z mieszkańcami, radą osiedla i konserwator zabytków doprowadziły nas do zatoczenia koła. Przebudowa ulicy Kolejowej zostanie zrealizowana zgodnie z pierwotnymi założeniami, wprowadzone zostaną tylko zmiany w projekcie. Nie wykluczamy wprowadzenia komunikacji autobusowej. Na pewno pojawią się wyniesione skrzyżowania i wysepki z elementami zieleni. Rozpoczęcie inwestycji planujemy w przyszłym roku. Przebudowa Kolejowej ma zakończyć się w 2018 roku – powiedział w lipcu 2016 w rozmowie z portalem lazarz.pl Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Władze miasta chciały nawet przesunąć przebudowę Kolejowej na lata 2020-2022, a zarezerwowane środki przerzucić na wybudowanie nowej ulicy Św. Wawrzyńca (od Niestachowskiej na Jeżyce), o czym więcej pisaliśmy w marcu 2017. Jednak na tą inwestycje potrzeba nawet 30 mln zł. Ostatecznie po naciskach radnych władze miasta zmieniły zdanie.

Na przebudowę ulicy Kolejowej zarezerwowano blisko 9 milionów złotych (łącznie 8 873 000 zł na lata 2018-2020). W Wieloletniej Prognozie Finansowej zarezerwowano w budżecie miasta: w 2018 r. – 276 000 złotych, 2019 r. – 5 697 000 zł, 2020 r. – 2 900 000 zł. Kiedy więc w końcu pierwsze łopaty pojawią się w tym miejscu? Oto pytamy w PIM-ie.

– Przebudowa jest na etapie przygotowania dokumentów do wyboru Wykonawcy Dokumentacji Projektowej, oraz na etapie tworzenia harmonogramów ogólnych. Inwestycja może rozpocząć się w drugim kwartale 2020 r. jeżeli nie będzie kolidowała z remontem Rynku Łazarskiego. Przewidujemy, iż projekt budowlany z gotowym pozwoleniem na budowę będziemy posiadali pod koniec 2019 r. – czytamy w odpowiedzi na nasz mail z sekretariatu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Możliwe, że mieszkańcy Kolejowej wcześniej doczekają się Strefy Płatnego Parkowania niż przebudowanej ulicy.

– W związku z planowaną inwestycją związaną z przebudową ulicy Kolejowej, wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania na ww. ulicy nastąpi po realizacji powyższego zadania. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Poznania w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Miasta Poznania termin realizacji zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa ulicy Kolejowej" przewidziano na lata 2018-2020 – tłumaczyła we wrześniu Katarzyna Bolimowska, dyrektor ZDM.

Tymczasem ulica Kolejowa została uwzględniona w projekcie rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz. Ma ona objąć obszar w obrębie ulic: Reymonta – rondo Jeziorańskiego – Przybyszewskiego – Bukowska – tory kolejowe (równolegle do ulicy Roosevelta, Głogowskiej i Kolejowej) – Hetmańska.

– Obecnie trwają prace nad projektem Strefy Płatnego Parkowania na Łazarzu. Dokumentacja projektowa będzie gotowa do końca 2018 roku, a jej wdrożenie zaplanowano na lata 2019 – 2021. W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych zdecydowano o wdrożeniu w ramach tego projektu wariantu 1 "Koncepcji uspokojenia ruchu na os. Św. Łazarz" – tłumaczy Tomasz Majchrzak z Zarządu Dróg Miejskich.

Wszystko wskazuje na to, że ulicą Kolejową jednak nie będzie jeździć autobus, mimo iż kilka lat temu Zarząd Dróg Miejskich przygotował projekt, który przewidywał wybudowanie peronów i zatok autobusowych. Na Kolejowej miały znaleźć się trzy przystanki, o czym szerzej informowaliśmy w lutym 2013 roku.

"Informujemy, że Zarząd Transportu Miejskiego planuje wprowadzić na ul. Kolejowej autobusową linię komunikacji publicznej. Zaprojektowane będą perony autobusowe i zatoka autobusowa. Przystanki znajdować się będą w następujących lokalizacjach: w rejonie skrzyżowania z ul. Klaudyny Potockiej (w dwóch kierunkach), na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Mottego/Karwowskiego (w dwóch kierunkach), przed ul. Gąsiorowskich (w dwóch kierunkach)" – informował w lutym 2013 r. Zarząd Dróg Miejskich.

Jak widać miejscy urzędnicy i władze Poznania szybko zmieniają zdanie.

– Wobec faktu, iż Zarząd Transportu Miejskiego nie ma w planach poprowadzenia linii autobusowej wzdłuż ul. Kolejowej Rada Osiedla św. Łazarz w dniu 24 maja 2018 uchwaliła iż nie wnioskuje o uwzględnianie przystanków autobusowych w projekcie remontu ul. Kolejowej. W związku z powyższym aktualizacja projektu nie będzie przewidywała usytuowania przystanków autobusowych – czytamy w odpowiedzi na nasz mail od Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Swoje zdanie zaczyna zmieniać również Miejski Konserwator Zabytków, który rozważa dopuszczenie na przebudowanej Kolejowej nawierzchni asflaltowej.

– Będzie przygotowywany nowy projekt, który najpierw muszę zobaczyć. Jestem za zachowaniem części zabytkowej, brukowanej nawierzchni, ale nie musi być ona na całej długości i szerokości ulicy – powiedziała w rozmowie z portalem lazarz.pl Joanna Bielawska-Pałczyńska, Miejski Konserwator Zabytków w Poznaniu.

"Myślę, że szybciej dostanę i spłacę kredyt mieszkaniowy niż doczekam się zmian na tej dzielnicy" – napisał do nas w listopadzie 2016 r. Maciej, mieszkaniec Kolejowej i nasz Czytelnik. Jak widać Pan Maciej chyba faktycznie szybciej spłaci swój kredyt niż doczeka się remontu Kolejowej. Ale za pasem wybory. Ile to razy będzie słyszeć: "Wyremontujemy w końcu ulicę Kolejową"... i tak przez kolejne 4 lata.


R E K L A M A

Komentarze (9)

20-07-2018 10:34:03
morlock
@ania Moja krew! Iżbyś też zaliczyła glebę na tym śliskim, zabytkowo nierównym badziewiu pod kościołem Św.Anny?
20-07-2018 09:06:35
ania
Pani Konserwator prosze trzymac oko na zabytkowej kostce brukowej, ktora nie sprawdza sie w dzisiejszych czasach na ulicy, nie mniej jednak kostka jest zabytkowa i nie chce aby znalazla sie na posesji/posiadlosci jakiegos prominenta lub jego rodziny lub znajomego. Mozna dla niej znalezc odpowiednie miejsce gdzie nie ma ruchu samochodowego i wyeksponowac jej unikalnosc i piekno.
19-07-2018 21:06:24
L/Domasłowska
Trudno już wierzyć w kolejne obiecywane terminy remontu. Z pewnością będą się one konfrontować z ukończeniem prac na Rynku Łazarskim, których początek także jest opóźniony! Ponadto "przechowane" owe 9 mln., to suma która gwarantowała remont w 2015 i dotyczyła pierwotnego projektu, obecnie koszty wszelkich prac budowlano drogowych znacznie wzrosły.
19-07-2018 20:35:09
Lajlalaj
A może to jest getto, albo rezerwat, a my nie zdajemy sobie z tego sprawy. Może ktoś prowadzi tu jakiś eksperyment z dziedziny psychologii społecznej. Np. sprawdzają granicę cierpliwości i wytrzymałości ludzi upodlanych, poniżanych, okłamywanych...
19-07-2018 20:15:26
Dziadek
Trochę historii z przebudowy m Poznania W około 1960 roku miała ruszyć przebudowa ul. Czechosłowackiej przebudowano ją po 55 latach A Wy byście chcieli aby ul.Kolejową przebudowano po około 7 latach starań
19-07-2018 14:21:22
E.CH
Kolejny raz jesteśmy pominięci w dostępie do komunikacji miejskiej i skazani jako że w większości zamieszkują tu osoby starsze na dalsze wykluczenie społeczne. Czas nieubłagalnie płynie, na każdego przyjdzie czas że będzie miał kłopoty z poruszaniem się, nie życzę pokonywania odległości ok. 1 km do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej. Wiele się mówi i pisze o seniorach a równocześnie nic się nie robi żeby nam ułatwić codzienne życie. Może najwyższy czas żeby zmienić Radnych i Radę Osiedla , może wówczas ktoś pomyśli że ulica kolejowa w XXI. w jest odcięta od komunikacji , że starsi ludzie mają problem z dotarciem do lekarzy, na rehabilitację/ w pobliżu nie ma żadnego ośrodka fizykoterapii/, czy nawet z zakupami do domu. Ale cóż takie mamy czasy ,senior zrobił swoje, senior może odejść , siedzieć w czterech ścianach jak nie ma samochodu, albo sprawności do kierowania pojazdem. Jak to się ma do ciągłego namawiania do korzystania z komunikacji zbiorowej i zrezygnowania z samochodu?
19-07-2018 10:57:39
Baska
Obiecanki cacanki. Najlepiej zróbcie z Kolejowej deptak. Ile mamy czekać? Kasa jest. Trzeba tylko w koncu zaczac ten remont. I jestem za autobusem. Dolny Łazarz ma kiepska komunikacje, a gorny 64 na Matejki i Chocisza, 45 na Wyspianskiego
19-07-2018 10:41:49
poznanianka
Może warto wyznaczyć chętnego ,który bedzie liczyl projekty. Wszystko w działaniu bez zmian.Mysz masz .Strefa parkowania ( bo już o czym maja mowić radni ).,Przebudowa tej ulicy ,a teraz pierwszy Rynek Lazarski.Nie uwzględnienie infrastruktury technicznej w projekcie.To jaki to był projekt , wymiana tylko kostki.??? Zapewne kilkadziesiąt tys. pochłoneły same projekty.Chciałabym aby odpowiedzi udzielili kierownicy ZDM i Pozn. Inwestycji Miejskich czy w swoich dzialaniach pracują wg planu , który corocznie powinien zostać zrealizowany ?.Czy jak się widzi wg łapu capu .Czy musi się coś zawalić aby zacząć remontować. Zawsze mieszkańcy byli informowani ,że nie ma pieniędzy na przebudowę ulicy Kolejowej. Otóz są pieniądze od kilku lat i co .Pan Prezydent Wudarski nie bedzie kandydował , chociaż tyle. Reszte dokonają wyborcy.
19-07-2018 10:07:54
Ktoś
Autobusy Kolejową już jeżdżą. PKS ma bazę za Panoramą i co pół godziny jedzie autobus. Nawet za 10 lat nie będzie remontu tej ulicy.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: