Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

To już pewne - ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
To już pewne - ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa
17-11-2017 04:11   Janusz Ludwiczak
Już niedługo ulicą Jarochowskiego będziemy jeździć tylko na północ, w stronę Wyspiańskiego. Wyjątek będzie stanowić fragment ulicy przy szpitalu Św. Rodziny. Rada Osiedla Św. Łazarz jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zaopiniowania koncepcji przebudowy lub remontu ul. Jarochowskiego od ul. Chociszewskiego do ul. Wyspiańskiego wraz z koncepcją zieleni. Zmiany mają wejść w życie po zakończeniu przebudowy Jarochowskiego, którą zaplanowano w przyszłym roku.

Na początku październikowej sesji, która odbyła się 25.10. łazarscy radni przegłosowali pozytywnie projekt uchwały dotyczący przyszłorocznego budżetu. Jak wyjaśniała Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz ponowne podjęcie uchwały dotyczące planu wydatków Osiedla na rok 2018 spowodowane jest koniecznością rozdysponowania środków niewykorzystanych w roku 2016 oraz negatywnymi opiniami dotyczącymi przyjęcia zadań do realizacji przez niektóre miejskie jednostki i wydziały.

W piśmie z 6 października 2017 r. Zarząd Zieleni Miejskiej poinformował, że z uwagi na niewyłonienie wykonawcy w przetargu nie jest w stanie zrealizować ww. zadania w bieżącym roku i wystąpił do Osiedla o wyrażenie zgody na przesunięcie zadania do realizacji w 2018 r. – wyjaśnia Maria Łazarz, przewodnicząca Zarządu Osiedla Św. Łazarz.

Radni wyrazili więc zgodę na przesunięcie zadania "Rozbudowa placu Nowakowskiego – Zielony Przystanek", kwota 498 298,96 zł, ujętego w planie finansowym Zarządu Zieleni Miejskiej do realizacji w przyszłym roku.

W dalszej części sesji łazarscy radni zajmowali się propozycją nadania skwerowi przy zbiegu ulic Małeckiego, Łukaszewicza i Granicznej nazwy "Eki z Małeki". Pomysłodawcą projektu jest radny Roman Modrzyński, o czym więcej pisaliśmy w czerwcu.

Za nadaniem skwerowi nazwy "Eki z Małeki" było 7 radnych, 5 wstrzymało się od głosu, nikt nie głosował przeciw.

Jednym z ważniejszych punktów październikowej sesji był projekt uchwały w sprawie zaopiniowania koncepcji przebudowy lub remontu ul. Jarochowskiego od ul. Chociszewskiego do ul. Wyspiańskiego wraz z koncepcją zieleni.

W większości otrzymanych opinii zebranych podczas konsultacji mieszkańcy opowiadają się pozytywnie za zmianami, którzy rozumiejąc, że w ten sposób ograniczony zostanie "tranzyt". Projekt przewiduje utworzenie legalnych miejsc postojowych. Następnie zlecony zostanie projekt wykonawczy, PIM inwestycję ma zrealizować do końca przyszłego roku – mówił w trakcie sesji Filip Olszak, przewodniczący Rady Osiedla Św. Łazarz.

13 głosami projekt uchwały w sprawie zaopiniowania koncepcji przebudowy lub remontu ul. Jarochowskiego od ul. Chociszewskiego do ul. Wyspiańskiego wraz z koncepcją zieleni Rada Osiedla Św. Łazarz zaopiniowała pozytywnie. Od głosu wstrzymał się jedynie radny Piotr Pałgan. Nikt nie był przeciw.

Przypomnijmy. Rada Miasta Poznania rok temu przeznaczyła 3 miliony złotych (1 100 000 zł na ten rok, kolejne 1,9 mln zł na rok 2018) na przebudowę ulicy Jarochowskiego. Plany zakładają remont nawierzchni jezdni, wymianę chodników i nasadzenie nowej zieleni.

W ramach inwestycji miałaby zmienić się również organizacja ruchu - ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa. Nie jest to pomysł nowy. Do ubiegłorocznej edycji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego (2017) został zgłoszony projekt "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który przewiduje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego (na odcinkach od Chociszewskiego do Hetmańskiej oraz od Wyspiańskiego do Sczanieckiej). Projekt zakłada również wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h lub nawet do 20 km/h. Oprócz tego przez ul. Hetmańską ma powstać przejazd rowerowy.

W połowie sierpnia odbyło się spotkanie zorganizowane przez Radę Osiedla Św. Łazarz, podczas którego Zarząd Dróg Miejskich przedstawił koncepcję przebudowy ulicy Jarochowskiego.

Zmiany zakładają remonty chodników, uspokojenie ruchu, uporządkowanie sposobu parkowania, a także przywrócenie i nasadzenie nowej zieleni. Kiedyś ulica ta była aleją drzew, chcemy przywrócić stan pierwotny – powiedział portalowi lazarz.pl Ireneusz Woźny, zastępca dyrektora ZDM ds. Technicznych.

Na przełomie sierpnia i września mieszkańcy mogli nadsyłać swoje uwagi, opinie i sugestie dotyczące przebudowy ulicy Jarochowskiego. Na ich podstawie podczas wrześniowej sesji Rada Osiedla Św. Łazarz wybrała jeden z dwóch wariantów zmian na ul. Jarochowskiego.

Radni przyjęli wariant 1, który zakłada wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku od ulicy Chociszewskiego do ulicy Sczanieckiej. Na odcinku od ulicy Sczanieckiej do ulicy Niegolewskiech samochody będą poruszać się w dwóch kierunkach, podobnie jak na odcinku pomiędzy ulicami Limanowskiego i Wyspiańskiego, dzięki czemu umożliwiony będzie dojazd do szpitala Św. Rodziny. Jeden kierunek obowiązywać będzie na odcinku od ulicy Niegolewskich do Limanowskiego. W wariancie tym zaprojektowano 184 legalne miejsca parkingowe (w zatokach postojowych oraz przy parkowaniu równoległym na ulicy). Obecnie znajduje się tu 176 legalnych miejsc parkingowych.

Rada Osiedla Św. Łazarz w sprawie zmian na ul. Jarochowskiego otrzymała w sumie 35 uwag. A co o zmianach na Jarochowskiego sądzą mieszkańcy? [pisownia oryginalna]:

Uważam, że utworzone i poddane do zaopiniowania mieszkańcom dwa projekty przebudowy ulicy Jarochowskiego są niepotrzebne i bezsensowne, ponieważ nie ma potrzeby tworzenia na tak szerokiej ulicy ruchu jednokierunkowego z pasami dla rowerów. Na skraju Areny (parku Kasprowicza) wzdłuż ulicy Jarochowskiego są dwa pasy chodnikowe (dwa równoległe chodniki oddzielone pasem zieleni), z czego jeden można wydzielić jako drogę rowerową. (Na marginesie chcę zauważyć że wzdłuż obu chodników na całej długości nie ma ani jednego kosza na śmieci).
Ulica Jarochowskiego nigdy nie była i nie jest drogą tranzytową. Taką może jest Reymonta - ale nie Jarochowskiego! Ktoś wymyślił sobie, że tu jeżdżą Tiry i inne samochody dostawcze z innych miast, ale to bzdura!!! W okolicy jest tyle domów, biur, przychodni lekarskich i szpitali, że niestety samochodów jest dużo i będzie też w przyszłości jeszcze więcej. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego nie ograniczy ilości pojazdów a jedynie wprowadzi chaos.
– wskazuje Aleksandra Karpińska, mieszkanka ul. Bogusławskiego.

Moim zdaniem przy obecnej organizacji ruchu jedynym dopuszczalnym jest wariant w którym ulica Jarochowskiego będzie jednokierunkowa na całej długości od Wyspiańskiego do Chociszewskiego, ale nie koniecznie nakazem skrętu w prawo. Biorąc pod uwagę obecną organizację ruchu w żadnym wariancie mieszkaniec ulicy Bogusławskiego z odcinka pomiędzy Chociszewskiego a Potworowskiego jadąc od strony ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego nie ma możliwości dojazdu do swojego domu. Rozumiem wydumana teorię o tranzycie przez Jarochowskiego, ale tak naprawdę to wracając codziennie z pracy widzę, że większość aut, które wjeżdzają w Jarochowskiego od strony Wyspiańskiego skręca w ulicę Niegolewskich, więc osobiście nie mogę potwierdzić teorii o wielkim tranzycie (przynajmniej w tym kierunku) – uważa Łukasz Baranowski, również mieszkaniec ul. Bogusławskiego.

Popieram przebudowę ulicy Jarochowskiego i wprowadzenie jednego kierunku ruchu. Proszę o uwzględnienie w projekcie: możliwości wjechania do parku Kasprowicza rowerem przez skrzyżowania z ul. Niegolewskich, Sczanieckiej i Stablewskiego (połączenie z istniejącymi alejkami w parku z dopuszczonym ruchem rowerowym); dojść do parku/przejść dla pieszych po wszystkich stronach skrzyżowań i nieodsuwanie ich od tarczy skrzyżowania; budowy chodników poprzecznych w ciągu ul. Jarochowskiego, wyniesienia tarczy skrzyżowania Jarochowskiego/Stablewskiego. Korzystając z okazji dziękuję też za kontraruch na łazarskich uliczkach i śluzy przy skrzyżowaniach. Teraz codzienna podróż do pracy jest jeszcze prostsza. Chciałam też zwrócić Państwa uwagę na sytuację pieszych na ul. Morawskiego (skrzyżowanie z Bogusławskiego). Po stronie apteki auta parkują tak, że nie można przejść bezpiecznie chodnikiem czy dostać się na schody. Czy jest szansa na zamontowanie tam słupków i wymalowanie przejścia dla pieszych przez ul. Morawskiego? Bardzo ułatwiłoby to dojście do apteki i pobliskich gabinetów lekarskich – wskazuje Katarzyna Lesińska.

Wrowadzenie ruchu jednokierunkowego jest dobrym pomysłem. W tym roku miałem okazję odwiedzić Nowy York i tam to jest zupełnie normalne. Ulice są jednokierunkowe, dzięki czemu czułem się bardzo bezpiecznie. Na Łazarzu bezpiecznie nie jest. Samochody traktują dzielnicę Łazarz bardzo tranzytowo. Rodziny, które chcą wyjść z parku są narażone na kolizję z samochodem. Kasprzaka to również przelotówka, dlatego dochodzi tam do potrąceń pieszych. Głogowska to jakiś absurd, chodniki są tam wąskie jak ścieżki leśne. Czy zajmą się państwo także ulicą Sczanieckiej? Ciężko tam wyminąć matkę z wózkiem, samochody parkują pod samymi oknami kamienic zostawiając plamy oleju na chodniku. Zieleni tam praktycznie nie ma, mimo, że Sczanieckiej kiedyś słynęło z dorodnych akacji. Czy doczekamy się poszerzenia chodnika i remontu tej ulicy również na Łazarzu? – zaznacza Przemysław Tomczak.

Wprowadzenie jednokierunkowości, zaspokaja jedynie interes parkujących tam mieszkańców i (jak zwykle) rowerzystów, co w przypadku tej ostatniej grupy jest niedorzeczne biorąc pod uwagę fakt, że dosłownie obok istnieje możliwość przejazdu przez Park Kasprowicza. Proszę zobaczyć, jak sytuacja wygląda obecnie. Nikt nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo uczestników ruchu. Na odcinku od Niegolewskich do Limanowskiego, jest chaos. Odcinek ruchu w kierunku do Wyspiańskiego, jest blokowany przez parkujące bez krępacji pojazdy. Odcięcie ruchu dwukierunkowego, zakorkuje okoliczne ulice. Ruch musi się bowiem jakoś rozłożyć. Obecnie, Jarochowskiego ten ruch swobodnie obsługuje i nie można powiedzieć, żeby ten ruch był wzmożony nawet w godzinach szczytu. A korzystam z tej ulicy często kilkukrotnie w ciągu dnia, również około godziny 16, a więc w szczycie komunikacyjnym. Zwracam uwagę na fakt, że proponowana zmiana z pewnością zwiększy ruch na ulicach Chociszewskiego i Kasprzaka, po których poruszają się autobusy linii 64. Ponadto, proponuję służbom miejskim zwrócić uwagę na nagminne nieprzestrzeganie ograniczenia prędkości do 30km/h na ulicy Chociszewskiego. Zamiast wprowadzać kolejne urągające logice "udogodnienia" dla rowerzystów, proszę o egzekwowanie rozwiązań już wprowadzonych, jak tempo 30 na ww. ulicy. Nadmieniam, że jestem zarówno kierowcą jak i rowerzystą, ale w mojej opinii jak i znajomych korzystających z roweru pośrednie podporządkowanie ulicy Jarochowskiego rowerzystom jest całkowicie błędnym założeniem i zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Reasumując, uważam, oba proponowane projekty za nieprzemyślane i wprowadzające chaos w tej części Łazarza. Proszę też zwrócić uwagę, że jesienią i zimą rowerzystów zostanie zaledwie ułamek, a mieszkańcy nadal będą zmuszeni korzystać z samochodów – przekonuje Grzegorz Kamiński, mieszkaniec ul. Chociszewskiego.

Minimum raz w tygodniu korzystam z Jarochowskiego, gdyż w sobotę odwożę córkę do rodziców. Żona, korzysta z tej ulicy, jako skutecznego ominięcia codziennych korków z Batorego do HCP. Rano musi dostarczyć córkę do szkoły na Sobieskiego, a potem sprawnie dostać się do firmy. To samo z powrotem. Wprowadzenie jednokierunkowości, zaspokaja jedynie interes parkujących tam mieszkańców i (jak zwykle) rowerzystów, czyli „święte krowy” naszego miasta. Proszę zobaczyć, jak sytuacja wygląda obecnie. Nikt nie patrzy na bezpieczeństwo. Na odcinku od Niegolewskich do Limanowskiego, ma miejsce jedna wielka partyzantka. Odcinek ruchu w kierunku do Wyspiańskiego, jest zablokowany przez parkujące bez krępacji pojazdy. Odcięcie ruchu dwukierunkowego, zakorkuje okoliczne ulice. Ruch musi się bowiem jakoś rozłożyć. Obecnie, Jarochowskiego ten ruch swobodnie obsługuje. Zwracam uwagę na fakt, że proponowana zmiana dociąży Chociszewskiego i Kasprzaka, po których poruszają się autobusy linii 64. Uważam, iż oba projekty są nieprzemyślane i (mówiąc wprost) – CHORE. Szkoda, że miasto idzie na rękę jedynie rowerzystom. Ale to już jest źródłem żartów o Poznaniu, w całym kraju... – uważa Dariusz Kamiński z os. Batorego.

Jako ponad pięćdziesięcioletnia mieszkanka Łazarza chciałabym się opowiedzieć ZA wprowadzeniem zmian na ulicy Jarochowskiego. Ideę przecięcia ruchu tranzytowego uważam za właściwą. Bardzo często mam okazję spacerować w parku Kasprowicza, niestety obecne natężenie ruchu samochodowego nie pozwala w tak pięknym otoczeniu wypoczywać i spędzać czasu z rodziną. Sama posiadam samochód , a wprowadzenie ograniczeń, które mają spowodować nieco dłuższą drogę do domu kosztem zapewnienia ciszy i spokoju mieszkańcom uważam za bardzo europejskie i wskazane. Jestem gorącą orędowniczką wprowadzanych zmian i bardzo podoba mi się projekt przecięcia ruchu na Jarochowskiego w wariancie numer 1 – przekonuje Barbara Naradowska, mieszkanka ul. Niecałej.

ZOBACZ TAKŻE: Sesja XXXVI (zwyczajna) 25.10.2017

ZOBACZ TAKŻE: Frekwencja radnych

ZOBACZ TAKŻE: Rada Osiedla Św. Łazarz


R E K L A M A

Komentarze (31)

23-11-2017 00:06:56
Rodowity Poznańczyk
@Tomek: Jestem w stanie udowodnić, że moja rodzina mieszka na Łazarzu od czasów okupacji i podczas gdy moja babcia przez 40 lat sprzedawała gazety 100 metrów od domu, ja dzisiaj muszę dojeżdżać z Łazarza 30km do pracy i takie zmiany tylko spowodują, że będzie mi jeszcze trudniej, bo uwierz nasz dobrodziej Jaśkowiak nie umila mi życia a dla poprawy mojego komfortu nic się nie zmieni, nadal będę słyszeć każdą luźną część w autobusie linii 64 wjeżdżającym z 60tką+ o 5 w nocy na bruk na Chociszewskiego. Widzisz ja się pytam dlaczego codziennie po zabytkowej ulicy z zabytkowego bruku przejeżdża kilkadziesiąt jak nie ponad sto kilkunastostronowych autobusów, dlaczego one nie jeżdżą Hetmańską gdzie są dwa pasy i gładziutki asfalt? Spróbuj coś usłyszeć w telewizorze jak masz otwarte okno i jedzie autobus po bruku, o kurzu nie wspomnę. Punkt widzenia zależy od miejsca leżenia, a mnie jak leżę wkurzają autobusy na bruku.
22-11-2017 20:08:05
Rodowity Poznańczyk
@Ksenia 100 lat temu kobiety miały znacznie mniej praw i znacznie więcej obowiązków niż dzisiaj. I ŻYŁY !!!
22-11-2017 20:02:49
Rodowity Poznańczyk
Proszę mi powiedzieć w jaki sposób jadąc ulicą Niestachowską i dalej Przybyszewskiego mam dojechać do domu na ulicy Chociszewskiego? Zawsze skręcałem w Wyspiańskiego i w Jarochowskiego, a teraz? w Reymonta w korek, potem w Hetmańską zawrócić na zakazie przez tory, wbić się w korek na Hetmańskiej skręcić w Reymnota i dopiero w Chociszewskiego? Czy choć ktoś w tej radzie osiedla Łazarz jest w pełni sprawny umysłowo? A takie rozwiązanie jest piękne dla tych którzy powinni stać w korku na Hetmańskiej i Reymonta w drodze gdzieś dalej, teraz uciekną w Chocisza, Jarocha, Wyspiańskiego i ominą korek, brawo debile. Będziecie mieli autostradę, a mieszkańcom Łazarza tylko skur... życie.
20-11-2017 07:32:37
Negatyw
@ Tomek: Łazarz to moja rodzinna dzielnica. Nie widzę tym bardziej powodów, aby ją omijać. A drogę, sobie znajdę. Spoko. Tak więc - już nie pączkuj...
19-11-2017 15:30:43
mieszkaniec
@Ksenia: 100 lat temu internetu tez nie było. Jasne cofajcie nas do średniowiecza... na rowerki i piechotę...
19-11-2017 15:18:47
Tomek
Ale co to za życie było! Nie będę po raz enty udowadniać, że mebli nie kupujesz codziennie, a poza tym dróg nie planuje się zamykać tylko uspokajac. Przy -20 wsiadam sobie w cieplutki tramwaj i jest ok, poza tym szczerze powiedziawszy więcej jeżdżę samochodem niż rowerem, taka specyfika mojej pracy, ale mimo tego uważam, że należy zmienić podejście pro samochodowe w odniesieniu do obecnego układu komunikacyjnego.
19-11-2017 14:40:42
Ksenia
I pomyśleć, że 100 lat temu ludzie żyli bez samochodów. ŻYLI!
19-11-2017 14:03:13
mieszkaniec
@Tomek: Jasne najlepiej wywalcie wszystkie auta z miasta!!! Życzę Wam, by tej zimy musielibyście zapieprzać przy -20 na swoich rowerkach. Czy wy nie rozumiecie, że samochód jest czasami potrzebny i nie wszystko da się przewieźć tramwajem czy rowerem??? Przewieziecie meble rowerem??? Zawieziecie chorą matkę do szpitala rowerem??? Po za tym może jak kierowcy zaczniecie drodzy rowerzyści w końcu płacić OC i posiadać coś na wzór karty rowerowej, bo u Was z jazdą zgodnie z przepisami jest duży problem.
19-11-2017 13:40:36
Tomek
Jesteś mieszkańcem Glogowskiej? Jeśli nie to swego czasu jeden z użytkowników naszego portalu proponował zamianę mieszkania w tej pięknej lokalizacji z widokiem na autostradę. Może skorzystasz? @mieszkaniec, tak swiry nie będą rządzić. Rządzić będę ludzie rozsądni, którzy nie chcą autostrad w centrum miasta. Rowerzysta i pieszy mają takie same prawa jak kierowca i trzeba to zrozumieć. Na szczęście coraz więcej osób dostrzega problem samochodowy i próbuje coś zmienić w mieście. .
19-11-2017 13:28:58
mieszkaniec
@Tomek: "za chwilę zwezymy Głogowska, a na Matejki może zrobimy wyniesione skrzyżowania" - lobby rowerowe i grupka świrów aktywistów nie będzie rządzić!!!
19-11-2017 12:44:32
Tomek
Dobrze, ze wreszcie pokazales swoje prawdziwe egoistyczne JA. Od poczatku nie wypowiadales sie w interesie mieszkancow naszej dzielnicy, tylko w intetesoe swojej wygody. Będziesz musiał jednak zmienić trasę, BO jak widzisz Jarochowskiego Ci odpada, za chwilę zwezymy Głogowska, a na Matejki może zrobimy wyniesione skrzyżowania. Nie chce żeby Twoje auto 'mykalo' dalej przez Łazarza, tylko żeby w ogóle omijalo go. Ostatnio widziałem jak taki tranzytowiec potracilby na skrzyzowaniu Wyspianskiego Jarochowskiego dziecko idace do szkoly na zielonym swietle, bo spieszyl sie przelatujac (mykajac) przez dzielnicę.
18-11-2017 17:01:06
Negatyw
@ Tomek: Ale ja mam w 4 literach Twoje okna. Ludzie mieszkają w jednej dzielnicy, a pracują w innej. Nie wszystko da się ogarnąć mpk, szczególnie gdy masz do ogarnięcia dzieciaka i musisz zdążyć do pracy. Jak dorośniesz, z pewnością to zrozumiesz... (!!!). Studenckie bydło pod oknami drze mordy, a auto myka i jedzie dalej. Proste.
18-11-2017 15:19:53
M.
@Negatyw, dwukierunkowość tylko pomiędzy Sczanieckiej i Niegolewskich. Od Wyspiańskiego do Sczanieckiej możesz pojechać tylko w kierunku Hetmańskiej, na pozostałej części Jarochowskiego ruch w przeciwnym kierunku.
18-11-2017 08:12:46
Tomek
Negatyw. Zrozum, że jako mieszkaniec Łazarza nie chce, aby ktoś z Batorego ladował mi się pod okna i stąd ten pomysł że zmiana organizacji. Chciałbyś, aby studenci jechali na Morasko pod Twoim blokiem? Uspokoic jeszcze Matejki, Glogowska i Kasprzaka i siła rzeczy może przesiadziesz się na tramwaj, który masz całkiem niezły.
17-11-2017 22:07:15
Negatyw
@ amb: Statystycznie i czasowo to i tak dużo lepsze rozwiązanie, niż przeprawa przez Reymonta i skręt w Hetmańską. Czyli po tych nieszczęsnych zmianach, 2-kierunkość będzie na odcinku od Wyspiańskiego do Szczanieckiej. Będzie można przejechać Jarochowskiego (jak do tej pory), jedynie jadąc od Chociszewskiego do Wyspiańskiego?
17-11-2017 21:19:42
amb
@Negatyw z tym skrotem przez wyspianskiego to różnie bywa ostatnio zauważyłem wydłużone oczekiwanie na lewoskret w Wypianskiego, czasami lepiej wychodzi jechac przez wojskowa, a w sumie to nie ma stalych dobrych rozwiazan... A co do decyzji Rady to mam wrażenie ze chcieli zrobić dobrze wszystkim i tym z samochodami i tym bez samochodów i tym co nie maja gdzie parkować i tym co się denerwują na rozjechane chodniki.... i tak powstała koncepcja nie zadowalająca nikogo, eklektyczna, bez spójności, bez refleksji ze zmiana na jednej ulicy nic nie da jak się nie myśli co się dzieje w sieci... ot demokratyczna przebudowa
17-11-2017 20:49:23
Negatyw
@ Tomek: Doskonale znam realia przeprawy Pana Dariusza, gdyż również mieszkam na Batorego. II rama powiadasz? Gdybyś tamtędy jeździł od rana, to byś znał realia. A tak, to jedynie opowiadasz bajki! Ucieczka z Reymonta w Wyspiańskiego (przed skrętem w Hetmańską) - to bardzo rozsądny patent. A tym bardziej w drodze powrotnej, gdy cała Hetmańska i Reymonta stoi w korkach.
17-11-2017 20:41:12
M.
@EPS, ale z planu wynika, że tak nie pojedziesz. Ruch będzie jednokierunkowy, ale na odcinkach od Chociszewskiego do Niegolewskich oraz od Wyspiańskiego do Sczenieckiej. Ruch na Jarochowskiego pomiędzy Sczanieckiej i Niegolewskich będzie dwukierunkowy. Czyli np. jeżeli będziesz chciał dojechać z Wyspiańskiego na Hetmańską, to będziesz musiał zjechać w Niegolewskich lub Sczanieckiej i dalej pojechać Kasprzaka. Dla mnie to oznacza potencjalnie większy ruch na Kasprzaka, Sczanieckiej i Niegolewskich. Szczególnie w przypadku Sczanieckiej współczuję mieszkańcom - brak drzew, krzywa kostka, wystające tory i do tego zwiększony ruch komfortu mieszkania nie podniosą.
17-11-2017 20:07:54
Eps
Do Tomka będzie przejazd Jarochowskiego od Hetmańskiej i Chociszewskiego do Wyspiańskiego - to jest właśnie ten tranzyt.
17-11-2017 19:51:59
Tomek
@Salmo O jakim tranzycie piszesz? Przecież nie przejedziesz całej ulicy w jednym kierunku! Zabieg ten spowoduje kompletne uspokojenie ruchu w tej okolicy i park tylko zyska.
17-11-2017 19:47:59
Tomek
@Negatyw Zwyczajnie II ramą komunikacyjną (międzydzielnicową), gdyż to ona jest do tego wyznaczona, a nie wąska uliczka wewnątrz ciasnej dzielnicy. Trasę podaną przez Pana Dariusza Kamińskiego porównać mogę do próby przejazdy z Jeżyc na Rataje przez Teatralkę, Stary Rynek i most Rocha. @alka666 Za tranzyt uważa się obecnie ruch międzydzielnicowy. Na II ramie też rzadko widać TIRy, gdyż te w większości poruszają się autostradą oraz nieszczęsną Lechicką.
17-11-2017 18:48:28
do wk35
Mylisz się, pisząc: "po remoncie - owszem będzie jeden kierunek - ale na różnych odcinkach w różne strony"... Z projektu wynika, że ruch będzie z południa na północ, od Chociszewskiego do Jarochowskiego. A na krótkim odcinku ul. Jarochowskiego między Sczanieckiej a Niegolewskich ruch będzie dodatkowo dwukierunkowy.... Fatalny projekt. Konsultacje społeczne były fikcją...
17-11-2017 18:20:13
alka666
Arthur Greiser też wypędzał Poznaniaków z ich własnych mieszkań i domów. Jego metody były bardziej perfidne i radykalne, ale metodyczne utrudnianie życia, poprzez ograniczanie swobody poruszania się po mieście samochodem prowadzi do podobnych skutków - wyprowadzania się rodowitych Poznaniaków z centrum na obrzeża miasta i na wieś. Przykre metody pozbywania się nadmiaru ludności. Teraz jadąc do rodziców będę musiała poruszać się Grunwaldzką, Matejki, Kasprzaka. Przy Kasprzaka ostatnio zdarzają się coraz częściej wypadki samochodowe. Będzie tylko gorzej. Jarochowskiego jest w miarę spokojną ulicą, więc nie wiem w czym problem, nagle urastający do rangi tranzytowej dla TIR-ów? Z ciężarowych najczęściej widzę tam śmieciarkę. Plan nieprzemyślany i kompletnie druzgoczący płynny obecnie ruch w tym fyrtlu Łazarza.
17-11-2017 15:27:35
wk35
Komentatorzy poniżej oczywiście wszystko wiedzą najlepiej ;) Przy każdym ograniczeniu ruchu samochodowego przedstawiana jest wizja apokalipsy, która oczywiście nie następuje - tak było przy wydzieleniu torowiska na Grunwaldzkiej, tak byłoby przy zwężeniu Głogowskiej na Górczynie i tak będzie na Jarochowskiego. @Salmo - jaką alternatywą dla Hetmańskiej/Reymonta będzie Jarochowskiego, skoro po remoncie - owszem będzie jeden kierunek - ale na różnych odcinkach w różne strony? Jak ktoś już wjedzie w Jarochowskiego, to nie będzie mógł w prosty sposób powrócić na główną trasę, więc czasowo tylko straci.
17-11-2017 14:50:01
Negatyw
@ Tomek: Zaproponuj zatem szybszą drogę dojazdu... (!!!!).
17-11-2017 12:42:24
Obywatel
Pokrętne stają się decyzje decydentów w Poznaniu... deklarowane negocjacje nie zaoferowały żadnej realnej wariantowości zmian na Jarochowskiego. Tranzyt na tej ulicy jest fikcją. Wystarczył jedynie remont ulicy i chodników. A tymczasem najbardziej prawdopodobnym efektem będzie zwiększony ruch na okolicznych wąskich uliczkach oferując mieszkańcom jedynie hałas i spaliny bezpośrednio pod ich oknami. Naprawdę całkowicie odrealnione projektowanie, pozbawione elementarnej wręcz wyobraźni...
17-11-2017 10:28:25
Negatyw
Chory pomysł. Zwolennicy tego pomysłu, to właściciele parkujących tam aut. Okoliczne ulice, będą zmuszone przejąć ruch i autobusy 64 będą zmuszone stać w korkach (!!!!!).
17-11-2017 10:23:07
Salmo
Oczywiście "negocjacje" były żałosną fikcją: przedstawiono do "wyboru" dwa projekty, z których wprowadzenie jednokierunkowego ruchu zaproponowały... Obydwa! Śmiech!
17-11-2017 10:12:22
Salmo
Teraz dopiero zacznie się na Jarochowskiego tranzyt! Jednokierunkowość upłynni ruch i zwiększy przepustowość i kierowcy zaczną się pchać tą ulicą, żeby ominąć Hetmańską/Reymonta. Powoli trzeba się wyprowadzać, tym razem z Łazarza... Nie dość, że od roku niszczy się park, organizując tam hałaśliwe imprezy (w najbliższym czasie to się jeszcze pogorszy w związku z rozbudową basenów i budową niepotrzebnego toru wrotkarskiego), to teraz jeszcze jednokierunkowy tranzyt...
17-11-2017 07:24:51
sphinx
Jeżeli już Jarochowskiego ma być jednokierunkowa to powinna być w drugim kierunku. Po cholerę dublować ten sam kierunek co ul. Bogusławskiego?
17-11-2017 06:33:24
Tomek
Z Batorego na Wilde przez Lazarz - pięknie! Najlepiej otworzyć kwartały w kamienicach i tam omijać korki.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: