Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Strefa parkowania zakłada wiele ulic jednokierunkowych, buspas na Kasprzaka i zwężenie Głogowskiej - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Strefa parkowania zakłada wiele ulic jednokierunkowych, buspas na Kasprzaka i zwężenie Głogowskiej
04-01-2018 01:56   Janusz Ludwiczak
Wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ulicy Kasprzaka, Matejki, Chociszewskiego, Dmowskiego, Łukaszewicza, Wyspiańskiego, Śniadeckich i Kolejowych, buspas na Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego czy wyłączenie z ruchu części Rynku Łazarskiego – to założenia zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu strefy parkowania na Łazarz. Do końca stycznia trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.

Już w połowie listopada informowaliśmy o przygotowanych przez naukowców Politechniki Poznańskiej na zlecenie ZDM koncepcjach zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania na Łazarz i wprowadzeniu Strefy ograniczonego ruchu Tempo 30. Więcej w artykule: Ulice Kasprzaka, Dmowskiego, Kolejowa i inne po wprowadzeniu strefy parkowania będą jednokierunkowe?

15 grudnia ZDM rozpoczął konsultacje społeczne z mieszkańcami.

Zmiana organizacji ruchu to jeden z najważniejszych projektów planowanych na terenie Łazarza. Dzięki niej możliwe będzie wprowadzenie Stefy Płatnego Parkowania, co w połączeniu z uspokojeniem ruchu i rewitalizacją Rynku Łazarskiego przyczyni się do podniesienia jakości życia w tej części Poznania. Uspokojenie ruchu, uporządkowanie parkowania i uczynienie ulic Łazarza bardziej przyjaznymi mieszkańcom to najważniejsze cele wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu dla tej dzielnicy. Obejmuje ona zmianę kierunków ruchu na wybranych odcinkach łazarskich ulic, ograniczenie prędkości do 30km/h i wyłączenie niektórych fragmentów z ruchu kołowego – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Proponowane zmiany to pierwszy krok do wprowadzenia na terenie Łazarza Strefy Płatnego Parkowania. Najważniejsza korzyść jaką przyniesie ona mieszkańcom to zwiększenie rotacji parkujących aut. Oznacza to, że samochody rzadziej będą pozostawiane na długi czas i łatwiej będzie o znalezienie wolnego miejsca. W połączeniu z ograniczeniem przejazdów tranzytowych, Strefa Płatnego Parkowania zniechęci osoby spoza Łazarza do pozostawiania tu swoich pojazdów. Szczegółowe dane dotyczące liczby dostępnych miejsc postojowych i ich lokalizacji będą znane na kolejnym etapie prac nad wprowadzeniem SPP na Łazarzu. Dobrą wiadomością dla mieszkańców dzielnicy jest to, że będą mogli uzyskać identyfikator mieszkańca strefy, upoważniający do korzystania z miejsc postojowych za jedynie 10 złotych miesięcznie – dodaje ZDM.

Drogowcy przedstawili trzy warianty zmian. Pierwszy z nich, który jest "najłagodniejszy" zakłada wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski. Ponadto wprowadzony miałby zostać ruch jednokierunkowy na ulicach: Jarochowskiego, Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Niegolewskich. Oprócz tego wprowadzony miałby zostać nakaz skrętu w ulicę Szymborską z ulicy Chociszewskiego.

Drugi wariant zakłada dodatkowo zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego paras ruchu na odcinku od Śniadeckich do Hetmańskiej, a także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera.

Z kolei najbardziej rygorystyczny wariant nr 3 przewiduje realizację wariantu 1 i 2 wraz z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ulicy Kasprzaka, Matejki i Chociszewskiego.

Ruch autobusowy ulicą Matejki i Kasprzaka odbywałby się bez zmian, po tzw. "kontrapasie autobusowym – tłumaczy dr inż. Szymon Fierek z Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej.

ZDM czeka do 31 stycznia 2018 na wszelkie uwagi, opinie i sugestie dotyczące zmian, które można przesyłać:
• poprzez e-mail na adres: lazarz@zdm.poznan.pl;
• pocztą tradycyjną na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań;
• w formie pisemnej do siedziby ZDM.

Pomyśleliśmy również o osobach nie korzystających z internetu - do rąk mieszkańców Łazarza trafi blisko 20 tysięcy ulotek prezentujących warianty koncepcji organizacji ruchu. Zorganizowane zostaną również spotkania dla mieszkańców - zaplanowano je na 17 i 18 stycznia. Kto nie używa poczty elektronicznej, może przesłać swoje uwagi do konsultowanej koncepcji pocztą tradycyjną lub dostarczyć do siedziby ZDM przy ul. Wilczak 17 – tłumaczy Marcin Idczak, zastępca naczelnika Wydziału Wspomagania Zarządzania i Komunikacji Społecznej Zarządu Dróg Miejskich.

Odbędą się również spotkania konsultacyjne, w których wezmą udział przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich, Politechniki Poznańskiej, Miasta Poznań i Rady Osiedla Św. Łazarz:
• spotkanie z mieszkańcami dolnego Łazarza odbędzie się 17 stycznia (środa) o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Łukaszewicza 9/13.
• spotkanie z mieszkańcami górnego Łazarza odbędzie się 18 stycznia (czwartek) o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 33 przy ul. Wyspiańskiego 27.

Koncepcje zmian w organizacji ruchu po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania i wprowadzeniu strefy ograniczonego ruchu Tempo 30:

Wariant 1 {POBIERZ PDF}

Wariant 2 {POBIERZ PDF}

Wariant 3 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 1 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 2 {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3a {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3b {POBIERZ PDF}

Ruch tranzytowy 3c {POBIERZ PDF}


R E K L A M A

Komentarze (30)

12-01-2018 08:38:13
wk35
Zapewne samochody będą tak samo "brnęły w korkach" po proponowanych zmianach, jak brną po wydzieleniu torowiska na Grunwaldzkiej ;)
11-01-2018 22:59:53
@koteczka
Raczej będziesz się przepychała pomiędzy brnącymi w korkach samochodami, o ile nie zasłabniesz od spalin...
11-01-2018 21:08:03
koteczek
Najlepszy jest wariant III. W końcu będę mogła bezpiecznie przejść przez ulicę, nie patrzeć w jedną i drugą stronę- tylko w jedną. Kierowcy będą spokojniejsi, a dzieciaki bezpieczniejsze. I o to właśnie chodzi!
11-01-2018 12:21:27
Posen
Proponowane warianty są fatalne. Wszystkie doprowadzą do zakorkowania Łazarza. Zmiany organizacji ruchu są niepotrzebne w takiej skali. Ciekawe, kto je inicjuje i kto płaci za opracowanie projektów. Może lepiej te pieniądze przeznaczyć na naprawę chodników i nawierzchni jezdni.
11-01-2018 08:15:17
dvd
wariant II i III to dramat. Najkrótsza droga ewakuacji autem spod własnego domu - wydłuża się w sposób nieracjonalny - powodując jazdę slalomem po uliczkach dzielnicy. Rodząca chcąc jechać do szpitala św. Rodziny zamiast w 5 minut dojedzie w 0,5 godziny. Dziecko z gorączką przewieziesz na ul. Kasprzaka też w 0,5 godziny bo utkniesz w korku na ulicy jednokierunkowej! Ponadto nikt nie uwzględnił ulicy Stolarskiej ze szpitalem wojskowym - do którego dziś można dotrzeć od Bukowskiej lub Śniadeckich - "w nowych" propozycjach tam już nie dojedziesz! A co powiedzą Strażacy z Grunwaldzkiej, gdy będą musieli kręcić się w kółko by dojechać np. na Mottego? Plany tworzyły osoby nie mieszkające w dzielnicy, które nic nie wiedzą o jej funkcjonowaniu!
07-01-2018 19:25:24
Negatyw
@ werserk: Chodzi o czas przejazdu, pajacu (!!!!).
06-01-2018 18:56:47
werserk
@Negatyw Sam jesteś pajacem. Mnie by się nie chciało jechać takim slalomem przez cały Łazarz.
06-01-2018 12:09:02
Negatyw
Każdy z projektów jest głupi. Kierowca i tak znajdzie trasę, aby ominąć Reymonta i Hetmańską i nie stać tam w korkach. Spowoduje to jedynie więcej spalin pod oknami pajaców, którzy najbardziej o te zmiany walczą... :-) :-) :-)
05-01-2018 23:42:05
władek
Najlepiej na tych mapkach wygląda ruch tranzytowy małymi uliczkami Łazarza. Gdyby wybrano ten wariant to to dopiero byłby hardkor nie tylko dla asfaltu, ale przede wszystkim mieszkańców przyległych budynków ;D
05-01-2018 18:12:58
M.
@werserk, w którym miejscu napisałam, że wożę? Dla rozwiania Twoich wątpliwości - tak, mam samochód, ale najczęściej poruszam się pieszo. Natomiast w przeciwieństwie do Ciebie widzę wkoło siebie starszych ludzi jeżdżących samochodami po zakupy i paradoksalnie wynika to z ich chęci bycia samodzielnymi (ze sklepu z siatą do domu nie dojdą, ale podjechać jeszcze mogą i nikogo prosić o pomoc nie muszą). I jeszcze jedno, po zmianach zaproponowanych w Wariancie III zacznę podwozić swoją mamę, która ma już ponad 80 lat i endoprotezę do lekarza. Do tej pory jeździła taksówką, ale teraz żeby przejachać 3 km będzie kręciła się po całej dzielnicy więc musiałaby zapłacić znacząco więcej. Ze mną będzie kręcić się tak samo, ale przynajmniej będzie taniej. W wolnej chwili poćwicz na mapce jak przejechać np. z Morawskiego na Mottego i pomyśl czy te zmiany faktycznie są takie dobre dla mieszkańców Łazarza jak ci się wydaje. Zmiany tak, ale z sensem.
05-01-2018 17:10:55
werserk
@Kajka @M. I musicie codziennie ich wozić? Czy tylko raz na jakiś czas? Bo jeśli to ten drugi przypadek, licząc całościowe koszta, bardziej opłacalne byłoby zamówienie taxi. Poza tym nie brak w moim otoczeniu jak i w rodzinie osób starszych, więc wciskajcie mi kitu, że nagle wszyscy seniorzy są na tyle niesamodzielni, że już sami nie mogą się poruszać, bo to już zahacza o sofistykę. Na trzecie piętro w kamienicy bez windy też wjedziecie autem? No i te zakupy. Hurtownie prowadzicie jakieś, czy co? Tak, wiem, macie duże rodziny i duuuuże potrzeby... ciekawy jestem, czy ktoś wyciągnie taki argument :D No i chcę przypomnieć, że chodzi o OGRANICZENIE ruchu kołowego, zwłaszcza TRANZYTU. I jeszcze słowo do uzytkownika @Kajka- jak chcesz się do kogoś zwracać, a nie umiesz przepisywać, użyj Ctrl+C Ctrl+V
05-01-2018 11:10:43
M.
@werserk, nie zauważyłeś, że Łazarz jest dzielnicą ludzi starszych? Podam przykład z własnego podwórka. Mieszkania są własnościowe,w mojej kamienicy jest 10 mieszkań. Mamy jedną rodzinę z dzieckiem, 7 rodzin które dzieci już dawno odchowały, jedno mieszkanie wynajmowane Ukraińcom i gabinet. Kamienica obok - na 10 mieszkań tylko 1 zamieszkane przez rodzinę z dzieckiem, 2 przez rodziny po 50-ce, pozostałe przez emerytów. Następna kamienica - 12 mieszkań, 2 rodziny z dziećmi, 1 po 50-ce, reszta emeryci. Kolejna kamienica jest również zamieszkana głownie przez osoby starsze (8 na 10 mieszkań, pozostałe 2 studenckie). Za jakiś czas tendencja się odwróci, nastąpi zmiana pokoleniowa. Kwestionowanie faktu, że jest wśród nas wiele osób starszych, które nie korzystają z samochodu dla przyjemności ale dlatego, że samochód jest jedynym sposobem dotarcia do sklepu, lekarza, itd. jest zwyczajnie bezmyślnością.
05-01-2018 08:44:35
Kajka
Versek. Rozejzyj sie kto mieszka na łazarzu....60 procent to starzy ludzie a reszta to studenci lub mlodzi ludzie ktorzy sprowadzili do Poznania. W dodatku ci ludzie - ci nowi lokatorzy Łazarza maja najwiecej do powiedzenia a najmniej wiedza o tej dzielnicy o jej potrzebach.
05-01-2018 07:30:11
werserk
Nagle wszyscy mają w rodzinie starsze, niepełnosprawne osoby, które trzeba wozić w tę i z powrotem... ciekawe...
04-01-2018 22:42:41
Marcelina
Nie popieram żadnego projektu! Zgadzam się z Kajką, że w wielu przypadkach zwiedzi się pół Łazarza i wytworzy mnóstwo spalin! Też mam w rodzinie osobę starszą i na dodatek niepełnosprawną i często trzeba jechać niedaleko, np. podwieźć do Geers lub do lekarza lub do sklepu obuwniczego lub do brata. Moje auto nie pełni roli "dupowozu" jak ktoś dowcipny pisze. Zamiast pojechać jak dotąd trasę długości x będzie trzeba objeżdżać kilka ulic stale skręcając i wykonać drogę 2x lub nawet 3x! I też tak jak Bazylego wkurza mnie, że cały grudzień bawiono się w malowanie dróg, pasów (np. na Niegolewskich i k. rynku robiąc "rondo" na dziurawym asfalcie), które teraz do niczego za chwilę nie będzie potrzebne!!!
04-01-2018 19:53:14
kajka
Patrzę na te mapki i włos na głowie mi sie jeży.....niech mi ktoś powie jak mam przewięść moja mame która ma 80 lat i mieszka na Chociszewskiego w połowie miedzy Jarochowskiego a Szymborska do do mnie na ul Chłodna? Zwiedzę pół Łazarza i wytworze mnóstwo spalin ..o to chodzi tym oszołomom od cudownych zmian? Chyba ktoś sie strasznie nudzi i wymyśla bzdury pytanie tylko po co? Po drugie, dla kogo są te konsultacje? Na pewno nie dla ludzi pracujących bo większość ludzi pracuje do 17 lub 18.
04-01-2018 19:41:14
werserk
@Bazyli ad 1) Racja ad 2) można nieco zmodyfikować plan ad 3) absolutnie się nie zgadzam;;; @toms nie hiperbolizuj; nie chodzi o całkowity zakaz ruchu kołowego; poza tym dla zdecydowanej większości ludzi samochód pełni rolę dupowozu, i doskonale obyliby się bez niego. Do tego dochodzi kwestia zastawiania chodników przez auta, które powinny parkowane być na parkingach, bliżej czy dalej.
04-01-2018 19:40:32
M.
@Bazyli, nie tylko nie widać lewoskrętów z Głogowskiej w kierunku Rynku Łazarskiego, ale też nie specjalnie widać lewoskręty dla jadących od strony Kasprzaka w Głogowską w kierunku centrum. Do tego dopuszczenie ruchu "pod prąd" dla autobusów, pogotowia, straży pożarnej na Kasprzaka (ma być jednokierunkowa przecznicami) jest proszeniem się o wypadek - niestety część kierowców też pojedzie "pod prąd" (vide przykład kierowców w okolicy Kupca Poznańskiego, którzy korzytając z możliwości kontraruchu przy dojeździe do parkingu podziemnego, którzy dalej jadą pod prąd bo tak jest szybciej). Natomiast wariant II przerzuca znaczną część ruchu ze zwężonej Głogowskiej na Matejki i Kasprzaka.
04-01-2018 16:40:00
Bazyli
1. Po co w ostatnich miesiącach 2017 roku robiono zmiany (tj. drogi dla rowerów) wydając olbrzymią kasę, skoro teraz to wszystko szlag trafi? 2. Czy w ogóle są przewidziane jakiekolwiek lewoskręty z Głogowskiej w Rynek Łazarski? Bo oglądam różne warianty i widzę, że chcąc wyjechać z rynku to można będzie Niegolewskich, ale jak do licha wjechać powracając z Przybyszewskiego, Wyspiańskiego (dotąd Strusia jako kontynuacją) skoro Małeckiego dalej w stronę rynku nie można, a wszystkie inne kombinacje każą mi objeżdżać cały Łazarz po szachownicy??? Kto zapłaci za benzynę? 3. Tak, osoba wypowiadająca się jako toms ma rację, ale to że niedługo wybory nie cieszyłbym się, bo na ostatnie nasze obywatelskie społeczeństwo Łazarza stawiło się w 5 procentach... ps. redakcjo strony! Za każdym razem po kilka razy zgaduję kod z obrazka, bo taki sposób ukazywania go jest całkiem niewyraźny!!! Zmieńcie proszę tło lub matrycę liter i cyfr.
04-01-2018 15:52:09
toms
Jasne wszystko można przewieźć rowerkiem. Są tacy co muszą potuszac sie samochodami. Dostawy do sklepów też mają być przewożone rowerami??
04-01-2018 14:34:35
Wilson
W pełni popieram wariant II, natomiast wiadome już jest, że zwężenie Głogowskiej będzie wiązało się z budową Dolnej Głogowskiej.
04-01-2018 14:33:48
Lol
Wariant 3 jaknajbardziej !
04-01-2018 14:28:26
werserk
@mieszkaniec Oczywiście, powinno się zakazać rowerów, a najlepiej zlikwidować chodniki, tylko geje i cykliści się po nich poruszają, wszak prawdziwy polski patriota porusza się tylko samochodem. W centrach handlowych powinny być parkingi nie przed całym obiektem, a przed każdym ze sklepów; a w zasadzie po co parkingi, niech wszystkie punkty usługowe i sklepy będą dostępne bez wysiadania z auta, jak McDrive. Tylko nie zapomnijcie potem kremu na ból czterech liter po odleżynach.
04-01-2018 12:43:07
B
Ulice Sczanieckiej i Morawskiego na odcinku pomiędzy Bogusławskiego i Jarochowskiego są obecnie dwukierunkowe. Dlaczego w wariancie pierwszym są oznaczone na czarno jako jednokierunkowe? Wg legendy czarny oznacza brak zmian.
04-01-2018 11:51:15
Pozytyw
@mieszkaniec jakie lobby rowerowe? jako pieszy czuje sie dyskryminowany i mam nadzieje ze powstanie w koncu porzadne i silne lobby pieszych. Ulice pelne samochodow, chodniki pozastawiane samochodami, wypadki z udzialem samochodow na skrzyzowaniach, parking samochodowy w parku Kasprowicza, niedostosowywanie sie do znakow ograniczenia predkosci 30km/h (chociszewskiego), 40km/h (odcinki kasprzaka/matejki) nie wspominajac o glogowskiej (50km/h). Rowerzystow jest tyle co kosmitow, wiec zrzucanie winy na nich to zwykle mydlenie oczu. Zadbajmy o mieszkancow dzielnicy i pieszych jako najslabszych uczestnikow ruchu.
04-01-2018 11:21:54
Xxx
Nawet nie wszyscy mieszkańcy mają zapewnione miejsce parkingowe, a wy chcecie płatny zrobić? W okolicach Dmowskiego z zaparkowaniem auta jest dramat - mimo tego że miejsce parkingowe na podwórku jest zapewnione, to nie wszystkie auta się tam mieszczą.
04-01-2018 11:03:59
mieszkaniec
Sami widzicie... lobby rowerowe rzadzi i optuje za opcją 3. mieszka,cy nie dajmy się... bo niedługo bedziemy mogli tylko rowerami się poruszać
04-01-2018 09:05:49
toms
Was to chyba popierd... Znowu banda rowerowych swirow. Jak zaczniecie placic oc i zdawac egzamin na karte rowerowa i jezdzic zgodnie z przepisami wtedy pogadamy. Może od razu wprowadzmy więzienie za jazdę autem po mieście. Jak dobrze ze juz w listopadzie wybory.
04-01-2018 08:46:36
Pozytyw
piszcie do lazarz@zdm.poznan.pl ze chcemy wariant 3. Im wiecej tym lepiej - dosc terroryzowania pieszych przez kierowcow w naszym fyrtlu!
04-01-2018 07:38:43
werserk
W pełni popieram wariant III
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

21

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe - II tura
w godz. 7:00-21:00

22

kwi

Komisariat Policji Poznań-Grunwald ul. Rycerska 2
Znakowanie rowerów
w godz. 12:00-18:00

23

kwi

do 25-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
Międzynarodowe Targi Energetyki
"GreenPower" - Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej
"Instalacje" - Międzynarodowe Targi Instalacyjne
"Sawo" - Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarn

12

maj

Łazarz
Wybory osiedlowe - wybory do Rady Osiedla Św. Łazarz
w godz. 7:00-21:00

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: